Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2012, 14:32   #2081
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik begatelliseer het hoge sterftecijfer van Duitse krijgsgevangen in de Soviet-Unie helemaal niet of de soms buitensporige reacties tegenover de Duitse bevolking en militairen, daarom dat ik me er niet over uitspreek. Het gaat mij om de cijfers die je geeft voor krijgsgevangenen in Westerse geallieerde landen.

1 miljoen voor de Rheinwiesenlager is toch complete onzin als er maar hoogstens 2 miljoen soldaten in die kampen verbleven? Dat is een sterftecijfer van 50-100%?

Voor de rest valt er op wat jij hier aanhaalt weinig te opperen - hoe kun je nu iets tegenwerpen op ideeën die uit een valse logica voortkomen? Wat impliceer je voor de rest allemaal niet met jouw schrijfsels, je krantenartikels, ... Wat wil je vergoeilijken? Wat is je doel, straddle?
Oud 29 januari 2012, 17:11   #2082
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus Bekijk bericht
Ik kijk al uit naar beelden van 'Hitler doet kaka op het potteke', 'Goering laat een dikke scheet', 'Himmler neukt stiekem een dikke negerin', 'Goebbels valt van de trapladder', 'Eichmann wast z'n auto', 'Dr Mengele in bed met 40° koorts', 'Heydrich smoort een joint'....wat heeft het voor zin een draad te starten over beelden van het derde rijk, dan nieuw materiaal te verspreiden waar lullige neonazi's zich kunnen op afrukken....zielig, echt zielig
Max van Dietschland & C° willen gewoon hun neonazipropaganda verspreiden. Anderen willen alleen hun jodenhaat ventileren.

Laatst gewijzigd door filosoof : 29 januari 2012 om 17:14.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2012, 17:24   #2083
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Heb jij dan iets anders om trots op te zijn, misschien?
Het zou maar erg zijn !
Alle europeanen stammen af van de zgn 4 "oermoeders", dus waar kan in Wodans naam men zich op een "etnisch anders" zijn beroepen als lid van één van de 100 europese taalgemeenschappen als zijnde "etnisch verschilend" of "etnisch superieur" ?

Nadat Jules Cesar de "oude belgen" genocidiar omgebracht had marsjeeerden in onze contreien franken, denen, saksen, longobarden, bourgondiërs, slaven, spanjaarden, moren, joden enz.. binnen die allen hun "genetische afdruk"
achtergelaten hebben.. de 4de generatie noordafrikanen en oosteuropeanen
zullen ongetwijfeld allemaal even échte vlamingen zijn als die nu de 28ste generatie van dat eerdere voetvolk uitmaken.

Laten we trots zijn op onze "menselijkheid"

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2012, 17:46   #2084
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
...

de 4de generatie noordafrikanen en oosteuropeanen
zullen ongetwijfeld allemaal even échte vlamingen zijn als die nu de 28ste generatie van dat eerdere voetvolk uitmaken.

...
En nog belangrijker, die Noord-Afrikanen zullen het moslimjuk afgeworpen hebben, net zoals het hier het katholicisme is vergaan.

De toekomst is aan - tot spijt van wie het benijdt, Vlaanderen
Oud 29 januari 2012, 17:51   #2085
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
1 miljoen voor de Rheinwiesenlager is toch complete onzin als er maar hoogstens 2 miljoen soldaten in die kampen verbleven? Dat is een sterftecijfer van 50-100%?
Alle andere kampen werden gesloten en de meeste krijgsgevangenen werden overgebracht naar de Rheinwiesenlager. Noteer ook dat het helemaal niet alleen om soldaten ging, maar ook vrouwen, politiekers etc.

Citaat:
After awhile most of the camps outside the Rhine river were eventually closed and the prisoners sent to the Rhine camps. One can assume that finally about 5 - 6 million Germans were kept at those camps.
bron: http://www.rheinwiesenlager.de/Englisch.neu!.htm

Volgens het rode kruis waren er (zijn er nog steeds) bovendien 1 miljoen vermisten.

