Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2012, 13:22   #1561
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
U hebt nog niet rechtstreeks geantwoord op mijn stelling dat vrouwen de mentaliteit moeten leren aanvaarden dat mannen superieur zijn aan vrouwen, dat mannen baas zijn over de rijkdom van hun vrouwen, dat mannen hun vrouwen mogen slaan.
Die hoofddoek is een symbool van die mentaliteit.
daar heb ik al een paar keer op geantwoord:

door een verbod leren we die vrouwen dat hun eigen gedacht (over hun kledij/hun hoofddoek/hun godsdienst /hun samenleving, etc,etc) er totaal niets toe doet.

welke mentaliteit is beter?

het is opmerkelijk dat er hier niemand een antwoord op durft te geven

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 15 januari 2012 om 13:25.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 13:23   #1562
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Soms is het al goed dat ze een eigen zelf-opgelegde verplichting tot herkenningstekens hebben: je haalt zulke mensen er zo uit.
Ik denk dat dit een niet te onderschatten voordeel van hun hoofddoeken en soepjurken is...
Je kan contact met hen vermijden.
Je kan het risico op explosie verlagen door uit hun buurt te blijven.
Je kan sollicitatiegesprekken van bij het begin in de juiste richting sturen.
Je kan een betere price-setting voor je huurpand voor ogen houden.
Je kan ze makkelijk herkennen, als er ooit eens een grote actie ondernomen wordt om hun problemen op te lossen.
Oud 15 januari 2012, 13:28   #1563
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht

Waarom wilt ge alle vrouwen in uw keurslijf dwingen?
?
Waarom wilt ge moslimvrouwen in een islamitisch hoofdkeurslijf gedwongen houden? Dat hoofdkeurslijf is altijd het gevolg van dwang (religieuze indoctrinatie,familiale druk, druk vanuit de moslimgemeenschap met haar uiterst hevige sociale controle op vrouwen only, druk vanwege extremistische groeperingen zoals Booeh!).
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 13:40   #1564
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik denk dat dit een niet te onderschatten voordeel van hun hoofddoeken en soepjurken is...
Je kan contact met hen vermijden.
Je kan het risico op explosie verlagen door uit hun buurt te blijven.
Je kan sollicitatiegesprekken van bij het begin in de juiste richting sturen.
Je kan een betere price-setting voor je huurpand voor ogen houden.
Je kan ze makkelijk herkennen, als er ooit eens een grote actie ondernomen wordt om hun problemen op te lossen.
Ze doen aan zelfmarginalisering. Behalve voor de uitkeringen : dan zijn de reglementen van de kaffers weer goed. Hoofddoekfanatiekelingen die een job weigeren omdat ze zogezegd vergroeid zijn met hun schaamdoek, zouden geen recht mogen hebben op werkloosheidsuitkering of leefloon. Dan moeten ze maar even fanatiek de lijn doortrekken en alleen hun eigen zakaatsysteem gebruiken. Van hun islam mogen ze geen geld ontvangen waarvoor ze niet gewerkt hebben. Toch doen ze het . Ze zitten hun vrijheid van geloof ("hun mensenrecht") te schenden wanneer het hen goed uitkomt. In dat geval hoor je natuurlijk geen artisjoks hysterisch doen over schending van mensenrechten.
Oud 15 januari 2012, 13:44   #1565
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht

door een verbod leren we die vrouwen dat hun eigen gedacht (over hun kledij/hun hoofddoek/hun godsdienst /hun samenleving, etc,etc) er totaal niets toe doet.

Dat is hun eigen gedacht niet. Indien die muzels in zwart Afrika waren geboren hadden ze met blote tieten rondgelopen en was er niet één geweest die spontaan en vrijwillig de hele dag haar kop zou inpakken en met angst zou rondlopen dat een haarkrul zichtbaar zou zijn voor mannen.
Pure dwang door religieuze hersenspoeling dus.
Oud 15 januari 2012, 13:48   #1566
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Ze doen aan zelfmarginalisering.
Waarom zou je iemand verbieden om voor zijn achterlijke ideologie uit te komen?

Citaat:
Behalve voor de uitkeringen : dan zijn de reglementen van de kaffers weer goed. Hoofddoekfanatiekelingen die een job weigeren omdat ze zogezegd vergroeid zijn met hun schaamdoek, zouden geen recht mogen hebben op werkloosheidsuitkering of leefloon. Dan moeten ze maar even fanatiek de lijn doortrekken en alleen hun eigen zakaatsysteem gebruiken. Van hun islam mogen ze geen geld ontvangen waarvoor ze niet gewerkt hebben. Toch doen ze het . Ze zitten hun vrijheid van geloof ("hun mensenrecht") te schenden wanneer het hen goed uitkomt.
Voor de centjes mogen we al eens de hypocriet uithangen, nietwaar?

