Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 januari 2012, 07:55   #2901
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Het idiote is dat religie altijd betwistbaar is, daar het basisprincipe stoelt op de onbewijsbaarheid van de onzichtbare vrienden.

Met andere woorden, die regel is gewoon onderhevig aan de willekeur der ambetantenaar.

Langs de andere kant, wat heeft die ambtenaar te verliezen dat ie een eenzame mannelijke kale kankerpatient zijn New York Yankee pet ontzegd.. tegenover het moeilijk doen tegenover een Moslima met hardcore hoofddoek?

Laatst gewijzigd door maddox : 24 januari 2012 om 07:59.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2012, 08:01   #2902
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ok, toon me dan eens waar staat dat het voor bepaalde religies niet geldt?
Wettelijke aanvaardingscriteria betreffende pasfoto's, uit te hangen aan elke dienst bevolking: http://www.ibz.rrn.fgov.be/fileadmin...ix-BR-NLv8.pdf

Klederdracht orthodoxe joden:

http://www.google.be/imgres?q=joden&...t:429,r:11,s:0

Zoals je ziet, geldt de uitzondering niet voor alle religies. De onbetwistbare religieuse kledij voor orthodoxe joden wordt niet aanvaard op de pasfoto, alhoewel de herkenbaarheid niet in het gedrang komt.

Of zou je misschien willen dat de joden met een islamitische hoofddoek op de foto moeten?

Een klein beetje serieus blijven hé?!

Islamitische kledij mag wel, joodse kledij mag niet.

De uitzondering geldt dus niet voor alle religies, zonder dat daar een redelijke verantwoording voor is.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 24 januari 2012 om 08:05.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2012, 08:06   #2903
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Vreemd dat jullie hier niet op reageren of beter, begrijpelijk...:

http://forum.politics.be/showthread....&page=142#2839

Ach, never mind the bollocks.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Zoals je ondertussen al wel zult begrepen hebben, voor mij hoeft het dus niet meer, maar dat Artisjok mij in 't vervolg dan ook gerust laat.
Goed fatsoen heeft nl z'n grenzen.
Ik laat het aan jullie om te bepalen waar die liggen.
Wie moet er wie gerust laten?
http://forum.politics.be/showthread....51#post5948051
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2012, 10:05   #2904
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
weeral fout
kinderen israels zijn joden, christenen, en moslims
Kent ge het verschil niet tussen "waren" en "zijn" ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2012, 10:09   #2905
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk mag dat, ge hebt het zelf aangehaald.

Draai toch niet zo rond de pot.
De uitzondering geldt voor alle religies, dat is toch duidelijk, of staat er in die tekst ergens 'enkel voor de Islam' dat ik gemist heb?
Ik zoek er nog een A bij, kunt ge een potje kaarten.
Oud 24 januari 2012, 10:11   #2906
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
weeral fout
De moslims komen voort van Hagar en die baarde niet Israel, maar ISMAEL.

Je moet je toch eens wat beter gaan informeren.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Isma%C3%ABl

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 24 januari 2012 om 10:12.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2012, 10:15   #2907
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
De uitzondering geldt voor alle religies, dat is toch duidelijk, of staat er in die tekst ergens 'enkel voor de Islam' dat ik gemist heb?
natuurlijk heb je iets gemist, of denk je dat je zonder inschrijvingsbewijs van de imam als gewone racistische vlaming met een sjalleke op je hoofd op je pasfoto mag staan?
Oud 24 januari 2012, 10:15   #2908
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
natuurlijk heb je iets gemist, of denk je dat je zonder inschrijvingsbewijs van de imam als gewone racistische vlaming met een sjalleke op je hoofd op je pasfoto mag staan?

