Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 januari 2012, 14:56   #41
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
En hoeveel jaartjes heb je er al opzitten als ik dat mag vragen?
Ik werk al een kleine 7 jaar.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 14:57   #42
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Als Professor blanpain in een ravijn springt spring jij ook zeker.
Zal het nog eens kort zeggen in de hoop dat het doordringt: uw heeft geen greintje sociaal gevoel en denkt alleen uw eigen rechten, comfort en luxe ten koste van alles en anderen.
En blijkbaar bent u lang de enige niet, dat is hier ook meer dan duidelijk zoals in het dagelijkse leven.
Maar u verwacht wel dat alles goed gaat voor iedereen en hoopt dat door uw manier van redeneren en handelen uw kinderen een goeie toekomst krijgen. Terwijl niets minder waar blijkt en tegen beter weten in blijf je doorgaan op de weg die je ingeslagen hebt. Zonder tegenspraak van anderen of eigen geweten gedogen.
Zoals de stakers die enkel denken aan hun rechten, hun verworvenheden en hun toekomst. Dat anderen daar voor opdraaien, boeit hun niet.

Grote asociale boel daar, stakers.
Oud 30 januari 2012, 15:16   #43
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Je kent er alvast één hier op het forum.

En ik zie jullie ook niet echt werken. Jullie zitten hier nu al de hele dag af te geven op de stakers. Op kosten van jullie werkgevers? Netjes...
Verplicht een dagje recup op moeten nemen door dat stakingsgezever. Ik heb ook collega's die zijn mogen blijven overnachten op een veldbedje tussen de bureaus in.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 15:19   #44
de atoombom
Banneling

Standaard

Welk bier zal er het meest gedronken zijn?
de atoombom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 15:20   #45
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij confronteerde De Leeuw gewoon met enkele feiten waarop de vakbondsman dan geen verweer had. Hij legde ook uit waarom deze staking onwettig en onrechtmatig is.

Citaat:
Zal het nog eens kort zeggen in de hoop dat het doordringt: uw heeft geen greintje sociaal gevoel en denkt alleen uw eigen rechten, comfort en luxe ten koste van alles en anderen.
Net alsof die bierzuipers aan die piketten daarvan wakker liggen Denk maar niet dat dat uitschot een moer geeft om de sociale rechten van iemand anders.

Citaat:
En blijkbaar bent u lang de enige niet, dat is hier ook meer dan duidelijk zoals in het dagelijkse leven.
Maar u verwacht wel dat alles goed gaat voor iedereen en hoopt dat door uw manier van redeneren en handelen uw kinderen een goeie toekomst krijgen. Terwijl niets minder waar blijkt en tegen beter weten in blijf je doorgaan op de weg die je ingeslagen hebt. Zonder tegenspraak van anderen of eigen geweten gedogen.
Ik heb vandaag niemand zijn arbeidsrecht ontzegt, niemand verplicht een dag verlof op te nemen en noch heb ik iemand vandaag geld gekost. Dat kunnen die stakers niet zeggen.
Oud 30 januari 2012, 15:22   #46
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
je gaat toch niet beweren dat onze grenzen niet bewaakt zijn soldaat?
Grenzen zijn bewaakt, oude vrouwtjes worden de straat over geholpen en de patatten worden gejast.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 15:23   #47
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Lijkt me evident aangezien dit de algemene mening van Vlaanderen is ten opzichte van de staking. Ik heb autisme dus ik heb tenminste het lef om een "sociale" abvv'er in zijn gezicht te zeggen waar het op staat.
Wat autisme met lef te maken is mij een raadsel....
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 15:24   #48
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

En, zijn de pensioenen van onze kinderen al gered? Of tellen die nog nie mee?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 15:25   #49
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Verplicht een dagje recup op moeten nemen
Juist ja...

Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 15:37   #50
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
U spreekt over de stakers? Denken alleen aan hun eigen rechten, comfort en luxe, ten koste van onder meer mij maar bij uitbreiding de hele maatschappij die hier generatieslang schulden voor zal moeten afbetalen.

De rest van uw post beschrijft eveneens perfect het gevoel dat ik als 24jarige pas-afgestudeerde heb jegens de stakers. Asociaal, doorgaan op een slechte weg zonder geweten of mededogen voor de jeugd. Zowel ik als mijn kinderen gaan uw "verworven rechten" nooit hebben, ondanks dat we er ons nog decennia voor zullen moeten blauwbetalen.

