Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2012, 17:05   #421
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Een goeie stap in die richting ware om opnieuw discriminatie mogelijk te maken tussen privee-personen, en dus het afschaffen van die malafide anti-discriminatie wetten en centra.
Verder zou het ook goed zijn, om alle subsidie aan religies af te schaffen.
Vervolgens ook het afschaffen van kindergeld.
Allemaal maatregelen waar niemand in tijden van crisis kan tegen zijn.
Ik ben het met je eens. En er mag dringend werk gemaakt worden van een immigratiestop, een herenigingsstop en van de uitzetting van allochtone criminelen en religieuze fanatici.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 17:07   #422
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Baka Bekijk bericht
Kindergeld mag blijven voor BELGEN : Vanaf 5de jaar BE nationaliteit én indien GEEN 2DE nationaliteit.
Kiezen of delen.
Kindergeld blijft een vestzak-broekzak-operatie.
Er wordt de werkende burger geld afgenomen, bij dat proces blijft er een deel hangen om die dienst te betalen, en dan wordt het geld teruggegeven, bovendien aan mensen die er principieel eigenlijk geen recht zouden mogen op hebben.
Bovendien is het niet langer nodig om in dit overbevolkt land (en continent) het overmatig produceren van kinderen aan te moedigen.
Laat dat geld aub in de zak rusten van diegenen die het voor henzelf én hun kinderen verdiend hebben.
Oud 7 januari 2012, 17:08   #423
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
Er moet helemaal niks verboden worden. De overheid is er niet om vrijheid te beknotten.
Daarom dat jij poepeloerezat tegen 160 over de autostrade sleurt terwijl je aan het GSMen bent, met je kinderen vooraan in de auto terwijl je thuis je vrouw hebt afgeklopt? zoiets?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 17:09   #424
Baka
Banneling

Standaard

Citaat:
Er wordt de werkende burger geld afgenomen, bij dat proces blijft er een deel hangen om die dienst te betalen, en dan wordt het geld teruggegeven, bovendien aan mensen die er principieel eigenlijk geen recht zouden mogen op hebben.
Bovendien is het niet langer nodig om in dit overbevolkt land (en continent) het overmatig produceren van kinderen aan te moedigen.
Laat dat geld aub in de zak rusten van diegenen die het voor henzelf én hun kinderen verdiend hebben.
Kweekcellen van de grote pedofeet. Daar was en is dat inderdaad niet voor bedoeld.
Eigen volk eerst, absoluut.
Baka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 17:09   #425
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Kindergeld mag blijven voor BELGEN : Vanaf 5de jaar BE nationaliteit én indien GEEN 2DE nationaliteit.
Kiezen of delen.
Van mij mogen ze die 2de nationaliteit ook afschaffen. Dan zijn we eindelijk af van dat geleuter dat ze nergens toe behoren. Als ze hun Belgische parpierkes hebben hoeven ze niet langer de Marokkaan of Turk uit te hangen en kan gelijk heel die linkse, gesubsidieerde pamperindustrie afgebouwd worden die uiteindelijk toch alleen maar verhindert dat ze zich integreren.
Oud 7 januari 2012, 17:11   #426
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Dat zeg ik niet, maar:

Dit is een schilderij van een vlaams kunstenaar.
Er zijn er nog zo velen.
De hoofddoek is al jaar en dag deel van onze culturele erfenis.

Nu plotseling zeggen dat het niet mag omdat het niet tot onze cultuur behoort is gewoon fout.
ik begrijp waar je naartoe wil, maar ik denk dat je niet in de juiste richting zit.

Geen van onze vroegere bomma's met hoofddoek weigerden deze af te zetten bij binnenkomst. De meesten droegen het om hun permanente te beschermen, anderen om hun haren tijdens het werk niet al te zeer te vervuilen.

