![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1741 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#1742 |
|
Banneling
|
Au contraire Drosophilia. Aangezien jouw kennis volledig lijkt te bestaan uit artikels van Wikipedia (die je dan nog slecht interpreteert wegens een gebrekkig kennis aan Engels, zo blijkt), en jouw argumentatie volledig uit ad hominem en reductio ad hiterlum, is de kans dat jij ooit een argument wint nihil.
Het toont alleen maar je eigen onkunde. |
|
|
|
|
|
#1743 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1744 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Aangezien jij mij alweer linkt aan antisemitisme door mijn mening dat discipline een goede eigenschap is te linken aan de holocaust, lijkt het mij hetzelfde om te stellen dat mensen die vegetarisme goed vinden Hitlerfanaten zijn. |
|
|
|
|
|
|
#1745 |
|
Banneling
|
Christendom -> katholicisme -> inquisitie -> antisemitisme en -> Pius XII was een nazi
Drosophilia is een antisemitische neonazi. Het is bewezen, volgens de eigen methode. Schaakmat in één bericht? Laatst gewijzigd door Albrecht : 23 januari 2012 om 19:58. |
|
|
|
|
|
#1746 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Voor de volledige onderbouwing ervan verwijs ik naar dit uitstekende boek: ![]() Als ik kort mijn bezwaren mag toelichten: ik wil je niet teleurstellen, maar er zullen altijd nog kleinere deeltjes te vinden zijn dan die "haplogroepen". Dat is nu eenmaal eigen aan de materie (of materia secunda om precies te zijn). Materie is "drager" van eigenschappen, maar die eigenschappen zelf zijn niet tot de materie te herleiden. De (oer)materie zonder vorm wordt materia prima genoemd en het is de vorm die die materie haar eigenschappen geeft. De tegenstelling vorm-materie is de oerdualiteit van ons gemanifesteerde universum. De materie wordt ook wel substantie genoemd, omdat ze onder al het bestaande staat (vandaar sub-stare). Hoe verder men afdaalt in de materie, hoe meer deeltjes men zal vinden en hoe verder men zich ook verwijdert van die andere pool: de vorm of essentie, de pool van de eenheid, de pool waaruit alle eigenschappen voortkomen (de materie wordt uiteraard gekenmerkt door de veelheid). Hoe meer iets uit deeltjes bestaat, hoe meer het dus neigt naar de materie en hoe verder het staat van de vorm. De kwaliteit neemt evenredig af naarmate de kwantiteit toeneemt. Dus: hoe kleiner de deeltjes, hoe minder eigenschappen ze dragen en hoe minder betekenis ze hebben. Hoe minder iets uit deeltjes bestaat, hoe verder het staat van de materie en hoe meer het neigt naar de vorm. Dat is het geval voor de grotere en complexer geordende gehelen die verschillende eigenschappen in zich verenigen. Die grotere gehelen kan men dan op twee manieren bekijken: als verzamelingen (vanuit het standpunt van de materie) of als soorten (vanuit het standpunt van de vorm). Verzamelingen zijn op hun beurt onder te verdelen in deelverzamelingen (die kwantitatief van elkaar verschillen), soorten in ondersoorten (die kwalitatief van elkaar verschillen). Uiteindelijk komt men zo, via het principe van individuatie, uit bij respectievelijk het individu (het standpunt van de materie, de mens zónder eigenschappen) en de persoon (het standpunt van de vorm, de mens mét eigenschappen). Op (meta)politiek vlak is het verband met het personalisme dan vlug gelegd, maar voor het ooit nog tot een of ander "personalistisch" reveil zal kunnen komen, is eerst en vooral een nieuwe antropologie vereist, een integrale mens-opvatting die gebaseerd is op de eeuwige principes van alle traditionele doctrines. Vanuit het standpunt van de materie is er dus geen verschil tussen individualisme en collectivisme: als de eigenschappen die individuen uniek maken tot een minimum herleid zijn (ze volledig ervan ontdoen, is natuurlijk onmogelijk), zijn ze gemakkelijk collectiviseerbaar. Als de eigenschappen van de collectiviteiten tot een minimum herleid zijn, zijn ook zij op hun beurt gemakkelijk individualiseerbaar. Dat verklaart de ogenschijnlijke paradox tussen individualisme en collectivisme in de huidige consumptiemaatschappij. Het materialisme van de moderne wetenschap bestaat dus in de (illusoire) herleiding van alle eigenschappen tot de materie en is gebaseerd op de trieste veronderstelling dat de belangrijkste pool van ons gemanifesteerde universum, de vorm of essentie, onkenbaar is, dat de mens losstaat van elke kenbare objectieve werkelijkheid (vervreemding van de werkelijkheid), zonder oorsprong en bestemming moet "existeren" en de relatieve, materiële kennis die hij uit de wereld der verschijnselen vergaart, moet gebruiken om machines en consumptieartikelen uit te vinden. Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 23 januari 2012 om 20:28. |
|
|
|
|
|
|
#1747 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1748 | |||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door drosophila : 23 januari 2012 om 20:02. |
|||
|
|
|
|
|
#1749 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#1750 | |
|
Banneling
|
Ach, wie de bal kaatst, kan deze ook terugverwachten. En aangezien mijn serieuze argumentatie genegeerd wordt...
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1751 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door drosophila : 23 januari 2012 om 20:07. |
||
|
|
|
|
|
#1752 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#1753 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Stelling ontkracht, ontkrachting genegeerd zoals typisch. |
|
|
|
|
|
|
#1754 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#1755 |
|
Banneling
|
Ik begin er steeds meer van overtuigd te geraken dat dit niet kwade wil is, maar dat je gewoon echt niet beter weet...
Ik prees discipline als een goede eigenschap. Jij verzint daarbij dat ik de holocaust dan ook allemaal goedkeur. Ik spreek dat tegen, en jij denkt dat te weerleggen door weer eens met datzelfde af te komen. Ik daag je uit om één bericht te vinden waar ik het nazisme als geheel goedkeur, of één bericht waar ik de holocaust goedkeur in deze draad. |
|
|
|
|
|
#1756 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1757 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#1758 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Jij hebt elke uitspraak van mij sindsdien trachten te koppelen aan een goedkeuring van de holocaust of nazisme in je haattirade die uiteindelijk op een verkeerde veronderstelling steunt, te wijten aan je eigen oogkleppen, die je niet wilt toegeven wegens je eigen koppigheid. Als ik die uitspraak ontkracht, negeer je die en kom je met nieuwe modder af om te gooien? Wat ga nu gooien? Terug een 'kan je echt niets beter'? Of ga je me nog eens in het hoekje extreemrechts duwen? Of jouw klassieke zet: gewoon negeren? Ik ga dat laatste voortaan doen. Gewoon negeren. Elke poging om binnen die oogkleppen door te dringen is mislukt: logica, spot, ... Laatst gewijzigd door Albrecht : 23 januari 2012 om 20:33. |
|
|
|
|
|
|
#1759 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
"Ras" betekent in die context helemaal niet hetzelfde als in een antropologische context (zoals bij Günther of Clauss). Het kan in dezen net zo goed "etnie" of "volk" of weet-ik-veel welke andere afstammingsgemeenschap betekenen. Citaat:
Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 23 januari 2012 om 20:40. |
||
|
|
|
|
|
#1760 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|