Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2012, 23:44   #561
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Als er ergens nog 'n bevel tot verlating van 't grondgebied was dat niet betekend werd, sta je wel degelijk geseind!

Geseind staan betekent NIET altijd (voor de tigste X) dat je iets op je kerfstok hebt!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 23:44   #562
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Zou hij dan vrijgelaten zijn ?
Zover we weten... uiteindelijk wel

"Pas de dag nadien, na bemiddeling van een sociaal assistente en een alerte medewerkster van DVZ, komt Zamir na drie dagen -volstrekt onterechte- opsluiting vrij. Amper één dag voor zijn vliegtuig terug naar Finland vertrekt. En nog is de ellende niet voorbij: het vliegtuig dat hen naar Helsinki moet brengen blijkt defect waardoor ze nog een extra nacht op Zaventem moeten blijven."
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 23:46   #563
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Zover we weten... uiteindelijk wel

"Pas de dag nadien, na bemiddeling van een sociaal assistente en een alerte medewerkster van DVZ, komt Zamir na drie dagen -volstrekt onterechte- opsluiting vrij. Amper één dag voor zijn vliegtuig terug naar Finland vertrekt. En nog is de ellende niet voorbij: het vliegtuig dat hen naar Helsinki moet brengen blijkt defect waardoor ze nog een extra nacht op Zaventem moeten blijven."

Pas de dag nadien worden ineens 3 dagen opsluiting.

Dat vliegtuig onklaar maken, hebben de flikken natuurlijk ook op hun geweten, de racisten!
Oud 15 januari 2012, 23:52   #564
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Waarom zouden ze dat (moeten) doen; van 'n 'worst case scenario' uitgaan & meteen 20 combi's oproepen, je wordt aangehouden door politie, ze controleren je 'papieren' (en nog wat andere dingen), indien zij denken dat er misschien iets niet pluis zou zijn met je 'papieren' controleren ze hun apparateke in hun combi, zien ze dat je geseind staat, moet je mee naar de bureau, indien je weigert of tegenstribbelt, kan er versterking opgeroepen worden.
Waarom ?
Omdat geseind staan in tegenstelling tot 'geseind staan' betekent dat er een aanhoudingsbevel is afgevaardigd.
Dat doen ze niet zomaar ... dan moet het al ernistig zijn.
Maar als volgens jou er geen enkele prioriteit of extra uitleg staat dan weet men natuurlijk niet of het gaat over een futiliteitje of iets heel ernstig totdat men op dat bureau zou komen

Citaat:
Indien de polite er vanuit gaat dat er wel eens problemen zouden kunnen zijn, kan er ook versterking opgeroepen worden. Gewoon 'n kwestie van inschatten, 't zijn ook maar mensen, die wel eens inschattingsfouten maken,
Daar kan ik inkomen

Citaat:
maar met dat 'gevalleke' van Luik nog vers in 't geheugen kan je beter 't zekere voor 't onzekere nemen.

De man w�*s geseind, toch?
Die agenten zien enkel dat iemand geseind staat, niet waarvoor. D�*t weten ze pas als ze arriveren op de bureau, en ja, dat kan om 'n futiliteit gaan, 'n document (ivm adresverandering bvb) niet ondertekend.
Nu beaam je wat ik ergens beredeneerde.... als de man geseind staat en verder zouden ze niks weten dan kan men maar best het zekere voor het onzekere houden.

Citaat:
Ooh wacht; de agenten die de man aangehouden hebben deden controles, toch?
euhmzz ja

Citaat:
De 'versterking' wordt dan opgeroepen om de man naar de bureau te brengen, degenen die controles uitvoeren worden geacht op hun post te blijven, dat verklaart de 'versterking' mijns inziens dan.
ah in die zin dus ... dat zou steekhouden

Laatst gewijzigd door praha : 15 januari 2012 om 23:53.
Oud 15 januari 2012, 23:57   #565
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De dag na 1 januari... aldus het verhaal, SDX
dus gerekend vanaf den 31ste ijn dat er 3 .... ruim gerekend dus

Citaat:
Dat vliegtuig onklaar maken, hebben de flikken natuurlijk ook op hun geweten, de racisten!

