Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 januari 2012, 18:14   #2421
eLife
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Waarom zou ik aan zelfcensuur doen? Omdat jij niet overweg kan met onprettige waarheden?
Daarom! Zonder meer.
eLife is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 18:15   #2422
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
lijkt me wel duidelijk dat jij dat niet voor andere religies ziet. integendeel.
Als de wetten van het land niet overschreden worden, heb ik duidelijk gezegd.
Jammer genoeg lijkt de islam mij meer dan eens de wetten te overschrijden om de doodsimpele reden dat een moslim de sharia-wetten stelt boven de wetten van het land waarin hij vertoeft. Hij weigert dus bij voorbaat de scheiding tussen kerk en staat te accepteren.
Oud 21 januari 2012, 18:16   #2423
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Erg dat u zich zo gediscrimineerd voelt, moet ik eens een goed woordje voor u gaan doen bij de bisschop?
Ik denk dat ze dan toch liever vrouwelijk imam wordt, maar dat kan evenmin als vrouwen priester kunnen worden.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 18:24   #2424
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Meen je dat? Dat je aanvaardt dat vrouwen geen priester mogen worden? Dat vrouwen geen beslissingsrecht hebben?

Discriminatie op basis van geslacht, is bij mijn weten toch nog altijd niet volgens de wetten van dit land.
Ik heb er persoonlijk absoluut geen probleem mee dat vrouwen geen priester mogen worden. U wel? Voor iemand die beweert atheïst te zijn, trekt u het zich wel heel erg aan!
Mogelijk wordt het ooit toegelaten en worden vrouwen wel degelijk priester, er is een beweging die daarvoor ijvert binnen de Kerk. Dat zal dan weer een bewijs zijn dat de Kerk wel evolueert, iets wat van de islam helemaal niet kan gezegd worden, daar houdt men nog steeds halsstarrig vast aan dezelfde voorschriften als x aantal eeuwen geleden.
En wat dat beslissingsrecht van vrouwen betreft, u hebt maar gedeeltelijk op mijn post 2303 geantwoord waarin ik duidelijk aantoon dat vrouwen wel degelijk gewaardeerd worden binnen de Kerk.
Ik herhaal die tekst hier even:
Voorlopig mogen vrouwen in de katholieke Kerk geen priester worden al bestaat er wel een beweging die daar verandering in wil brengen.
Maar vrouwen doen heel wat meer dan kerken opkuisen en vormelingen begeleiden.
Er zijn net zo goed vrouwelijke parochieverantwoordelijken als mannelijke, vrouwen zijn evengoed lid van de kerkfabriek als mannen. Eerlijk gezegd, als de vrouwen niet het grootste deel van het werk op zich namen, dan zou de Kerk praktisch haast onmogelijk in stand te houden zijn.
Dit is trouwens niet echt nieuw. Het toont anders omdat alles in deze moderne maatschappij anders is of lijkt dan vroeger maar nieuw … ? Lees eens over het leven van Hildegard von Bingen die zich verzette tegen de abt Kuno en haar zin kreeg en correspondeerde met belangrijke mannen van die tijd zoals Bernard de Clairvaux.
Of Catharina van Siena, één van de belangrijkste mystici van de Kerk. Van jongs af al gericht op het mystieke kwam ze toch niet echt uit een milieu dat haar naar het klooster dwong, van haar moeder is het gezegde bekend : “Tegenwoordig zijn er toch geen heiligen meer?”. Dat was in 1354! Catharina riep tegen paus Gregorius XI : “Voglio” (ik wil het) en de man luisterde! Zij werd tot kerklerares verklaard net als Theresia van Avila.
Enfin, ik heb geen zin om hier nog meer voorbeelden aan te halen.
Ik geef u enkel dit in overweging : zelfs als de Kerk sprak over het verschil tussen man en vrouw moest zij opletten op haar uitspraken om zichzelf niet in verlegenheid te brengen, want de belangrijkste katholieke heilige is nog altijd een vrouw!
Oud 21 januari 2012, 18:24   #2425
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Kruistekens zijn reeds moeten verdwijnen uit de openbare ruimte, misschien had je dat gemist.
Nee.
Uit sommige openbare gebouwen, zeker niet uit alle en zeker niet alle openbare ruimten. Daar zijn nog veel religieuze symbolen aanwezig.

Citaat:
't Dragen van 'n hoofddoek is niet verboden, net zomin als 't dragen van zo'n kruisje.
Klopt.
Oud 21 januari 2012, 18:26   #2426
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, dat kan toch, of vergis jij je nooit, ik schreef toch dat 't d�*t was wat ik bedoelde, d�*�*r zijn de kruistekens reeds moeten verdwijnen, dat is je toch reeds opgevallen?

Naast welke kwestie, jij bent degene die hier over de kattelieken bent begonnen, dat vrouwen geen priester mogen worden, en dan?, mannen mogen/kunnen ook geen non worden, dat zijn interne regeltjes van de club, wie bij de club wil horen aanvaardt die regeltjes of zoekt zich 'n andere club om bij te horen, �*ls je al bij 1 of andere club wil horen.
Zoals je weet zijn we in onze contreien daar 'vrij' in!

