![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#921 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#922 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat heb ik al van in het begin gezegd. Citaat:
Denkt ge dat ik op mijn 65 ook nog hetzelfde werk ga kunnen doen? Nee, ik zal me moeten aanpassen net zoals de mensen met een zware job. De Jobmarkt zal zich moeten aanpassen aan langer werken, maar we mogen ook niet vergeten dat we met z'n allen gemiddeld 5 jaar langer gezond zijn dankzij betere voeding en medische zorgen dan pakweg 50 jaar geleden. Langer werken is logisch omdat we langer en gezonder leven. Citaat:
Ik denk dat de gemiddelde Belg dan 100x meer kwijt was dan nu met de besparingen. Citaat:
![]() |
![]() |
#923 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, er zijn twee situaties, een waarin je gelijk hebt, een waarin dat niet waar is. Stel dat er een bank A is met 30 miljard eigen kapitaal, 200 miljard spaarrekeningen, waarvan 150 miljard solvabele assets en 50 miljard "rot papier". Eigenlijk is die bank dus wel failliet. Als we haar op haar snuit laten gaan, dan hebben we in totaal 180 miljard (150 solvabele assets + 30 miljard eigen kapitaal). Als we de spaarrekeningen her-evalueren aan 90%, dan kan een andere bank het geheel overnemen. Mensen zijn dan 10% van hun spaargeld kwijt. Natuurlijk kan de staat ook, zeg maar, 30 miljard toestoppen, en doen alsof er niks is gebeurd. De bank blijft zitten met haar 50 miljard rotte assets, maar ze heeft nu 60 miljard "eigen" kapitaal (30 die ze al had, en 30 van de staat). Nu zijn de mensen hun spaargeld zogezegd niet kwijt, maar we hebben wel een staatsschuld erbij van 30 miljard, die we tot inder eeuwigheid gaan meesleuren en waarop we interest gaan betalen als belastingbetaler. Niet zeker of die 10% spaargeld verliezen niet beter was. Dat was 20 miljard in het totaal, en zonder "interest". Stel bank B, 30 miljard eigen kapitaal, 200 miljard spaargeld, maar roekeloos en 150 miljard rotte assets en 50 miljard solvabel gedoe. In hetzelfde scenario gaat, bij failliet, de spaarder dus 40% van zijn spaargeld kunnen rekupereren (30 + 50 = 80 miljard nog te recupereren op de 200). De staat kan ook 130 miljard bijspringen, zodat de bank kantje boordje solvabel is (met 160 miljard "eigen" kapitaal en 150 miljard rotzooi). 130 miljard extra staatschuld, is dat wel redelijk om 120 miljard spaargeld "te redden" ?
![]() |
![]() |
#924 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Voor der rest: ze moesten al die vakbondsmensen eens in contact moeten brengen met Aziatische werknemers. En hen dan vragen of hier bezuinigingen nodig zijn. Ik vrees dat dit de kern van het probleem is: oogkleppen, niet weten wat er in de wereld gebeurt. Die denken precies dat je in een landje als België op een eiland kan leven. Niet beseffend dat we haast geen grondstoffen hebben, geen energiebronnen enz. Enkel een voorsprong op niveau van opleiding. Een voorsprong die met de dag aan het slinken is. We zullen het in de toekomst met veel minder moeten doen. BEst is om ons zo snel mogelijk aan die nieuwe situatie aan te passen i.p.v. te wachten dat we met de neus op de feiten geduwd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#925 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#926 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat hield je er eergisteren niet van tegen om te stellen dat jij meer verdiende dan ik ooit zou binnen halen... Als je dat al vergeten bent, zie hier: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=182 Als je dat meent te kunnen zeggen, dan moet je ongetwijfeld wel weten wat ik doe of in welke sector ik zit ![]() Dus go on, surprise me ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#927 |
Banneling
|
![]() Ze claimen dat ze voor iedereen opkomen en ze gebruiken dat oa als rechtvaardiging. Vreemd toch dat er dan zovelen zijn die aangeven dat de vakbond niet voor hun opkomt, niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#928 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem is dat intelligente mensen weten dat die zogenaamde 'verworvenheden' helemaal niet zo positief zijn als de vakbond er van maken. Dat daar ook (grote) nadelen aan verbonden zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#929 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat neemt niet weg, dat men zeer gemakkelijk van energieleverancier kan veranderen, doch met het overgrote deel van de kostprijs (belastingen, laagspanningsverdeler...), aan zijn been blijft zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#930 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en wie gaat die afweging maken?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#931 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou zeggen: laat iedereen voor zichzelf die afweging maken in plaats van dat iedereen afhankelijk wordt gemaakt wat een politieke elite met hun lobbyvriendjes beslissen.
Als iedereen op zijn 50 - bij wijze van spreken - op pensioen kan gaan is het niet moeilijk in te zien dat dit wel eens problemen gaat geven, in een repartitie systeem. We hadden dan ook nooit voor zo een systeem mogen kiezen. Danku 'wijze politici'.
![]() |
![]() |
![]() |
#932 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#933 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#934 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#935 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het huidige systeem is inderdaad populisme tot en met.
![]() |
![]() |
![]() |
#936 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alhoewel de banken niet volledig schuldvrij zijn. Er stonden teveel dollartekens in hun ogen. Maar dat Griekenland in Dexia zijn gezicht ontploft is, zal dan wel een feit zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#937 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
niet iedereen is gemaakt om elke keer op elk moment de juiste beslissingen te nemen, weet je. als maatschappij kan je uiteraard zeggen dat dit dan de volledige verantwoordelijkheid is van diegene die de foute beslissing genomen heeft, maar je kan het ook anders bekijken en iedereen wat helpen in die beslissingen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#938 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en welk systeem zou dat niet zijn?
![]() |
![]() |
![]() |
#939 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar moeten we dus tegen in gaan. Citaat:
Ik ben volledig voor mensen helpen bij beslissingen. (Dat is niet wat de overheid doet.) Ik ben volledig tegen macht centraliseren zodanig dat beslissingen exponentieel veel mensen kunnen treffen. (Dat is exact wat de overheid doet.)
![]() |
![]() |
![]() |
#940 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Elk systeem kan populistisch verkocht worden, dus dat is op zich geen goede vraag.
![]() |
![]() |