Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 januari 2012, 20:10   #101
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Goed zo. Binnen het onderwijs is er massaal gestaakt geweest.
Dat was in het Enseignement de la Fédération Wallonie-Bruxelles alleszins het geval.

Maar ik ben wél gaan 'werken'.

IEMAND moest zich immers bezig houden met de weinige leerlingen die ondanks alles toch waren komen opdagen.

Lesgeven MOCHT ik echter NIET omdat méér dan de helft van mijn leerlingen afwezig was

Ik heb de vijf jongens en het ene meisje van het vierde jaar dan maar kennis laten maken met "Congotronics", en de zes jongens van het vijfde jaar de zéér mooie Franse film "Être et avoir" getoond.

Ik kan alleen maar hopen dat ze er iets aan hadden.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 20:10   #102
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goh, alle gescheiden alleenstaande ouders zullen hetzelfde verkondigen als u. De stakende leerkrachten zullen er alvast niet wakker van liggen. In Antwerpen werd er nochtans massaal gestaakt binnen het onderwijs. Check het nieuws maar eens.
Daar moet je geen alleenstaande ouder voor zijn, gezinnen waar ze met twee gaan werken staan ook ineens voor een blok.
Om dan nog maar te zwijgen over de kinderen zelf. 't Zal je verbazen maar veel kinderen kijken nog uit naar school.
Dat ze in Antwerpen staken is erg voor de jeugd daar, zeker de hoop die al anti-school is of schoolmoe is. Goed voorbeeld voor de jeugd. Maar ik woon er niet meer dus heb er geen last van gehad.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 20:12   #103
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Goed zo. Binnen het onderwijs is er massaal gestaakt geweest.
De VRT bericht toch anders hoor....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 20:14   #104
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Goh, alle gescheiden alleenstaande ouders zullen hetzelfde verkondigen als u. De stakende leerkrachten zullen er alvast niet wakker van liggen. In Antwerpen werd er nochtans massaal gestaakt binnen het onderwijs. Check het nieuws maar eens.
Zoals ik al zei: idealisme is ver zoek bij de meeste leerkrachten. Ik heb een kameraad die vandaag ook aanwezig was om de kinderen op te vangen. Door zijn leeftijd is hij ook niet gesteld op de vakbonden nu.

Op zijn facebook kwam commentaar van oudere collegas van hem: ge had beter in uw nest moeten blijven liggen en een dagje relaxen !

Luizakken zijn het. Ik zal met plezier stemmen op een partij die hun pensioenen gelijkstelt met de prive.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 20:22   #105
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Zoals ik al zei: idealisme is ver zoek bij de meeste leerkrachten. Ik heb een kameraad die vandaag ook aanwezig was om de kinderen op te vangen. Door zijn leeftijd is hij ook niet gesteld op de vakbonden nu.

Op zijn facebook kwam commentaar van oudere collegas van hem: ge had beter in uw nest moeten blijven liggen en een dagje relaxen !

Luizakken zijn het. Ik zal met plezier stemmen op een partij die hun pensioenen gelijkstelt met de prive.
Doe wat je niet laten kan.
Oud 30 januari 2012, 20:24   #106
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Daar moet je geen alleenstaande ouder voor zijn, gezinnen waar ze met twee gaan werken staan ook ineens voor een blok.
Om dan nog maar te zwijgen over de kinderen zelf. 't Zal je verbazen maar veel kinderen kijken nog uit naar school.
Dat ze in Antwerpen staken is erg voor de jeugd daar, zeker de hoop die al anti-school is of schoolmoe is. Goed voorbeeld voor de jeugd. Maar ik woon er niet meer dus heb er geen last van gehad.
Ik kan goed begrijpen dat ouders moeilijk opvang vinden voor de kinderen maar de ouders die niet begrijpen dat ook leerkrachten stakingsrecht hebben zijn gewoon oneerlijk. Geen enkele leerkracht zal er van wakker liggen. Zagende, gefrustreerde ouders zijn we al gewoon binnen het onderwijs.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 30 januari 2012 om 20:31.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 20:25   #107
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
De commentaren van de stakers waren allemaal hetzelfde overigens: "amaai, dat is warm werken in de zomer, menier, doet gij dat maar eens tot 65 jaar".

