![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
1 van de voorbeelden waaraan je kan zien dat de jeugd helemaal niet meer wil werken, ook al zij de beste kansen krijgen. Nee liever lekker lui in de zetel met het lief naast hun. Weekend werk willen ze niet, kennis opdoen in het buitenland is ook teveel gevraagd, wat moeten we nog met die generatie aanvangen vraag ik me soms wel eens af ![]() In veel Aziatische landen; Indie, Filipijnen enzovoort zouden jongeren staan springen en blij zijn mochten ze zo een aanbod krijgen, die zijn veel gemotiveerder om kennis op te doen, dan onze luxe/luie jongeren. Wie gaat er binnen een paar jaar als winnaar uit de bus komen in de steeds toenemende globalisering en grote concurrentiestrijd, de Vlaamse jongeren al zeker niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Burger
|
![]() De generatie van voor '77 was veel beter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Staatssecretaris
|
![]() Het is niet nodzakelijk een topjob omdat het bij facebook is he. Ik zou ook die geneeskunde voorpakken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik kan u begrijpen als uw hele ervaring met studenten uit de comments van het nieuwsblad komt. Daar zitten meestal de slimste mensen van Vlaanderen tussen ![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Persoonlijk ken ik genoeg jonge sukkelaars die het werk van 4 stielbedervers en beroepsprofiteurs voor hun rekening mogen nemen en er nog niet deftig voor betaald worden ook, gecouilloneerd worden en scheef bekeken wanneer ze hun rechtmatige vakantiedagen opvragen.
Zit ge vies omdat die jongen een vette jobaanbieding kreeg en nog eens met een fantastisch lekker wijf verkeert? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Facebook = hot air. Ze gaan nu voor 100 miljard euro naar de beurs, met maar een omzet van 3 miljard. Hot air, I say. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Wat voor debiele redenering is dat?
Omdat iemand zijn carrière en andere wending wil geven daaruit concluderen "Vlaamse jeugd is lui" |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Langs de andere kant: opportuniteiten zijn er om te grijpen eh, en 't is wel een feit dat veel Belgen op de keper beschouwd conservatieve grijze huismusjes zijn. Ze houden niet van verandering en ze houden niet van mensen die hun kop boven het maaiveld durven uitsteken. De standaard eerste reactie die ik in België krijg als ze doorhebben dat ik in het buitenland vertoef is steevast "amai, da moet ook zwaar zijn, dat is toch niet plezant zo ver weg van iedereen". Zeg je hetzelfde tegen anderen, dan krijg je eerder een "great" en een "nice experience" of "fascinating" als reactie. 't Is maar hoe je er tegenover staat. Enfin, 't is die kerel zijn volste recht om die aanbieding te weigeren uiteraard, zolang hij maar beseft dat dergelijke kansen zich niet blijven voordoen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() welke onnozelaar laat zijn leven achter voor een beetje geld?
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In mijn ervaring hebben mensen die internationaal durven gaan een veel meer open visie op de wereld dan de bekrompen kerktorenmentaliteit die je vaak in België vindt. De eerste daarvan die vindt dat ze hun leven hebben achtergelaten, die moet ik nog tegenkomen. Panta rhei, alles verandert, niks is eeuwig; verandering kan ook een verrijking voor je leven zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Ik ga nog liever bij de koe in de wei staan, die is voor mij veel productiever dan dat zootje wijventalk op Facebook.
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is er zo speciaal aan werken voor facebook?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ja Sfax jong, gelukkig beslissen mensen zelf wat hun leven inhoudt.
De enige reden dat dit bericht hier ter discussie komt is omdat het gewoon over een intelligente mens handelt die geen interesse heeft in vlug vlug veel geld en dat mag natuurlijk niet aanvaard worden, dat moet met man en macht belachelijk gemaakt worden. Stel je voor dat iedereen zo zou denken, de banken zouden failliet gaan!?! En we weten ondertussen toch allemaal dat de wereld veel vlugger zal vergaan dan dat er een grote bank failliet gaat. Geld is nergens voor nodig, daaruit volgt dat het nooit een verrijking kan zijn, rest dat het enkel een misleiding is.
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 2 februari 2012 om 14:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Huismoederke spelen is niet aan haar besteed, en inderdaad, veel Belgische diplomas worden daar niet zo hard geapprecieerd als hier. Als Burg. Ir. of wiskundige komt ge daar in no time aan de slag, maar doe dat maar eens met een wat zachtere opleiding, waar er in de VS ook al een overschot aan is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als die daar gaat leven als een Belg, wat wilt zeggen, gematigd consumeren en behoorlijk wat sparen, kan die gast waarschijnlijk op zijn 45ste in de riviera languit van zijn pensioen genieten. Ik zeg zo maar iets.... Facebook zal heus niet minder als 100k dollar per jaar betalen hoor. Startsalaris exclusief bonussen. En de belastingsdruk ligt daar rond de 25-30 %, in tegenstelling tot de 52 hier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
de enige reden dat dit hier ter sprake komt blijft, is volgens mij nog steeds dat zulke beslissingen belachelijk gemaakt moeten worden, mensen moeten ten allen prijze meedraaien in de economie en altijd meer en meer geld willen; zij die iets anders kiezen ...ja daar moet dan iets verkeerd mee zijn.... ![]()
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 2 februari 2012 om 15:01. |
|
![]() |
![]() |