Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2012, 17:36   #41
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dit is inderdaad grof. Mensen worden niet meer benaderd in hun menselijke waardigheid, maar er wordt hen een economische waarde opgeplakt.
Het draait puur om geld, enige menselijkheid is ons vreemd geworden.
Wat een hoogstaande westerse cultuur.
Ik ben het eens met je stelling maat anderzijds heb ik wel enige ervaring met vreemdelingen en met imigranten , soldiariteit en elkaar helepen is voor hun , normaal , en ja dat is mooi , maar het heeft grenzen .

Ik ben te arm om heel de wereld wereld te helpen

Belgie is ook te arm om de hele wereld te helpen

en jammer genoeg zijn er heel veel mensen die hulp normaal vinden en zelfs met hulp zichzelf niet weten op gang te brengen om voor zichzelf in te staan en vooruit te komen . ne ze gaan gewoon rustig zitten wachten in die sofaposition waar je altijd geholpen wordt .

Laats hielp ik iemand en de hulp was nog maar pas vetrokken of ik vernam dat dat ook gedeeld werd met een nonkel en 9 kinderen , en de dag erna was de zelfde hulp behoeftig ? dan zeg je dank U .

Wat ik gewoon er vind is dat onze westerse maatschappij zich niet distengeerd van landen waar gevochten wordt en oorlog heerst . met het geld dat er munitie en wapens uitgegeven wordt , en aan gebouwen die kapotgeschoten worden en terug moeten worden opgebouwd , met die budgetten kan je makkelijk een micro economie op zetten waar honderduizende mensen in een zelfbedruipende comfortsituatie kunnen komen .

Maar men blijft schieten .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2012, 17:44   #42
Klarekijk
Banneling

Standaard

Het is niet noodzakelijk dat je uzelf moet verarmen om iemand die veel lager staat te helpen met een start en vooruit te komen .

Het enige wat daarvoor nodig is , is de motivatie en het vooruit willen komen van diegene die je hulp gaf . als die wil er niet is dan is dat water pompen in een vat zonder bodem .

EN als ik mijzelf moet verarmen om een andere te helpen zonder dat die andere vooruit wil dan mag u mij die slechte naam toekennen , maar dan stop ik er mee .

Europa heeft al veel te veel gedaan , en krijgt er niets voor terug , alleen krijgen we straks nog een moslimoorlag er boven op , dan krijg je een vergiftigd koekje van je eigen deeg .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2012, 17:51   #43
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
En vreemdelingen hebben vanzelfsprekend zelf schuld aan hun afkomst, juist.

Dat is ook mijn idee, maar zijt ge bereid werkloosuitkering stop te zetten, want het is immers slecht voor het land.
Weet je , ik vind dat ge moet kunnen kiezen om een deel van uw toekomstig pensioen af te staan om een haveloze van ginder hier te onderhouden. Ik ga dat niet doen , maar gij , als moreel hoogstaande Jagerstetter, ga u gang.

Laatst gewijzigd door Pericles : 5 februari 2012 om 17:53.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2012, 18:03   #44
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het immigratiebeleid werd nooit gestuurd vanuit de belangen van de migranten (uitgezonderd het asielbeleid, en dan nog)
Het immigratiebeleid (en al het beleid in het algemeen) werd en wordt steeds gestuurd vanuit de belangen van de economie, vanuit de belangen van het groot-kapitaal.
Dat klopt maar zeer gedeeltelijk!
Er zijn er een deel die de belangen van onze economie vooruithelpen, maar een veel groter deel dienen ons kompleet tot niets, tenzij om ze te mogen onderhouden met onze belastingscenten en hun grilletjes en willetjes te ondergaan...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2012, 18:08   #45
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hm... even zien.

Volgende categorieën mensen zijn niet in het belang van het land:

Werklozen.
(Hoog)bejaarden.
Zwaar gehandicapten.
Verlamden.
Ongeneeslijk zieken.
Vrije meningsuiting
Godsdienstvrijheid

Het wordt gevaarlijk als ge alles in het kader bekijkt van wat goed is voor een land.
Opzettelijke larie en apenkool, zoals zo dikwijls!
Nog eens: we zorgen voor onze werklozen enz enz en niet voor al de werklozen enz enz van de ganse planeet!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2012, 18:18   #46
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Opzettelijke larie en apenkool, zoals zo dikwijls!
Nog eens: we zorgen voor onze werklozen enz enz en niet voor al de werklozen enz enz van de ganse planeet!
Ja maar , hij mag van mij gerust voor een werkloze van elders op de planeet zorgen , mits een verhoging van zijn belastingen en een korting op zijn toekomstig pensioen, als de staat het in zijn plaats moet doen en anders volledig ter zijner kosten .

