![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Lukt Di Rupo zijn plan? | |||
Ja, de nva zal in een "Cordon Sanitaire" worden geplaatst. |
![]() ![]() ![]() |
17 | 32,08% |
Neen, Nva zal zich zeker niet laten doen. |
![]() ![]() ![]() |
36 | 67,92% |
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ik al altijd gezegd heb, als wij Vlamingen wat willen bekomen is het alleen mogelijk door massaal VB te stemmen, staats vijand nr 1. al de rest is zand in de ogen strooien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Vreemdeling
|
![]() Eerst dit artikel:
http://www.knack.be/nieuws/belgie/di...25.htm#reviews Twee dagen later lezen we dit: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...ermijden.dhtml Ligt dit aan mij of maakt dit zijn eerdere statements al totaal ongeloofwaardig ? "Het zal geen campagnetournee zijn. Ik wil vooral luisteren en leren, al deel ik ook graag mijn visie en ideeën met jullie." Ik kijk al uit naar de geraffineerde manieren en uitspraken om de publieke opinie te bespelen om ons Vlamingen, terug "goede mensen" te maken. Leonard gaf de aftrap, benieuwd wat volgt.
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Plaats dit bericht ook eens tegen de achtergrond van het gesprek dat Di Rupo had met Olivier Maingain over Plan-B. Neem gerust van mij aan, vrienden, dat het eindspel gaande is. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De oppositie stelt zo weinig voor, dat de regeringspartijen constant de oppositie aanvielen ipv omgekeerd. Ze zijn er doodsbang voor, daar is iedere politieke journalist het over eens. En een miezerige trol komt dan met bovenstaande quote op de proppen. Zou je niet doodvallen?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zou hij dan toch de overeenkomst die Wouter Beke tussen Di Rupo en Dewever had bekomen nog op het laatste moment slinks hebben aangepast, iets wat Beke de avond van de twee neens ook in Terzake vertelde "er zijn zaken aan toegevoegd die ik niet overeen gekomen was..." Neen, dat kan toch helemaal niet! Stoute Bart wou/kon/mocht niet!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Men moet het iets slimmer spelen. Gezien de financiële en andere bedreigende situatie dient vanuit het Vlaamse parlement als 'loyale Belgische partij' het Senelle-scenario uitgevoerd worden m.a.w. Vlaanderen wordt als deelstaat zonder andere externe inspraak bevoegd over haar eigen grondgebied en als bepaald door de Grondwet over haar gemeenschappelijke hoofdstad. Het centrale bestuur krijgt dan enkel wat door de deelstaten als zinvol beschouwd wordt om op dat niveau uitgevoerd te worden. Hierdoor worden de franstaligen gedwongen te onderhandelen anders zijn ze hun internationale positie kwijt. Grote nadruk dient gelegd op het afschaffen van alle discriminerende wetten zoals alle grendelwetten, die een 'schande' zijn voor de ware democratie. Een man, een stem of iedereen gelijk voor de wet d.w.z. Vlaanderen is verknocht aan de democratie. De Zuidelijke gesubsidieerden zullen dan zelf moeten kiezen, maar voor minder gaat Vlaanderen niet. Het is veel verstandiger een onafhankelijk(er) Vlaanderen te bekomen via een bandstoot dan via een rechtstreekse confrontatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 27 december 2011 om 05:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, dat heeft ie niet.
![]()
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat hoeft ook niet. Het cordon geeft de N-VA eigenlijk een defacto meerderheid zodra N-VA + VB meer dan de helft van de zetels haalt. De anderen kunnen dan simpelweg geen Vlaamse regering meer vormen zonder N-VA.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heb je goed gezien Henri. Het is niet het regeerakkoord dat de cohesie vormt van deze regering, maar de gemeenschappelijke vijand. Dat jij dit een goeie zaak vindt is veelzeggend.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel Elio, heb je partijgenoot De Motte nu al de overeenkomst omtrent de nationale plantentuin in Meise laten tekenen ? Om Kris Peeters en de CD&V een steuntje te geven ? Ah nee natuurlijk niet. Zóveel toegevingen zou ook weer overdreven zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zag u het licht tijdens uw opvallend lange afwezigheid op dit forum ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
|
![]() Inderdaad, rikske, dat zijn de traditio's in Vlaanderen aan het doen! Al een idee hoe dat kan aflopen?
![]()
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als de paranoia bij het regime-EDR echt grote vormen gaat aannemen dan volstaat het gewoon om het regime van tijd tot tijd te bestoken met complottheorieën. ![]() |
|
![]() |
![]() |