![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1841 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Effe denken. En googlen
330 Gw geïnstalleerd nucleair vermogen. Aanname van uitstoot van 20 gram CO2 per kw/u met steenkool 330 000 000/50 000= 6600 ton CO2 per uur. 57 816 000 ton CO2 in de lucht per jaar extra.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt |
|
|
|
|
|
#1842 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mooie cijfers hoor (en Uw berekening is juist, alhoewel ik geen kolencentrales ken die dat soort vermogen produceren) en ik ben me ervan bewust dat de carbonbased energieopwekking inderdaad ook schade teweegbrengt. Nogthans zie ik het verband tussen die zogenaamde temperatuurstijging van onze aardkloot en de CO2 als drijvende kracht niet. Mss heb ik iets gemist.
Enige data: The People's Republic of China is the largest consumer of coal in the world,[1] and is about to become the largest user of coal-derived electricity, generating 1.95 trillion kilowatt-hours per year, or 68.7% of its electricity from coal as of 2006 (compared to 1.99 trillion kilowatt-hours per year, or 49% for the US) (wiki) thedailybeastOn-the-ground estimates are still hazy in Iceland, but satellite images indicate that Eyjafjallajökull has emitted about 10,000 tons of carbon dioxide per day over the past week, a number roughly equal to the emissions of 2,000 cars per year. That's not insignificant, but compared to a bigger eruption, like Mt. Pinatubo in the Philippines in 1991, which spewed out 42 million tons over several months, Eyjafjallajökull is like a Tonka truck in a world of big rigs. Laatst gewijzigd door zonbron : 29 december 2011 om 01:29. |
|
|
|
|
|
#1843 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt Laatst gewijzigd door maddox : 29 december 2011 om 04:59. |
||||
|
|
|
|
|
#1844 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ach, zoals ik reeds schreef, ontgaat het verband me.
Als er een verband bestaat dan is dat wel dat de CO2-concentratie duidelijk de temperatuur volgt, dus niet omgekeerd. Dus T stuurt %CO2. ![]() Onze grote kerncentrale in de hemel en de zonneactiviteit sturen T wel. Enfin, bijna OFF TOPIC, soit. Vandaad stond er nog te lezen dat Japan binnen korte tijd nog aardbevingen 9+ zou ondervinden. HIER Citaat:
Laatst gewijzigd door zonbron : 29 december 2011 om 06:00. |
|
|
|
|
|
|
#1845 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ben aan't wachten op beelden van de reactoren moet ik toegeven. Ben benieuwd hoe die licht uitgevoerde reactoren het uitgehouden hebben.Tenslotte zijn die reactoren uitgevoerd in maar "150mm" hoogwaardig staal.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt |
||||
|
|
|
|
|
#1846 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Gebouwen worden niet ontworpen om aan een "aardbeving van schaal X" te weerstaan. Gebouwen worden berekend om aan een bepaalde horizontale en vertikale versnelling te weerstaan. Wat men doet is dat op basis modellen probeert te achterhalen wat de kans is op een bepaalde bodembeweging van een bepaalde magnitude op een bepaalde plaats. Van de 6 reactors in Fukushima hebben er maar drie bodembewegingen boven hun ontwerpnorm te verwerken gekregen. Daar men echter altijd met een veiligheidsmarge werkt bleven alle gebouwen probleemloos staan. De centrales hebben zich voorbeeldig gedragen zoals de ontwerpers voorzien hadden. Ze zijn netjes in SCRAM gegaan. De noodsystemen hebben gewerkt. Toen de tsunami kwam en die de noodsystemen stoorde kwamen de passieve backup systemen online. Een reactor van het type dat in Fukushima staat kan zichzelf probleems geheel met passieve convectie koelen, zonder dat er pompen nodig zijn. Maar dat wel slechts gedurende een paar dagen. Wat fout gegaan is in Fukushima was niet in de eerste plaats aan het ontwerp van de centrale te wijten, maar eerder aan gebreken in de rampenplanning. Voeg daarbij dat Japanners niet goed zijn in improviseren. De juiste lessen die men er uit kan trekken is dat kernenergie eigenlijk behoorlijk veilig is, en dat men het vrij eenvoudig nog veiliger maken kan. - Niewe reactortypes hebben nog meer passieve veiligheidsystemen, zodat je meer tijd hebt om te reageren, of zodat je zelfs gewoon de reactor voor langere tijde alleen kan laten. - Overal in de wereld worden de rampenplannen tegen het licht gehouden, en worden er lessen getrokken uit wat in Fukushima gebeurt is.
|
|
|
|
#1847 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 29 december 2011 om 15:16. |
|
|
|
|
|
|
#1848 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Da's een beter gemiddelde dan met steenkool.
|
|
|
|
|
#1849 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Of waterkracht...
|
|
|
#1850 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zou ik Banqiao nog eens aanhalen?