Laatst gewijzigd door Pericles : 5 februari 2012 om 18:34.
Oud 5 februari 2012, 18:30   #47
Cornelius Suilenroc
Partijlid

Cornelius Suilenroc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Ga het eens verkondigen in de islamparadijzen waar ze het woord wederkerigheid niet kennen.
Ahum, dit is men overal op onze 'aardkloot' aan het verkondigen. Van de VS tot china en van Noorwegen tot Zuid Afrika! Een van de meest verontrustende ondemocratische zaken die de kosten voor een gemeenschap en de daarbij gepaarde schuldenberg vergroten dat zijn de onophoudende privatiseringen van openbare diensten.

De neo-liberalen worden geleid en gefinancierd door het geld, hebzucht, egoisme en de macht die daaruit voortkomt. Hun eisen worden ingeluid door de media, een horde poenpakkers zijn het gezicht van hun campagnes, zij halen de stemmen binnen om hun dictatuur in stand te houden.

Het neo liberalisme wat men overal ter wereld in vraag aan het stellen is, is het tegenovergestelde van democratie. Het welzijn van de mensen is het laatste waar een kapitalist zich iets van aantrekt. Als echte dictators laten ze het volk werken om zelf niets te doen en gespaard te blijven van het mogelijke gevaar waar veel arbeiders zich dagdagelijks aan blootstellen. Deze elites organiseren ook dingen zoals het aanzetten tot de zogenaamde 'Wars on Terrorism", de olie rijkdom heeft namelijk al honderdduizenden burgerslachtoffers gemaakt en hele volkverhuizingen teweeg gebracht.

Wat we nodig hebben dat zijn niet nog meer pampers voor de 1% elite maar meer sociale rechtvaardigheid, economische gelijkheid echte democratie dus!, de uitroeiing van armoede, een context voor wereldwijde vrede en bescherming van het milieu, op geen enkele manier steunt het kapitalisme de democratie! In tegendeel ze breken het af, ze geven het volk steeds minder rechten en vooral meer plichten om hun winsten ten goede te komen, ze hebben het recht aan hun kant! Het volk heeft niets te zeggen!
Oud 5 februari 2012, 18:32   #48
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cornelius Suilenroc Bekijk bericht
Ahum, dit is men overal op onze 'aardkloot' aan het verkondigen. Van de VS tot china en van Noorwegen tot Zuid Afrika! Een van de meest verontrustende ondemocratische zaken die de kosten voor een gemeenschap en de daarbij gepaarde schuldenberg vergroten dat zijn de onophoudende privatiseringen van openbare diensten.

De neo-liberalen worden geleid en gefinancierd door het geld, hebzucht, egoisme en de macht die daaruit voortkomt. Hun eisen worden ingeluid door de media, een horde poenpakkers zijn het gezicht van hun campagnes, zij halen de stemmen binnen om hun dictatuur in stand te houden.

Het neo liberalisme wat men overal ter wereld in vraag aan het stellen is, is het tegenovergestelde van democratie. Het welzijn van de mensen is het laatste waar een kapitalist zich iets van aantrekt. Als echte dictators laten ze het volk werken om zelf niets te doen en gespaard te blijven van het mogelijke gevaar waar veel arbeiders zich dagdagelijks aan blootstellen. Deze elites organiseren ook dingen zoals het aanzetten tot de zogenaamde 'Wars on Terrorism", de olie rijkdom heeft namelijk al honderdduizenden burgerslachtoffers gemaakt en hele volkverhuizingen teweeg gebracht.

Wat we nodig hebben dat zijn niet nog meer pampers voor de 1% elite maar meer sociale rechtvaardigheid, economische gelijkheid echte democratie dus!, de uitroeiing van armoede, een context voor wereldwijde vrede en bescherming van het milieu, op geen enkele manier steunt het kapitalisme de democratie! In tegendeel ze breken het af, ze geven het volk steeds minder rechten en vooral meer plichten om hun winsten ten goede te komen, ze hebben het recht aan hun kant! Het volk heeft niets te zeggen!
Wordt gij hier belet te stemmen voor wie dat jij wil ?
Oud 5 februari 2012, 18:37   #49
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ik ben het eens met je stelling maat anderzijds heb ik wel enige ervaring met vreemdelingen en met imigranten , soldiariteit en elkaar helepen is voor hun , normaal , en ja dat is mooi , maar het heeft grenzen .

