Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2012, 20:47   #1681
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Omdat er een kleine minderheid, een harde kern, die hoofddoek 'misbruikt' moeten aan alle moslima's verboden worden om hoofddoeken te dragen.
Dat heb ik niet gezegd, want dat zou inderdaad gelijk staan aan het straffen van de gespesten ipv de pesters, daarin heb je gelijk.

Ik pleit ook niet voor een totaal verbod op het dragen van welke kledij dan ook. Van mij mag men zelfs met een peniskoker rondlopen -wat ook een religieus symbool is- maar niet altijd en overal.

Mensen moeten zich houden aan bijvoorbeeld het arbeidsreglement dat een bedrijf hanteert; of waar ze de staat vertegenwoordigen, moeten ze ook die neutraliteit tegenover religies die onze staat waarborgt, uitstralen.

Waar ik wel voor pleit is dat de moslimgemeenschap zelf, zich zou verzetten tegen het dragen van de hoofddoek als ze merkt dat dit alleen maar haat en wrevel opwekt, in het gastland waar ze vertoeven.

Een iman zou kunnen zeggen:...

Kijk, wij leven hier in het westen en blijkbaar nemen heel wat westerse mensen aanstoot aan het dragen van de hoofddoek. Dat is niet goed voor ons en voor die mensen. Omdat wij juist een tolerante godsdienst belijden en de islam staat voor "vrede" en "onderwerping", laten wij ons verstand gebruiken en precies omwille van die vrede en onderwerping, de hoofddoek afleggen uit respect voor de samenleving die ons wilde opnemen toen wij en onze ouders als vluchtelingen naar hier kwamen en van hen onderdak mochten krijgen,...Per slot van rekening staat het niet eens in de koran, noch in de haddith dat hoofddoeken voor vrouwen verplicht zouden zijn,...

...maar dat doen ze niet.

Goed wetende dat koran indien woordelijk en behoudsgezind opgevat, volkomen in strijd is met de gelijkwaardigheid van man en vrouw in de westerse maatschappij.

De hoofddoek is een symbool van die harde kern die dat zo opvat. Het dragen van de hoofddoek valt samen met deze strenge interpretatie van de koran zowel voor vele westerlingen als voor moslims.

En die strenge interpretatie is verwerpelijk.

Daarom pleit ik, dat beide gemeenschappen, zowel westerse als moderne moslims, zich daarvan zouden distanciëren, juist door het niet-dragen van de hoofddoek. Wat in wezen is het dragen van de hoofddoek van dezelfde orde als de kreet "Eigen volk eerst". En dat laatste wordt alleen maar bestreden als het van de westerlingen komt.

En dat vind ik hypocriet.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 20:53   #1682
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Goed wetende dat koran indien woordelijk en behoudsgezind opgevat, volkomen in strijd is met de gelijkwaardigheid van man en vrouw in de westerse maatschappij.
niet enkel de gelijkwaardigheid van man en vrouw worden door de koran verworpen, ook de gelijkwaardigheid van elk individu: er wordt opgeroepen om andersdenkenden een kopje kleiner te maken nadat de heilige maanden voorbij zijn.

dit wordt nog steeds herdacht bij het suikerfeest trouwens: in islamitische landen bestaat er ook een soort van trick or treat gedoe van Halloween, maar dan op islamitische wijze: "jongeren" lopen de straat op en breken de boel af. Ooit ook een tijdje "in" geweest in de Brusselse bioscopen die dan maar sluitten voor en na het suikerfeest.
Enfin, dit maar om te zeggen dat het kopje kleiner maken na het Suikerfeest nog steeds ingeburgerd is, bij gebrek aan "kopjes" dan maar bioscopen.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 20:53   #1683
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dat heb ik niet gezegd, want dat zou inderdaad gelijk staan aan het straffen van de gespesten ipv de pesters, daarin heb je gelijk.

Ik pleit ook niet voor een totaal verbod op het dragen van welke kledij dan ook. Van mij mag men zelfs met een peniskoker rondlopen -wat ook een religieus symbool is- maar niet altijd en overal.

Mensen moeten zich houden aan bijvoorbeeld het arbeidsreglement dat een bedrijf hanteert; of waar ze de staat vertegenwoordigen, moeten ze ook die neutraliteit tegenover religies die onze staat waarborgt, uitstralen.
Tot zover volledig akkoord.

Citaat:
Waar ik wel voor pleit is dat de moslimgemeenschap zelf, zich zou verzetten tegen het dragen van de hoofddoek als ze merkt dat dit alleen maar haat en wrevel opwekt, in het gastland waar ze vertoeven.
Moeten wij ons dan verzetten tegen het dragen van sexy kledij omdat dit haat en wrevel opwekt bij hen?

Ik ben daar tegen.

Ten eerste is het slechts een kleine minderheid die zich stoort aan de hoofddoek.
Ten tweede wil ik met niet moeten bezig houden wie er zich allemaal zou kunnen storen aan de kledij die ik draag.
Enkele van mijn tantes storen zich aan het feit dat ik een jeans draag.