Blijkbaar wil niemand nog werken tot 65 jaar, laat staan tot 67 jaar. Ik begrijp dat. Ik wil ook met 60 op pensioen, maar ik heb al eens gerekend en dat kan niet. En al die moeilijke beroepen die niet tot 65 jaar kunnen... Wie betaalt er dan de pensioenen als niemand wil werken tot 65? Toch niet de actieve bevolking van 18 tot 55 jaar? Ik heb een enorm NIMBY gevoel hier: pensioen moet blijven, maar niemand wil eraan bijdragen. Ikke nie, het is te warm om hier te werken...

Nogmaals: ik begrijp het dat sommige beroepen zwaarder zijn dan de andere, maar hoe hou je het systeem betaalbaar?

Véél mogelijkheden om dit bestaande systeem betaalbaar te houden zie ik eigenlijk niet:

1) we proberen ons het geld van diegenen die het (nu nog) hebben toe te eigenen, en als die weigeren 'mee te werken' of met hun geld gaan lopen knallen we ze neer

of

2) we helpen onszelf aan een kolonie/een 'onbeschaafd volk' om - zoals in de goeie ouwe tijd - op te parasiteren.

Dát zijn nogal eens 'verworven rechten', nietwaar

Oud 30 januari 2012, 20:27   #108
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar zijn er wel weer mensen gehinderd die wel wilden werken. Schandalig!
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 20:29   #109
de atoombom
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan goed begrijpen dat ouders moeilijk opvang vinden voor de kinderen maar de ouders die niet begrijpen dat ook leerkrachten stakingsrecht hebben zijn gewoon oneerlijk. Geen enkele leerkrachten zal er van wakker liggen. Zagende, gefrustreerde ouders zijn we al gewoon binnen het onderwijs.
Mmmm
de atoombom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 20:30   #110
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dat was in het Enseignement de la Fédération Wallonie-Bruxelles alleszins het geval.

Maar ik ben wél gaan 'werken'.

IEMAND moest zich immers bezig houden met de weinige leerlingen die ondanks alles toch waren komen opdagen.

Lesgeven MOCHT ik echter NIET omdat méér dan de helft van mijn leerlingen afwezig was

Ik heb de vijf jongens en het ene meisje van het vierde jaar dan maar kennis laten maken met "Congotronics", en de zes jongens van het vijfde jaar de zéér mooie Franse film "Être et avoir" getoond.

Ik kan alleen maar hopen dat ze er iets aan hadden.
Fijn dat jij die paar leerlingen goed hebt opgevangen. Het secundair onderwijs kan je niet vergelijken met het basisonderwijs. Alle kleuterleerkrachten staken bij ons en aangezien er ouders zijn die ook dan hun kleuters op school afzetten mogen de leerkrachten van het lager er voor opdraaien. Niet bepaald een fijne ervaring. Dan zit ge daar in uw klas met pubers en kleuters van alle leeftijden. Let op, er zijn kleuters die ook nog niet zelfstandig naar de pot kunnen gaan. Probeer ze maar eens bezig te houden en een gepaste opdracht te bedenken voor alle leeftijden. Niet gemakkelijk als je het mij vraagt.
Oud 30 januari 2012, 20:36   #111
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fijn dat jij die paar leerlingen goed hebt opgevangen. Het secundair onderwijs kan je niet vergelijken met het basisonderwijs. Alle kleuterleerkrachten staken bij ons en aangezien er ouders zijn die ook dan hun kleuters op school afzetten mogen de leerkrachten van het lager er voor opdraaien. Niet bepaald een fijne ervaring. Dan zit ge daar in uw klas met pubers en kleuters van alle leeftijden. Let op, er zijn kleuters die ook nog niet zelfstandig naar de pot kunnen gaan. Probeer ze maar eens bezig te houden en een gepaste opdracht te bedenken voor alle leeftijden. Niet gemakkelijk als je het mij vraagt.
Om die reden hebben wij ons zoontje thuis gehouden vandaag (man had verplicht dagje vrijaf). Nadien is gebleken dat er geen enkele leerkracht staakte, maar kom
Oud 30 januari 2012, 20:39   #112
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
*Belasting op loon betaald met belastingen is geen belastingen. Bijgevolg betalen ambtenaren geen belastingen.
Onzin.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 20:44   #113
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Een beetje leerkracht ziet dat als een leuke uitdaging. Gemakzucht is uiteraard eenvoudiger.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 20:44   #114
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Onzin.
Bron?
Oud 30 januari 2012, 20:48   #115
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Een beetje leerkracht ziet dat als een leuke uitdaging. Gemakzucht is uiteraard eenvoudiger.
Jij hebt makkelijk praten. Ik stel voor dat we jou eens in een klas steken met een stuk of 30 pubers en kleuters. Ik zeg niet dat het onmogelijk is. Ik vind het gewoon niet verantwoord om als enige persoon zo'n klas op te vangen en dat weet de directie ook wel.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 30 januari 2012 om 20:53.
Oud 30 januari 2012, 20:50   #116
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Om die reden hebben wij ons zoontje thuis gehouden vandaag (man had verplicht dagje vrijaf). Nadien is gebleken dat er geen enkele leerkracht staakte, maar kom
Ah ge hebt geen brief gekregen van de juf over de staking? Vreemd, op de meeste scholen zenden ze enkele dagen voor de staking een brief naar de ouders om te zeggen wat de school zelf gaat doen.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 30 januari 2012 om 20:51.
Oud 30 januari 2012, 20:51   #117
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij hebt makkelijk praten. Ik stel voor dat we jou eens in een las steken met een stuk of 30 pubers en kleuters. Ik zeg niet dat het onmogelijk is. Ik vind het gewoon niet verantwoord om als enige persoon zo'n klas op te vangen en dat weet de directie ook wel.
Blijkbaar waren er op veel plaatsen meer leerkrachten dan leerlingen, dus dat mag geen probleem opleveren
Oud 30 januari 2012, 20:51   #118
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1) Fijn dat jij die paar leerlingen goed hebt opgevangen.

