Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2012, 16:35   #661
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Marie, dat jij nu al geen flagrante leugens meer herkent, of wenst te herkennen; dat is ver gekomen.
Da's iets van even geleden, geen idee meer waarover het juist ging. Quote even de post erbij die ik aanhaalde.
Oud 8 januari 2012, 16:36   #662
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Als u foto's mag plaatsen om aan te tonen dat er in België ook sjaals gedragen werden (worden), waarom mag ik dan geen foto's plaatsen die overduidelijk bewijzen dat dat
1) niet overal zo was
Dat zegt ook niemand, Marie.

Citaat:
2) zeker geen verplichting was.
Dat zegt ook niemand.

Maar 1 foto kan niet bewijzen dat het in een bepaalde streek niet gebeurde, maar ik wil uw woord aanvaarden dat dit in uw omgeving niet voorkwam.

Ik ben opgegroeid in West- en Oost-Vlaanderen ook kort in Antwerpen en Vlaams-Brabant, en ik heb die hoofddoekjes genoeg gezien om te weten dat het geen uitzondering was. Zelfs in mijn eigen familie waren er meerdere tantes die het doekje droegen, en ik heb ook foto's van mijn moeder met een hoofddoekje.

Het is ook daarom dat ik in eerste instantie enorm verbaasd was toen mensen daar een probleem rond begonnen te maken.
Het is pas later, toen ik besefte dat het niet te doen was om die hoofddoek, maar wel om de persoon die er onder zat dat ik de hetse begreep.

Citaat:
Inderdaad, er zijn periodes dat hoofd- en andere sjaals behoren tot een zekere mode, mode komt en gaat, niemand is verplicht ze te volgen (vraag maar aan Artisjok die een fobie heeft voor naaldhakken en korte rokken ). Deze sjaals zijn accessoires, zij proberen niets te verbergen integendeel zij accentueren de kleding of de algehele stijl van de persoon die ze draagt.
Inderdaad, blij dat we het daarover eens zijn.
Oud 8 januari 2012, 16:37   #663
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat u de zaken omdraait. Welke moslims mogen zichzelf ertoe gerechtigd achten om te controleren dat vrouwen bedekkende en verhullende kledij dragen. Want daar klemt toch het schoentje : mannen die vinden dat vrouwen zich zo moeten kleden dat zij (de mannen) niet sexueel opgehitst worden.
Dit druist in tegen de meest fundamentele rechten van de mens : vrouwen moeten zich verstoppen omdat mannen zich niet kunnen beheersen Op geen enkele manier is dat goed te praten.
Zou Alboreto dezelfde mentaliteit aanhangen? Vrouwen moeten zich verbergen onder een vod of hij kan zich niet beheersen? Je zou denken van wel als je hem leest. Hetgeen van hem de religieuze kledijflic maakt.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 16:37   #664
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat u de zaken omdraait. Welke moslims mogen zichzelf ertoe gerechtigd achten om te controleren dat vrouwen bedekkende en verhullende kledij dragen. Want daar klemt toch het schoentje : mannen die vinden dat vrouwen zich zo moeten kleden dat zij (de mannen) niet sexueel opgehitst worden.
Dit druist in tegen de meest fundamentele rechten van de mens : vrouwen moeten zich verstoppen omdat mannen zich niet kunnen beheersen Op geen enkele manier is dat goed te praten.
Uiteraard is dit op geen enkele manier goed te praten.
Bij mijn weten is er niemand die dat doet!

Een verbod is evenmin goed te praten.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 16:38   #665
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht

Dat zegt ook niemand.

Maar 1 foto kan niet bewijzen dat het in een bepaalde streek niet gebeurde, maar ik wil uw woord aanvaarden dat dit in uw omgeving niet voorkwam.

Ik ben opgegroeid in West- en Oost-Vlaanderen ook kort in Antwerpen en Vlaams-Brabant, en ik heb die hoofddoekjes genoeg gezien om te weten dat het geen uitzondering was. Zelfs in mijn eigen familie waren er meerdere tantes die het doekje droegen, en ik heb ook foto's van mijn moeder met een hoofddoekje.