Ga je die interne regeltjes van geen priester mogen worden, nu vergelijken met de onderdrukking, 't mensonwaardige, vrouwonterende van 't islamitisch clubbeke?
D�*t is pas naast de kwestie, deze draad gaat niet eens over waar jij over wauwelt.

Je schreef dat religie je ook niet interesseert, goed nu?

Maakt geen verschil, religie interesseert je niet, steevast loop je te mekkeren over 'rechten' van mohamedanen, maar als je de 'kattelieke kerk' kan viseren, neem je elke gelegenheid te baat, enkel om 't criminogene van islam weg te kunnen moffelen.
Driedubbele 2 (da's dan een 6 zeker )
Oud 21 januari 2012, 18:28   #2427
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eLife Bekijk bericht
Daarom! Zonder meer.
Da's nogal een argument. Hebt u eigenlijk iets te vertellen over het onderwerp dat hier aan bod is?
Oud 21 januari 2012, 18:29   #2428
Alboreto

Standaard

Citaat:
Als u lid bent van een club en de reglementen van deze club bepalen dat enkel mensen met baarden in het bestuur mogen zetelen, wordt u dan gediscrimineerd omdat u geen baard hebt?
Neen, want u wist voor u lid werd van deze club dat er bepaalde reglementen zijn waaraan u zich te houden had.
Deze club is echter een vereniging en heeft zich verder aan de wetten van het land te houden, d.w.z. dat ze zich aan de verkeersreglementen en bouwvoorwaarden moet houden enzovoort.
Voor de Kerk en andere godsdiensten is het hetzelfde. Binnen hun "vereniging" gelden er regels die de leden aanvaarden. Maar verder houden zij zich aan de wetten van het land.
Dat noemt men scheiding van Kerk en staat : de Kerk doet haar ding zolang daarmee geen wetten worden overschreden en de staat gunt haar binnen haar eigen "vereniging" vrijheid om de godsdienst te beleven volgens haar reglementen.
En als één van de baardmensen van uw club ergens gaat werken waar baarden een veiligheidsrisico vormen, dan zal hij moeten kiezen : ofwel zijn baard afscheren en zijn plaats in het bestuur van de club opgeven, ofwel zijn baard houden en zijn werk opgeven.
Klopt, maar wilt ge uw logica dan ook doortrekken naar de club van de Islam?
Oud 21 januari 2012, 18:29   #2429
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Ik denk dat ze dan toch liever vrouwelijk imam wordt, maar dat kan evenmin als vrouwen priester kunnen worden.
Oud 21 januari 2012, 18:33   #2430
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Daarom! Zonder meer.
Ik vind het getuigen van ziekelijke islamofilie als je overal "massa's" kruisen ziet en die weg wil, en tegelijk overal de islamitische antiverkrachtingsvod wil opdringen. Die kruisen zijn een restant van 2000 jaar christelijke geschiedenis die je zo maar wil vernietigen omwille van een opdringere religie die hier geen geschiedenis heeft. Dat is ziekelijke islamofilie.

Voor de goede orde : met de kerk en het christendom heb ik niets, maar ik erken wel dat ze eeuwenlang haar stempel gedrukt heeft, ten goede en ten kwade, op onze maatschappij. Het kerkelijk patrimonium met kruisen hoeft voor mij niet vernietigd te worden.
Oud 21 januari 2012, 18:34   #2431
Alboreto

Standaard

Citaat:
Hopelijk zal het bij jou lukken. Veel succes!
Mag ik zeggen dat ik u een beetje naïef vindt?
Oud 21 januari 2012, 18:35   #2432
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Nee.
Uit sommige openbare gebouwen, zeker niet uit alle en zeker niet alle openbare ruimten. Daar zijn nog veel religieuze symbolen aanwezig.

Klopt.
Er is veel religieuze kunst te zien in de straten. Kapelletjes, beelden ...
Gaat u dat even verbieden? Kapotslaan? Een nieuwe beeldenstorm?
Ik dacht zelf dat dit een belangrijk onderdeel was van ons cultureel erfgoed.
Oud 21 januari 2012, 18:37   #2433
Alboreto

Standaard

Citaat:
Ik heb er persoonlijk absoluut geen probleem mee dat vrouwen geen priester mogen worden. U wel? Voor iemand die beweert atheïst te zijn, trekt u het zich wel heel erg aan!
Ik heb er persoonlijk geen probleem mee, maar het valt wel op dat ge de ene godsdienst aanvalt omwille van de ongelijkheid van man en vrouw en langs de andere kant een godsdienst die in hetzelfde bedje ziek is verdedigt.
Dat is het enige wat ge er moet achter zoeken.
Oud 21 januari 2012, 18:39   #2434
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Sommigen zien dat het liefst zo snel mogelijk verdwijnen en/of vervangen door moskees en minaretten.
Oud 21 januari 2012, 18:39   #2435
Alboreto

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet Marie.
Ik denk dat ge me verwart met Circe.
Zij wil religieuze symbolen verbieden uit het dagelijks leven omdat het haar stoort.

