Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2012, 19:27   #741
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Nogmaals: van mij mogen ze zich in het openbaar verkleden zoals ze willen (binnen de perken van de wet die gezichtidentificatie verplicht) maar op het werk of in school mogen ze hun persoonlijke religieuze of politieke overtuiging niet ventileren.
Ik vind dat dat aan de werkgever ligt om dat te bepalen.
Ik werk in een bedrijf waar dat geen punt is.
Ik mag ventileren dat ik niet geloof in sprookjes, moslima's lopen rond met hoofddoek, enkele hebben een kruisje in hun bureau.

Zolang er geen problemen zijn moet ge er geen zoeken.
Oud 8 januari 2012, 19:29   #742
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
vooruit? dat heb ik al op pagina 2 gezegd hoor.
Indien men zich op straat belachelijk wil maken moet dat kunnen, maar ik behoud dan wel het recht om niet met die idioten om te gaan.
Het stoort al niet meer. Dan kun je al de deur uit.

Citaat:
Helemaal niet! ik ben helemaal niet bezorgd voor die inpaktrezen. dat heb ik nooit beweerd; De enige bezorgdheid die ik heb is ervoor te zorgen dat mijn dochters niet in die positie zullen geraken als we zo voortgaan met islamisering.
Vrouwen die een hoofddoek dragen noem jij islamiseren.
Circe toch. Vanwaar die angst?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 19:31   #743
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht

ik vertrouw erop dat het niet misgaat.

en dan nog, als mijn dochter trouwt met wie zij wil, dan is het haar verantwoordelijkheid, niet de mijne.

als mijn dochter toch de keuze maakt om zich te bekeren, is dat haar verantwoordelijkheid, niet de mijne.
Dat is een hele volwassen ingesteldheid.
Respect.
Oud 8 januari 2012, 19:34   #744
Alboreto

Standaard

Citaat:
Helemaal niet! ik ben helemaal niet bezorgd voor die inpaktrezen. dat heb ik nooit beweerd; De enige bezorgdheid die ik heb is ervoor te zorgen dat mijn dochters niet in die positie zullen geraken als we zo voortgaan met islamisering.
Circe,
ik vrees dat ge er zo goed als niets tegen kunt doen.
Als uw dochters beslissen van met een nietsnut te trouwen, dan trouwen ze er mee.
Als ze beslissen met een moslim te trouwen, dan trouwen ze er mee.
Als ze beslissen met een vrouw te trouwen, dan ...

Well, you get the drift.

De enige gezonde instelling die ge kunt hebben imho is ze een zo goed mogelijke opvoeding geven en hopen dat ze iemand vinden die goed is voor hen, meer niet.
Oud 8 januari 2012, 22:21   #745
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Ik ben niet bezorgd dat mijn dochter in die positie komt omdat ik vertrouwen heb in mijn dochter. daarom ook dat ik mijn dochter niet wil verbieden om een hoofddoek te dragen. en ook wildvreemden niet wil verbieden om hoofddoeken te dragen waar dan ook
Geld dit ook voor andere kledingsstukken of accessoires?
Oud 8 januari 2012, 23:10   #746
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik vind dat dat aan de werkgever ligt om dat te bepalen.
Ik werk in een bedrijf waar dat geen punt is.
Ik mag ventileren dat ik niet geloof in sprookjes, moslima's lopen rond met hoofddoek, enkele hebben een kruisje in hun bureau.

Zolang er geen problemen zijn moet ge er geen zoeken.
Ik werk in een bedrijf waar dat gelukkig wel een punt is. Nooit of te nimmer zal een moslima er de kans krijgen om er haar aanhankelijkheid aan die racistische en sexistische religie dmv een antiverkrachtingsdoek te showen. We staan ook geen nazipakken toe.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 23:12   #747
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het stoort al niet meer. Dan kun je al de deur uit.

Vrouwen die een hoofddoek dragen noem jij islamiseren.
Circe toch. Vanwaar die angst?
angst? zit jij nog in het stadium van "bange blanke man"? dat komt ginder van ene uit de Westhoek geloof ik.

Neen, het is geen angst.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koenraad elst
"Los van de precieze bewoording blijft de vraag natuurlijk of 'angst voor de islam' een fundamenteel probleem wordt in onze samenleving."

Ja, zei spreker Lucas Catherine, VRT-archivaris en historicus van de islamwereld. Hij gaf een overzicht van hoe de Europese kijk op islam doorheen de eeuwen van kruistochten en kolonisatie veranderde en hoezeer angst daar al dan niet een onderdeel van was. Hij antwoordde zeer ontwijkend op mijn opmerking achteraf dat veel hedendaagse islamkritiek niet in dezelfde traditie staat als de oude Europese beeldvorming over de islam, want uit kringen van geboren moslims zelf voortkomt; en dat de VS- en NAVO-oorlogen in moslimlanden niet door traditionele of nieuwsoortige islamkritiek ondersteund worden maar integendeel met pro-islamretoriek samengaan. Geen verrassingen bij die aloude islamvriend.

