Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2012, 14:43   #281
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Laat ons zeggen een basisuitkering van +- 1400 Euro.

Wat vind je van dit voorstel, wat zijn voor en nadelen en zou dit betaalbaar zijn ( in de zin dat het minder zou kosten dan het huidige )?

Als je meer wil hebben, kan je zelf voor een aanvullend pensioen sparen tijdens je loopbaan.
Dus leefloon ipv pensioen?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 15:28   #282
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dus leefloon ipv pensioen?
Nee want 1400 is geen leefloon. 500 is een leefloon. Verder opbouw gebeurd via kapitalisatie los van onze staat. Enkel zo kun je uw systeem aanpassen en toch betaalbaar houden. Met 1400 is het de situatie nog verslechteren.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 18:31   #283
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Sfax heeft vroeger al toegegeven dat hij richting paradijzen glipt
En wat is daar verkeerd aan ? als hij zijn geld gestolen heeft ok . vervolgen . indien die man daar eerlijk voor gewerkt heeft gun ik hem dat met plezier . en zodraa ik kan zal ik hem volgen Liever dan bij te dragen voor profiteurs.
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 21:03   #284
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Voor degenen die het moeten betalen is het diefstal, voor degenen die trekken, is het solidariteit.
Nu, voor mij lijkt het geheel van de sociale zekerheid toch ook meer op diefstal, dan op solidariteit. Men zou het volk (meer) vrijheid moeten geven om zelf zijn eigen zaken te regelen. Trouwens uiteindelijk betalen we ons blauw aan de sociale zekerheid, en is het resultaat ervan maar middelmatig. Vooral de pensioenen zijn ondermaats.
En waarom wordt het aan "u" gevraagd?Jij met uw hoger inkomen? jij bent degene die de hoogste belasting betaald en de hoogste sociale bijdragen?terwijl de allerhoogste inkomens (multinationals ) geen en nog minder sociale bijdragen betalen,eenmanszaken die zich omvormen tot vennootschap en zichzelf een minimumloon uitkeren en daardoor weinig sociale zekerheid betalen, maar zich wel allerhande voordelen toebedelen( bedrijfswagen, enz), de rest van de winst laten ze zich uitkeren als divident, met een lage belasting en geen sociale bijdragen.
En op wie ga je schieten? de werkloze? gemakkelijk wild?
stropke1000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 21:25   #285
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lampedeir Bekijk bericht
Ja omdat men het geld naar 1 kant zuigt...maar als de super kapitalisten hun banken beginnen te wankelen moet iedereen bijspringen!!
Dan kan er plotseling miljarden op tafel gelegd worden...maar voor de sociale zekerheid nee...dat gaat niet...
Das dan de kapitalistische zeepbel die ontploft zeker?
Daarop hebben ze blijkbaar geen antwoord, van eenzijdige geesten gesproken.
Oud 5 januari 2012, 21:51   #286
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Is dit juist ? of ben je aan het zeveren ? doe eens een eerlijke moeite om te antwoorden
Dat ze eens beginnen met de mens op dezelfde manier te behandelen,
arbeider, bediende, ambtenaar?is een arbeider maar een derderangsburger?
Ik ben een arbeider en mijn pensioen wordt berekend over mijn ganse loopbaan,ik kan op elk moment ontslagen worden, ik heb geen ziektedagen, ik heb geen extra verlofdagen, ik kan ten vroegste op 62 met vervroegt pensioen waarbij ik geld verlies, millitairen , politie, rijdend personeel van de spoorwegen, op 55 jaar,politiekers zelfs op 52 met 20jaar dienst.
Ik vraag niet meer, maar jullie stellen de vraag of de pensioenen nog betaalbaar zullen zijn in de toekomst? wel behandel iedereen zoals mij en dan is er geen probleem.
Oud 5 januari 2012, 22:28   #287
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knabbelaar Bekijk bericht
Self-made baby.
Sfax zijn ouders hebben geen kindergeld gekregen , geen belastingvoordeel, geen studiebeurs , zijn ouders hebben de scholen betaald uit eigen zak,
hij is nooit ziek geweest, wat zijn wij kortzichtig
Oud 5 januari 2012, 23:10   #288
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke1000 Bekijk bericht
Sfax zijn ouders hebben geen kindergeld gekregen ,
Toch wel; en meer dan genoeg belasting betaalt; iets wat ze nu nog steeds doen nota bene...

