Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2012, 22:10   #1901
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Kijk, even eerlijk.
Er komen duizenden posts per dag op dit forum, ik kan niet op alles reageren, dus moet ik een selectie maken.

1. Posts die stropoppen van me opzetten zijn prioritair en nemen een groot deel van mijn tijd in beslag.

2. Vriendelijke vragen en interessante posts komen (jammer genoeg) op de tweede plaats en daar besteed ik graag enkele uurtjes aan.

3. Denigrerende of onbeleefde vragen zal ik slechts beantwoorden als ik er echt zin of tijd voor heb.

4. Onzin, getrol en zaken buiten mijn interessegebied zal ik zelden of nooit op antwoorden.
'k Waardeer je omstandige beschrijving waaraan een goede discussie zou moeten voldoen.
Ik vind mezelf en de meeste forummers hier dan ook vrij goed passen in categorie 2, niet noodzakelijk uw mening uiteraard.

Maar om zeker niet voorbij te gaan aan uw ongetwijfeld scherpe oordeelsvermogen, had ik graag nog even geweten onder welke categorie u deze post alsnog beschouwd... :

http://forum.politics.be/showthread....0&page=63#1247

...en of u daar ontopic nog iets over kwijt kan.

Citaat:
Dus, mensen die zich bezondigen aan de eerste categorie zorgen er voor dat ik niet genoeg tijd heb om op je vragen te beantwoorden.
Zelf kan je er voor zorgen dat je in de tweede categorie terecht komt en niet in de derde en dan zal ik mijn best doen uw intellectuele honger te bevredigen.
Ik hoop dat je me in de juiste categorie mikt, cause I'm hungry for some truth. Feed me, Alboreto.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 22:12   #1902
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik sta erop om andermaal iedereen te bedanken voor de vele en overvloedige steun. Zowel op dit forum als in privéberichten.

Het heeft me enorm geholpen om uit de put te komen, waar ik langs achter werd ingestamt.

Mensen met die ingesteldheid om eerlijk willen debateren en bereid zijn om zowel fouten toe te geven en blij zijn ook van anderen te mogen leren, weten dat dergelijke steun wat kan doen met een mens.

Helaas, zitten hier ook mensen die van deze ingesteldheid, misbruik maken en blijkbaar ben ik niet de enige die dat doorheeft.

Paulus.
Paulus je mag het je zo niet persoonlijk aantrekken hoor. Ze zijn het echt niet waard. Die twee onnozelaars affirmeren zich dagellijks als megatrollen. Volhardend in hun getrol en irrationaliteit. Niets nieuw onder de zon.
Alé, cheer up.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 22:18   #1903
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Paulus je mag het je zo niet persoonlijk aantrekken hoor. Ze zijn het echt niet waard. Die twee onnozelaars affirmeren zich dagellijks als megatrollen. Volhardend in hun getrol en irrationaliteit. Niets nieuw onder de zon.
Alé, cheer up.
Ik vind ze wel beter dan Bert en Ernie .
Ik vind dan ook dat ze de zaak commercieel moeten aanpakken.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 22:23   #1904
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alé, cheer up.
'k Weet het Elbow, 'k weet het, maar zo zit ik nu eenmaal in elkaar. Ik tracht het goede voor te hebben met iedereen omdat ikzelf ook graag heb dat anderen het goede voor hebben met mij. Ik tracht op dit forum zo te reageren, zoals ik denk dat anderen het ook van mij verwachten,...

... als daar misbruik van gemaakt wordt, op een slinkse sluwe wijze dan nog, dan knapt er iets vanbinnen als ik dat doorheb.

Maar je hebt gelijk. Het leven gaat verder. En mijn levensvisie is niet die van iedereen. 'k Moet me daarbij neerleggen.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 22:23   #1905
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Commercieel! Pas maar op of je krijgt 259836 bladzijden artisjokgetrol op je dak gij vuile kapitalist.
Oud 7 januari 2012, 22:24   #1906
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ik hoop dat je me in de juiste categorie mikt, cause I'm hungry for some truth. Feed me, Alboreto.
Die vraag heb ik blijkbaar gemist, so here goes.

Ik bekijk de meeste godsdiensten op dezelfde manier op dat vlak.
Het zijn verouderde werken die heel veel zaken bevatten die ooit de norm waren, maar die nu totaal niet meer in ons tijdsbeeld passen.

Nu, ik weet ook dat de meeste gelovigen dit ook beseffen en die passages niet relevant beschouwen voor hun religie, behalve de meest fundamentele fundamentalisten die ge spijtig genoeg in elke ideologische groep vindt.