Citaat:
Belangrijk?
Ach, niet belangrijker dan andere historische gebouwen.
Oud 21 januari 2012, 18:42   #2436
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt, maar wilt ge uw logica dan ook doortrekken naar de club van de Islam?
Op voorwaarde dat de islam zich aan de wetten van het land te houdt!
Als in een verder neutrale beenhouwerij bepaald wordt dat alle vlees halal moet geslacht worden omdat een deel van de klanten islamieten zijn, dan begint daar al de discriminatie.
Als mensen eisen dat het eten van alle kinderen in een school halal is omdat er enkele islamitische kinderen gaan, dan begint daar de discriminatie.
Als een vrouw haar hoofddoek ophoudt op het werk om zich te onderscheiden van de mannen, dan werkt zij discriminatie in de hand.
Als jongeren vrouwen zonder hoofddoek lastigvallen op straat met als excuus dat hun godsdienst die vrouwen als hoeren beziet, dan begint daar de discriminatie.
Enzovoort.
Het is nl zo bij scheiding tussen "een vereniging" en de staat, dan die vereniging zich aanpast aan de wetten van het land, niet andersom.
Oud 21 januari 2012, 18:44   #2437
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb er persoonlijk geen probleem mee, maar het valt wel op dat ge de ene godsdienst aanvalt omwille van de ongelijkheid van man en vrouw en langs de andere kant een godsdienst die in hetzelfde bedje ziek is verdedigt.
Niemand heeft ooit de islam aangevallen omdat moslimas geen imam mogen worden. Wel omwille van vrouwendiscriminatie en andere discriminerende & racistische geboden die vastgelegd zijn in de koran en die verankerd zijn in de islamitische way of life.
Oud 21 januari 2012, 18:47   #2438
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik val de islam niet aan omdat er geen vrouwelijke imams zijn, zoals Arti de Kerk wel aanvalt omdat er geen vrouwelijke priesters zijn.
Ik val de islam aan omdat hij in zijn geheel de meest vrouwonvriendelijke godsdienst is die ik me kan inbeelden, zoals hier reeds ten overvloede is aangetoond.
Erfenisrecht
Getuigenissen
Beheer van goederen
Hoofddoeken
Gedwongen huwelijken
Onvrijheid van de moslimvrouwen die geen mannelijke dokter mogen kiezen
...

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 21 januari 2012 om 18:52.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 18:48   #2439
Alboreto

Standaard

Citaat:
Op voorwaarde dat de islam zich aan de wetten van het land te houdt!
Niet de islam moet zich aan de wetten houden, want ook de Katholieke kerk doet dat niet.
Maar ik volg u dat de gelovigen zich aan de wetten moeten houden.

Citaat:
Als in een verder neutrale beenhouwerij bepaald wordt dat alle vlees halal moet geslacht worden omdat een deel van de klanten islamieten zijn, dan begint daar al de discriminatie.
Dat is geen discriminatie.
Het staat elke slagerij vrij de bron te kiezen van zijn producten in het kader van wat de klanten willen.
Langs de andere kant staat elke klant vrij zijn of haar slagerij te kiezen.

Citaat:
Als een vrouw haar hoofddoek ophoudt op het werk om zich te onderscheiden van de mannen, dan werkt zij discriminatie in de hand.
Het is als mensen zich storen aan een vrouw met een hoofddoek dat het discriminatie in de hand werkt.
Zoals ik al schreef werk ik met vrouwen met een hoofddoek en ik kan u verzekeren dat ze discriminatie niet in de hand werken.

Citaat:
Als jongeren vrouwen zonder hoofddoek lastigvallen op straat met als excuus dat hun godsdienst die vrouwen als hoeren beziet, dan begint daar de discriminatie.
Daar ben ik het mee eens, en dat moet dringend grondig aangepakt worden.

Citaat:
Het is nl zo bij scheiding tussen "een vereniging" en de staat, dan die vereniging zich aanpast aan de wetten van het land, niet andersom.
Hangt er vanaf.
Er zijn vele verenigingen die wetswijzigingen hebben kunnen bekomen om te kunnen opereren binnen de wet.
Ik vind dat dat moet kunnen binnen bepaalde perken.
Oud 21 januari 2012, 18:53   #2440
Alboreto

Standaard

Citaat:
Ik val de islam niet aan omdat er geen vrouwelijke imams zijn, zoals Arti de Kerk wel aanvalt omdat er geen vrouwelijke priesters zijn.
Ik val de islam aan omdat hij in zijn geheel een de meest vrouwonvriendelijke godsdienst is die ik me kan inbeelden, zoals hier reeds ten overvloede is aangetoond.
Artisjok toont aan dat ook de katholieke kerk een vrouwonvriendelijke godsdienst is en ook holebi onvriendelijk, aids onvriendelijk, en nog meer van dat fraais.
Ga eens in de bible-belt kijken naar wat fundamentele christenen daar uitsteken.
Er is genoeg te vegen voor eigen deur eer ge uitvaart tegen de buren.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 21 januari 2012 om 18:53.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be