Nu, dat is pech voor hen.
Iedereen moet vrij zijn te kunnen dragen waarbij hij/zij zich goed en comfortabel voelt zonder eerst een studie te maken wie hij of zijn voor het hoofd stoot.
En dat geldt zowel voor dames die zich sexy willen kleden als voor moslima die dat niet wensen te doen.

Eisen van anderen dat ze kledij die aanstoot kan geven verbieden zonder het zelf te doen is hypocriet.
Zelf het goede voorbeeld geven en kledij vrij houden lijkt me een beter pad om te bewandelen.
Oud 15 januari 2012, 20:56   #1684
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Integendeel, Paulus.
Ik kan natuurlijk niet spreken voor Artisjok, maar ik discussieer volgens de regels.
Neen dat doe je niet. Ik heb tal van keren gezien, dat je confronterende vragen uit de weg gaat.

Citaat:
Maar ge hebt op 1 vlak gelijk, ik antwoord niet altijd op alle vragen.
De reden waarom ik dat doe heb ik al gezegd.
Mijn tijd is niet onbeperkt, dus kan ik slechts op een deel van de vragen antwoorden. En dan kies ik er natuurlijk de vragen uit die
1) relevant zijn in de discussie
2) vrij zijn van persoonlijke aanvallen
3) op een correcte en beleefde manier zijn gevraagd.
Dat is niet juist. Je gaat ook confronterende vragen die wel aan deze voorwaarden voldoen uit de weg.

En je doet het net zo lang tot mensen op de langen duur niet meer beleefd blijven.

Citaat:
Zelfs in bovenstaande 3 categorieën moet ik filteren, want ook daar heb ik noch de tijd, noch de zin voor om ze allemaal te beantwoorden.
Noch de drurf, noch de eerlijkheid, vind ik.

Citaat:
Maar zelfs als ik eens op aandringen van iemand antwoord op een niet in bovenstaande categorie vallende vragen, dan nog wordt ik verweten niet te antwoorden, gewoon omdat het antwoord hen niet bevalt.
Dat kunt ge ook moeilijk 'zo eerlijk mogelijk' noemen hé Paulus.
Ook dat is niet juist. Er bestaat zoiets als open en gesloten vragen die gesteld worden. Als er dan al eens een gesloten vraag gesteld wordt, waar je alleen maar eenduidige ja of neen lan op antwoorden, fiets je er omheen als was ze niet relevant, terwijl ze net zeer confronterend zijn.

Citaat:
Kijk daar gaat ge de mist in.
Ik kaart eigenlijk niet veel meer aan dan de inconsistentie in het betoog van menig racist en/of moslimbasher hier.
Volgens uw eigen definitie van racisme, ben je zelf ook een racist. Dat werd al bewezen met bron + link. Dat zegt genoeg zekers?

Paulus.
Oud 15 januari 2012, 20:57   #1685
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Moeten wij ons dan verzetten tegen het dragen van sexy kledij omdat dit haat en wrevel opwekt bij hen?

Ik ben daar tegen.
Ik zou het toch niet aanraden ginds in Riad of Kaboel .... ze steken U daar nogal rap in den bak.

's lands wijs 's lands eer nietwaar?
Uiteraard ga je je daaraan aanpassen in het gastland waar je vertoeft.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 15 januari 2012 om 20:58.
Oud 15 januari 2012, 20:58   #1686
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

2, aan Paulus.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 15 januari 2012 om 20:58.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 20:58   #1687
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tot zover volledig akkoord.

Dat is niet nodig. Voor ons is het een kwestie van elementaire beleefdheid om niet in moslimlanden met dergelijke kledij te gaan rondlopen.

Citaat:
Ik ben daar tegen.
Tegen elementaire beleefdheid?

Paulus.
Oud 15 januari 2012, 21:04   #1688
Alboreto

Standaard

Citaat:
Neen dat doe je niet. Ik heb tal van keren gezien, dat je confronterende vragen uit de weg gaat.
Als ge onder 'confronterend' bedoelt 'platvloerse en onbeschofte eisen tot antwoord' dan kunt ge gelijk hebben.
Als ge het over vragen van Elbow of Eigenzinnig hebt, die trollen staan op de negeerlijst, dan kunt ge ook gelijk hebben.

Als ge iets anders bedoelt, kunt ge er dan eens naar linken?

Citaat:
Dat is niet juist. Je gaat ook confronterende vragen die wel aan deze voorwaarden voldoen uit de weg.
Zie boven.

Citaat:
Ook dat is niet juist. Er bestaat zoiets als open en gesloten vragen die gesteld worden. Als er dan al eens een gesloten vraag gesteld wordt, waar je alleen maar eenduidige ja of neen lan op antwoorden, fiets je er omheen als was ze niet relevant, terwijl ze net zeer confronterend zijn.
Kunt ge daar een voorbeeld van geven?