'k dacht nét hetzelfde toen ik dat las
Oud 16 januari 2012, 00:10   #566
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom ?
Omdat geseind staan in tegenstelling tot 'geseind staan' betekent dat er een aanhoudingsbevel is afgevaardigd.
Dat doen ze niet zomaar ... dan moet het al ernistig zijn.
Maar als volgens jou er geen enkele prioriteit of extra uitleg staat dan weet men natuurlijk niet of het gaat over een futiliteitje of iets heel ernstig totdat men op dat bureau zou komen
Dat �*s ook zo, die info hebben ze niet, enkel dat die persoon geseind is, waarvoor weten ze niet, schrijf ik toch al tig X!

Citaat:
Daar kan ik inkomen
Tsja...is toch zo?

Citaat:
Nu beaam je wat ik ergens beredeneerde.... als de man geseind staat en verder zouden ze niks weten dan kan men maar best het zekere voor het onzekere houden.
Dat schreef ik toch ook al!

Citaat:
euhmzz ja

ah in die zin dus ... dat zou steekhouden
Ja dus, 'n �*ndere combi wordt opgeroepen om de man mee te nemen naar den bureau, omdat zij straatdienst doen en hun post niet kunnen/mogen verlaten.
Dat wordt dan 'versterking oproepen' genoemd.
Oud 16 januari 2012, 00:14   #567
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De dag na 1 januari... aldus het verhaal, SDX
dus gerekend vanaf den 31ste ijn dat er 3 .... ruim gerekend dus
Aah op die manier, maar 1 januari is dan ook 'n feestdag èh + zondag?

Wordt er dan gewerkt bij dat centrum dat gecontacteerd had moeten worden?

Citaat:

'k dacht nét hetzelfde toen ik dat las
Et tu (Brute)?
Oud 16 januari 2012, 00:45   #568
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

de belhamels
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2012, 00:45   #569
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat �*s ook zo, die info hebben ze niet, enkel dat die persoon geseind is, waarvoor weten ze niet, schrijf ik toch al tig X!
Ja, dat deed je maar ik geloof daar nog steeds niet veel van.

Dat is gewoon ook niet zo
Je staat geseind voor : diefstal, nog uit te zitten straf, gezocht wegens verdacht, etc...
Hoeft daarbij ook niet om een persoon te gaan.
Een bepaalde nummerplaat kan ook geseind staan als gestolen voertuig, niet okay met verzekering, etc..
Dat zijn zaken die men ogenblikkelijk ziet... de juiste toedracht of details is weer wat anders... zijn vaak ook gewoon hun zaken niet

Citaat:
Dat schreef ik toch ook al!
jaja klopt ... maar je lijkt niet te beseffen wat de implicaties zouden zijn van 'geseind staan' zonder dat er nog wat bij zou staan.

In het geval van een futiliteit gaat men dan verplicht zijn zich disproportioneel op te stellen want het zou ernstiger kunnen zijn.
En in het geval dat het een zeer waar geval betreft en men zou bovenstaande lang niet voldoende zijn en de persoon in kwestie gebruik kunnen maken van de sitatie.

De werkelijkheid is natuurlijk wel wat anders.... als men bv een nummerplaat checkt en die staat geseind dan staat die nummerplaat bv geseind als een wagen gebruikt bij gewapende overval
In dat geval weet men dat het niet zal volstaan die wagen gewoon even aan de kant te zetten en rustig af te wachten hoe de bestuurder/inzittenden zich rustig aan de eerste controle zullen onderwerpen...

Citaat:
Ja dus, 'n �*ndere combi wordt opgeroepen om de man mee te nemen naar den bureau, omdat zij straatdienst doen en hun post niet kunnen/mogen verlaten.
Dat wordt dan 'versterking oproepen' genoemd.
tjah ... wie weet... ik geef je daar een punt
In dat geval is het zéér misleidend om de term 'versterking oproepen' te hanteren.
Zullen we dat dan gelijk stellen met het 'geseind staan' van S E ?

Laatst gewijzigd door praha : 16 januari 2012 om 00:47.
Oud 16 januari 2012, 00:49   #570
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit;
[QUOTE praha]dat iedereen die 'geseind staat' manu militaria met 20 combi's versterking zouden moeten afgevoerd worden daar het wel eens een zeer gevaarlijke en dringend op te sporen psychopaat zou kunnen betreffen.

20 combi's

Laatst gewijzigd door Dixie : 16 januari 2012 om 00:49.
Oud 16 januari 2012, 01:04   #571
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat deed je maar ik geloof daar nog steeds niet veel van.

