Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2012, 16:02   #401
cairn
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Baka Bekijk bericht
eigenlijk komt het daar op neer : back to the zandbak.
De momos zijn hier niet gelukkig,er scheelt altijd iets,dus gaan ze vééééél gelukkiger zijn in hun zandbakken,ze mogen er doen wat ze willen.
cairn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 16:08   #402
cairn
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het moeten gehoorzamen van kinderen aan de huiselijke dresscode, duurt dus hoogstens 9 jaar...
Ook ik niet-moslimgezinnen is er wel eens dispuut omtrent kledijregels, kan ik me voorstellen.

Mogelijk.
Leg me dan eens uit hoe iemands kledij jouw vrijheden of rechten in het gedrang brengt.

Loop eens met een vijgeblad voor je leuter,je zal het snel geweten hebben
cairn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 16:12   #403
Baka
Banneling

Standaard

Citaat:
Het moeten gehoorzamen van kinderen aan de huiselijke dresscode, duurt dus hoogstens 9 jaar...
Ook ik niet-moslimgezinnen is er wel eens dispuut omtrent kledijregels, kan ik me voorstellen.
Goed zo.

Citaat:
Mogelijk.
Leg me dan eens uit hoe iemands kledij jouw vrijheden of rechten in het gedrang brengt.
Alice deed dit reeds véél beter. Vast over het hoofd gezien?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Mijn vrijheden zijn er inderdaad door beknot, ik ben dan ook een vrouw!
Ik draag allang niet meer overal wat ik wil
Ik wordt soms op straat lastig gevallen, steeds door moslims, en wanneer mijn dochter of vriendinnen erbij zijn gebeurt dit minstens een keer per uitstapje!
Het drugdealen en overvallen in mijn wijk gebeuren zowat uitsluitend door jonge moslims of migranten!
Even een wandelingetje doe je dus niet meer na 10.00 uur en dochters komen naar huis per taxi terwijl je hen aan de deur opwacht.
Kortom, wat veiligheid en vrijheid betreft boeten vooral vrouwen en jongeren in, dat vind ik wel een probleem!
Kopvodden, Halal, Ramadingeling, ...

Allemaal regeltjes opgelegd door een hallucinerende pedofiel. NEEN !!!
Baka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 16:13   #404
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cairn Bekijk bericht
Loop eens met een vijgeblad voor je leuter,je zal het snel geweten hebben
We zijn over hoofdbedekking bezig.

Versta me niet verkeerd.
Ik erger mij ook aan uitingen van allerhande sub-culturen via dresscode, en zeker heel specifiek aan uitingen van religieuze achterlijkheid dmv hun geëigende symboliek, maar ze beletten me niet om mijn eigen kledijstijl te hanteren.
Er bestaat niet zoiets als het recht op niet-geërgerd-zijn in je publieke contacten.
Bij jou thuis is het een andere zaak, daar komt geen kopvod, hanekam, of gepiercte mongool binnen als jij het niet wenst.
Maar publiek is een zekere tolerantie nodig, zeker voor zaken die jouw vrijheid niet belemmeren.
Oud 7 januari 2012, 16:15   #405
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
De stelling was dat het niet meer kunnen verplichten bevrijdend werkt.
Dat is zo. Wat de islamapologeten nog altijd niet aangetoond hebben is dat de hoofddoekdracht bevrijdend is. Waarschijnlijk omdat het te idioot voor woorden is. Stel je voor dat een bepaalde groep mannen zou claimen dat een débardeur bevrijdend is en dat ze die ten allen prijze moeten dragen wanneer er vrouwen in de buurt zijn, kwestie van hun schaamte te bedekken. Die worden toch onmiddellijk voor geestelijk gestoorden gevallen aanzien of geinterneerd. Idem dito voor de hoofddoek.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 16:21   #406
Baka
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Dat is zo. Wat de islamapologeten nog altijd niet aangetoond hebben is dat de hoofddoekdracht bevrijdend is. Waarschijnlijk omdat het te idioot voor woorden is. Stel je voor dat een bepaalde groep mannen zou claimen dat een débardeur bevrijdend is en dat ze die ten allen prijze moeten dragen wanneer er vrouwen in de buurt zijn, kwestie van hun schaamte te bedekken. Die worden toch onmiddellijk voor geestelijk gestoorden gevallen aanzien of geinterneerd. Idem dito voor de hoofddoek.
Niet als je het kan vermommen als religie wat op zich dan ook weer een storing is in de hersenpan.
Een symbioot virus met als doel zich verspreiden.
Oud 7 januari 2012, 16:26   #407
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je zou er verbaasd bij staan te kijken hoe vaak het dragen van een das opgelegd wordt.
Ook allerminst bevrijdend, als je het mij vraagt...
Oud 7 januari 2012, 16:30   #408
Baka
Banneling

