![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
Bekijk resultaten enquête: wat denkt u van de economische groei? | |||
1 die komt nooit meer terug |
![]() ![]() ![]() |
11 | 33,33% |
2 die komt terug, maar zeer tijdelijk |
![]() ![]() ![]() |
4 | 12,12% |
3 die komt terug, maar met schommelingen |
![]() ![]() ![]() |
17 | 51,52% |
4 die komt terug en blijft |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,03% |
Aantal stemmers: 33. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Normaliter volgt economische democratie uit politieke, maar de rijkjes steken daar een stokje tussen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() van de wereldbevolking! Ook prostitutie en sexueel geweld zijn daar een deel van, zij komen met dat laatste meestal weg!
Naar het schijnt is prostitutie een zeer zwaar gewicht in de berekening van economiesche groei . het is een zwaarwichtig middel ,waar vrouwen zich verrijken , en de vrouwen die er voor keizen in deze sector te werken en zwaar geld te verdienen zijn ook zware consumenten , die laten het geld echt rollen . Sommige mannen kunnen zich ook terecht afvragen na de scheiding of hun ex tot deze categorie behoorde of niet . |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Sexslavinnetjes, kinderprostitutie, dat bouwt inderdaad zware zwarte fortuinen op die buiten de economische groei vallen
Laatst gewijzigd door eno2 : 4 januari 2012 om 16:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En in de toekomst ook niet Het is voldoende dat in de basis-noden voorzien is voor iedereen. Dan hoeft kapitaal en vermogen niet ingeperkt Laatst gewijzigd door eno2 : 4 januari 2012 om 16:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij zijn allemaal zinloze vergankelijke materiele wezens die het tot we dood gaan zo plezant mogelijk willen maken he. En plezanter voor mij is misschien ambetanter voor U, en zo hebben we alletwee onze verschillende agenda's he.
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Versus productie om het nut, en om de noden. En om het sociale. En om beschaving. En om geestelijke ontwikkeling en zelfrealisatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Winst wil zeggen dat de operatie die de transformatie van resources in producten bewerkstelligde, volgens de markt 'waarde heeft gecreerd' (= amuzement heeft veroorzaakt) en "schaarste heeft verminderd" (anders zouden de prijzen van de resources groter zijn dan de marktprijs van het product). Nut = noden = winst = amuzement Natuurlijk kan het wel zijn dat er ene 3 amuzementen heeft bekomen, en een andere 1 amuzement minder heeft nu. Da's een andere zaak.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 4 januari 2012 om 17:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() ![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zou de winsten van de automatisering verdelen, en het aandeel winst door arbeidsverlies naar innovatieprojecten laten gaan. Wat zou jij doen? Laatst gewijzigd door eno2 : 4 januari 2012 om 17:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar moet paal en perk aan gesteld worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||||||||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar het kader is materialistisch Citaat:
Citaat:
Citaat:
En de staat en de bedrijven gaan het nietsdoen betalen? Citaat:
De helft van 1% is 0,5% Laatst gewijzigd door eno2 : 4 januari 2012 om 18:35. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
. Bovendien stel je dat zonder verder te willen ingaan hoe je de geneugten van die automatisering verdeelt. Citaat:
Citaat:
Wat telt is het maatschappelijk systeem dat d evoordelen verdeelt, maar waar je niet over wil praten |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar moet dus volgens jou paal en perk aan gesteld worden, aan dat trachten te streven naar geluk, bevrediging van behoeftes,....
![]() |
![]() |
#77 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een overheid wil munt slaan uit de groei, vanwaar komt die uitdrukking anders vraag ik me soms af? ![]() Het gaat samen =/= het is hetzelfde
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 4 januari 2012 om 18:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het punt is dat zoiets niet aan de orde van de dag is. Citaat:
Maar tussen het een beetje achteruit drukken van schaarste wat ons gelukt is, en het afschaffen van schaarste in de volautomatische maatschappij, dat zijn twee totaal verschillende dinges zulle. Het aards paradijs is nog niet voor morgen. En dan moet je je de vraag stellen of die superintelligentie die zichzelf kan automatiseren en innoveren ons eigenlijk geen lastige parasieten zal vinden en de aarde efkes zal "ontsmetten", he.
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inflatie is grotendeels de verantwoordelijkheid van cupiede staten die boven hun stand leven en dan monetaire trukken gaan uithalen om zich vanonder de schuld trachten uit te muizen. Groei is grotendeels de verantwoordelijkheid van technologische innovatie en van pienter ondernemerschap dat "het gat in de markt" weet te vinden, en ook minder directe oorzaken, zoals het renderen van intelligente investeringen in infrastructuur (jaja, dat zou de staat kunnen zijn, maar is dat zelden), het renderen van goed onderwijs dat competente werknemers aflevert, en zo voort. Voor de overheid volstaat inflatoire "groei", ttz, toename van het BNP als getal, uitgedrukt in een munt waarvan er bijgedrukt wordt. Dan kan de overheid relatief meer van die munteenheid als belasting innen en daarmee een schijn van generositeit vertonen ("we verhogen de ambtenaren lonen" of "we verhogen de werkloosheidsvergoedingen") en haar gedevalueerde schulden gemakkelijker mee af betalen (haha, de interest op betalen en er nog meer aangaan wil ik eigenlijk zeggen) Maar dat wil niet zeggen dat er economische groei is geweest.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 4 januari 2012 om 19:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar moet paal en perk aan gesteld worden ![]() |
|
![]() |
![]() |