Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2012, 11:12   #1
elsina
Provinciaal Gedeputeerde

elsina's schermafbeelding

Standaard Vlaamse jeugd is lui en niet meer flexibel !!

Citaat:
Vlaamse twintiger laat topjob bij Facebook liggen voor lief

Zij moet een bijzonder iemand zijn, de grote liefde van Limburger Wim Leers (22). De computerkrak laat namelijk een droomjob bij Facebook in de VS links liggen... voor haar.
Wim Leers onderzocht voor zijn masterproef hoe internet sneller kan gemaakt worden. Dat trok de aandacht van het grote Facebook, dat Leers prompt een betrekking aanbood. Leers was een van de weinige gelukkige Europeanen. Maar de 22-jarige Vlaming was niet overdonderd en vroeg een stage van drie maanden. Die kreeg hij ook en nadien mocht hij voltijds aan de slag bij Facebook in Palo Alto maar de Limburger haakte af.

Leers zou zijn "fantastische" vriendin te erg missen. Die studeert geneeskunde en omdat Amerika nauwelijks buitenlandse diploma's in die sector erkent, zou zij ginds van nul moeten herbeginnen. Daarom blijven de tortelduifjes dan maar in... Limburg.

Op de radio was Wim Leers nochtans vol lof over de ontspannen sfeer bij het grootste internetbedrijf ter wereld. "Wanneer je begint te werken, bepaal je zelf. Zolang de resultaten er maar zijn", zei hij op Radio 1. "Het gaat er heel cool aan toe. Werknemers komen naar kantoor in korte broek of Hawaï-T-shirts."

Leers kreeg ook grote baas Mark Zuckerberg te zien. Die werkt blijkbaar gewoon tussen de anderen. (jv)
02/02/12 09u19
bron http://www.hln.be/hln/nl/4125/Intern...tml#reageerTag

1 van de voorbeelden waaraan je kan zien dat de jeugd helemaal niet meer wil werken, ook al zij de beste kansen krijgen. Nee liever lekker lui in de zetel met het lief naast hun.
Weekend werk willen ze niet, kennis opdoen in het buitenland is ook teveel gevraagd, wat moeten we nog met die generatie aanvangen vraag ik me soms wel eens af

In veel Aziatische landen; Indie, Filipijnen enzovoort zouden jongeren staan springen en blij zijn mochten ze zo een aanbod krijgen, die zijn veel gemotiveerder om kennis op te doen, dan onze luxe/luie jongeren.

Wie gaat er binnen een paar jaar als winnaar uit de bus komen in de steeds toenemende globalisering en grote concurrentiestrijd, de Vlaamse jongeren al zeker niet?
elsina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2012, 11:16   #2
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elsina Bekijk bericht
bron http://www.hln.be/hln/nl/4125/Intern...tml#reageerTag

1 van de voorbeelden waaraan je kan zien dat de jeugd helemaal niet meer wil werken, ook al zij de beste kansen krijgen. Nee liever lekker lui in de zetel met het lief naast hun.
Weekend werk willen ze niet, kennis opdoen in het buitenland is ook teveel gevraagd, wat moeten we nog met die generatie aanvangen vraag ik me soms wel eens af

In veel Aziatische landen; Indie, Filipijnen enzovoort zouden jongeren staan springen en blij zijn mochten ze zo een aanbod krijgen, die zijn veel gemotiveerder om kennis op te doen, dan onze luxe/luie jongeren.

Wie gaat er binnen een paar jaar als winnaar uit de bus komen in de steeds toenemende globalisering en grote concurrentiestrijd, de Vlaamse jongeren al zeker niet?
Bullshit...geen grenzeloze ambities hebben op professioneel vlak heeft niks met 'luiheid' te maken...hoeveel personen hebben al één of meerdere gezinnen opgeofferd aan hun ambities ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2012, 11:22   #3
Dexterecus
Burger

Dexterecus's schermafbeelding

Standaard

De generatie van voor '77 was veel beter.
Dexterecus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2012, 11:32   #4
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Het is niet nodzakelijk een topjob omdat het bij facebook is he. Ik zou ook die geneeskunde voorpakken.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2012, 11:47   #5
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elsina Bekijk bericht

Oh boe flippin hoe, weer iemand die denkt dat ze alles weet over de jongeren van vandaag. Bijna al mijn vrienden en kennissen doen weekend- of vakantiewerk (of hebben dat gedaan). De masterstudenten (alle 3 die ik ken ) zijn al op zoek naar vast werk, en daarbovenop schrijft één van hen momenteel een boek.

