Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2011, 10:41   #13161
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Enorme jobkansen dat deze dame heeft nietwaar

De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2011, 11:34   #13162
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Omwille van die reden (en niet exclusief die reden) zou een onderzoek een verband kunnen aantonen tss huwelijksgedrag en kansarmoede. Ook hier moet verder doorgevraagd worden. Wie vooral wil een huwelijkspartner uit het land van afkomst, na hoeveel generaties verdwijnt deze drang (of verdwijnt ze niet) en vooral waarom men dit wil.
Natuurlijk niet exclusief die reden, niet alle huwelijksmigranten ( laat ik het even beperken tot mannen) komen in de criminaliteit terecht.
Maar een gedeelte ervan wel, bovendien belast de achterstand evengoed later hun kinderen en dan komen moeders weer wel in visier.
Met die mening sta ik trouwens niet alleen, de directrice van de school in Antwerpen waar de hoofddoek verboden werd schreef een boekje waarin zij ook al aangaf dat moeders die amper kunnen lezen en schrijven hun kinderen een serieuze achterstand meegeven.
Dat het verband er is, moet inderdaad door onderzoek worden aangetoond maar de hypothese dat wie al met amper opleiding of scholing binnenkomt niet die achterstand zal inlopen om economisch in dit land sterk te staan lijkt mij juist.
Wanneer een meisje, hier opgegroeid trouwt met iemand uit Marokko, zal ze het traditionele patroon van man als kostwinner hoe dan ook doorbreken, zij spreekt de taal en liep hier school en kan dus wel werken, haar man niet.

Wat moet haar man dan wanneer zij ergens als schoonmaakster of in een winkel de kost verdient? Zijn tijd spenderen in een vzw...dat vergroot de kans in aanraking te komen met mensen die niet via werk aan geld geraken.
Omgekeerd, een jongen hier opgegroeid haalt zijn bruid in Marokko, ook zij zal moeite hebben te ontsnappen aan de traditionele gang van zaken, vrouw thuis met zorg voor de kinderen, de buitenwereld is het terrein van mannen. Mocht het huwelijk fout gaan dan is dat geen vrouw die zelfstandig oplossingen zoekt, waar zou ze dit geleerd moeten hebben?

Waarom men wil trouwen met partner uit het land van de ouders?Omdat het huwelijk in islamitische betekenis een contract is waarbij niet van belang is dat je mekaar kent en graag ziet, dat komt na het huwelijk wel, maar dat je moslim bent en bijbehorende rollen invult.
En bovendien zorgt dat huwelijk voor verblijf, hier. Zo haal je familie( denk aan de vele huwelijken tussen neven en nichten) of vrienden naar dit land.
Dat is zelfs die mensen niet kwalijk te nemen gezien de verschillen in welvaart, maar wel dat het verhaal natuurlijk daar niet stopt.

Rolpatronen tussen mannen en vrouwen, opvoeding en maatschappelijke verwachtingen zijn volkomen anders, dat zorgt voor veel probleemgezinnen waarvan criminaliteit een uiting is.Is dat bij iedere groep even groot en zijn er geen verschillen binnen groepen?
Dat kom je te weten door eerst de grootte van groepen te bepalen en te registreren en dan alle andere factoren te onderzoeken en te vergelijken!

Zo kun je een beter beleid ontwikkelen, meer op maat maar ook met meer controle zodat kansarmoede niet over generaties heen blijft gaan.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 00:06   #13163
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Tiener opgepakt na verkrachting in kinderopvang in Wetteren

Koeien van letters deze ochtend...
Citaat:
Een 16-jarige jongen heeft samen met een kompaan een vrouw brutaal aangerand in een kinderopvang in Wetteren. Het duo drong op 15 december binnen in het Iboompje, het gebouwtje voor naschoolse opvang. De minderjarige jongen met Duitse nationaliteit werd geplaatst in een gesloten jeugdinstelling.
Tsssss

Elders was het al iets stiller...
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=873K603N
Citaat:
Twee mannen van Afrikaanse origine drongen op donderdag 15 december rond 18.30 uur binnen in het Iboompje, het gebouwtje voor naschoolse opvang naast de Wetterse kleuterschool 't Kleuterboompje.