Standaard

Citaat:
Je zou er verbaasd bij staan te kijken hoe vaak het dragen van een das opgelegd wordt.
work work work = arbeidsreglement.
Oud 7 januari 2012, 16:31   #409
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alice deed dit reeds véél beter. Vast over het hoofd gezien?
Dat gaat niet over het verbieden van hoofddoeken vanwege de overheid, dat ging over het proberen verbieden van onze kledij door religieuze fanatici.
Beide verboden zijn wmb fout.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 7 januari 2012 om 16:31.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 16:32   #410
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
De das was weleer een modeattribuut. Je kan het moeilijk vergelijken met een vod die opgedrongen wordt aan de moslima om haar zedigheid en onderworpenheid te bewijzen aan haar man of de moslimgemeenschap. Want daar draait het alleen maar om: er bestaat geen meer oversexte religie dan de islam. Er bestaat toch niets natuurlijker dan hoofdhaar? Waarom moeten muzels dat oversexualiseren als het vrouwenhaar betreft tot iets zondigs dat afgedekt moet worden? Dat is toch ziek? Wat een perverts zijn dat toch?
Oud 7 januari 2012, 16:33   #411
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
work work work = arbeidsreglement.
Jep, baas in eigen huis.
Geldt zowel voor dassen, veiligheidskledij, piercings, en....hoofddoeken.
Oud 7 januari 2012, 16:35   #412
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De das was weleer een modeattribuut.
Er hangt toch nog een geurtje van conformisme aan vast.

Citaat:
Je kan het moeilijk vergelijken met een vod die opgedrongen wordt aan de moslima om haar zedigheid en onderworpenheid te bewijzen aan haar man of de moslimgemeenschap. Want daar draait het alleen maar om: er bestaat geen meer oversexte religie dan de islam. Er bestaat toch niets natuurlijker dan hoofdhaar? Waarom moeten muzels dat oversexualiseren als het vrouwenhaar betreft tot iets zondigs dat afgedekt moet worden? Dat is toch ziek? Wat een perverts zijn dat toch?
Ik spreek de onzinnigheid niet tegen, maar ik blijf bij het principe 'baas in eigen huis' zweren.
Wie op een bepaald moment niet meer kan leven met het huiselijk of arbeidsreglement, kan er zich ten gepasten tijde aan onttrekken....
Oud 7 januari 2012, 16:42   #413
Baka
Banneling

Standaard

Citaat:
Er hangt toch nog een geurtje van conformisme aan vast.
Draag je het niet, geen probleem. Buiten een paar bepaalde jobs waar je niet in aanmerking voor komt, zal het je leven amper beinvloeden.

Loop rond als jonge moslima zonder en ...

Citaat:
Ik spreek de onzinnigheid niet tegen, maar ik blijf bij het principe 'baas in eigen huis' zweren.
Wat kan ons dat nu schelen dat moslima's zich thuis versmachten mt 10 kopvodden?

Gaat toch niet om een thuisverbod?
Oud 7 januari 2012, 16:44   #414
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:

Wie op een bepaald moment niet meer kan leven met het huiselijk of arbeidsreglement, kan er zich ten gepasten tijde aan onttrekken....
Het probleem is dat hoofddoekfanatici die absoluut geen respect hebben voor arbeidsreglementen maar al te graag het principe van godsdienst misbruiken om de werkgever voor de rechtbank te slepen. Hun apologete volgelingen genre artisjok misbruiken dat principe al even graag, waardoor die hoofddoekfundi's zich gesterkt voelen. Gelukkig is er nu een kentering gekomen met die laatste rechtsspraak.
Oud 7 januari 2012, 16:46   #415
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Draag je het niet, geen probleem. Buiten een paar bepaalde jobs waar je niet in aanmerking voor komt, zal het je leven amper beinvloeden.