2) Het secundair onderwijs kan je niet vergelijken met het basisonderwijs.

3) Alle kleuterleerkrachten staken bij ons en aangezien er ouders zijn die ook dan hun kleuters op school afzetten mogen de leerkrachten van het lager er voor opdraaien. Niet bepaald een fijne ervaring. Dan zit ge daar in uw klas met pubers en kleuters van alle leeftijden. Let op, er zijn kleuters die ook nog niet zelfstandig naar de pot kunnen gaan. Probeer ze maar eens bezig te houden en een gepaste opdracht te bedenken voor alle leeftijden. Niet gemakkelijk als je het mij vraagt.
1) Sommige collega's zullen nu wellicht vinden dat ik een 'arrivist' ben

Ik heb echter NIET om deze regering gevraagd, zij wél.

Daar heb ik hen vorige week al op gewezen. Zure gezichten alom

2) Dat kan ik aannemen

3) Ook dat kan ik aannemen

Oud 30 januari 2012, 20:54   #119
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah ge hebt geen brief gekregen van de juf over de staking? Vreemd, op de meeste scholen zenden ze enkele dagen voor de staking een brief naar de ouders om te zeggen wat de school zelf gaat doen.
Awel ja, daar stond in dat de school open was en als er leerkrachten waren die staakten dan werden de leerlingen opgevangen in gezamenlijke klassen. En dat was wat wij niet wilden (en net wat jij zegt dat je het verkeerd vindt dat leerkrachten voor andere kleuters moeten "zorgen" samen met hun gewone leerlingen/kleuters)

En nee, ik zie de juf niet elke dag aangezien mijn zoontje enkele dagen per week naar de voor- en naschoolse opvang gaat. Ik wist dus niet of ze staakte (blijkt ook niet het geval te zijn, maarja)
Oud 30 januari 2012, 20:59   #120
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij hebt makkelijk praten. Ik stel voor dat we jou eens in een klas steken met een stuk of 30 pubers en kleuters. Ik zeg niet dat het onmogelijk is. Ik vind het gewoon niet verantwoord om als enige persoon zo'n klas op te vangen en dat weet de directie ook wel.
Geen opvang voorzien en ze aan hun lot overlaten is dan uiteraard wel verantwoord...

Zet me gerust voor zo'n klas. Ik ben er redelijk gerust in dat ik ze kalm de dag doorkrijg. Gewoon een kwestie van wat organiseren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be