Maar ik kan u begrijpen als uw hele ervaring met studenten uit de comments van het nieuwsblad komt. Daar zitten meestal de slimste mensen van Vlaanderen tussen .
Oud 2 februari 2012, 12:04   #6
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Persoonlijk ken ik genoeg jonge sukkelaars die het werk van 4 stielbedervers en beroepsprofiteurs voor hun rekening mogen nemen en er nog niet deftig voor betaald worden ook, gecouilloneerd worden en scheef bekeken wanneer ze hun rechtmatige vakantiedagen opvragen.

Zit ge vies omdat die jongen een vette jobaanbieding kreeg en nog eens met een fantastisch lekker wijf verkeert?
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2012, 12:26   #7
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Het is niet nodzakelijk een topjob omdat het bij facebook is he. Ik zou ook die geneeskunde voorpakken.
Die dotcom zever kennende zit em mss over een paar jaar weer in Limburg.

Facebook = hot air. Ze gaan nu voor 100 miljard euro naar de beurs, met maar een omzet van 3 miljard.

Hot air, I say.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2012, 12:36   #8
giserke
Banneling

Standaard

Wat voor debiele redenering is dat?
Omdat iemand zijn carrière en andere wending wil geven daaruit concluderen "Vlaamse jeugd is lui"
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2012, 12:47   #9
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Die dotcom zever kennende zit em mss over een paar jaar weer in Limburg.

Facebook = hot air. Ze gaan nu voor 100 miljard euro naar de beurs, met maar een omzet van 3 miljard.

Hot air, I say.
True

Langs de andere kant: opportuniteiten zijn er om te grijpen eh, en 't is wel een feit dat veel Belgen op de keper beschouwd conservatieve grijze huismusjes zijn. Ze houden niet van verandering en ze houden niet van mensen die hun kop boven het maaiveld durven uitsteken.

De standaard eerste reactie die ik in België krijg als ze doorhebben dat ik in het buitenland vertoef is steevast "amai, da moet ook zwaar zijn, dat is toch niet plezant zo ver weg van iedereen". Zeg je hetzelfde tegen anderen, dan krijg je eerder een "great" en een "nice experience" of "fascinating" als reactie. 't Is maar hoe je er tegenover staat.

Enfin, 't is die kerel zijn volste recht om die aanbieding te weigeren uiteraard, zolang hij maar beseft dat dergelijke kansen zich niet blijven voordoen.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2012, 13:40   #10
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

welke onnozelaar laat zijn leven achter voor een beetje geld?
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2012, 13:59   #11
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Wie zegt dat je je leven achterlaat? Je leven is niet gelinkt aan futiele zaken als "je huis", "je dorp" of "de locatie van je werk". Het is zelfs niet gelinkt aan het al dan niet dichtbij wonen bij je familie en vrienden (face it, de realiteit is dat als puntje bij paaltje komt, veel mensen die familie- en vriendenbezoekjes als obligate puntjes op de jaarlijkse agenda beschouwen).

In mijn ervaring hebben mensen die internationaal durven gaan een veel meer open visie op de wereld dan de bekrompen kerktorenmentaliteit die je vaak in België vindt. De eerste daarvan die vindt dat ze hun leven hebben achtergelaten, die moet ik nog tegenkomen.

Panta rhei, alles verandert, niks is eeuwig; verandering kan ook een verrijking voor je leven zijn.
Oud 2 februari 2012, 14:05   #12
kameleon
Minister

Standaard

Ik ga nog liever bij de koe in de wei staan, die is voor mij veel productiever dan dat zootje wijventalk op Facebook.
Oud 2 februari 2012, 14:06   #13
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Panta rhei, alles verandert, niks is eeuwig; verandering kan ook een verrijking voor je leven zijn.
Inderdaad, om welke andere reden zou je het anders doen ?
Oud 2 februari 2012, 14:12   #14
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat is er zo speciaal aan werken voor facebook?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2012, 14:14   #15
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

ja Sfax jong, gelukkig beslissen mensen zelf wat hun leven inhoudt.
De enige reden dat dit bericht hier ter discussie komt is omdat het gewoon over een intelligente mens handelt die geen interesse heeft in vlug vlug veel geld en dat mag natuurlijk niet aanvaard worden, dat moet met man en macht belachelijk gemaakt worden. Stel je voor dat iedereen zo zou denken, de banken zouden failliet gaan!?! En we weten ondertussen toch allemaal dat de wereld veel vlugger zal vergaan dan dat er een grote bank failliet gaat.
Geld is nergens voor nodig, daaruit volgt dat het nooit een verrijking kan zijn, rest dat het enkel een misleiding is.

Laatst gewijzigd door the_dude : 2 februari 2012 om 14:15.
Oud 2 februari 2012, 14:20   #16
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
True

Langs de andere kant: opportuniteiten zijn er om te grijpen eh, en 't is wel een feit dat veel Belgen op de keper beschouwd conservatieve grijze huismusjes zijn. Ze houden niet van verandering en ze houden niet van mensen die hun kop boven het maaiveld durven uitsteken.