Loop rond als jonge moslima zonder en ...
.... het zal uw leven ook amper beïnvloeden.

Citaat:
Wat kan ons dat nu schelen dat moslima's zich thuis versmachten mt 10 kopvodden?
Het kan ons geen hol schelen.

Citaat:
Gaat toch niet om een thuisverbod?
Ook op straat kan het me geen hol schelen, op wat ergernis na om het etaleren van zoveel religieuze stompzinnigheid.
Oud 7 januari 2012, 16:52   #416
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het probleem is dat hoofddoekfanatici die absoluut geen respect hebben voor arbeidsreglementen maar al te graag het principe van godsdienst misbruiken om de werkgever voor de rechtbank te slepen.
Dat is inderdaad een ware schande.
Als je de dresscode van de werkgever niet respecteert, dan moet je maar ander werk zoeken.
Op het werk geldt geen vrijheid van godsdienst, en in eigen bedrijf, beslist de baas wie hij aanneemt, en hoe ze gekleed lopen.
Geen enkel probleem met discriminatie op dat vlak.
Citaat:
Hun apologete volgelingen genre artisjok misbruiken dat principe al even graag, waardoor die hoofddoekfundi's zich gesterkt voelen.
Ach, ik denk dat zulks aan atavismen uit de godsdienst en catecheselessen en welbedoeld doch naïef idealisme uit de jeugdbeweging toe te schrijven valt.

Citaat:
Gelukkig is er nu een kentering gekomen met die laatste rechtsspraak.
Zeker mee akkoord.
Oud 7 januari 2012, 16:52   #417
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
.... het zal uw leven ook amper beïnvloeden.

Het kan ons geen hol schelen.

Ook op straat kan het me geen hol schelen, op wat ergernis na om het etaleren van zoveel religieuze stompzinnigheid.
Ik ben van oordeel dat Europa zich mag en zelfs moet beschermen tegen die religieuze stompzinnigheid. Net door die stompzinnigheid en gezien de massamigratie met die stompzinnigen (nog één generatie en Brussel en Antwerpen zijn islamitisch), kan je niet voorzichtig genoeg zijn. Waar de islamisering de overhand neemt is het gedaan met de vrijheden voor anderen. Wederkerigheid kennen die religieuze stompzinnigen niet.
Oud 7 januari 2012, 16:55   #418
Baka
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben van oordeel dat Europa zich mag en zelfs moet beschermen tegen die religieuze stompzinnigheid. Net door die stompzinnigheid en gezien de massamigratie met die stompzinnigen (nog één generatie en Brussel en Antwerpen zijn islamitisch), kan je niet voorzichtig genoeg zijn. Waar de islamisering de overhand neemt is het gedaan met de vrijheden voor anderen. Wederkerigheid kennen die religieuze stompzinnigen niet.
Dat is het probleem idd. Zij zien onze "kan me geen hol schelen" als kans hun religieuze waanzin regeltjes op te dringen. Daarom zijn die regels nodig.
Relifundi's kunnen niet omgaan met vrijheid van denken. Ze hebben, net als kinderen, duidelijke grenzen nodig.
Oud 7 januari 2012, 16:57   #419
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een goeie stap in die richting ware om opnieuw discriminatie mogelijk te maken tussen privee-personen, en dus het afschaffen van die malafide anti-discriminatie wetten en centra.
Verder zou het ook goed zijn, om alle subsidie aan religies af te schaffen.
Vervolgens ook het afschaffen van kindergeld.
Allemaal maatregelen waar niemand in tijden van crisis kan tegen zijn.
Oud 7 januari 2012, 17:02   #420
Baka
Banneling

Standaard

Citaat:
Een goeie stap in die richting ware om opnieuw discriminatie mogelijk te maken tussen privee-personen, en dus het afschaffen van die malafide anti-discriminatie wetten en centra.
Verder zou het ook goed zijn, om alle subsidie aan religies af te schaffen.
Vervolgens ook het afschaffen van kindergeld.
Allemaal maatregelen waar niemand in tijden van crisis kan tegen zijn.
Kindergeld mag blijven voor BELGEN : Vanaf 5de jaar BE nationaliteit én indien GEEN 2DE nationaliteit.
Kiezen of delen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be