Ja, zei ook Jozef De Witte, directeur van het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en voor Racismebestrijding. Hij presenteerde cijfers die hij duidde als bewijs voor verhoogde discriminatie ten opzichte van moslims. Volgens het CGKR-jaarverslag van 2010 waren er dat jaar 3608 meldingen van discriminatie, op grond waarvan 1466 dossiers geopend werden. Daarvan 185 over geloof, waarvan 139 over de islam. De helft betrof "haat"-uitingen op websites en in kettingmails, daarnaast noteerde men ondermeer conflicten rond menu's in bedrijfsrestaurants. Er waren ook rechtszaken geweest tegen gevallen van islamitische haat ("de wet beschermt niet alleen de minderheden"), verzekerde De Witte ons. Het bleef echter onduidelijk hoeveel van die beweerde discriminatie van moslims uitging danwel tegen hen gericht was. In ieder geval klonk het allemaal zéér onschuldig in vergelijking met de verkrachtingen en pogroms die de christenen in Egypte of de hindoes in Bangladesj moeten ondergaan, en die een veelgehoord referentiepunt zijn in de hedendaagse islamkritiek, of wat Catherine en de Witte de "islamofobie" noemen.

De tegenstem kwam van Dirk Vermeire, de enige Vlaamse journalist in Turkije, getrouwd met een Turkse. Hij zette uiteen hoe het "islamofobie"-verhaal door moslims wordt misbruikt om het debat over moderniteit uit de weg te gaan. Elke tegenspraak over de problemen in en met de islam wordt tegenwoordig de kop ingedrukt met de dooddoener dat die in de kaart speelt van de Westerse "islamofobie". Niet dat er geen fobvie in het spel is,-- maar de echte fobie gaat uit van de moslims. Inderdaad, vrije religieuze en intellectuele uitingen van minderheidsreligies zoals die hier doodgewoon zijn, kom je in Turkije niet tegen.
http://www.brusselsjournal.com/node/4894
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 23:13   #748
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Circe,
ik vrees dat ge er zo goed als niets tegen kunt doen.
Als uw dochters beslissen van met een nietsnut te trouwen, dan trouwen ze er mee.
Als ze beslissen met een moslim te trouwen, dan trouwen ze er mee.
Als ze beslissen met een vrouw te trouwen, dan ...

Well, you get the drift.

De enige gezonde instelling die ge kunt hebben imho is ze een zo goed mogelijke opvoeding geven en hopen dat ze iemand vinden die goed is voor hen, meer niet.
djeezes!
Oud 8 januari 2012, 23:21   #749
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
djeezes!
Ik wens Alboreto en Artisjok van harte zo'n haatbaardschoonzonen toe.
Oud 8 januari 2012, 23:30   #750
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Ik wens Alboreto en Artisjok van harte zo'n haatbaardschoonzonen toe.
Sorry, ik niet.

Ik wens dat niemand toe.

Ten slotte kunnen we de kinderen niet verantwoordelijk stellen voor de daden, gedachten of het gebrek daaraan van de ouders.
Oud 8 januari 2012, 23:41   #751
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:

Neen, het is geen angst.
Koenraad elst is een haatbaard.

Koenraad Elst , auteur en columnist bij 't Pallieterke, zelf-verklaard islamoloog, één van de sprekers op het VB-colloquium op 6 juni 1992 waar het 70-punten van werd voorgesteld, wiens internetsite vol staat met behoorlijk amusante lectuur en tal van fraaie bloemlezingskes

Kasumi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 23:43   #752
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Sorry, ik niet.

Ik wens dat niemand toe.

Ten slotte kunnen we de kinderen niet verantwoordelijk stellen voor de daden, gedachten of het gebrek daaraan van de ouders.
Ik vind het nogal hypocriet om te stellen dat je zo'n "vertrouwen hebt in je kinderen" dat ze zeker en vast niet met een haatbaard thuiskomen, maar wèl tegelijk de mensen die zich inzetten en opkomen tegen de islamizering als racisten neer te zetten!
Oud 8 januari 2012, 23:47   #753
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind het nogal hypocriet om te stellen dat je zo'n "vertrouwen hebt in je kinderen" dat ze zeker en vast niet met een haatbaard thuiskomen, maar wèl tegelijk de mensen die zich inzetten en opkomen tegen de islamizering als racisten neer te zetten!
Dat is inderdaad zeer hypocriet. Hij/zij rekent erop dat de kinderen zeker en vast genoeg verstand hebben om niet thuis te komen met een haatbaard.
Oud 8 januari 2012, 23:47   #754
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
Koenraad elst is een haatbaard.