Het is ook daarom dat ik in eerste instantie enorm verbaasd was toen mensen daar een probleem rond begonnen te maken.
Het is pas later, toen ik besefte dat het niet te doen was om die hoofddoek, maar wel om de persoon die er onder zat dat ik de hetse begreep.

Weer een van zijn stropoppen Marie. Als hij foto's heeft van zijn moeder en tantes gewikkeld in antiverkrachtingsdoek, waarom toont hij ze dan niet?
Oud 8 januari 2012, 16:39   #666
Alboreto

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat u de zaken omdraait.
Even voor alle duidelijkheid, want ik vermoed dat ge niet alles gelezen hebt en niet helemaal mee zijt, maar we spreken hier over voor of tegen het verbieden van hoofddoeken.

Wat is uw standpunt daaromtrent?

Citaat:
Vanzelfsprekend en volledig akkoord, Marie.

Iedereen hier is tegen het verplichten van de hoofddoek, dus daarover hoeven we niet veel over en weer te discussiëren denk ik.
Oud 8 januari 2012, 16:39   #667
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah, dus hoofddoeken mogen, maar ze moeten aan bepaalde richtlijnen voldoen.
Welke modepolitie stelt ge voor om die richtlijnen op te stellen?
modepolitie? nee hoor, die hebben geen probleem met de kelly-wrap.
de muzelmaanse religieuze politie daarentegen wil zeker en vast dat aan hun eisen (geen haartje te zien) wordt voldaan: geen haren, geen oren, geen hals, strak tegen het aangezicht etc... en zo droeg ons bomma haren sjaal helemaal niet.

op turkse islamitische wijze

op marokkaanse islamitische wijze

op dementerende wijze:
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 16:42   #668
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat zegt ook niemand.

Eigenlijk gaat het inderdaad niet om die hoofddoek in se. Het gaat om de hele symboliek er rond. En die symboliek is treurig, intreurig. Helaas aanvaarden de "personen die er onder zitten" die symboliek blindelings.
Oud 8 januari 2012, 16:43   #669
Alboreto

Standaard

Citaat:
Da's iets van even geleden, geen idee meer waarover het juist ging. Quote even de post erbij die ik aanhaalde.
Dat is 3 dagen geleden.
Gewoon doorklikken op het blauwe pijltje (groter dan tekentje) naast uw naam in de quote.
Oud 8 januari 2012, 16:44   #670
Alboreto

Standaard

Citaat:
Eigenlijk gaat het inderdaad niet om die hoofddoek in se. Het gaat om de hele symboliek er rond. En die symboliek is treurig, intreurig. Helaas aanvaarden de "personen die er onder zitten" die symboliek blindelings.
Marie, dat het niet om de hoofddoek gaat weet ik al lang (heb ik hier zelfs al geschreven) maar die symboliek is in alle religies zo.
Dat is bij de Christen die een kruisje dragen, de joden met een keppeltje, de boeddhistische monniken met hun kleed, enzovoort.

Waarom zouden we al die dingen tegen wil en dank willen verbieden.
Denkt ge echt dat dat de oplossing is?

Laatst gewijzigd door Alboreto : 8 januari 2012 om 16:48.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 16:45   #671
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
de muzelmaanse religieuze politie daarentegen wil zeker en vast dat aan hun eisen (geen haartje te zien) wordt voldaan: geen haren, geen oren, geen hals, strak tegen het aangezicht etc... en zo droeg ons bomma haren sjaal helemaal niet.
Onder hun antiverkrachtingsdoeken dragen ze bovendien nog extra hoofdluiers kwestie van ervoor te zorgen dat er niet één haartje zichtbaar wordt. Want hun mannen worden daar geil van en kunnen zich dan niet meer beheersen.
Oud 8 januari 2012, 16:45   #672
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Klik op link.
Citaat:
Uw opmerking is droevig maar waar.
Het ging o.a over "Die afgaanse heeft zelf voor haar marteling en boerka gekozen hoor!"
Waar heb ik ooit beweerd dat die Afghaanse zelf voor haar marteling en boerka gekozen heeft?
Ben jij niet beschaamd om zo'n leugens te bevestigen. Het is ver gekomen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 16:46   #673
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Uiteraard is dit op geen enkele manier goed te praten.
Bij mijn weten is er niemand die dat doet!

