![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
We moeten er ook eventjes bij stilstaan dat onze maatschappij in sneltempo steeds maar onveiliger aan het worden is, hoe sommigen zich ook in het zweet werken en denken om dat onder de mat te vegen! In een periode waar men het steeds maar meer en meer over de "rechten" heeft, vooral van het schorremorrie dan, mag ook eens aan het recht van de normale burger worden gedacht ? Die betaalt zich tenslotte blauw om dat soort telkens weer voor het gerecht te laten komen, advocaten, rechters, rechtszalen + personeel, kilo's papieren volgetikt enz enz enz: en het haalt allemaal geen bal uit! En hetgeen overal gestolen wordt of vernield, daar betalen wij ook voor natuurlijk! Nu krijgen deze lieden nog allemaal recht op een advocaat vanaf het ogenblik dat ze werden opgepakt, want ze moeten toch geholpen worden met het verzinnen van leugens allerhande om zo vlug mogelijk hun manier van leven te kunnen verder zetten.... En ja, ik weet het, dat is maar vanaf dat ze één jaar gevangenis riskeren, maar ook daar zijn er al zo veel dat er weer voor miljoenen kosten worden gemaakt om dat mogelijk te maken met speciaal ingerichte lokalen, advocaten die steeds ter beschikking moeten staan, nieuwe uurroosters enz want je kunt deze heren toch niet te lang laten wachten nietwaar... We zitten volop in een crisisperiode en er zal en moet keihard bespaard worden. Hoeveel kost dat ganse boeltje? Afgezien daarvan: aan iedereen een vredig, rustig, veilig 2012 gewenst! |
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Amaiamai,t'is wijd gekomen in dit apenland... |
|
|
|
|
|
|
#4 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
http://www.vandaag.be/binnenland/870...ntainers.htmln Citaat:
Laatst gewijzigd door den dinges : 3 januari 2012 om 18:06. |
||
|
|
|
|
|
#5 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
andev kennende niet echt vrees ik.
|
|
|
#8 |
|
Banneling
|
Ik weet niet...Iemand die al 65 keer gepakt is, heeft hoogstwaarschijnlijk VEEL méér misdaden begaan, want niemand gelooft hoop ik dat de polies elke misdadiger pakt elke keer dat hij iets mispeutert ?! Als ze een recidivist 1 keer op 10 pakken zal het al héél goed zijn denk ik...
Dus hebben we te maken met iemand die 100-den misdrijven op zijn kerfstok heeft... Wel ,als zo iemand tijdens de uitoefening van zijn beroep ( want we mogen wel zeggen dat het hier over een full time bezigheid gaat ), door een slachtoffer omver geknald word, dan mag men toch zeggen dat hij het gezocht heeft, zelfs dat hij het verdiend heeft ? Ik vind van wel eigenlijk... |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|