Laatst gewijzigd door straddle : 29 januari 2012 om 17:55.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2012, 18:16   #2086
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Alle andere kampen werden gesloten en de meeste krijgsgevangenen werden overgebracht naar de Rheinwiesenlager. Noteer ook dat het helemaal niet alleen om soldaten ging, maar ook vrouwen, politiekers etc.
... die allen slechts tot uiterlijk september '45 geïnterneerd waren (velen vroeger).

Citaat:
Volgens het rode kruis waren er (zijn er nog steeds) bovendien 1 miljoen vermisten.
Tja, kijk eens hoeveel "vermisten" er aan geallieerde zijde nog zijn...

Voor de VS alleen al: 75.000 (http://www.dtic.mil/dpmo/wwii/reports/)
Oud 29 januari 2012, 18:40   #2087
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het verwondert me overigens dat na 105 pagina's verheerlijking niemand gesproken heeft over Emil Maurice.

Grijp die kans dan toch, zou ik denken... Als Heydrich zelfs opgegeild mag worden.

Laatst gewijzigd door lombas : 29 januari 2012 om 18:41.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2012, 18:45   #2088
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zou maar erg zijn !
Alle europeanen stammen af van de zgn 4 "oermoeders", dus waar kan in Wodans naam men zich op een "etnisch anders" zijn beroepen als lid van één van de 100 europese taalgemeenschappen als zijnde "etnisch verschilend" of "etnisch superieur" ?

Nadat Jules Cesar de "oude belgen" genocidiar omgebracht had marsjeeerden in onze contreien franken, denen, saksen, longobarden, bourgondiërs, slaven, spanjaarden, moren, joden enz.. binnen die allen hun "genetische afdruk"
achtergelaten hebben.. de 4de generatie noordafrikanen en oosteuropeanen

Ik ben nochtans ook etnisch trots op de mix!
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 29 januari 2012 om 18:46.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2012, 19:10   #2089
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Voor de rest valt er op wat jij hier aanhaalt weinig te opperen - hoe kun je nu iets tegenwerpen op ideeën die uit een valse logica voortkomen?
Uw valse logica is elders al aangetoond geweest. Bv. kritiek geven op zionisme, joods racisme of ethnocentrisme (met joodse bronnen dan nog wel) is niet toegestaan voor u: je hebt me elders al verweten dat mijn vermeend antisemitisme een blamage was voor de palestijnen. Als je dat onderscheid niet kan of wil maken, of het in feite gewoon niet begrijpt, kan er met jou over die zaken geen enkele zinnige discussie gevoerd worden.

Citaat:
Wat impliceer je voor de rest allemaal niet met jouw schrijfsels, je krantenartikels, ... .. Wat is je doel, straddle?
Wat specifiek deze draad betreft heb ik jou daar toch al uitdrukkelijk op geantwoord. Zie posten 1661, 1728, 1776, 1781 en 1800. Je had blijkbaar graag een ander antwoord gezien.

Citaat:
Wat wil je vergoeilijken?
Nogmaals, ik vergoelijk absoluut niets. Ook niet de politieke en financiele uitbuiting van de holocaust...

.

Laatst gewijzigd door straddle : 29 januari 2012 om 19:34.
Oud 29 januari 2012, 19:11   #2090
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
... die allen slechts tot uiterlijk september '45 geïnterneerd waren (velen vroeger).
En daarmee is de kous af.
Oud 29 januari 2012, 19:27   #2091
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals, ik vergoelijk absoluut niets. Ook niet de politieke en financiele uitbuiting van de holocaust...

.
De Holocaust (tout court) daarentegen............
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2012, 19:35   #2092
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
achtergelaten hebben..
Als dat zo waar was als jij ons wil doen geloven dan zou de doorsnee autochtone Vlaming er ongeveer zo uitzien:

Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2012, 19:37   #2093
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
De Holocaust (tout court) daarentegen............
Ik heb je in post 1776 al gezegd ''absoluut niet''.