Dat is gewoon ook niet zo
Je staat geseind voor : diefstal, nog uit te zitten straf, gezocht wegens verdacht, etc...
Hoeft daarbij ook niet om een persoon te gaan.
Een bepaalde nummerplaat kan ook geseind staan als gestolen voertuig, niet okay met verzekering, etc..
Dat zijn zaken die men ogenblikkelijk ziet... de juiste toedracht of details is weer wat anders... zijn vaak ook gewoon hun zaken niet
je kan geseind staan voor een veelheid aan redenen:

- nog dienen uit te zitten straf.
- nog op te nemen verklaring in een lopend dossier. (NIET crimineel)
- nog af te nemen verhoor. (NIET crimineel)
- arrestatie mbt. lopend dossier waarbij uw voorlopige aanhouding noodzakelijk wordt geacht
- teveel openstaande boetes.
- rijbewijs dat dient ingehouden te worden en dat nog niet bent gaan afgeven.
- adres niet gekend (NIET crimineel)
- ... blijkbaar ook als je asielaanvraag afgewezen werd, dat moet betekend worden, je moet er tenslotte van in kennis gesteld worden, op de hoogte gebracht worden
Citaat:
jaja klopt ... maar je lijkt niet te beseffen wat de implicaties zouden zijn van 'geseind staan' zonder dat er nog wat bij zou staan.

In het geval van een futiliteit gaat men dan verplicht zijn zich disproportioneel op te stellen want het zou ernstiger kunnen zijn.
En in het geval dat het een zeer waar geval betreft en men zou bovenstaande lang niet voldoende zijn en de persoon in kwestie gebruik kunnen maken van de sitatie.
Neen!
In geval van 'n futiliteit gaat men niet verplicht zijn zich disproportioneel op te stellen, gewoon mee naar den bureau.
Citaat:
De werkelijkheid is natuurlijk wel wat anders.... als men bv een nummerplaat checkt en die staat geseind dan staat die nummerplaat bv geseind als een wagen gebruikt bij gewapende overval
In dat geval weet men dat het niet zal volstaan die wagen gewoon even aan de kant te zetten en rustig af te wachten hoe de bestuurder/inzittenden zich rustig aan de eerste controle zullen onderwerpen...
De auto stond -bij mijn weten - niet geseind, is hier dus niet relevant.

Klaarblijkelijk stond de man geseind omdat zijn uitwijzingsbevel nog niet betekend was, de politie moet hem daarvan in kennis stellen, de man moet dat betekenen, en zolang hij dat niet gedaan had, stond hij geseind!

Citaat:
tjah ... wie weet... ik geef je daar een punt
In dat geval is het zéér misleidend om de term 'versterking oproepen' te hanteren.
Zullen we dat dan gelijk stellen met het 'geseind staan' van S E ?
Juist, dacht ik te laat aan, maar meestal gaat 't wel zo, de agenten die controles uitvoeren, horen op hun post te blijven, zodoende werd er 'versterking' opgeroepen, d�*t puntje is geklaard dacht ik?
Oud 16 januari 2012, 06:06   #572
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zouden ze dat (moeten) doen; van 'n 'worst case scenario' uitgaan & meteen 20 combi's oproepen, je wordt aangehouden door politie, ze controleren je 'papieren' (en nog wat andere dingen), indien zij denken dat er misschien iets niet pluis zou zijn met je 'papieren' controleren ze hun apparateke in hun combi,
Wat zou er dan niet pluis geweest zijn aan die papieren?

Citaat:
zien ze dat je geseind staat, moet je mee naar de bureau, indien je weigert of tegenstribbelt, kan er versterking opgeroepen worden.
Indien de polite er vanuit gaat dat er wel eens problemen zouden kunnen zijn, kan er ook versterking opgeroepen worden.
Dan toch een "worst case scenario"!

Citaat:
Gewoon 'n kwestie van inschatten, 't zijn ook maar mensen, die wel eens inschattingsfouten maken, maar met dat 'gevalleke' van Luik nog vers in 't geheugen kan je beter 't zekere voor 't onzekere nemen.
De man w�*s geseind, toch?
Inschatten? Hoe moeten ze dat dan doen?
Je beweert dat ze enkel zien "geseind". Dan hebben ze niets om zich op te baseren om in te schatten.
Als ze werkelijk geen enkele extra info hebben, behalve "geseind" is dat toch een zeer dom bedacht databank/consultatieprogramma!