Koenraad Elst , auteur en columnist bij 't Pallieterke, zelf-verklaard islamoloog, één van de sprekers op het VB-colloquium op 6 juni 1992 waar het 70-punten van werd voorgesteld, wiens internetsite vol staat met behoorlijk amusante lectuur en tal van fraaie bloemlezingskes

Ik ken de mens persoonlijk. Dus gelieve uw nepargumenten even te herzien, je kan er alvast je bron bijzetten want iemand schreef dit al eens.

Koenraad Elst is een SINOLOOG. leer lezen in plaats van klakkeloos wat ridicule beweringen te kopiëren!

Citaat:
Dr. Koenraad Elst was born in Leuven, Belgium, on 7 August 1959, into a Flemish (i.e. Dutch-speaking Belgian) Catholic family. He graduated in Philosophy, Chinese Studies and Indo-Iranian Studies at the Catholic University of Leuven. During a stay at the Benares Hindu University, he discovered India's communal problem and wrote his first book about the budding Ayodhya conflict. While establishing himself as a columnist for a number of Belgian and Indian papers, he frequently returned to India to study various aspects of its ethno-religio-political configuration and interview Hindu and other leaders and thinkers. His research on the ideological development of Hindu revivalism earned him his Ph.D. in Leuven in 1998. He has also published about multiculturalism, language policy issues, ancient Chinese history and philosophy, comparative religion, and the Aryan invasion debate.
http://koenraadelst.bharatvani.org/index.html

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 8 januari 2012 om 23:48.
Oud 8 januari 2012, 23:49   #755
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad zeer hypocriet. Hij/zij rekent erop dat de kinderen zeker en vast genoeg verstand hebben om niet thuis te komen met een haatbaard.
In feite rekenen ZIJ erop dat hun kinderen naar ONS luisteren en niet naar hen. Dit noemen ze dan "ik heb vertrouwen in mijn dochter".... het is maar hoe ge het benoemd zeker?

Als ik zo overtuigd was als Sywen en Artisjok van de verrijkende meerwaarde van de moeltiekoeltie dan zou ik tenminsten HOPEN dat mijn dochter met een haatbaard naar huis kwam en al beginnen sparen voor haar besnijdenis en eventuele maagdenvlieshersteloperatie zenne.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 8 januari 2012 om 23:50.
Oud 8 januari 2012, 23:49   #756
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Vandaar dat je uw haat ingepraat krijgt. Het is een haatbaard, punt.
Kasumi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 23:49   #757
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is toch prachtig, niet dan?

Hoe ze zichzelf etaleren.

"Ik vertrouw mijn dochter zozeer dat ik 100 % zeker ben dat ze niet met zo'n individu trouwt, zich niet bekeert...en als 't dan tòch misgaat, is 't haar eigen verantwoordelijkheid" Jawadde...

Zou er dan toch - ergens - iets mis zijn met de ideologie?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 23:51   #758
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
Vandaar dat je uw haat ingepraat krijgt. Het is een haatbaard, punt.
Uw intelligentiepeil bereikt ongekende hoogtes.
Oud 8 januari 2012, 23:51   #759
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ken de mens persoonlijk. Dus gelieve uw nepargumenten even te herzien, je kan er alvast je bron bijzetten want iemand schreef dit al eens.

Koenraad Elst is een SINOLOOG. leer lezen in plaats van klakkeloos wat ridicule beweringen te kopiëren!

http://koenraadelst.bharatvani.org/index.html
Kasumi's voorkeur gaat duidelijk uit naar het 70 punten programma uit de koran. Lekker entertainent dat islamitisch 70 punten programma en zeer actueel : uitmoorden van niet-islamitische minderheden, onderdrukking van vrouwen, eremoorden, besnijdenissen, uithuwelijkingen, enz. Het 70 punten programma van het VB verdwijnt in het niets bij zoveel bloederigheid.

Laatst gewijzigd door Elbow : 8 januari 2012 om 23:52.
Oud 8 januari 2012, 23:52   #760
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kasumi's voorkeur gaat duidelijk uit naar het 70 punten programma uit de koran. Lekker entertainent dat islamitisch 70 punten programma en zeer actueel : uitmoorden van niet-islamitische minderheden, onderdrukking van vrouwen, eremoorden, besnijdenissen, uithuwelijkingen, enz.
70+
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be