Laatst gewijzigd door manta : 30 december 2011 om 00:07.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 10:29   #13164
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht

Tsssss

Als ik het goed begrijp moeten we dus uitkijken naar een verdachte in Lederhosen ... Dat mag wel gezegd worden natuurlijk. Dat van die Afrikaanse origine houden we heel, heel stilletjes ...
Oud 30 december 2011, 12:11   #13165
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Als ik het goed begrijp moeten we dus uitkijken naar een verdachte in Lederhosen ... Dat mag wel gezegd worden natuurlijk. Dat van die Afrikaanse origine houden we heel, heel stilletjes ...
Blijkbaar wel, zegt iets over de media...hopelijk hadden die daders geen hiv of aids.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 12:27   #13166
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Natuurlijk niet exclusief die reden, niet alle huwelijksmigranten ( laat ik het even beperken tot mannen) komen in de criminaliteit terecht.
Maar een gedeelte ervan wel, bovendien belast de achterstand evengoed later hun kinderen en dan komen moeders weer wel in visier.
Met die mening sta ik trouwens niet alleen, de directrice van de school in Antwerpen waar de hoofddoek verboden werd schreef een boekje waarin zij ook al aangaf dat moeders die amper kunnen lezen en schrijven hun kinderen een serieuze achterstand meegeven.
Dat het verband er is, moet inderdaad door onderzoek worden aangetoond maar de hypothese dat wie al met amper opleiding of scholing binnenkomt niet die achterstand zal inlopen om economisch in dit land sterk te staan lijkt mij juist.
Wanneer een meisje, hier opgegroeid trouwt met iemand uit Marokko, zal ze het traditionele patroon van man als kostwinner hoe dan ook doorbreken, zij spreekt de taal en liep hier school en kan dus wel werken, haar man niet.

Wat moet haar man dan wanneer zij ergens als schoonmaakster of in een winkel de kost verdient? Zijn tijd spenderen in een vzw...dat vergroot de kans in aanraking te komen met mensen die niet via werk aan geld geraken.
Omgekeerd, een jongen hier opgegroeid haalt zijn bruid in Marokko, ook zij zal moeite hebben te ontsnappen aan de traditionele gang van zaken, vrouw thuis met zorg voor de kinderen, de buitenwereld is het terrein van mannen. Mocht het huwelijk fout gaan dan is dat geen vrouw die zelfstandig oplossingen zoekt, waar zou ze dit geleerd moeten hebben?

Waarom men wil trouwen met partner uit het land van de ouders?Omdat het huwelijk in islamitische betekenis een contract is waarbij niet van belang is dat je mekaar kent en graag ziet, dat komt na het huwelijk wel, maar dat je moslim bent en bijbehorende rollen invult.
En bovendien zorgt dat huwelijk voor verblijf, hier. Zo haal je familie( denk aan de vele huwelijken tussen neven en nichten) of vrienden naar dit land.
Dat is zelfs die mensen niet kwalijk te nemen gezien de verschillen in welvaart, maar wel dat het verhaal natuurlijk daar niet stopt.

Rolpatronen tussen mannen en vrouwen, opvoeding en maatschappelijke verwachtingen zijn volkomen anders, dat zorgt voor veel probleemgezinnen waarvan criminaliteit een uiting is.Is dat bij iedere groep even groot en zijn er geen verschillen binnen groepen?
Dat kom je te weten door eerst de grootte van groepen te bepalen en te registreren en dan alle andere factoren te onderzoeken en te vergelijken!

Zo kun je een beter beleid ontwikkelen, meer op maat maar ook met meer controle zodat kansarmoede niet over generaties heen blijft gaan.
Inderdaad, zo kan je een beter beleid ontwikkelen.

Jij hebt dus geen onderzoek meer nodig, voor jou is het uitgemaakt dat de oorzaken liggen bij huwelijksmigratie, opleiding of scholing, rolpatronen tussen mannen en vrouwen, opvoeding en maatschappelijke verwachtingen.

Wanneer je weet dat bijvoorbeeld opleiding of scholing een probleem is, is het dan nog nodig om te weten hoeveel van welke afkomst een lage opleiding of scholing hebben?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 12:40   #13167
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tsssss

gaan we 'jongeren' nu vervangen door Duitsers
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 20:04   #13168
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tsssss