Citaat:
In dat geval hoor je natuurlijk geen artisjoks hysterisch doen over schending van mensenrechten.
De selectiviteit van sommigen is inderdaad tenenkrullend.
Als sommigen hun epistels hier herlezen binnen een aantal jaar (als hun gezonde verstand toegekomen zal zijn) , zullen ze zich diep schamen.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 15 januari 2012 om 13:49.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 14:12   #1567
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat hoofddoekendebat is kleutergezever en doet idd niets aan het sluipende islamgif.
Gewoon een totaalverbod instellen op de islam toutcourt in Europa.
Zal een hoop maatschappelijke shit schelen.

Citaat:
Als we mogen kiezen tussen het seculiere Westen of de islam ?
Vraag dat eens aan elke niet-moslim in je kennissenkring...

Citaat:
Wat verdient jou voorkeur ? Eerlijk éh.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 14:26   #1568
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht

Wat verdient jou voorkeur ? Eerlijk éh.

mijn veurkeur tussen
- vrouwen leren dat hun eigen gedacht (over hun kledij/hun hoofddoek/hun godsdienst /hun samenleving, etc,etc) er totaal niets toe doet

en

Citaat:
U hebt nog niet rechtstreeks geantwoord op mijn stelling dat vrouwen de mentaliteit moeten leren aanvaarden dat mannen superieur zijn aan vrouwen

: ze zijn alletwee even verderfelijk

ze zijn namelijk hetzelfde, dat is de hypocrisie van een verbod op hoofddoeken

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 14:33   #1569
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Een verbod op hoofddoeken is het noodzakelijke kwaad omdat een deel van de bevolking door die hoofddoeken worden onderdrukt en verplicht zich te bedekken. Dit noemen we groepsdruk; Om aan die druk te ontsnappen is een verbod noodzakelijk.
Dit was niet noodzakelijk in de jaren zestig toen de Kelly-wrap MODE was waarbij sommigen wel en anderen niet, en sommigen soms een sjaal op het hoofd zetten. Niemand was verplicht en niemand spande processen aan tegen zijn werkgever omdat die vroeg om binnenshuis op het werk geen sjaaltjes te dragen.
Maar ik zie dat U het verschil niet begrijpt.

Als heel het dorp vindt dat knieën moeten bedekt worden omdat het zedeloos is met blote knie rond te lopen, en dat degenen die met blote knieën rondlopen er in feite om vragen om te worden verkracht, dan ga jij je dochter 's avonds alleen in een minirokje laten buitenlopen.
Het enige dat dan kan helpen om het jonge meisje niet te laten verkrachten is een totaal verbod op kniebedekkende rokken, maar ik weet al dat je zover niet zult nadenken.
Misschien kan uw dochter samen met die van Artisjok dan in hun minirok met spaghettibandjes gaan wandelen.... of nee, die van Artisjok mag geen spaghettibandjes en minirok dragen want dat vind ze al sletterig.... slippery road hé.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 15 januari 2012 om 14:33.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 14:42   #1570
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Een verbod op hoofddoeken is het noodzakelijke kwaad
Ik hoor u al bezig op het marktplein, tierend als een bezetene, met uw spandoek. Helemaal lullig op je eentje. De plaatselijke freakshow.

Laatst gewijzigd door Kasumi : 15 januari 2012 om 14:43.
Kasumi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 14:44   #1571
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Toch wel, u vertelt de grootst mogelijke zever.
Om te beginnen is er helemaal geen verbod. Vrouwen dragen in hun privéleven wanneer ze dat willen een hoofddoek en niemand legt hen daarbij de strobreed in de weg.

Maar deze dames leven in een niet Islamitisch land, wat het gedachtengoed over hoofddoeken niet kan delen, omdat dit in strijd is met onze wetgeving.
Dus mogen scholen en werkgevers kledingvoorschriften opleggen om zo een neutrale houding te benadrukken, daardoor kun je niet jezelf boven de samenleving zetten en zeggen" ja maar ik ben moslima en die hoofddoek, die moet"!
Voorschriften gelden voor alle leerlingen en alle werknemers, punt.
Waarom u voor apartheid pleit uit naam van gelijkheid is een paradox waar je maar eens zelf over moet nadenken.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 14:45   #1572
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
mijn veurkeur tussen
- vrouwen leren dat hun eigen gedacht (over hun kledij/hun hoofddoek/hun godsdienst /hun samenleving, etc,etc) er totaal niets toe doet

en

: ze zijn alletwee even verderfelijk

ze zijn namelijk hetzelfde, dat is de hypocrisie van een verbod op hoofddoeken
De hypocrisie van de tegenstanders van een hoofddoekverbod is dat zij niet erkennen dat de hoofddoek een product van groepsdwang is. Met eigen keuze heeft dat niets maar dan ook niets te maken.
Oud 15 januari 2012, 14:49   #1573
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Een verbod op hoofddoeken is het noodzakelijke kwaad omdat een deel van de bevolking door die hoofddoeken worden onderdrukt en verplicht zich te bedekken. Dit noemen we groepsdruk; Om aan die druk te ontsnappen is een verbod noodzakelijk.
Is dit tegenwoordig je motivatie. Jij verandert nogal.
Eerder heb je duidelijk en eenduidig gesteld dat het niet omwille van enige bezorgdheid voor die vrouwen is.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=734