Citaat:
Die agenten zien enkel dat iemand geseind staat, niet waarvoor. D�*t weten ze pas als ze arriveren op de bureau, en ja, dat kan om 'n futiliteit gaan, 'n document (ivm adresverandering bvb) niet ondertekend.
Waarom nemen ze daar dan niet onmiddellijk contact op met DVZ?
Waarom verzwijgen ze dat die man een verblijfsvergunning heeft?

Citaat:
Ooh wacht; de agenten die de man aangehouden hebben deden controles, toch?

De 'versterking' wordt dan opgeroepen om de man naar de bureau te brengen, degenen die controles uitvoeren worden geacht op hun post te blijven, dat verklaart de 'versterking' mijns inziens dan.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2012, 09:25   #573
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niet zeveren hé.
Maar bij dat vliegtuigpersoneel zitten natuurlijk ook racisten, je weet maar nooit.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2012, 14:22   #574
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wat zou er dan niet pluis geweest zijn aan die papieren?
Er kan 'n heleboel niet pluis zijn met 'papieren', tot vervalsing toe.

Als ik met mijn auto naar Blg. rij en ik wordt aangehouden voor controle, toon ik m'n Belgische ID kaart (waar niet op staat dat ik in Spanje woon), mijn Europese rijbewijs, mijn Spaanse boorddocumenten (met mìjn naam er op), mijn kenteken is Spaans, reden genoeg om hun 'apparateke' te controleren.
't Zekere voor 't onzekere nemen heet dat!

Citaat:
Dan toch een "worst case scenario"!
Hoezo?

Agenten die controles uitvoeren, zien dat iemand geseind staat, roepen 'n andere combi op om de persoon in kwestie over te brengen naar de bureau, omdat zij verondersteld worden hun werk verder te zetten en hun post niet te verlaten, dat wordt dan 'versterking oproepen' genoemd.
Citaat:
Inschatten? Hoe moeten ze dat dan doen?
Je beweert dat ze enkel zien "geseind". Dan hebben ze niets om zich op te baseren om in te schatten.
Er zijn 'n heleboel dingen die mee kunnen spelen om 'n situatie in te schatten.
Citaat:
Als ze werkelijk geen enkele extra info hebben, behalve "geseind" is dat toch een zeer dom bedacht databank/consultatieprogramma!
Ga jij 't hen vertellen.

Citaat:
Waarom nemen ze daar dan niet onmiddellijk contact op met DVZ?
Weet ik veel, redenen genoeg, misschien was DVZ niet eerder bereikbaar, misschien was 't erg druk op die bewuste dag (oudejaarsavond)...

Vraag 't hen, jij woont toch in die contreien, ik was er niet eens bij, net zomin als jij.
Citaat:
Waarom verzwijgen ze dat die man een verblijfsvergunning heeft?
Die man had geen Belgische verblijfsvergunning.

Ik heb je nog steeds geen 'racisme' zien aantonen.
Oud 16 januari 2012, 14:24   #575
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Niet zeveren hé.
Maar bij dat vliegtuigpersoneel zitten natuurlijk ook racisten, je weet maar nooit.
Goh ja, 't zit er vol van.
Oud 16 januari 2012, 20:45   #576
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er hoeft zelfs niets mis te zijn, gewoon een identiteitscontrole volstaat om een keertje op te vragen of alles in orde is en om te zien of er niemand geseind staat, of je nu een Chinees of een belgisch paspoort hebt...
Maar ondertussen hebben ze de discussie al lang verloren en proberen ze de boel tot in het oneindige te rekken. Voor de aandacht zeker...
Het racisme zit enkel in hun arme geestjes. Mss dermee dat ze voorstander zijn van drugs, 't dood hun geestepijntjes...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2012, 21:27   #577
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Als ik met mijn auto naar Blg. rij en ik wordt aangehouden voor controle, toon ik m'n Belgische ID kaart (waar niet op staat dat ik in Spanje woon), mijn Europese rijbewijs, mijn Spaanse boorddocumenten (met mìjn naam er op), mijn kenteken is Spaans, reden genoeg om hun 'apparateke' te controleren.
Ik vraag niet wat er niet pluis kan zijn met papieren.
Ik vraag wat er niet pluis was met die papieren (waarvan de douane op Zaventem 3 dagen eerder het paspoort had afgestempeld)
Citaat:
't Zekere voor 't onzekere nemen heet dat!
Wat is er onzeker aan papieren waar niets mis mee is?
Dat de man Albanees is?

Citaat:
Hoezo?

