![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1961 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
wat een bullshit, dat word inderdaad geweerd, maar niet omdat het badkledij is, maar omdat het belachelijk is. wat een duidelijk voorbeeld van ontwijking, er wordt enkel gefocust op iets dat tussen haakjes staat, ipv van op het antwoord zelf. en jij klaagt dan dat er wordt ontweken en focus wordt verlegd???
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 17 januari 2012 om 16:05. |
|
|
|
|
|
|
#1962 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
geef eens antwoord op de stellingname in de post zoals gevraagd voordat je zeurt dat anderen jou opmerkingen onvoldoende aandacht geven. Het punt is helemaal niet of vrouwen die hoofddoek uit vrije wil zouden dragen, wel dat de hoofddoek staat voor de seksuele verantwoordelijkheid van vrouwen voor mannenlijk gedrag en om die reden onderscheid moet worden gemaakt, een gedachtengang die moreel verwerpelijk is en om die reden ook wettelijk weerlegt wordt, niet vrouwen maar mannen zelf zijn verantwoordelijk en bijgevolg zijn hoofddoeken OVERBODIG Goed he? Voor dat recht hebben vrouwen hier gevochten en die beweging doen we niet nog maar eens, moslims horen dit te RESPECTEREN; |
|
|
|
|
|
|
#1963 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kom je nog met argumenten of lukt het niet? Dan ben ik snel klaar met dit gewauwel van je hoor... |
|
|
|
|
|
|
#1964 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
dat is enkel jouw mening, niets meer. en dat is zeker geen argument. een mening kan nooit een argument zijn. als je dat niet weet, moet je maar eens de regels van een discussie leren.
|
|
|
|
#1965 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
dan wil ik wel jouw arbeidsreglement eens zien waarin specifiek staat dat badkledij boven kleding niet mag.
|
|
|
|
#1966 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik antwoord hier alleen op het voor mij bestemde deel van uw post. Eigenlijk dacht ik dat uw reactie op mijn vraag : “vindt u dat moslimmeisjes de mentaliteit moeten leren aanvaarden dat mannen superieur zijn aan vrouwen, dat mannen baas zijn over de rijkdom van hun vrouwen, dat mannen hun vrouwen mogen slaan?” een flauwe mop was. Zoiets als de vraag die Alboreto al enkele keren stelde : Slaat gij uw vrouw nog zo veel? In uw geval stelde ik dus : Zij moeten van jongsaf aan maar leren dat ze "maar" meisjes zijn en dus moeten gehoorzamen. Zij moeten de mentaliteit leren aanvaarden dat mannen superieur zijn aan vrouwen, dat mannen baas zijn over de rijkdom van hun vrouwen, dat mannen hun vrouwen mogen slaan. En ik vraag aan u of u vindt dat moslimmeisjes die mentaliteit moeten leren aanvaarden. In plaats van een antwoord (ja of nee, zou Alboreto zeggen), krijg ik van u een tegenvraag. Sinds wanneer is een tegenvraag een antwoord? U zegt helemaal niet of u voor of tegen die mentaliteit bent. U begint te vertellen over de druk die uitgeoefend wordt om de hoofddoek af te zetten. U zegt dat een hoofddoekverbod verkeerd is. U zegt dus dat er een mentaliteit van anti-hoofddoek-onderdrukking bestaat. En dan vraagt u aan mij welke mentaliteit beter is. Wees nu even serieus! Is dat een antwoord? Dat is een betoog om uw eigen ideeën te promoten! Geef eerst uw antwoord en stel dan uw eigen vraag!
|
|
|
|
#1967 |
|
Burgemeester
|
Geloof is ook maar een mening, dus geen argument om privileges op te eisen.
|
|
|
|
|
|
#1968 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Leg ons dan eventjes uit hoe het gebruik van de hoofddoek volgens u ontstaan is! En welke de betekenis ervan is.
|
|
|
#1969 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Niet nodig, ik quote over het algemeen. En dan kan je gerust meelezen. Tenzij ik ook in de negeerlijst sta.
|
|
|
#1970 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
uw vraag “vindt u dat moslimmeisjes de mentaliteit moeten leren aanvaarden dat mannen superieur zijn aan vrouwen, dat mannen baas zijn over de rijkdom van hun vrouwen, dat mannen hun vrouwen mogen slaan?” stoelde duidelijk op de aanname dat de hoofddoek voor die mentaliteit staat. ik deel die aanname absoluut niet (er zijn genoeg moslima's die de hoofddoek vrijwillig dragen om dit te bewijzen). dus kan ik op die vraag niet antwoorden in dezelfde mate dat je inderdaad niet kan antwoorden op de vraag "Slaat gij uw vrouw nog zo veel?" aangezien er geen antwoord mogelijk is stelde ik inderdaad een wedervraag.
|
|
|
|
#1971 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
vindt u dat moslimmeisjes de mentaliteit moeten leren aanvaarden dat mannen superieur zijn aan vrouwen, dat mannen baas zijn over de rijkdom van hun vrouwen, dat mannen hun vrouwen mogen slaan? En ik laat het stukje dat de hoofddoek hiervoor symbool staat (dat we dan eventjes zullen bezien als een persoonlijke mening van mij) er af.
|
|
|
|
#1972 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
het ontstaan is irrelevant voor de betekenis, betekenissen veranderen over de tijd. de betekenis van een hoofddoek hedendaags, is voor ieder persoon anders: sommigen dragen die omdat ze het mooi vinden, omdat ze er goed bij voelen, omdat ze religieus zijn, omdat ze willen tonen dat ze religieus zijn, etc etc, er kunnen honderden betekenissen zijn voor het dragen van een hoofddoek, net zoals er honderden betekenissen zijn voor het dragen van een christelijk kruisje
|
|
|
|
#1973 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor de mensen in de "bureau's", is het "business casual". En daar hoort geen zichtbaar badpak bij. Ik geloof zelfs, al zou ik op zijn Sean Connery's verschijnen dat niet aanvaard zou worden als business casual.
|
|
|
|
#1974 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
in het geval dat de hoofddoek totaal los staat van die mentaliteit, antwoord ik met een duidelijke nee, dat vind ik zeker niet. nu stel ik dan de wedervraag: is die mentaliteit aanleren beter of slechter dan de mentaliteit aanleren dat vrouwen geen eigen gedacht mogen hebben over hun eigen kledij/godsdienst/eigen betekenis van de hoofddoek ?
|
|
|
|
#1975 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is pas nadat enkele "duidelijke patriarchen" deze praktijk in deze straat de halt hebben toegeroepen. Met als uitleg " in onze straat geen aandachttrekkerij".
|
|
|
|
#1976 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#1977 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En wat mogen we daar aan doen?
|
|
|
#1978 |
|
Minister-President
|
proberen om een mentaliteitswijziging aan te brengen. een hoofddoek verbieden helpt daar niets bij, integendeel, bij een totaal verbod zullen die jongeren naar elke vrouw roepen.
|
|
|
#1979 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kijk maar: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1882 Tracht te begrijpen dat ik liever hun leugens aan de kaak stel, dan mezelf van het forum te laten wegpesten. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 17 januari 2012 om 17:02. |
|||
|
|
|
|
|
#1980 |
|
Banneling
|
Dan lijkt me dat die jongeren het probleem vormen. Waarom zou men zich dan moeten richten naar hun waarden? Dat lijkt me toch ook de wereld op zijn kop zetten.
|
|
|
|