Citaat:
Misschien kan uw dochter samen met die van Artisjok dan in hun minirok met spaghettibandjes gaan wandelen.... of nee, die van Artisjok mag geen spaghettibandjes en minirok dragen want dat vind ze al sletterig.... slippery road hé.
Je liegt over wat mijn mening zou zijn. Waarom doe je dat?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 14:50   #1574
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
Ik hoor u al bezig op het marktplein, tierend als een bezetene, met uw spandoek. Helemaal lullig op je eentje. De plaatselijke freakshow.
U weet toch dat de meerderheid van Antwerpenaren , zo bleek uit een enquete van GVA tegen het dragen van hoofddoeken is?
Waarom denkt u dat er buiten Antwerpen anders over gedacht wordt?
Veel Vlamingen zien dat hoofddoekengedoe helemaal niet zitten, dus zo eenzaam in haar mening zou cynara niet zijn.
Ik merk op dat u niet echt argumenten heeft en dus maar op de persoon speelt ( freakshow, lullig..) heeft u het zo moeilijk wanneer mensen die hoofddoeken onzin niet slikken?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 14:54   #1575
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik ben er zeker van dat artisjok daar al een oplossing voor heeft, zoiets als knie- en schouderlappen die haar dochter dan verplicht vrijwillig gaat dragen na een kindertijd vol hersenspoeling over onzedige blote knieën en schouders.
Oud 15 januari 2012, 14:56   #1576
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
BS

Waarom wilt ge alle vrouwen in uw keurslijf dwingen?
Denkt ge niet dat dat elke vrouw dat voor zichzelf kan en mag uitmaken?
Of staat ge zo hoog verheven boven alle vrouwen (pun intended) dat ge dat voor hen gaat uitmaken?

Het past binnen het kader om iedereen met een andere mening goed zot te noemen.
Maar als anderen dat bij u doen is het kot te klein vermoedelijk?
Geen idee wat BS betekent.

Soms vind ik u heerlijk naïef, Alboreto.
Als het mogelijk is in Iran een wet te stemmen die vrouwen verplicht een bepaalde kledij te dragen, in Saoudi-Arabië te verbieden dat vrouwen auto rijden, denkt u dan echt dat de vrouwen in die landen daar vrijwillig voor kiezen? Nogmaals Iran : hoe lang is het geleden dat Farah Diba daar keizerin was? Als ik me haar levendig herinner, denkt u dan dat Iraanse vrouwen haar en haar tijd vergeten zijn? Dat Iraanse vrouwen dus vergeten zijn dat zij nog niet zo lang geleden vrij waren om zich te kleden zoals zij dat zelf wensten?
U weet heel goed dat IK zeker geen keurslijf wil opdringen. Maar de preutsheid van de islam zal zich wreken op vrouwen en jongeren.
Waarom reageert u niet inhoudelijk op het artikel dat ik hiervoor citeerde? Ieder verstandig mens stelt zich toch vragen bij de lectuur ervan. En ik heb al veel rare dingen over u gedacht, Alboreto, maar nooit dat u niet verstandig bent. Laat eens zien dat u dat verstand durft gebruiken en lees dat artikel nog eens.
Kan u mij voorbeelden geven van "preutse" tijden waarin mannen gedwongen werden zich te voegen naar de wensen van hun vrouwen?
Oud 15 januari 2012, 14:57   #1577
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Welke mentaliteit is beter? Bedoelt u nu echt dat u vrouwen wil laten kiezen voor de mentaliteit dat mannen superieur zijn aan vrouwen, dat mannen baas zijn over de rijkdom van hun vrouwen, dat mannen hun vrouwen mogen slaan?
Oud 15 januari 2012, 15:03   #1578
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
De hypocrisie van de tegenstanders van een hoofddoekverbod is dat zij niet erkennen dat de hoofddoek een product van groepsdwang is. Met eigen keuze heeft dat niets maar dan ook niets te maken.
het was nochtans uit volledige "eigen keuze" dat zowel H.K.H. (Hare Konklijke Hoofddoek)Beatrix �*ls Maxima zich in Oman hebben belachelijk staan maken .

niks met onderdrukking te maken.

Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 15:06   #1579
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Welke mentaliteit is beter? Bedoelt u nu echt dat u vrouwen wil laten kiezen voor de mentaliteit dat mannen superieur zijn aan vrouwen, dat mannen baas zijn over de rijkdom van hun vrouwen, dat mannen hun vrouwen mogen slaan?
Sywen wil, mijn inziens, weten welke mentaliteit beter is; die van de verplichting of die van het verbod.
Voor mij zijn ze beide verwerpelijk.
En voor jou?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 15:06   #1580
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
het was nochtans uit volledige "eigen keuze" dat zowel H.K.H. (Hare Konklijke Hoofddoek)Beatrix �*ls Maxima zich in Oman hebben belachelijk staan maken .

niks met onderdrukking te maken.

Het zal wel zijn. Ze zullen de dwangregeltjes van het protocol van Oman (of welk islamparadijs was het weer?) goed op voorhand gekregen hebben.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be