Citaat:
Volgens mijn eigen definitie van racisme, ben je zelf ook een racist. Dat werd al bewezen met bron + link. Dat zegt genoeg zekers?
Fify.
Dat zegt inderdaad genoeg over uw (gebrek aan) mogelijkheden tot 'eerlijk discussiëren'
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1960

Laatst gewijzigd door Alboreto : 15 januari 2012 om 21:07.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 21:05   #1689
Alboreto

Standaard

Citaat:
Dat is niet nodig. Voor ons is het een kwestie van elementaire beleefdheid om niet in moslimlanden met dergelijke kledij te gaan rondlopen.
Nee, ik heb het over hier.
Het zijn ook belgen, hier geboren en getogen.
Zij nemen aanstoot aan onze kledij.

Ik ben daar ook niet mee akkoord.
Oud 15 januari 2012, 21:12   #1690
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
enkel wanneer het hen wat opbrengt zie mijn onderschrift maar...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 21:13   #1691
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zijn geen belgen, ook al zijn ze hier geboren en getogen.

Ik ben daar niet mee akkoord.
leuk
Oud 15 januari 2012, 21:17   #1692
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Konden ze eerder aan denken.
Ze hebben er zelf voor gekozen om naar hier te komen en te blijven.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 21:20   #1693
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus

Citaat:
No problem:

http://forum.politics.be/showthread....5033#1929#1931

en

http://forum.politics.be/showthread....st5915033#1929
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 21:26   #1694
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ge onder 'confronterend' bedoelt 'platvloerse en onbeschofte eisen tot antwoord' dan kunt ge gelijk hebben.
Als ge het over vragen van Elbow of Eigenzinnig hebt, die trollen staan op de negeerlijst, dan kunt ge ook gelijk hebben.

Als ge iets anders bedoelt, kunt ge er dan eens naar linken?

Zie boven.
Neen ik heb het over vragen binnen uw categorieën.

Citaat:
Ja dat kan ik. En als ik dat ook doe, ga jij dan eerlijk toegeven dat je inderdaad welbewust confronterende vragen uit de weg gaat?

In het andere geval heeft het niet veel zin natuurlijk.

Citaat:
Fify.
Dat zegt inderdaad genoeg over uw (gebrek aan) mogelijkheden tot 'eerlijk discussiëren'
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1960
Ik hoef me niet van FIFY's te bedienen om eerlijk te discuteren.

In de betreffende posting die je hier met link aanhaalt, lul je er van uit met het argument dat uw bewering omtrent het beoordelen van een groep op basis van daden van individuen, binnen de context met gezien worden van 'religies',... Waar of niet? Je beweert ook dat ik het uit die context heb gehaald. Waar of niet?

Maar in werkelijkheid heb je weldegelijk oorspronkelijk en aanvankelijk gezegd dat het daarover zozeer niet ging.

Kijk maar naar uw volledige posting:
Citaat:
Nee, zoals al eerder gezegd maakt religie deel uit van de etniciteit.
Wat de laatste tijd duidelijk geworden is, is dat etnische discriminatie op zich minder en minder aanvaard en ook vervolgd wordt (zie Vlaams Blok).
De racisten gaan zich dus focussen op een deeltje van die etniciteit om alsnog aan etnische discriminatie te gaan doen gezien de verzameling van godsdienstgroepen grotendeels overeen komen met de voormalig gehate etnische groepen.

Maar het gaat niet zozeer daarover.
Het is het feit dat ge elk lid van een groep eigenschappen gaat toeschrijven die ge zelf arbitrair gaat toeschrijven aan die groep en daarop beoordelen.
En dat is fout en racistisch.
Nu doen alsof ik dat uit de context haalde, is oneerlijk discusteren.

Ik kon dat al veel eerder gezegd hebben, maar ik zag in dat dit niet veel nut heeft bij u.

Net zoals uw oneerlijk gebruik van de term "stropop". Oneerlijk discuteren Alboreto.

Paulus.
Oud 15 januari 2012, 21:28   #1695
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dan is dat geen eerlijke vergelijking. Het gaat om het dragen van cultuureigen kledij binnen een andere cultuur.

En dat weet je best.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 15 januari 2012 om 21:39.
Oud 15 januari 2012, 21:30   #1696
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Treffende voorbeelden.

Paulus.
Oud 15 januari 2012, 21:40   #1697
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
leuk
Je vergeet nog iets.
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1676
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 21:41   #1698
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Gewoon klikken op je naam naast een bericht, en dan klikken op: "lees meer berichten van Artisjok".
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 21:43   #1699
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Treffende voorbeelden.

Paulus.
Zijn dat voorbeelden voor?
Maar zelfs als ik eens op aandringen van iemand antwoord op een niet in bovenstaande categorie vallende vragen, dan nog wordt ik verweten niet te antwoorden, gewoon omdat het antwoord hen niet bevalt.
Dat kunt ge ook moeilijk 'zo eerlijk mogelijk' noemen hé Paulus.
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1675
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 21:45   #1700
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vroeg u al eerder om ook op uw negeerlijst te mogen staan.

Dat zou een hele eer voor me zijn. En ik vermoed voor Elbow, Eigenzinning en heel wat anderen ook.

Paulus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be