En voor steenkool. Er gaat geen maand voorbij of we hebben weer een paar dozijn dooie Chinezekes tussen de steenkool ziten. En als we dan gaan zeiken over radioactief afval van kerncentrales. Dan stel ik voor dat dit artikel eens begrijpend gelezen word. Ook mogen we deze getalletjes niet over het hoofd zien. Het volledige artikel artikel vind je hier. Citaat:
Citaat:
||
|
|
|
|
|
#1851 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Leerling tovenaars, dat zijn al die atoomprutsers...Pretentieuze, onverantwoordelijke en kortzichtige klungelaars, zélfs als ze hopen diploma's bezitten zijn het en blijven het wereldvreemde gevaarlijke krankzinnigen. |
|
|
|
|
|
|
#1852 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt Laatst gewijzigd door maddox : 30 december 2011 om 00:55. |
||
|
|
|
|
|
#1853 | |
|
Minister-President
|
Hier. Dit was vandaag in 't nieuws.
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1854 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waw, 600 liter misschien radioactief besmet water gelekt, en een zeer kortstondige stop van de koeling.
Ik zou dit eerder als een doorgedreven vergrootglas operatie zien, om elke mogelijkheid tot kernenergiebashen niet onbenut te laten. Gaat elke 600 liter ongezuiverd afvalwater van een huisvuilverbandingsoven zo gedetallierd beschreven worden? Of elke ton ongecontroleerd huisvuil gestort? Of elke ton vliegas uit een steenkoolcentrale? (71 000 000 ton per jaar, voor de VS alleen) Of wil U de debielen de kost geven die een liter afgewerkte olie toch in't Belgische riool flikkeren? Dat zijn er waarschijnlijk een pak meer dan 600.
|
|
|
|
|
#1855 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
de groene vieren hun hoogtij maddox, ze hebben al Duitsland alle kerncentrales gesloten, nu nog japan en ze gaan doodgelukkig zijn, er zijn er maar drie open
ik vraag mij zelfs af hoe ze dat daar doen, ze hebben al gans de tijd blackouts, en 50% van hun energiecentrales sluiten is toch niet mis. Dan moeten ze tegen de volgende vijand beginne, china gaat nog effe 150 nieuwe bouwen dus binnen 30 jaar ontploft er daar zeker een, de chinezen kennende hoe ze durven brokkelen.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://ground.news/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 31 januari 2012 om 08:41. |
|
|
|
|
|
#1856 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Vandaag is er ook een bericht hierover bij de VRT. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#1857 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1858 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik ben heel blij voor de ondoorgrondelijke expertise van de VRT-nucleaire experten.
Neen, kort door de bocht. Er zijn tijdelijke noodkoelwaterinstallaties kapot gevrozen, met lekken op 16 plekken. Als het radioactief besmet koelwater zou zijn, is het gemorste water perfect terug te vinden. En is het de boodschap er zo snel mogelijk iets aan te doen om meer lekkage te vermijden. 1 van de trukken is de leidingen aan de 2 kanten naast het lek dicht te vriezen met een mantel vloeibare stikstof, en dan het kapotte deel te vervangen. Is het niet radioactief, dan is het toch geen probleem. Of gaat enige andere firma moeten melden dat er ergens een waterleiding gesprongen is? Kraan dicht, herstellen, en kraan open, verder koelen die handel. misschien wat tracing voorzien om kapotvriezen te vermijden. Langs de andere kant, wat moet er nog gekoeld worden waar de koelinstallatie kapot kan vriezen? Wat betreft die 45 000 liter radioactief water van vorig jaar. Ik vermoed dat er 1) wel meer is verdwenen tijdens de noodkoeloperaties met zeewater. 2) Weerom is er niks vermeld hoe radioactief, en met wat besmet. In alle geval, 45m³ is niet niks meer, en is zeer zeker het verder uitpluizen waard. Wie heeft waar geblunderd? Maar vooral, hoe te voorkomen in de toekomst, en hoe op te ruimen? Eneuh Ik wil de kost niet geven aan mensen in België die nu met kapotgevrozen waterleidingen zitten.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt Laatst gewijzigd door maddox : 2 februari 2012 om 14:31. |
|
|
|
|
|
#1859 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|