Laatst gewijzigd door Effect : 30 januari 2012 om 15:40.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 15:38   #51
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Juist ja...

Wat? Ik zit momenteel bij mijn thuis, niet op mijn werk. Op mijn werk kan ik trouwens niet op deze website.
Oud 30 januari 2012, 15:44   #52
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Heb dan ook echt oprecht medelijden met u, er hangt meer dan wat rook in en rond uw hoofd wat mij betreft. Een onverbetelijke drone die slaafs zijn programmatie volgt.
Ik heb een eigen mening. Ik WIL werken. Ik wil bijdragen aan de maatschappij om zowel mijn toekomstige kinderen als de ouderen te geven wat hen toekomt. Ik wil onder meer werken om UW en MIJN pensioen te betalen. Laat mij dan tenminste niet 4 uur aanschuiven bij dat lompe piket als ik al weken beslist had om niet te staken.

Maar er zijn grenzen en die zijn vandaag door acv/abvv/aclvb overschreden.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 16:06   #53
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U spreekt over de stakers? Denken alleen aan hun eigen rechten, comfort en luxe, ten koste van onder meer mij maar bij uitbreiding de hele maatschappij die hier generatieslang schulden voor zal moeten afbetalen.

De rest van uw post beschrijft eveneens perfect het gevoel dat ik als 24 jarige pas afgestudeerde heb jegens de stakers. Asociaal, doorgaan op een slechte weg zonder geweten of mededogen voor de jeugd. Zowel ik als mijn kinderen gaan uw "verworven rechten" nooit hebben, ondanks dat we er ons nog decennia voor zullen moeten blauwbetalen.
Awel verander dan de wereld, ik heb niet liever.
Wat u wel vergeet is dat mijn ouders vooral voor onze huidige rechten en voordelen gevochten hebben en dat als er niet voor blijft gevochten worden dat ze evenzeer u afgenomen zullen worden. Praten zal er niet bij helpen trouwens zolang mijn en uw generatie in het systeem blijft hangen en zich erdoor laat indoctrineren.
Hebzucht en financieel egoïsme hebben ons geleid tot waar we nu zijn en als dit verder toegelaten wordt zal dat ons tot 100 jaar terugzetten.
Ook even niet vergeten dat ondertussen mensen gemiddeld 78jaar worden.
Het systeem en vooral de sociale maatregelen die getroffen moesten worden om het leefbaar te houden zijn de remmers en versnellers van de ondergang van het systeem. Er komt een vierde generatie aan dus de vergrijzing neemt toe en dat zal zijn tol eisen op het reeds dunne en breekbare structuren.

Vraag u nu eens echt af gaat langer werken in een falende economie en financiële markten nu écht dé redding uitmaken? Denk dat niet, ben daar zelfs zeker van van niet.
Tenslotte de wereldbevolking stijgt, onze opgedrongen energie en consumptiehonger evenzeer en alsmaar meer productie vraagt minder mensen (stijgende werkloosheid). Al die productie, de "economische groei" is dan ook eindig en kan niet eindeloos groeien op een eindige planeet.

Ofwel erkennen we dat voor het écht te laat is ofwel blijven we ervoor blind en sukkelen verder zoals we nu bezig zijn onszelf in de afgrond, into oblivion.

In feite de focus zou daar op moeten liggen en niet op de staking. Een staking die niet zou mogen bekritiseerd worden of ze nu iets uithaalt of niet.
Voor zogezegd hoog opgeleide jongeren wordt er dan ook vaak zeer beangstigend enggeestig gedacht. Snap je wat ik bedoel?

Je kan er wel iets aan veranderen maar niet zolang je toegeeft aan de status quo. Niet zolang je blijft oplappen en herbouwen wat vorige generaties verkeerd gedaan hebben of naar de filistijnen geholpen hebben. Dat is niet uit fouten leren en oude wijn in nieuwe flessen.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein

Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 30 januari 2012 om 16:07.
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 16:22   #54
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb een eigen mening. Ik WIL werken. Ik wil bijdragen aan de maatschappij om zowel mijn toekomstige kinderen als de ouderen te geven wat hen toekomt. Ik wil onder meer werken om UW en MIJN pensioen te betalen. Laat mij dan tenminste niet 4 uur aanschuiven bij dat lompe piket als ik al weken beslist had om niet te staken.