Wat heeft dat met moslima's te maken die zich inpakken om zich te onderscheiden van de loslopende hoeren op straat, die gerust door hun testosteronbroertjes mogen "gepakt" worden.
Oud 7 januari 2012, 17:11   #427
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Ik ben het met je eens. En er mag dringend werk gemaakt worden van een immigratiestop,
Immigratie enkel voor wie kan aantonen dat hij hier komt werken, of mensen heeft die borg staan voor zijn levensonderhoud, en nooit ofte nimmer beroep kan doen op hulpkassen van hier, heel misschien tenzij na voldoende jaren afdragen.
Citaat:
een herenigingsstop
Herenigingen enkel mogelijk op zelfde voorwarden van immigratie, moet wmb kunnen.

Citaat:
van de uitzetting van allochtone criminelen en religieuze fanatici.
Als ze de wet overtreden, en geen Belg zijn: gogogogo.
Oud 7 januari 2012, 17:11   #428
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
Wordt uw vrijheid beknot door de Islam jongen? Welke shariawetten zijn al ingevoerd, dat ik dat eens van naderbij bekijk...
bedoel je nu dat je je kinderen ook leert dat ze gerust door het rood licht mogen lopen omdat ze op dat moment nog niet omvergereden zijn?
Oud 7 januari 2012, 17:13   #429
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij discussies over dresscode vind ik dat we moeten onderscheid maken tussen de verschillende levenssferen.

In de privee-sfeer mag/moet het principe 'baas in eigen huis' prevaleren.
Wie dus in zijn huis, of bedrijf een bepaalde dresscode wil opleggen of verbieden, moet daar vrij in zijn.
Dat kan perfect, omdat niemand verplicht is om bij jou op bezoek te komen, of bij jou te werken, zodat niemand zich bijgevolg aan jouw dresscode hoeft aan te passen.
Maar ook dat heeft zijn beperkingen.
Als ik ga zeggen wat mijn vrouw moet dragen, ik denk dat ik een maand op de bank mag slapen.
En wie dresscode opleg aan zijn vrienden die hem komen bezoeken, dan denk ik ook dat die vrij snel in een sociaal isolement zal terecht komen.
Dus, ja, in de privé sfeer hebben we wat meer te zeggen over kledij, maar nog altijd niet erg veel.

Citaat:
Dan de publieke sfeer.
Daar moet het principe gelden van zo weinig mogelijk regulering, enkel waar mekaars vrijheden in gedrang komen.
Ik kan me haast niet voorstellen dat hoofddoeken, petten, hoeden of welk hoofddeksel dan ook iemands vrijheid in gedrang brengen.
Wat een ander draagt, maakt geen zak uit voor jouw kledijkeuze.

Tot dusver las ik nog geen enkel valabel argument om hoofddoeken te verbieden.
Volledig mee akkoord.
Oud 7 januari 2012, 17:14   #430
Baka
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Van mij mogen ze die 2de nationaliteit ook afschaffen. Dan zijn we eindelijk af van dat geleuter dat ze nergens toe behoren. Als ze hun Belgische parpierkes hebben hoeven ze niet langer de Marokkaan of Turk uit te hangen en kan gelijk heel die linkse, gesubsidieerde pamperindustrie afgebouwd worden die uiteindelijk toch alleen maar verhindert dat ze zich integreren.
Integreren, laat me niet lachen.
Zelfs na 40 jaar is onze grond niet eens goed genoeg voor hun rottende overblijfselen
Oud 7 januari 2012, 17:15   #431
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Geen van onze vroegere bomma's met hoofddoek weigerden deze af te zetten bij binnenkomst.
Geen van onze vrouwen werd dit ook gevraagd.
Het is enkel nu mensen van een bepaalde strekking dit dragen, de mensen die iets tegen die strekking hebben er gebruik van maken hen op die manier te 'pakken'.
Oud 7 januari 2012, 17:15   #432
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik ga zeggen wat mijn vrouw moet dragen, ik denk dat ik een maand op de bank mag slapen.
En wie dresscode opleg aan zijn vrienden die hem komen bezoeken, dan denk ik ook dat die vrij snel in een sociaal isolement zal terecht komen.
Dus, ja, in de privé sfeer hebben we wat meer te zeggen over kledij, maar nog altijd niet erg veel.
In de priveesfeer blijven het persoonlijke keuzes...
Je draag zelf de gevolgen van je huisreglement, of het niet volgen ervan.
Op termijn hoeft niemand blijvend dat reglement te tolereren.
Oud 7 januari 2012, 17:17   #433
Alboreto