Citaat:
Foto's met hoofddeksel. Om onbetwistbare godsdienstige of medische redenen,
kan een foto met hoofddeksel toegestaan worden, op voorwaarde dat het gezicht
volledig vrij is, d.w.z. het voorhoofd, de wangen, de ogen, de neus en de kin
moeten volledig onbedekt zijn. Het is wenselijk maar niet vereist dat het haar,
evenals de oren vrij zijn. Deze oplossing kan slechts aanvaard worden als de
betrokken burger een ernstige rechtvaardiging voorlegt
.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 24 januari 2012 om 10:19.
Oud 24 januari 2012, 10:19   #2909
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Zou ik van mijn pastoor een briefje kunnen krijgen zodat ik met mijn klak, met kruisje op, op de pasfoto mag ?
Oud 24 januari 2012, 10:24   #2910
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Zou ik van mijn pastoor een briefje kunnen krijgen zodat ik met mijn klak, met kruisje op, op de pasfoto mag ?
zouden ze dat als "ernstige rechtvaardiging" aanvaarden denk je? Wat is er nu ernstig aan heel die ingebeelde vriendjespolitiek?
Oud 24 januari 2012, 10:40   #2911
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
zouden ze dat als "ernstige rechtvaardiging" aanvaarden denk je? Wat is er nu ernstig aan heel die ingebeelde vriendjespolitiek?
Volgens Alboreto toch.
Oud 24 januari 2012, 10:41   #2912
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Hoezo? Het is toch niet christelijk om te discrimineren.
Wat jij ziet als discrimineren is soms gewoon een onderscheid maken. Wat helemaal niks negatiefs is, met uitzondering in de fantasie van de haters.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2012, 10:46   #2913
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
weeral fout
????? Christenen bestonden toen nog niet en moslims nog veel minder.
Oud 24 januari 2012, 10:47   #2914
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vertel dat maar aan de kerk, kunnen ze mooi het scheppingsverhaal schrappen(slecht nieuws voor de creationisten), en geen adam en eva, dat is toch ook niet christelijk
oh, en de 10 geboden ook

en de duivel, engelen, etc ook niet vergeten, da's allemaal OT
Je kent er blijkbaar niet zoveel van. Opletten, want hier maak je je toch ietwat belachelijk. Spijtig.
Oud 24 januari 2012, 11:30   #2915
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Verbaast de hoge schooluitval van die muzels je nog als je een Sywen leest?
Oud 24 januari 2012, 12:20   #2916
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Je kent er blijkbaar niet zoveel van. Opletten, want hier maak je je toch ietwat belachelijk. Spijtig.
tja, als je zelf niet door had, dat dat sarcastisch bedoeld was, ben je wel erg naïef bezig.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2012, 12:25   #2917
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
vertel dat maar aan de kerk, kunnen ze mooi het scheppingsverhaal schrappen(slecht nieuws voor de creationisten), en geen adam en eva, dat is toch ook niet christelijk
oh, en de 10 geboden ook

en de duivel, engelen, etc ook niet vergeten, da's allemaal OT
En waaruit moeten we afleiden dat u dit sarcastisch bedoeld zou hebben, Geef gewoon toe dat je echt niet goed weet waar je het nu eigenlijk over hebt!

Laatst gewijzigd door alice : 24 januari 2012 om 12:26.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2012, 12:27   #2918
Baka
Banneling

Standaard

Citaat:
Ok, toon me dan eens waar staat dat het voor bepaalde religies niet geldt?
Joden zetten hun hoedje netjes af.
Alleen moslim(a)s weigeren.
Baka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2012, 12:43   #2919
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tja, als je zelf niet door had, dat dat sarcastisch bedoeld was, ben je wel erg naïef bezig.
Dan ben je al heel de tijd sarcastisch bezig. Goed om te weten.
Oud 24 januari 2012, 13:59   #2920
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Afshin Elian:

Citaat:
Hoofddoek is symbool van een vernietigde wereld
Ze staan op ons dressoir geduldig naast elkaar. Foto’s die een paar decennia geleden in het Midden-Oosten zijn genomen. Op de kleurenfoto zien we een paar vrolijke meiden met wapperende haren in een park in het centrum van Kabul. Je zou ze kunnen verwarren met Britse scholieren.

Op een andere foto zien we een slanke vrouw met een bloemetjesjurk. Het is een zwart-witfoto. Ze doet me denken aan de tweede helft van de jaren zestig in Amerika. Op de foto staat mijn zus - niet in Amerika, maar in Iran.

Gezelligheid
Zij was en is een buitengewoon aardige zus. Haar man was een whiskydrinker. Ze waren voornamelijk bezig met gezelligheid en reizen. Maar een moskee bezoeken? Nee, dat heb ik ze nooit zien doen.

Haar hoofddoek heb ik in deze periode weleens gezien. En ze had een chador. Een zwarte, voor een eventuele begrafenis.

Maar wat gebeurde met haar en met miljoenen andere seculiere vrouwen, het grootste deel van de vrouwen in Perzië? Zij heeft nu een hoofddoek en chadors in alle vormen en maten. Zelfs als zij hier in Europa is, draagt zij een hoofddoek. Zij verricht salaat, het islamitische gebed en is erg bijgelovig geworden. Maar ze is geen fundamentalist, ze heeft niets met het islamitische regime. Eigenlijk verwerpt zij dit regime.

Omgetoverd
Hoe is het dan mogelijk dat een normale, seculiere, rationele moslima is omgetoverd tot een bijgelovige, islamitische vrouw?

In de afgelopen drie decennia heeft het islamitische regime van Iran zich ingezet voor de reïslamisering van alle moslims. Er zijn instituten opgericht voor propaganda en opvoeding van burgers.

