![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1901 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ik vind mezelf en de meeste forummers hier dan ook vrij goed passen in categorie 2, niet noodzakelijk uw mening uiteraard. Maar om zeker niet voorbij te gaan aan uw ongetwijfeld scherpe oordeelsvermogen, had ik graag nog even geweten onder welke categorie u deze post alsnog beschouwd... : http://forum.politics.be/showthread....0&page=63#1247 ...en of u daar ontopic nog iets over kwijt kan. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#1902 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Alé, cheer up. |
|
|
|
|
|
|
#1903 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik vind dan ook dat ze de zaak commercieel moeten aanpakken. |
|
|
|
|
|
|
#1904 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
... als daar misbruik van gemaakt wordt, op een slinkse sluwe wijze dan nog, dan knapt er iets vanbinnen als ik dat doorheb. Maar je hebt gelijk. Het leven gaat verder. En mijn levensvisie is niet die van iedereen. 'k Moet me daarbij neerleggen. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#1905 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1906 | |
|
|
Citaat:
Ik bekijk de meeste godsdiensten op dezelfde manier op dat vlak. Het zijn verouderde werken die heel veel zaken bevatten die ooit de norm waren, maar die nu totaal niet meer in ons tijdsbeeld passen. Nu, ik weet ook dat de meeste gelovigen dit ook beseffen en die passages niet relevant beschouwen voor hun religie, behalve de meest fundamentele fundamentalisten die ge spijtig genoeg in elke ideologische groep vindt. De Islam is hierop geen uitzondering, dus...
|
|
|
|
#1907 |
|
Banneling
|
Te veel emo. Te weinig discussie, substantie, dossierkennis, rationaliteit en geleerde woorden.
|
|
|
|
|
|
#1908 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1909 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#1910 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik ben blij dat je weer meedoet! |
|
|
|
|
|
|
#1911 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Misschien kun jij ons verbazen en de boel weer in gang trekken door het poneren van een discutabele stelling, conform de titel van de thread, de emotoer ver voorbij. Voel je uitgedaagd. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 7 januari 2012 om 22:31. |
|
|
|
|
|
|
#1912 |
|
|
Nog iemand die bij gebrek aan argumenten ad hominem gaat.
|
|
|
#1913 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1914 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik ga de discussie niet meer op gang trekken, en bespaar me ervan te herhalen wat wellicht toch al gezegd geweest is. Ik kwam gewoon eens piepen. |
|
|
|
|
|
|
#1915 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Buiten wat rond de pot gedraai zal je van Alboreto geen eenduidig antwoord krijgen op je vraag.Kun jij dan hier dan eens kijken, of er al dan niet racistische en/of discriminerende teksten in de koran staan ? http://www.ex-moslim.nl/ Eén van de redens daartoe is, om dat het antwoord duidelijk "ja" is en dat krijgt hij niet over zijn lippen. De islam is overduidelijk een racistische godsdienst. Alle moslims zien Allah als God en Mohammed als de boodschapper van Gods wil. Dat moeten alle moslims belijden, of ze worden niet als moslim erkend. Betreft de leer van Mohammed ten aanzien van anders- en niet gelovigen, staat heel duidelijk zwart op wit dat dhimmi's als minderwaardig beschouwt moeten worden en zelfs direct gediscrimineerd. bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Dhimmi Er zijn natuurlijk wel verschillende stromingen binnen de islam, en ook verschillende interpretaties van de koran, maar nergens wordt ze op zo'n wijze geïnterpreteerd, dat de discriminatie tav anders- of niet-gelovigen, volledig wegvalt. Nergens! Het verschil in interpretatie betreft het meer of minder discrimineren. Niet het discrimineren zelf. Dat kan ook niet, want dan zou de leer van Mohammed verworpen worden. In dat laatse geval, ben je geen moslim (meer). Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 7 januari 2012 om 22:54. |
|
|
|
|
|
|
#1916 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
"Welkom" trouwens. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#1917 | |
|
|
Citaat:
Je beschrijft hier wat je mening is over religie in het algemeen, maar dat is nog steeds geen antwoord op de oorspronkelijke vraag die ik je stelde, nl: "Kun jij dan hier dan eens kijken, of er al dan niet racistische en/of discriminerende teksten in de koran staan ? http://www.ex-moslim.nl/ " Clear as crystal. No ? Aldus, het enige wat ik vraag is gewoonweg: 1: Uw ongezouten mening of de koran en betreffende teksten in die link, al dan niet beoordeeld kunnen worden als een boek met racistische en discriminerende inhoud tov niet-moslims, en bij uitbreiding daarvan de islamitische ideologie an sich. 2: Zijn moslims die de racistisch/discriminerende teksten van de koran onderschrijven en/of niet openlijk afkeuren, dan ook geen racisten ? Hongerend in afwachting... |
|
|
|
|
|
|
#1918 | |
|
|
Citaat:
Zoals ik al eerder schreef vind ik de meeste godsdiensten in hetzelfde bedje ziek. En zoals ik ook al meermaals geschreven heb is het vergelijken van godsdiensten op dat vlak even interessant als een wedstrijd om ter verst pissen. Alle werken van meer dan 1000 jaar bevatten teksten die vandaag de dag niet meer aanvaard worden. En de meeste aanhangers van die werken beseffen dat en doen er niets mee, wat een goede zaak is. Wat wel de moeite is om aan te pakken zijn de fundamentalisten. Maar dit geldt, zoals ik al schreef niet alleen voor godsdiensten, maar voor alle ideologieën. Ik hoop dat dit voldoende antwoord is om uw honger te stillen.
|
|
|
|
#1919 | |
|
|
Citaat:
Wel, het is me idd nog nooit gelukt, om op deze vraag een duidelijk en ondubbelzinnig antwoord te krijgen, zelfs niet van moslims aan wie ik die vraag had voorgelegd. Maar eeuwige optimist die ik ben, hoop ik deze keer toch iets dat er op lijkt. |
|
|
|
|
|
|
#1920 | |
|
|
Citaat:
|