Standaard

Citaat:
+1
Kindergeld in een tijd van overbevolking is een anachronisme.
Oud 7 januari 2012, 17:17   #434
Baka
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw leven wordt dan ook niet beheerst tot op de manier hoe je je r**t afveegt door een imaginair vriendje.
En aangezien er geen enkel nadeel is voor hen om zich sociaal af te zonderen, geldt uw plaatje niet voor moslims.
Ce,nten blijven rollen, integreren of niet.
Oud 7 januari 2012, 17:19   #435
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
ik begrijp waar je naartoe wil, maar ik denk dat je niet in de juiste richting zit.

Geen van onze vroegere bomma's met hoofddoek weigerden deze af te zetten bij binnenkomst. De meesten droegen het om hun permanente te beschermen, anderen om hun haren tijdens het werk niet al te zeer te vervuilen.

Wat heeft dat met moslima's te maken die zich inpakken om zich te onderscheiden van de loslopende hoeren op straat, die gerust door hun testosteronbroertjes mogen "gepakt" worden.
Ik vraag me ook af of Alboreto's mammie en tantekes een antiverkrachtingsvod dragen in de buurt van 'vreemde' mannen en 24/24h per dag (behalve als ze thuis zijn of Alboreto hen als hun voogd begeleidt). Ik zou dat spektakel 's graag zien. Misschien heeft Jambers er al een reportage over gedraaid. Die heeft het voor rariteiten, niet? Hoe oud zou Alboreto's mamma eigenlijk zijn dat ze dagdagelijks zo'n middeleeuws doekske rond haar hoofd knoopt? Hier in de buurt is een home voor ouderen en loopt er geen enkele senior rond met zo'n doek, tenzij ze net een mise en plis gehaald hebben en het flink waait.
Oud 7 januari 2012, 17:20   #436
Baka
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen van onze vrouwen werd dit ook gevraagd.
Het is enkel nu mensen van een bepaalde strekking dit dragen, de mensen die iets tegen die strekking hebben er gebruik van maken hen op die manier te 'pakken'.
Dat heet "tot daar en niet verder".
Na 20 jaar pamperen, over(vallen)last en opdringen van ongewenste gewoontes, is daar de grens.
Anders begrijpen ze het niet. Dat heeft de ervarig geleerd.
Oud 7 januari 2012, 17:21   #437
Alboreto

Standaard

Citaat:
Dat heet "tot daar en niet verder".
Nonsens.
De hoofddoek afdoen als niet kunnen omdat het niet in onze cultuur past terwijl het wel degelijk deel uitmaakt van onze cultuur en het verbieden aan mensen die ons niet aanstaan heet hypocrisie.
Oud 7 januari 2012, 17:23   #438
Alboreto

Standaard

Citaat:
In de priveesfeer blijven het persoonlijke keuzes...
Je draag zelf de gevolgen van je huisreglement, of het niet volgen ervan.
Op termijn hoeft niemand blijvend dat reglement te tolereren.
My point exactly.
Oud 7 januari 2012, 17:24   #439
Baka
Banneling

Standaard

Citaat:
Nonsens.
De hoofddoek afdoen als niet kunnen omdat het niet in onze cultuur past terwijl het wel degelijk deel uitmaakt van onze cultuur en het verbieden aan mensen die ons niet aanstaan heet hypocrisie.
Het MAAKTE, net als religie, ooit deel uit van onze cultuur.
Niet voor niets wordt de Islam een 'terug naar de middeleeuwen' religie genoemd.
Toen hadden kopvodden nog nut.
Oud 7 januari 2012, 17:24   #440
Alboreto

Standaard

Citaat:
Kweekcellen van de grote pedofeet. Daar was en is dat inderdaad niet voor bedoeld.
Eigen volk eerst, absoluut.
Deze manier van schrijven doet me denken aan een andere vuilgebekte gebande forummer.

Kan op z'n naam niet komen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be