De standaard eerste reactie die ik in België krijg als ze doorhebben dat ik in het buitenland vertoef is steevast "amai, da moet ook zwaar zijn, dat is toch niet plezant zo ver weg van iedereen". Zeg je hetzelfde tegen anderen, dan krijg je eerder een "great" en een "nice experience" of "fascinating" als reactie. 't Is maar hoe je er tegenover staat.

Enfin, 't is die kerel zijn volste recht om die aanbieding te weigeren uiteraard, zolang hij maar beseft dat dergelijke kansen zich niet blijven voordoen.
Tuurlijk. Ik moet eerlijk bekennen als ik een aanbieding krijg van een bedrijf in mijn sector, ik mijn madam gewoon meepak en weg ben ik. Maar het aanbod moet wel voldoende goed zijn zodat zowel ik als zij een toekomst hebben daar.

Huismoederke spelen is niet aan haar besteed, en inderdaad, veel Belgische diplomas worden daar niet zo hard geapprecieerd als hier. Als Burg. Ir. of wiskundige komt ge daar in no time aan de slag, maar doe dat maar eens met een wat zachtere opleiding, waar er in de VS ook al een overschot aan is....
Oud 2 februari 2012, 14:24   #17
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
"beetje" geld.

Als die daar gaat leven als een Belg, wat wilt zeggen, gematigd consumeren en behoorlijk wat sparen, kan die gast waarschijnlijk op zijn 45ste in de riviera languit van zijn pensioen genieten.

Ik zeg zo maar iets....

Facebook zal heus niet minder als 100k dollar per jaar betalen hoor. Startsalaris exclusief bonussen.
En de belastingsdruk ligt daar rond de 25-30 %, in tegenstelling tot de 52 hier.
Oud 2 februari 2012, 14:54   #18
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
ja Sfax jong, gelukkig beslissen mensen zelf wat hun leven inhoudt.
Ik heb in dit eigenste topic zelf aangegeven dat die kerel zelf maar moet beslissen wat hij wil doen. Ik reageer enkel op de statement dat zulks doen "je leven achterlaten" is.

Citaat:
De enige reden dat dit bericht hier ter discussie komt is omdat het gewoon over een intelligente mens handelt die geen interesse heeft in vlug vlug veel geld en dat mag natuurlijk niet aanvaard worden, dat moet met man en macht belachelijk gemaakt worden. Stel je voor dat iedereen zo zou denken, de banken zouden failliet gaan!?! En we weten ondertussen toch allemaal dat de wereld veel vlugger zal vergaan dan dat er een grote bank failliet gaat.
Geld is nergens voor nodig, daaruit volgt dat het nooit een verrijking kan zijn, rest dat het enkel een misleiding is.
Het is in elk geval veelzeggend dat, wanneer ik het heb over een verrijking van het leven, jij aan geld denkt .
Oud 2 februari 2012, 14:58   #19
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Tuurlijk. Ik moet eerlijk bekennen als ik een aanbieding krijg van een bedrijf in mijn sector, ik mijn madam gewoon meepak en weg ben ik. Maar het aanbod moet wel voldoende goed zijn zodat zowel ik als zij een toekomst hebben daar.

Huismoederke spelen is niet aan haar besteed, en inderdaad, veel Belgische diplomas worden daar niet zo hard geapprecieerd als hier. Als Burg. Ir. of wiskundige komt ge daar in no time aan de slag, maar doe dat maar eens met een wat zachtere opleiding, waar er in de VS ook al een overschot aan is....
Bwoah, zowat elke Amerikaan heeft nood aan een shrink, dus op dat vlak zitten we met haar ook wel snor
Oud 2 februari 2012, 14:59   #20
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb in dit eigenste topic zelf aangegeven dat die kerel zelf maar moet beslissen wat hij wil doen. Ik reageer enkel op de statement dat zulks doen "je leven achterlaten" is.

Het is in elk geval veelzeggend dat, wanneer ik het heb over een verrijking van het leven, jij aan geld denkt .
als diene mens beslist om hier te blijven is dat toch zijn beslissing? En wil dat toch zeggen dat zijn leven hier belangrijker acht dan hetgeen hij zichzelf mee kan verrijken. Daar volgt toch uit dat hij zijn leven niet achter wil laten voor een wat hoger inkomen, ergo geld?
de enige reden dat dit hier ter sprake komt blijft, is volgens mij nog steeds dat zulke beslissingen belachelijk gemaakt moeten worden, mensen moeten ten allen prijze meedraaien in de economie en altijd meer en meer geld willen; zij die iets anders kiezen ...ja daar moet dan iets verkeerd mee zijn....

Laatst gewijzigd door the_dude : 2 februari 2012 om 15:01.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be