Citaat:
geen belastingvoordeel,
Check

Citaat:
geen studiebeurs ,
Check

Citaat:
zijn ouders hebben de scholen betaald uit eigen zak,
Check

Citaat:
hij is nooit ziek geweest,
Check

Citaat:
wat zijn wij kortzichtig
En meer dan absoluut een fully full check.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 23:50   #289
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ambtenaren dragen niets af voor hun pensioen.
Het is nochtans van hun loon gehouden,en het zal die mensen worst wezen naar welke kas dit gaat,ik moest vroeger afdragen voor weduwen en wezen.
Oud 5 januari 2012, 23:59   #290
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
BLue for president akkoord !

nu nog de duur en termijn dat je moet werken definieren

periode die je werkt zou moeten zijn bvb 55% van de gemiddelde leeftijd van de Belgen

dan nog een formule meer/minder werken
dus per jaar dat je minder werkt 7% minder.
en per jaar dat je meer werkt 5% meer

dan nog een uitzondering ziek zijn
definitie: zware arthrose, zware depressie, zware rugletsel, zwaar beenletsel, zeg mlaar al die eens een stevig ongeluk hebben vliegen dan aan hun prepensioen

dan nog eenformule voor de kostprijs
80j - 65j = 15j pensioen gemiddeld
1400 * 12 * 15 = 252.000

om dat te financieren moet je
45j werken = 5600 / 12m = 466 afhouden per maand.
De ene parasiet verwijt de gastheer dat hij geen bloed meer heeft
Oud 6 januari 2012, 00:02   #291
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En waarom wordt het aan "u" gevraagd?Jij met uw hoger inkomen? jij bent degene die de hoogste belasting betaald en de hoogste sociale bijdragen?terwijl de allerhoogste inkomens (multinationals ) geen en nog minder sociale bijdragen betalen,eenmanszaken die zich omvormen tot vennootschap en zichzelf een minimumloon uitkeren en daardoor weinig sociale zekerheid betalen, maar zich wel allerhande voordelen toebedelen( bedrijfswagen, enz), de rest van de winst laten ze zich uitkeren als divident, met een lage belasting en geen sociale bijdragen.
En op wie ga je schieten? de werkloze? gemakkelijk wild?
En dan ? De hangmatmaatschappij moet uiteindelijk door iemand betaald worden, en zolang de overheid faalt in een rechtvaardige belastingsheffing (in hoeverre die mogelijk is, men heeft de werkgevers uiteindelijk nodig) zal men dit, op de voor hun, gemakkelijkste manier doen. Maar waarom zouden we niet op de werklozen mogen schieten, als men weet dat de lijst met knelpuntberoepen zeer lang is, met daarop voor ieders wat wils.
Maar waarover ging het eigenlijk weer, over pensioenen ?

Laatst gewijzigd door Bob : 6 januari 2012 om 00:07.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 00:03   #292
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Bijlange niet, en daar hoef ik ook niet te staan. Daarvoor is mijn privéleven en mijn vrije tijd me iets te lief .

En misschien hebben onze moeders wielen en zijn ze allebei een trottinet

Dan zoek ik ander werk en ga ik verder . Lang zal ik niet zoeken in elk geval, en veel kans dat anderen voor mij zoeken.

Life is not what you get, it's what you make of it.
Sommige mensen heffen mss 5000 kg per dag,en u vergaderd mss 5x per dag,ik laat u dan ook raden wie het meeste lijdt onder zijn werk?
Wees gelukkig dat u heeft kunnen bereiken wat u hebt of bent,anderen konden mss niet goed leren en zouden nooit kunnen bereiken wat u wel heeft gekund,ik vraag me dan ook af of u wel zo clever bent als u zich voordoet door minderwaardigheid als voorbeeld te stellen,clevere mensen doen dit namelijk niet!
Oud 6 januari 2012, 00:12   #293
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
En dan ? De hangmatmaatschappij moet uiteindelijk door iemand betaald worden, en zolang de overheid faalt in een rechtvaardige belastingsheffing (in hoeverre die mogelijk is, men heeft de werkgevers uiteindelijk nodig) zal men dit, op de voor hun, gemakkelijkste manier doen. Maar waarom zouden we niet op de werklozen mogen schieten, als men weet dat de lijst met knelpuntberoepen zeer lang is, met daarop voor ieders wat wils.
Maar waarover ging het eigenlijk weer, over pensioenen ?
Van de week de werkgevers gehoord? 40j is zowat de max.leeftijd dat men wil aanwerven.
Boven de 40 zakt het percentage enorm,op wie ging je ook weer schieten?
De ene zijn hangmat is al wat comfortabeler dan de andere nietwaar,totdat ze ook eens met hun smikkel tegen de muur lopen!
Oud 6 januari 2012, 00:15   #294
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Sommige mensen heffen mss 5000 kg per dag,en u vergaderd mss 5x per dag,ik laat u dan ook raden wie het meeste lijdt onder zijn werk?
Als heffen het enige is dat je kan, dan wordt het hoog tijd om je om te scholen naar iets beter. Doe je dat niet, dan moet je er ook niet om gaan janken dat je iets doet dat anderen even goed kunnen en dat andere middelen veel beter en goedkoper kunnen.

Citaat:
Wees gelukkig dat u heeft kunnen bereiken wat u hebt of bent,anderen konden mss niet goed leren en zouden nooit kunnen bereiken wat u wel heeft gekund,
't Is niet wat je niet kan in het leven dat je leven moet bepalen, 't is hetgeen je niet wil in het leven dat je leven gaat bepalen.