Agenten die controles uitvoeren, zien dat iemand geseind staat, roepen 'n andere combi op om de persoon in kwestie over te brengen naar de bureau, omdat zij verondersteld worden hun werk verder te zetten en hun post niet te verlaten, dat wordt dan 'versterking oproepen' genoemd.

Er zijn 'n heleboel dingen die mee kunnen spelen om 'n situatie in te schatten.
Welke heleboel dingen kunnen mee spelen?
Ik vind het de evidentie zelve dat bij dat "geseind" er ook een minimum aan gegevens staan zodat de politie weet of het een gevaarlijke voortvluchtige crimineel is, of iemand die zich nog niet ingeschreven heeft in de gemeente bij verhuis.

Citaat:
Ga jij 't hen vertellen.
Je gaat dus akkoord, als ze werkelijk geen enkele extra info hebben, behalve "geseind" dan is dat toch een zeer dom bedacht databank/consultatieprogramma!

Citaat:
Weet ik veel, redenen genoeg, misschien was DVZ niet eerder bereikbaar, misschien was 't erg druk op die bewuste dag (oudejaarsavond)...

Vraag 't hen, jij woont toch in die contreien, ik was er niet eens bij, net zomin als jij.
De korpschef zegt daarover niets in zijn uitleg.

Citaat:
Die man had geen Belgische verblijfsvergunning.
Hij had een Fins verblijfsvergunning.
Waarom verzwijgen de politieagenten dat die man een verblijfsvergunning heeft?

Citaat:
Ik heb je nog steeds geen 'racisme' zien aantonen.
Onkunde of racisme.

Laatst gewijzigd door artisjok : 16 januari 2012 om 21:29.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2012, 21:30   #578
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goh ja, 't zit er vol van.
er zijn er hier op het forum die ze serieus zien vliegen
Oud 16 januari 2012, 22:16   #579
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je kan geseind staan voor een veelheid aan redenen:

- nog dienen uit te zitten straf.
- nog op te nemen verklaring in een lopend dossier. (NIET crimineel)
- nog af te nemen verhoor. (NIET crimineel)
- arrestatie mbt. lopend dossier waarbij uw voorlopige aanhouding noodzakelijk wordt geacht
- teveel openstaande boetes.
- rijbewijs dat dient ingehouden te worden en dat nog niet bent gaan afgeven.
- adres niet gekend (NIET crimineel)
- ... blijkbaar ook als je asielaanvraag afgewezen werd, dat moet betekend worden, je moet er tenslotte van in kennis gesteld worden, op de hoogte gebracht worden

Neen!
In geval van 'n futiliteit gaat men niet verplicht zijn zich disproportioneel op te stellen, gewoon mee naar den bureau.

De auto stond -bij mijn weten - niet geseind, is hier dus niet relevant.

Klaarblijkelijk stond de man geseind omdat zijn uitwijzingsbevel nog niet betekend was, de politie moet hem daarvan in kennis stellen, de man moet dat betekenen, en zolang hij dat niet gedaan had, stond hij geseind!
Dit is allemaal een beetje nast de kwestie SDX
Ik heb het hier over geseind staan in het algemeen ( en dus niet over dit specifieke geval ) waar jij steeds van blijft beweren dat er niks meer aan info zou bekend zijn van zodra de agenten ter plekke zouden opmerken dat die persoon geseind zou staan en ik beweer het tegendeel

Citaat:
Juist, dacht ik te laat aan, maar meestal gaat 't wel zo, de agenten die controles uitvoeren, horen op hun post te blijven, zodoende werd er 'versterking' opgeroepen, d�*t puntje is geklaard dacht ik?
Geklaard zou ik niet stellen... weet ik er veel van... ik was daar niet bij.
Het is een mogelijke en logische conclusie als die 'versterking' inderdaad gewoon een andere combi betrof
Oud 16 januari 2012, 22:51   #580
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Er hoeft zelfs niets mis te zijn, gewoon een identiteitscontrole volstaat om een keertje op te vragen of alles in orde is en om te zien of er niemand geseind staat, of je nu een Chinees of een belgisch paspoort hebt...
Maar ondertussen hebben ze de discussie al lang verloren en proberen ze de boel tot in het oneindige te rekken. Voor de aandacht zeker...
Het racisme zit enkel in hun arme geestjes. Mss dermee dat ze voorstander zijn van drugs, 't dood hun geestepijntjes...
Correct!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be