![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#401 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
En gezien de betrokken Albanees geseind stond, namen die flikken hun voorzorgen, om het zekere voor het onzekere te nemen. btw, hoe gaan de flikken in Tsjechië om met geseinde Albanezen ? |
|
|
|
|
|
|
#402 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#403 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gaan ze dat onderzoeken? 't Is geen pretje meer om plies te zijn tegenwoordig, waarom zou je ook je hachje wagen voor dat mager loon. ...en dan nog haatzaaiende draden op p.be, enkel en alleen om haat te zaaien tegen onze plietsiemannen.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
|
#404 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In al wat ik schreef heb ik dat er zelfs nog meermaals expliciet bijgezet als : (aldus het artikel) Nergens heb ik beweerd dat dat artikel de perfecte of juiste eergave van de feiten zou zijn. Citaat:
...maar als er andere bezwarende elementen zouden geweest zijn om die man vast te zetten zou Eeckhout dat dan niet gezegd hebben ? Citaat:
Als er andere elementen zouden zijn : zware crimineel, had gedronken, reed zonder rijbewijs, er zijn wapens gevonden, weet ik veel.... dan had ik toch op z'n minst verwacht dat in het weerwoord van de flikken ( daar waar de schrijver van het artikel het al dan niet bewust zou achtergehouden hebben ) dat zou vermeld zijn. Een betere methode om acties te verantwoorden is er dan niet. Neen, iet van datte... we moeten het simpelweg doen met : 'Zamir en zijn familie werden op 31 december om 12.30 uur onderworpen aan een identiteitscontrole in het kader van verscherpt eindejaarstoezicht. Bij nazicht in de databanken bleek dat Fusha geseind stond met de vermelding dat hij het land moest verlaten. We moesten ook de Dienst Vreemdelingenzaken (DVZ) contacteren. Dat deden onze agenten. In afwachting werd de man administratief aangehouden. De DVZ vroeg de man over te brengen naar een centrum voor illegalen in Brugge. ‘Dat gebeurde op 1 januari om 8.30 uur.' Voor de politie was daarmee de zaak afgehandeld. ‘Op het eerste gezicht maakte ons korps geen fout' ..dat tegen het verhaal van de Albanees en de verklaring van de DVZ da's dan erg zwak te noemen |
|||
|
|
|
|
|
#405 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Had ie ook Albanese roots en een Fins verblijfvergunning ? |
||
|
|
|
|
|
#406 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb helemaal geen vraag beantwoord, enkel mijn mening gegeven, mijns inziens hebben die agenten correct gehandeld, iemand die geseind staat wordt nu eenmaal meegenomen naar den bureau, om 't even waarvoor die persoon geseind staat.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
#407 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
niet meer dan logisch
|
|
|
#408 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is nu net de vraag
Citaat:
Citaat:
Dat is een extra bezwarend element begot Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 13 januari 2012 om 00:03. |
|||
|
|
|
|
|
#409 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Volgens mij is dit stillaan zekerheid.
Racisme is't blijkbaar niet, hoewel het daar over zou gaan... Citaat:
Waar dan wel? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door manta : 13 januari 2012 om 00:09. |
||||
|
|
|
|
|
#410 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Dacht ik ook.
Als volgende week bij een nieuwe controle zou blijken, dat die Albanees een notoire wapenhandelaar of een huurmoordenaar is, dan konden die flikken het ook gaan uitleggen. Maar dan zou je onze progressieven niet horen, ntl. |
|
|
|
|
|
#411 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zo is dat!
|
|
|
|
|
|
#412 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
us het gaat over bevooroordeling ? Niet zozeer jegens andere 'kleurkes' maar tegen een specifiek volk ? 't schijnt dat dat valt onder de antiracismewet, Diego... ik heb dat niet uitgevonden Citaat:
Citaat:
Waar dat gij toch steeds weer mee afkomt om een bepaald iets te kunnen vergoedelijken of goedpraten. We kunnen het natuurlijk ook hebben hoe Iran omgaat met homoseksuelen. Praha to Diego raga out in space : We zijn hier... Belgiëlandje dus.. en meer bepaald hebben we het over politiezone Kortrijk op te volgen procedures ed |
|||
|
|
|
|
|
#413 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#414 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
...naar het schijnt
We zitte uiteraard met een klacht en bovendien zijn er toch wel wat 'onregelmatigheden' of tegenstrijdigheden Citaat:
Als er wat op te merken valt over een politieoptreden dan is dat een must dat men dat aanklaagd. het is vér gekomen als we de flikken al rustig moeten laten doen. Je weet toch dat we komen _ voor de grote politieverandering - van een tijd waar aan de burger de taak van controlerende functie werd overgelaten. Alleen de rijkswacht/gendarmes _ omwille van hun onderverdeling bij het leger had niet rechtstreeks verantwoording af te leggen. Nu moet alles via een comite-p. Een onafhankelijk orgaan ( onder toezicht kamer van volkvertegenwoordigers ) van ocharme 5 leden die dan door het parlement benoemd worden. Het idee is zeer goed maar zó fragiel |
|
|
|
|
|
|
#415 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In die context van 'geseind staan' ( alles omvattende term voor iedere oort vermelding dus ) kan het evengoed gaan omdat je adres bv niet bekend is, je ambtelijk geschrapt staat of wat weet ik voor futiliteiten. |
|
|
|
|
|
|
#416 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#417 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#418 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ah ja ?
Volgens mij is dat minder en minder een zekerheid Citaat:
Citaat:
Dáárvoor meende ik hier ( op het form dus �* gelezen te hebben over :' wat doe je als je twee mannen en drie kinderen in een auto aantreft' Ik vond dat al raar Citaat:
Citaat:
uiteraard Maar wens je die nu integraal ook als geloofwaardige info te gebruiken of niet ? Daarvoor 'weigerde' je blijkbaar zowat alles van dat artikel of wat nog maar enigszins het verhaal van die man zou zijn te aanvaarden en hield je het netjes bij de verklaring van Eeckhout Laatst gewijzigd door praha : 13 januari 2012 om 00:47. |
||||
|
|
|
|
|
#419 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom zou datte ? Diego Zoiets zou ik eerder verwachten van de andere zijde. Die zouden dan zeggen : zie de wel |
|
|
|
|
|
|
#420 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar wie ben ik ? Kijk misschien eens naar het themaforum 'samenleving en integratie'... als je dat daar nu van zou stellen... daar wordt iedere gelegenheid aangegrepen om een bepaald negatief beeld van een bevolkingsgroep verder bij te sterken. |
|
|
|
|