Om succesvol te zijn, moet je niet goed kunnen leren. Ik heb onnoemelijk veel meer respect voor een stielman die misschien niet goed kon leren, maar die zijn vaardigheden anders aanwendt in het leven, dan voor een nietsnut die de capaciteiten heeft om te leren, maar die er geen zin in heeft.

Citaat:
ik vraag me dan ook af of u wel zo clever bent als u zich voordoet door minderwaardigheid als voorbeeld te stellen,clevere mensen doen dit namelijk niet!
Als je daar beter door slaapt 's nachts, dan ben ik met alle plezier "niet zo clever". Wat anderen van me denken is nooit mijn bezorgdheid geweest, en dat zal het ook nooit zijn.
Oud 6 januari 2012, 00:16   #295
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
En wat is daar verkeerd aan ? als hij zijn geld gestolen heeft ok . vervolgen . indien die man daar eerlijk voor gewerkt heeft gun ik hem dat met plezier . en zodraa ik kan zal ik hem volgen Liever dan bij te dragen voor profiteurs.
Fiscale fraudeurs zijn profiteurs.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 00:16   #296
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat ze eens beginnen met de mens op dezelfde manier te behandelen,
arbeider, bediende, ambtenaar?is een arbeider maar een derderangsburger?
Ik ben een arbeider en mijn pensioen wordt berekend over mijn ganse loopbaan,ik kan op elk moment ontslagen worden, ik heb geen ziektedagen, ik heb geen extra verlofdagen, ik kan ten vroegste op 62 met vervroegt pensioen waarbij ik geld verlies, millitairen , politie, rijdend personeel van de spoorwegen, op 55 jaar,politiekers zelfs op 52 met 20jaar dienst.
Ik vraag niet meer, maar jullie stellen de vraag of de pensioenen nog betaalbaar zullen zijn in de toekomst? wel behandel iedereen zoals mij en dan is er geen probleem.
Dit is iets , stropke dat mijn hart raakt , dat zeg ik al gans mijn leven . de arbeiders zijn de nuttige trekpaarden van de maatschappij , doen fisieke arbeid, staan in vuil - stof -ongezonde situaties - weer en wind -vroeg en laat , eten , recht staant of met uw kont op nen bak of op ne zak cement ,en precies de andere met hun kofietje achter hun bureauke en hun appelke en apelsientje kleurrijk naast hun ,of een bedrijfsrestaurantje . en wie heeft de beste voorwaarden en de meeste bescherming . deze ongelijkheid is gewoonweg al jaren WALGELIJK te noemen .
Oud 6 januari 2012, 00:19   #297
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
*grin*

En qua fiscale fraude hanteer je dan maar dadelijk je eigen definitie; too bad dat zelfs de fiscus je daar niet in volgt
Oud 6 januari 2012, 00:20   #298
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Toch wel; en meer dan genoeg belasting betaalt; iets wat ze nu nog steeds doen nota bene...

Check

Check

Check

Check

En meer dan absoluut een fully full check.
Een rijkeluis zoontje dus?
En verdien je een beetje aan uw "tevreden" arbeiders?
Ik hoop dat je winst maakt?
Zoja, hoop ik ook dat je evenredig je belasting betaald zoals uw arbeiders,
Anders zie ik niet in waar u zich bemoeit met het pensioen van de arbeider.
Oud 6 januari 2012, 00:20   #299
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Lees wat er boven staat man . van eerlijk verdiende centen moet je af blijven met uw poten . Waarom zou een zelfstandige niet met zijn zuur verdiende centen naar een paradijs mogen gaan , Een ambtenaar leeft al gans zijn termijn in een beschermt paradijs en is 55 op pensioen , men vraagt toch ook niet wat hij doet , nee hij is niet versleten en gaat wat behangen en schilderen na zijn tijd . is dat geen sociale fraude ?
Oud 6 januari 2012, 00:22   #300
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Van de week de werkgevers gehoord? 40j is zowat de max.leeftijd dat men wil aanwerven.
Boven de 40 zakt het percentage enorm,op wie ging je ook weer schieten?
De ene zijn hangmat is al wat comfortabeler dan de andere nietwaar,totdat ze ook eens met hun smikkel tegen de muur lopen!
Is uiteindelijk een gevolg van de ancienniteitskurven enerzijds, en de afnemende capaciteiten van iemand anderzijds. Komt daarbij dat iemand op latere ouderdom niet meer zo soepel is.
Men kan het ook anders stellen. Ne werkgever, ziet het, heel de sociale wetgeving in acht genomen, niet meer zitten, om met iemand van ouder dan 40 nog winst te maken. Dan begint hij er liever niet aan.
Een oplossing zou trouwens zijn, om iedereen tot 40 verplicht in de privé te laten werken, en iedereen vanaf 50, verplicht aan de overheid. Zal daarbij trouwens een einde maken aan al ons gediscusieer over pensioen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be