De oorlog tussen Iran en Irak hielp indertijd bij de reïslamisering van de samenleving: de macht van een geestelijke begint bij de dood. Elke week moesten overal in Iran vele doden worden begraven. Slachtoffers van de oorlog.

Theater
Bij elke begrafenis organiseerden ayatollahs het gebruikelijke religieuze theater: het theater van angst voor de dood en enthousiasme voor Allah.

Geestelijken, van welke religie dan ook, zijn meesters van de dood. Zij menen immers toegang te hebben tot het geheim van de dood en daarvan maken ze gebruik. Zo kunnen ze het volk bang maken voor het Akherat, het hiernamaals. In het geval van de islam is dat niet zo moeilijk, want de Koran barst van bedreigingen aan het adres van zondaars.

Scholen
Ook zijn in alle Iraanse wijken en op scholen reïslamiseringsprogramma’s gelanceerd. Salaat werd overal verplicht: in scholen, fabrieken, legerkazernes, politiebureaus etcetera. Ook zijn verenigingen opgericht die de islamitische propaganda de huizen van burgers in moesten brengen.

De politieke islam kenmerkt zich door de reïslamisering van de samenleving. En dit geldt niet alleen voor het sjiitische Iran. Ook de jihadisten in Afghanistan hebben daar een bijna onomkeerbaar reïslamiseringsproces op gang gebracht. Gewone moslims moeten de islam ineens opnieuw bestuderen om een 'goede moslim' te worden.

Joden
In de ogen van de islamisten zijn de moslims besmet door de propaganda van joden, christenen en ongelovigen, en daarom moeten ze opnieuw moslim worden - een échte moslim.

Voor vrouwen betekent dit het in acht nemen van de regels van hijab. De religieuze terreur wordt langzamerhand geïnternaliseerd, waardoor sommige vrouwen zich thuis beginnen te voelen in hun nieuwe uniform: hoofddoek, burqa, sluier, chador etcetera.

En natuurlijk zal talloze keren de hadith van profeet Mohammed worden naverteld, waarin hij zegt dat de meeste bewoners van de hel vrouwen zijn. Zo krijg je vrouwen aan de hijab.

Dode wereld
In Afghanistan is geen Afghaanse vrouw te vinden zonder hoofddoek. Kunt u zich voorstellen dat de foto’s op mijn dressoir naar een dode wereld verwijzen? Ik word er verdrietig van en daarom verzet ik me tegen de verplichte hijab.

Tegelijkertijd weet ik dat deze horror is bedacht om vrouwen te onderdrukken. Onderdrukking is succesvol zodra vrouwen erin geloven. De hoofddoek is daarom voor mij en voor velen het symbool van een door islamisten vernietigde wereld: een proces waarbij mensen worden gedwongen om anders te geloven.

Moskee
Tot slot: ik heb geen moeite met het dragen van een hoofddoek in een moskee. Maar de hijab is niet uitsluitend bedacht voor betreding van een moskee. Altijd en overal moet de hijab in acht worden genomen. Dit heeft het karakter van een hoofddoek veranderd.

De vergelijking tussen een hoofddoek en een keppeltje gaat daarom mank. Dat er ooit een wereld zou ontstaan waarin religieuze moslims zelf de hijab in acht nemen en tegelijkertijd aanvaarden dat er een meerderheid zonder hijab bestaat, daarvan droom ik nog steeds.

Post scriptum
Naar aanleiding van mijn blog (afgelopen vrijdag) over de hoofddoek, kreeg ik een mail van een verontwaardigde moslim:

‘Ik kwam tot de conclusie dat u een rasechte zionist bent van Joodse afkomst die zich verbergt achter een Iraanse nationaliteit, om moslims
tot aan het racistische aspect toe, aan te vallen met uw subjectieve
opinies.’

Ben ik van Joodse afkomst omdat ik een aantal aspecten van de islam bekritiseer? Zijn Salman Rushdie, Ayaan Hirsi Ali, Irshad Manji, Ibn Warraq en anderen van Joodse afkomst?

De verontwaardigde moslim denkt dat alleen de Joden kritiek op de islam kunnen hebben. De verontwaardigde moslim ziet de eeuwige Jood als de eeuwige vijand. Tot teleurstelling van de verontwaardigde moslim moet ik hier melden dat de meeste Joden die ik ken, geen enkel probleem hebben met de islamitische traditie, omdat de islam op een aanzienlijk aantal punten een lichte versie van het Jodendom is, voor ongeletterden.

Afshin Ellian
http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Afshin-Ellian.htm

en wat zeggen de ASA's ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be