Een verbod is evenmin goed te praten.
Och? die muzelpubertjes dragen een foulard om eruit te zien als Brigitte Bardot?
Oud 8 januari 2012, 16:46   #674
Alboreto

Standaard

Citaat:
Dus dit moet verboden worden?

Oud 8 januari 2012, 16:47   #675
Baka
Banneling

Standaard

Citaat:
Marie, dat is in alle religies zo.
Dat is bij de Christen die een kruisje dragen, de joden met een keppeltje, de boeddhistische monniken met hun kleed, enzovoort.

Waarom zouden we al die dingen tegen wil en dank willen verbieden.
Denkt ge echt dat dat de oplossing is?
Ik weet wel een oplossing.
Uiteindelijk gaan ze toch allemaal terug in een kist dus waarom zo lang wachten?
Baka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 16:48   #676
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Baka Bekijk bericht
Ik weet wel een oplossing.
Uiteindelijk gaan ze toch allemaal terug in een kist dus waarom zo lang wachten?
Wat bedoelt ge?
Oud 8 januari 2012, 16:48   #677
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Klik op link.

Het ging o.a over "Die afgaanse heeft zelf voor haar marteling en boerka gekozen hoor!"
Waar heb ik ooit beweerd dat die Afghaanse zelf voor haar marteling en boerka gekozen heeft?
Ben jij niet beschaamd om zo'n leugens te bevestigen. Het is ver gekomen.
Dat heb ik geschreven. Ik pas gewoon jouw logica toe volgens dewelke moslima's zelf voor hun antiverkrachtingsdoek kiezen. Hetgeen dikke zever is, want zonder indoctrinatie en groepsdruk kiezen geestelijk gezonde vrouwen daar nooit voor.
Oud 8 januari 2012, 16:48   #678
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus dit moet verboden worden?

waarom? ze draagt dit niet om ervoor te zorgen dat ik wel en zij niet verkracht wordt dacht ik.
en bovendien gaat ze geen process aanspannen omdat ze zo niet aan de kassa kan zitten.
Oud 8 januari 2012, 16:52   #679
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Even voor alle duidelijkheid, want ik vermoed dat ge niet alles gelezen hebt en niet helemaal mee zijt, maar we spreken hier over voor of tegen het verbieden van hoofddoeken.

Wat is uw standpunt daaromtrent?

Vanzelfsprekend en volledig akkoord, Marie.

Iedereen hier is tegen het verplichten van de hoofddoek, dus daarover hoeven we niet veel over en weer te discussiëren denk ik.
Ik ben er voor dat hoofddoeken en bepaalde klederdrachten verboden worden in het openbare leven als dit hoofddoeken en klederdrachten zijn die willen bewijzen dat men tot een bepaalde religie hoort die gezegde hoofddoeken en klederdrachten ziet als een herkenningsteken om de dragers te sparen terwijl de niet-dragers mogen beschouwd worden als minderwaardig, kortom als het gaat om discriminerende hoofddoeken en klederdrachten die dan het - voor de dragers en voorstanders ervan logische, voor anderen absurde - gevolg hebben dat de niet-dragers en tegenstanders ervan uiteindelijk van discriminatie beschuldigd worden.
Oud 8 januari 2012, 16:52   #680
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
waarom? ze draagt dit niet om ervoor te zorgen dat ik wel en zij niet verkracht wordt dacht ik.
en bovendien gaat ze geen process aanspannen omdat ze zo niet aan de kassa kan zitten.
Ze is er ook niet mee vergroeid zoals de muzelinnekes met hun antiverkrachtingsdoek vergroeid zijn. En haar entertaintmentpakje uitgooien als dat gevraagd wordt, is al helemaal geen probleem. Ze loopt er ook niet heel haar leven in rond zonder het af te zetten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be