Duidelijker kan niet.
Oud 29 januari 2012, 20:14   #2094
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw valse logica is elders al aangetoond geweest. Bv. kritiek geven op zionisme, joods racisme of ethnocentrisme (met joodse bronnen dan nog wel) is niet toegestaan voor u: je hebt me elders al verweten dat mijn vermeend antisemitisme een blamage was voor de palestijnen. Als je dat onderscheid niet kan of wil maken, of het in feite gewoon niet begrijpt, kan er met jou over die zaken geen enkele zinnige discussie gevoerd worden.
?

Waar duld ik geen a priori kritiek op het zionisme?

Ik dacht namelijk dat ik zelf betrekkelijk kritisch stond tegenover zionisme...

Citaat:

.
Je probeert krampachtig een figuurlijke casus belli te presenteren. Ik noem dat vergoeilijken, ja.
Oud 29 januari 2012, 20:15   #2095
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En daarmee is de kous af.
Wel, aan het tempo dat volgens jou de geallieerden in de Rheinwiesenlager dan (conservatief geschat) één miljoen Duitsers over de kling joegen, kan Auschwitz blijkbaar verbleken.
Oud 29 januari 2012, 21:04   #2096
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, aan het tempo dat volgens jou de geallieerden in de Rheinwiesenlager dan (conservatief geschat) één miljoen Duitsers over de kling joegen, kan Auschwitz blijkbaar verbleken.
Dat lijkt idd de redenering.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2012, 22:23   #2097
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waar duld ik geen a priori kritiek op het zionisme?
Alleen als het aan de voorwaarden van jouw beperkt inzicht voldoet waarschijnlijk. Waar sloeg DIT dan plots op? Ik volg volledig de lijn van Gilad Atzmon, heb ik al honderd keer kenbaar gemaakt. Een joodse, linkse, dissidente activist. Is dat antisemitisch? Heb je tenminste al eens iets van hem gelezen?

Citaat:
Ik dacht namelijk dat ik zelf betrekkelijk kritisch stond tegenover zionisme...
Wow, nog niks van gemerkt op het forum. Nergens. Het zal dus wel gene vette zijn. Waarschijnlijk omdat je ''kritisch bent tov zionisme'' aan de condities van de zionisten: vooral niemand schofferen, behalve vermeende antisemieten...

Citaat:
Je probeert krampachtig een figuurlijke casus belli te presenteren. Ik noem dat vergoeilijken, ja.
En omdat jij dat zegt is het zo?
1.) Ik presenteer helemaal geen nieuwe casus belli, want de ''strijd'' en vijandelijkheden grepen al lang voor WO2 plaats, maar blijkbaar wil jij d�*t zelfs niet geweten hebben. Het gaat over plaatsen en de vraag waarom de holocaust heeft plaatsgegrepen. Voor jou mag die vraag blijkbaar nog niet eens gesteld worden. Daar ''krampachtig'' over discussieren komt omdat dit onderwerp een mijnenveld is, mede dank zij de wet én het opportunisme van een paar enkelingen iemand in de fout te lokken. Van iemand zoals jij had ik verwacht dat ergens te beseffen. Maar meer en meer wordt duidelijk dat ik je zwaar overschat heb.
2.) In elk geval keur ik de manier en het systematische van uitroeien en doden van joden ten stelligste af. D�*t is wat écht van belang is, of niet soms? Er wordt absoluut niets vergoelijkt.
.
Oud 29 januari 2012, 22:55   #2098
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alleen als het aan de voorwaarden van jouw beperkt inzicht voldoet waarschijnlijk. Waar sloeg DIT dan plots op? Ik volg volledig de lijn van Gilad Atzmon, heb ik al honderd keer kenbaar gemaakt. Een joodse, linkse, dissidente activist. Is dat antisemitisch? Heb je tenminste al eens iets van hem gelezen?
Maar nee jong, wat interesseren die marginale auteurs me nu?

Meer nog dan goed te weten wat ik wél weet, weet ik vooral wat ik niét weet. Ik ken zeer goed de grenzen van mijn onkunde namelijk, meer nog dan van mijn kunde. Als ik dat gemengd zie met een onmogelijk te volgen logica (en jouw logica hier is onnavolgbaar, vermits ze blijkbaar alle intentie en doel mist), houd ik er liever mijn handen van af.