Typische manier van poco berichtgeving.
Op de site van GvA kwam daar ook veel kritiek op.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 20:06   #13169
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
Dat is niet de bedoeling.
Oud 30 december 2011, 20:07   #13170
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Hoe de media halve waarheden/leugens vertelt.
Oud 31 december 2011, 11:53   #13171
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
De Duitsers blijken ondertussen lid te zijn van een Congolese bende
Hij blijkt lid van een criminele Congolese bende te zijn en is onvindbaar.
...
Oud 31 december 2011, 12:14   #13172
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
De Duitsers blijken ondertussen lid te zijn van een Congolese bende
Hij blijkt lid van een criminele Congolese bende te zijn en is onvindbaar.
...
We hebben nu alleen nog hun religie te kort.
Dan weten we tegen welke allochtonen we hiervoor iets moeten krijgen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 12:17   #13173
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
We hebben nu alleen nog hun religie te kort.
Dan weten we tegen welke allochtonen we hiervoor iets moeten krijgen.
MOET men iets krijgen tegen specifieke allochtonen arti? En hoe komt men daar dan bij? En tegen dewelke heeft u iets?
Oud 31 december 2011, 12:18   #13174
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Enorme jobkansen dat deze dame heeft nietwaar
Zelfmarginalisering is dat. Het is dat ook een regelrechte schande dat de autochtone belastingbetaler moet opdraaien voor de leeflonen van die religieuse fanatici. Derhgelijke gevallen zouden onmiddellijk moeten buiten gezet worden, op het vliegtuig naar hun natuurlijke biotoop : een extremistisch zandbankland als Iran of Afganistan.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 12:30   #13175
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abortusarts Bekijk bericht
Meen je dit nu serieus?
Dus omdat iemand een bepaalde geloofsovertuiging heeft en dat uitdraagt, moet diegene terug naar haar of zijn oorsprongelijke land?.
Dat lijkt mij nogal onwenselijk.
Natuurlijk meen ik dat serieus. Ik wil dat er met mijn belastinggeld wat anders gedaan wordt dan moslimextremisten in hun levensonderhoud te voorzien. Voor mij is de import van religieuse achterlijkheid nogal onwenselijk. We zijn bijna verlost van het ene en nu zou ik een veel achterlijkere versie moeten aanvaarden als multiculturele verrijking. Ben je totaal op je hoofd gevallen? Wat heb jij aan die achterlijkheid? Waarom draagt die boerka haar overtuiging niet uit in haar oorspronkelijk land? Krijgt ze daar geen uitkering? Geen kindergeld? Geen sociale woning? Als zij in de achterlijkheid wil leven, dan is ze hier niet thuis. Meer nog, moderniteit en ontwikkeling moeten haar enkel ongelukkig maken, om nog te zwijgen van de goddeloosgheid van het Westen. Beste optie is dus onmiddellijk terug naar haar natuurlijke biotoop. Oost west, zandbakthuis best.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 12:32   #13176
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meen je dit nu serieus?
Dus omdat iemand een bepaalde geloofsovertuiging heeft en dat uitdraagt, moet diegene terug naar haar of zijn oorsprongelijke land?.
Waarom ?
Als dat mens zichzelf dermate marginaliseert, zodat tewerkstelling totaal onmogelijk is en levenslang op onze kosten leven daardoor een feit is.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 12:33   #13177
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meen je dit nu serieus?
Als die een godsdienst volgen die botst met de Westerse normen en waarden lijkt me dat inderdaad wenselijk.

Toont zij niet aan dat de islam in wezen een intolerante en totalitaire ideologie is, die botst met de culturele, morele en juridische voorschriften die gelden in een open en democratische samenleving?” (…) "De islam is in wekelijkheid niet alleen een godsdienst maar ook een ideologie, een sociaal-politieke leer. In wezen verschilt die toestand niet van het communisme dat aan de samenleving een bepaalde morele code en een manier van leven wou opleggen."

Laatst gewijzigd door daiwa : 31 december 2011 om 12:34.
Oud 31 december 2011, 12:37   #13178
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Meen je dit nu serieus?
dit gaat helemaal niet over de geloofsovertuiging of het uitdragen ervan. Dit gaat over het feit dat iemand die dankzij haar uitgedragen geloofsovertuiging geen kans maakt op werk, maar wèl haar handje wil openhouden om een uitkering te krijgen. Een werkweigeraar krijgt ook geen werkloosheidsvergoeding.
Indien ik me in oranje hare krishna lakens hul, ga ik ook geen job krijgen aan de kassa van het warenhuis, noch aan de balie van het gemeentehuis. dus waarom mag ik me niet verkleden en zij wel?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 12:42   #13179
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
dit gaat helemaal niet over de geloofsovertuiging of het uitdragen ervan. Dit gaat over het feit dat iemand die dankzij haar uitgedragen geloofsovertuiging geen kans maakt op werk, maar wèl haar handje wil openhouden om een uitkering te krijgen. Een werkweigeraar krijgt ook geen werkloosheidsvergoeding.
Indien ik me in oranje hare krishna lakens hul, ga ik ook geen job krijgen aan de kassa van het warenhuis, noch aan de balie van het gemeentehuis. dus waarom mag ik me niet verkleden en zij wel?
Volgens haar geloof mag ze trouwens geen geld ontvangen waarvoor ze niet gewerkt heeft.
Laat ze haar geloof ten volle beleven , weg met die uitkering.
Oud 31 december 2011, 12:42   #13180
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Volgens haar geloof mag ze trouwens geen geld ontvangen waarvoor ze niet gewerkt heeft.
Laat ze haar geloof ten volle beleven , weg met die uitkering.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be