De Islam is hierop geen uitzondering, dus...
Oud 7 januari 2012, 22:26   #1907
Kasumi
Banneling

Standaard

Te veel emo. Te weinig discussie, substantie, dossierkennis, rationaliteit en geleerde woorden.
Kasumi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 22:26   #1908
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Commercieel! Pas maar op of je krijgt 259836 bladzijden artisjokgetrol op je dak gij vuile kapitalist.
Ja , zo'n talenten kan je toch niet zomaar onbenut laten .
Ik ben een zakenman voor iets.
Oud 7 januari 2012, 22:27   #1909
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
Te veel emo. Te weinig discussie, substantie, dossierkennis, rationaliteit en geleerde woorden.
Sowwy
Oud 7 januari 2012, 22:28   #1910
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
'k Weet het Elbow, 'k weet het, maar zo zit ik nu eenmaal in elkaar. Ik tracht het goede voor te hebben met iedereen omdat ikzelf ook graag heb dat anderen het goede voor hebben met mij. Ik tracht op dit forum zo te reageren, zoals ik denk dat anderen het ook van mij verwachten,...

... als daar misbruik van gemaakt wordt, op een slinkse sluwe wijze dan nog, dan knapt er iets vanbinnen als ik dat doorheb.

Maar je hebt gelijk. Het leven gaat verder. En mijn levensvisie is niet die van iedereen. 'k Moet me daarbij neerleggen.

Paulus.
Je moet dat vooral negeren. Ze zijn het echt niet waard.
Ik ben blij dat je weer meedoet!
Oud 7 januari 2012, 22:29   #1911
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zal je misschien verbazen, maar uitgesproken 'ik' vind dat je gelijk hebt.

Misschien kun jij ons verbazen en de boel weer in gang trekken door het poneren van een discutabele stelling, conform de titel van de thread, de emotoer ver voorbij.

Voel je uitgedaagd.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 7 januari 2012 om 22:31.
Oud 7 januari 2012, 22:30   #1912
Alboreto

Standaard

Citaat:
Nog iemand die bij gebrek aan argumenten ad hominem gaat.
Oud 7 januari 2012, 22:40   #1913
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog iemand die bij gebrek aan argumenten ad hominem gaat.
Nu doe ik al eens een positief voorstel en nu is het weer niet goed.
Allé vooruit, ik zal er u een week over laten nadenken.
Ik stel voor dat gij Bert speelt.
Oud 7 januari 2012, 22:43   #1914
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zal je misschien verbazen, maar uitgesproken 'ik' vind dat je gelijk hebt.

Misschien kun jij ons verbazen en de boel weer in gang trekken door het poneren van een discutabele stelling, conform de titel van de thread, de emotoer ver voorbij.

Voel je uitgedaagd.

Paulus.
Ik constateer daaruit dat alles al gezegd geweest is. En allicht tot vervelens toe alles nog eens herhaald en herhaald geweest is. En men uit verveling wil doorzetten wat morsdood is. Zichzelf zin geven.

Ik ga de discussie niet meer op gang trekken, en bespaar me ervan te herhalen wat wellicht toch al gezegd geweest is. Ik kwam gewoon eens piepen.
Kasumi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 22:46   #1915
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'k Waardeer je omstandige beschrijving waaraan een goede discussie zou moeten voldoen.
Ik vind mezelf en de meeste forummers hier dan ook vrij goed passen in categorie 2, niet noodzakelijk uw mening uiteraard.

Maar om zeker niet voorbij te gaan aan uw ongetwijfeld scherpe oordeelsvermogen, had ik graag nog even geweten onder welke categorie u deze post alsnog beschouwd... :

http://forum.politics.be/showthread....0&page=63#1247

...en of u daar ontopic nog iets over kwijt kan.

Uw vraag is dus:
Kun jij dan hier dan eens kijken, of er al dan niet racistische en/of discriminerende teksten in de koran staan ? http://www.ex-moslim.nl/
Buiten wat rond de pot gedraai zal je van Alboreto geen eenduidig antwoord krijgen op je vraag.

Eén van de redens daartoe is, om dat het antwoord duidelijk "ja" is en dat krijgt hij niet over zijn lippen.

De islam is overduidelijk een racistische godsdienst.

Alle moslims zien Allah als God en Mohammed als de boodschapper van Gods wil. Dat moeten alle moslims belijden, of ze worden niet als moslim erkend.

Betreft de leer van Mohammed ten aanzien van anders- en niet gelovigen, staat heel duidelijk zwart op wit dat dhimmi's als minderwaardig beschouwt moeten worden en zelfs direct gediscrimineerd.

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Dhimmi

Er zijn natuurlijk wel verschillende stromingen binnen de islam, en ook verschillende interpretaties van de koran, maar nergens wordt ze op zo'n wijze geïnterpreteerd, dat de discriminatie tav anders- of niet-gelovigen, volledig wegvalt. Nergens!