Citaat:
Wow, nog niks van gemerkt op het forum. Nergens. Het zal dus wel gene vette zijn. Waarschijnlijk omdat je ''kritisch bent tov zionisme'' aan de condities van de zionisten: vooral niemand schofferen, behalve vermeende antisemieten...
Dan lees je toch niet echt goed hoor...

Sewes val je nog van je stoel als je bepaalde zaken van me leest.

We zappen even terug: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=101

Citaat:
En omdat jij dat zegt is het zo?
Oh nee, dat is gewoon mijn persoonlijke mening hoor.

Citaat:
1.) Ik presenteer helemaal geen nieuwe casus belli, want de ''strijd'' en vijandelijkheden grepen al lang voor WO2 plaats, maar blijkbaar wil jij d�*t zelfs niet geweten hebben. Het gaat over plaatsen en de vraag waarom de holocaust heeft plaatsgegrepen.
Is dit nou geen contradictie met het punt dat je eigenlijk wou zeggen? Je ontkent dat je een casus belli probeert te geven, maar het gaat je wel over het plaatsen van de Holocaust?

Citaat:
Voor jou mag die vraag blijkbaar nog niet eens gesteld worden.
Uiteraard wel, al ga ik niet akkoord met jouw (manier van) antwoorden. Want anders dan het zoeken naar redenen, zoek jij schijnbaar naar een verantwoording.

En er is een duidelijk verschil tussen willen begrijpen en willen verantwoorden.

Citaat:
Daar ''krampachtig'' over discussieren komt omdat dit onderwerp een mijnenveld is, mede dank zij de wet én het opportunisme van een paar enkelingen iemand in de fout te lokken.
Nee, het zoeken naar een antwoord op de vraag waarom de Holocaust plaatsvond, overschrijdt helemaal niet automatisch de grenzen van de wetgeving.

Citaat:
Van iemand zoals jij had ik verwacht dat ergens te beseffen. Maar meer en meer wordt duidelijk dat ik je zwaar overschat heb.
Zulke goedkope retoriek pakt niet bij me, en het is de tweede keer dat je dat probeert. "Goh, ik had je hoger ingeschat" --- wel een ietwat scholastieke manier van argumenteren, niet?

Citaat:
2.) In elk geval keur ik de manier en het systematische van uitroeien en doden van joden ten stelligste af. D�*t is wat écht van belang is, of niet soms? Er wordt absoluut niets vergoelijkt.
.
Ik heb nergens gezegd dat je de Holocaust goedpraat, ik heb gezegd dat jouw presentatie van een casus belli voor joodse onderdrukking een vorm van vergoeilijking is. Van het stellen van een daad, niet van de daad zelf; nota bene.

Hoe dan ook balanceer je daarmee gevaarlijk op de rand van negationisme. Maar dat hoef ik jou niet te vertellen, want met de voorzichte ponering van woorden hier heb je dat duidelijk zelf ook goed door.

Overigens, ik ben niet van mening dat alle vormen negationisme de facto het goedkeuren van geweld veronderstelt. Maar mits een beetje historische kritiek zie je in dat het wel veel meer voor de hand liggend wordt.

Laatst gewijzigd door lombas : 29 januari 2012 om 22:59.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2012, 23:01   #2099
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah ja, en wat moet ik mij daar dan concreet bij voorstellen?

Ik zal alvast een tipje van de sluier lichten: het is een onderzoek dat op geen kl*ten trekt en uitgaat van valse vooronderstellingen.

De wens is hier vader van de gedachte. Nu ja, denken? Dat doet de passieve wetenschapsconsument niet. Er wordt voor hem gedacht. Hoe een onderzoek wordt gevoerd en waaruit de bewijsvoering bestaat, is van geen tel.

The Demise of Mitochondrial Eve

Citaat:
Captain obvious, uw schip heet Costa Concordia.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2012, 23:04   #2100
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Heb jij dan iets anders om trots op te zijn, misschien?
Ja, filosoof is een Vierteljude (kwartjood). Een identiteit om trots op te zijn.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be