![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2421 |
|
Lokaal Raadslid
|
|
|
|
|
|
|
#2422 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Jammer genoeg lijkt de islam mij meer dan eens de wetten te overschrijden om de doodsimpele reden dat een moslim de sharia-wetten stelt boven de wetten van het land waarin hij vertoeft. Hij weigert dus bij voorbaat de scheiding tussen kerk en staat te accepteren.
|
|
|
|
#2423 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#2424 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mogelijk wordt het ooit toegelaten en worden vrouwen wel degelijk priester, er is een beweging die daarvoor ijvert binnen de Kerk. Dat zal dan weer een bewijs zijn dat de Kerk wel evolueert, iets wat van de islam helemaal niet kan gezegd worden, daar houdt men nog steeds halsstarrig vast aan dezelfde voorschriften als x aantal eeuwen geleden. En wat dat beslissingsrecht van vrouwen betreft, u hebt maar gedeeltelijk op mijn post 2303 geantwoord waarin ik duidelijk aantoon dat vrouwen wel degelijk gewaardeerd worden binnen de Kerk. Ik herhaal die tekst hier even: Voorlopig mogen vrouwen in de katholieke Kerk geen priester worden al bestaat er wel een beweging die daar verandering in wil brengen. Maar vrouwen doen heel wat meer dan kerken opkuisen en vormelingen begeleiden. Er zijn net zo goed vrouwelijke parochieverantwoordelijken als mannelijke, vrouwen zijn evengoed lid van de kerkfabriek als mannen. Eerlijk gezegd, als de vrouwen niet het grootste deel van het werk op zich namen, dan zou de Kerk praktisch haast onmogelijk in stand te houden zijn. Dit is trouwens niet echt nieuw. Het toont anders omdat alles in deze moderne maatschappij anders is of lijkt dan vroeger maar nieuw … ? Lees eens over het leven van Hildegard von Bingen die zich verzette tegen de abt Kuno en haar zin kreeg en correspondeerde met belangrijke mannen van die tijd zoals Bernard de Clairvaux. Of Catharina van Siena, één van de belangrijkste mystici van de Kerk. Van jongs af al gericht op het mystieke kwam ze toch niet echt uit een milieu dat haar naar het klooster dwong, van haar moeder is het gezegde bekend : “Tegenwoordig zijn er toch geen heiligen meer?”. Dat was in 1354! Catharina riep tegen paus Gregorius XI : “Voglio” (ik wil het) en de man luisterde! Zij werd tot kerklerares verklaard net als Theresia van Avila. Enfin, ik heb geen zin om hier nog meer voorbeelden aan te halen. Ik geef u enkel dit in overweging : zelfs als de Kerk sprak over het verschil tussen man en vrouw moest zij opletten op haar uitspraken om zichzelf niet in verlegenheid te brengen, want de belangrijkste katholieke heilige is nog altijd een vrouw!
|
|
|
|
#2425 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Uit sommige openbare gebouwen, zeker niet uit alle en zeker niet alle openbare ruimten. Daar zijn nog veel religieuze symbolen aanwezig. Klopt.
|
|
|
|
#2426 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#2427 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Da's nogal een argument. Hebt u eigenlijk iets te vertellen over het onderwerp dat hier aan bod is?
|
|
|
#2428 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#2429 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#2430 |
|
Banneling
|
Ik vind het getuigen van ziekelijke islamofilie als je overal "massa's" kruisen ziet en die weg wil, en tegelijk overal de islamitische antiverkrachtingsvod wil opdringen. Die kruisen zijn een restant van 2000 jaar christelijke geschiedenis die je zo maar wil vernietigen omwille van een opdringere religie die hier geen geschiedenis heeft. Dat is ziekelijke islamofilie.
Voor de goede orde : met de kerk en het christendom heb ik niets, maar ik erken wel dat ze eeuwenlang haar stempel gedrukt heeft, ten goede en ten kwade, op onze maatschappij. Het kerkelijk patrimonium met kruisen hoeft voor mij niet vernietigd te worden. |
|
|
|
|
|
#2431 |
|
|
Mag ik zeggen dat ik u een beetje naïef vindt?
|
|
|
#2432 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gaat u dat even verbieden? Kapotslaan? Een nieuwe beeldenstorm? Ik dacht zelf dat dit een belangrijk onderdeel was van ons cultureel erfgoed.
|
|
|
|
#2433 | |
|
|
Citaat:
Dat is het enige wat ge er moet achter zoeken.
|
|
|
|
#2434 |
|
Banneling
|
Sommigen zien dat het liefst zo snel mogelijk verdwijnen en/of vervangen door moskees en minaretten.
|
|
|
|
|
|
#2435 | ||
|
|
Citaat:
Ik denk dat ge me verwart met Circe. Zij wil religieuze symbolen verbieden uit het dagelijks leven omdat het haar stoort. Citaat:
Ach, niet belangrijker dan andere historische gebouwen.
|
|
|
|
#2436 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als in een verder neutrale beenhouwerij bepaald wordt dat alle vlees halal moet geslacht worden omdat een deel van de klanten islamieten zijn, dan begint daar al de discriminatie. Als mensen eisen dat het eten van alle kinderen in een school halal is omdat er enkele islamitische kinderen gaan, dan begint daar de discriminatie. Als een vrouw haar hoofddoek ophoudt op het werk om zich te onderscheiden van de mannen, dan werkt zij discriminatie in de hand. Als jongeren vrouwen zonder hoofddoek lastigvallen op straat met als excuus dat hun godsdienst die vrouwen als hoeren beziet, dan begint daar de discriminatie. Enzovoort. Het is nl zo bij scheiding tussen "een vereniging" en de staat, dan die vereniging zich aanpast aan de wetten van het land, niet andersom.
|
|
|
|
#2437 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2438 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik val de islam aan omdat hij in zijn geheel de meest vrouwonvriendelijke godsdienst is die ik me kan inbeelden, zoals hier reeds ten overvloede is aangetoond. Erfenisrecht Getuigenissen Beheer van goederen Hoofddoeken Gedwongen huwelijken Onvrijheid van de moslimvrouwen die geen mannelijke dokter mogen kiezen ...
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 21 januari 2012 om 18:52. |
|
|
|
|
|
|
#2439 | |||||
|
|
Citaat:
Maar ik volg u dat de gelovigen zich aan de wetten moeten houden. Citaat:
Het staat elke slagerij vrij de bron te kiezen van zijn producten in het kader van wat de klanten willen. Langs de andere kant staat elke klant vrij zijn of haar slagerij te kiezen. Citaat:
Zoals ik al schreef werk ik met vrouwen met een hoofddoek en ik kan u verzekeren dat ze discriminatie niet in de hand werken. Citaat:
Citaat:
Er zijn vele verenigingen die wetswijzigingen hebben kunnen bekomen om te kunnen opereren binnen de wet. Ik vind dat dat moet kunnen binnen bepaalde perken.
|
|
|
|
#2440 | |
|
|
Citaat:
Ga eens in de bible-belt kijken naar wat fundamentele christenen daar uitsteken. Er is genoeg te vegen voor eigen deur eer ge uitvaart tegen de buren.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 21 januari 2012 om 18:53. |
|
|
|
|