Maar er zijn grenzen en die zijn vandaag door acv/abvv/aclvb overschreden.
Uiteraard heeft u dat. Ik blijf er echter bij dat uw mening en denken beneveld is en geconditioneerd. Vermoedelijk beseft u dat zelfs niet eens maar dat is dan ook de bedoeling van bepaalde mensen dat u zo denkt.

Vind dat heel nobel trouwens dat u daar wil voor werken. Echter ga -en ik neem die woorden niet graag in me mond geloof me- maar voor uw eigen pensioen werken en spaar enkel daarvoor. Want ik ben zeker dat ik binnen 30 jaar en u binnen 40 geen pensioen meer zullen trekken. Of toch niets waar je van kan overleven.

Und ja er zijn grenzen overschreden maar niet vandaag en niet door de vakbonden, of minstens niet alleen.
Die grenzen zijn:
  • Verdere inlevering door de werkende en niet werkende mens terwijl de rijke rijker worden en minder inleveren dan wie ook.
  • Een niet aflatende hebzucht en schuldenopbouw van staten; schuld, bwah verhoog het toelaatbare plafond en doe meer valse beloften voor afbetaling terwijl de gewone mens en middenklasse die omzeil mogelijkheid niet heeft.

Ik stel dan misschien radicale dingen voor of sta achter onpopulaire ideeën en wil liever niet met u of wie dan ook in de clinch gaan maar dan moeten alle partijen dat toelaten snap je.
Toegegeven ik hanteer ook niet altijd goeie tact maar als je bij de hond slaapt...
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein

Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 30 januari 2012 om 16:24.
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 16:29   #55
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
En, zijn de pensioenen van onze kinderen al gered? Of tellen die nog nie mee?
Ah nee, dat zijn verwende iphone gebruikers !
Oud 30 januari 2012, 17:26   #56
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Stoer verhaal.
Of het waar is...
Wat ons niet bevalt, is de waarheid niet!
Oud 30 januari 2012, 17:43   #57
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de atoombom Bekijk bericht
Welk bier zal er het meest gedronken zijn?
Kwak?
Meest gelezen strip: Kwik en Flupke.

Kan ook bruin bier van Wieze geweest zijn
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 21:08   #58
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ten eerste, waarom staat iemand van abvv metaal op een terrein waar geen enkel metaalbedrijf gevestigd is? Maar laten we dit even negeren...

- steunt u deze actie?
- ik heb 4 uur aangeschoven over 300 meter, ik dacht het niet.
- jamajama ze pakken ons geld af
- er is geen ander alternatief dan werken
- jama wij werken ook!
- overduidelijk
- maar wat als ze u afdanken?
- ze hebben mij een contract van onbepaalde duur gegeven...
- bent u zeker van uw job?
- best wel ja
- maar wat als ze u afdanken?
- dan is het mijn eigen schuld
- maar uw geld gaat naar de banken...
- ik weet het, di rupo pakt mij maandelijks 200 euro extra af, maar ik trek daar mijn conclusies uit.
- en dat is?
- ik verhuis naar het buitenland

mond vol tanden, raampje omhoog, plankgas rakelings langs het piket door.

ps: stakers worden bevoorraad met bmw 3reeksen. Geld komen ze dus echt niet te kort.
BMW ???
La jalousie, c'est du féminin ! (Napoleon)
Die chauffeur v.d. BMW is misschien iemand die werkt in een carrosseriebedrijf en...

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 22:10   #59
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan zelf ook de boom in blijkbaar, ik mag afdokken voor hun brugpensioen. Over mijn pensioen op 75e wordt met geen woord gerept.
Ga hun beroep uitoefenen, in weer en wind in de haven of in de bouw of in drieploegenstelsel aan de lopende band.
Dan betaal ik met plezier voor jouw brugpensioen. Je zal het goed kunnen gebruiken.

Laatst gewijzigd door artisjok : 30 januari 2012 om 22:11.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 22:23   #60
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Gelieve mij niet te vergelijken met extreem-rechts tuig die nog verwerpelijker zijn dan linkse blokkades. Dat gezegd zijnde.

Ik ga naar Duitsland om te werken, en eerlijke belastingen te betalen. Simple comme bonjour. Ik denk niet dat dit meer uitleg behoeft.
Als jij in Duitsland werkt, voor een Duitse firma betaal jij geen RSZ in België en dus niets voor die mensen hun brugpensioen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be