Het verschil in interpretatie betreft het meer of minder discrimineren. Niet het discrimineren zelf. Dat kan ook niet, want dan zou de leer van Mohammed verworpen worden. In dat laatse geval, ben je geen moslim (meer).

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 7 januari 2012 om 22:54.
Oud 7 januari 2012, 22:50   #1916
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik constateer daaruit dat alles al gezegd geweest is. En allicht tot vervelens toe alles nog eens herhaald en herhaald geweest is. En men uit verveling wil doorzetten wat morsdood is. Zichzelf zin geven.

Ik ga de discussie niet meer op gang trekken, en bespaar me ervan te herhalen wat wellicht toch al gezegd geweest is. Ik kwam gewoon eens piepen.
OK dat mag.

"Welkom" trouwens.

Paulus.
Oud 7 januari 2012, 23:06   #1917
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Die vraag heb ik blijkbaar gemist, so here goes.

Ik bekijk de meeste godsdiensten op dezelfde manier op dat vlak.
Het zijn verouderde werken die heel veel zaken bevatten die ooit de norm waren, maar die nu totaal niet meer in ons tijdsbeeld passen.

Nu, ik weet ook dat de meeste gelovigen dit ook beseffen en die passages niet relevant beschouwen voor hun religie, behalve de meest fundamentele fundamentalisten die ge spijtig genoeg in elke ideologische groep vindt.

De Islam is hierop geen uitzondering, dus...
Eerst heb je de vraag gemist en nu fiets je er weer rond...
Je beschrijft hier wat je mening is over religie in het algemeen, maar dat is nog steeds geen antwoord op de oorspronkelijke vraag die ik je stelde, nl:

"Kun jij dan hier dan eens kijken, of er al dan niet racistische en/of discriminerende teksten in de koran staan ?
http://www.ex-moslim.nl/ "

Clear as crystal. No ?

Aldus, het enige wat ik vraag is gewoonweg:

1: Uw ongezouten mening of de koran en betreffende teksten in die link, al dan niet beoordeeld kunnen worden als een boek met racistische en discriminerende inhoud tov niet-moslims, en bij uitbreiding daarvan de islamitische ideologie an sich.

2: Zijn moslims die de racistisch/discriminerende teksten van de koran onderschrijven en/of niet openlijk afkeuren, dan ook geen racisten ?

Hongerend in afwachting...
Oud 7 januari 2012, 23:14   #1918
Alboreto

Standaard

Citaat:
Eerst heb je de vraag gemist en nu fiets je er weer rond...
Je beschrijft hier wat je mening is over religie in het algemeen, maar dat is nog steeds geen antwoord op de oorspronkelijke vraag die ik je stelde, nl:
Uw oorspronkelijke vraag heeft geen zin voor mij.
Zoals ik al eerder schreef vind ik de meeste godsdiensten in hetzelfde bedje ziek.

En zoals ik ook al meermaals geschreven heb is het vergelijken van godsdiensten op dat vlak even interessant als een wedstrijd om ter verst pissen.

Alle werken van meer dan 1000 jaar bevatten teksten die vandaag de dag niet meer aanvaard worden.
En de meeste aanhangers van die werken beseffen dat en doen er niets mee, wat een goede zaak is.

Wat wel de moeite is om aan te pakken zijn de fundamentalisten. Maar dit geldt, zoals ik al schreef niet alleen voor godsdiensten, maar voor alle ideologieën.

Ik hoop dat dit voldoende antwoord is om uw honger te stillen.
Oud 7 januari 2012, 23:15   #1919
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Uw vraag is dus:
Kun jij dan hier dan eens kijken, of er al dan niet racistische en/of discriminerende teksten in de koran staan ? http://www.ex-moslim.nl/
Buiten wat rond de pot gedraai zal je van Alboreto geen eenduidig antwoord krijgen op je vraag.

Eén van de redens daartoe is, om dat het antwoord duidelijk "ja" is en dat krijgt hij niet over zijn lippen.
Welcome back, Paulus en bedankt voor je aanvulling.

Wel, het is me idd nog nooit gelukt, om op deze vraag een duidelijk en ondubbelzinnig antwoord te krijgen, zelfs niet van moslims aan wie ik die vraag had voorgelegd.

Maar eeuwige optimist die ik ben, hoop ik deze keer toch iets dat er op lijkt.
Oud 7 januari 2012, 23:15   #1920
Alboreto

Standaard

Citaat:
Nu doe ik al eens een positief voorstel en nu is het weer niet goed.
Allé vooruit, ik zal er u een week over laten nadenken.
Ik stel voor dat gij Bert speelt.
Enkel als gij akkoord zijt Ernie te spelen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be