Ik ben te arm om heel de wereld wereld te helpen

Belgie is ook te arm om de hele wereld te helpen
Er wordt niet verwacht dat jij of België heel de wereld helpen.
Daar gaat het niet over.

Citaat:
en jammer genoeg zijn er heel veel mensen die hulp normaal vinden en zelfs met hulp zichzelf niet weten op gang te brengen om voor zichzelf in te staan en vooruit te komen . ne ze gaan gewoon rustig zitten wachten in die sofaposition waar je altijd geholpen wordt .

Laats hielp ik iemand en de hulp was nog maar pas vetrokken of ik vernam dat dat ook gedeeld werd met een nonkel en 9 kinderen , en de dag erna was de zelfde hulp behoeftig ? dan zeg je dank U .

Wat ik gewoon er vind is dat onze westerse maatschappij zich niet distengeerd van landen waar gevochten wordt en oorlog heerst . met het geld dat er munitie en wapens uitgegeven wordt , en aan gebouwen die kapotgeschoten worden en terug moeten worden opgebouwd , met die budgetten kan je makkelijk een micro economie op zetten waar honderduizende mensen in een zelfbedruipende comfortsituatie kunnen komen .

Maar men blijft schieten .
Ik vind dat ook erg.
Zoals ik het ook erg vind dat "wij" handelscontracten afsluiten met landen die de mensenrechten en arbeidsrechten niet eerbiedigen.
"Wij" doen dat omdat "we" geld belangrijker vinden dan mensen en hun rechten. Die contracten (dat geld) zijn goed voor ons land, en vooral voor de bedrijven die contracten (winsten) binnenhalen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2012, 18:38   #50
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:

Geeuw. Leg eens een ander plaat op Kasumi.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2012, 18:38   #51
Cornelius Suilenroc
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Wordt gij hier belet te stemmen voor wie dat jij wil ?
De keuze om uw eigen dictator te kiezen staat niet gelijk aan democratie! Zelfs binnen een dictatuur kan er meer democratie aanwezig zijn dan binnen dit gedrocht van een systeem. onze leiders (de overheid dus) zijn er om de eigendommen, het kapitalisme en zichzelf te beschermen, dat is hun enige doel. Bij elke opstand treden ze op met alle middelen die ze ter beschikking hebben. Degenen met veel eigendom hebben veel vrijheid in deze maatschappij; mensen met minder eigendom hebben minder vrijheid, en die met niets hebben helemaal geen vrijheid! We worden verwacht om te geloven dat de armen OVEREENGEKOMEN zijn om arm te zijn?! We nemen aan dat de stilte van de armen in feite hun toestemming is, voor deze stand van zaken, dat is duidelijk belachelijk. Onze leiders zijn duidelijk genoeg geen leiders maar leugenaars en manipuleurs.
Oud 5 februari 2012, 18:40   #52
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ja maar , hij mag van mij gerust voor een werkloze van elders op de planeet zorgen , mits een verhoging van zijn belastingen en een korting op zijn toekomstig pensioen, als de staat het in zijn plaats moet doen en anders volledig ter zijner kosten .
Idd, laat ze maar volledig zelf de lasten dragen van de verrijking. De 'baten' mogen ze dan ook houden.
Oud 5 februari 2012, 18:43   #53
Cornelius Suilenroc
Partijlid

Standaard

Citaat:
Geeuw. Leg eens een ander plaat op Kasumi.
Wakker worden Charel.
Oud 5 februari 2012, 18:49   #54
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Wakker worden Charel.
Uw extreemlinkse bullshit is dan ook zo slaapverwekkend.
Oud 5 februari 2012, 18:51   #55
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De keuze om uw eigen dictator te kiezen staat niet gelijk aan democratie! Zelfs binnen een dictatuur kan er meer democratie aanwezig zijn dan binnen dit gedrocht van een systeem. onze leiders (de overheid dus) zijn er om de eigendommen, het kapitalisme en zichzelf te beschermen, dat is hun enige doel. Bij elke opstand treden ze op met alle middelen die ze ter beschikking hebben. Degenen met veel eigendom hebben veel vrijheid in deze maatschappij; mensen met minder eigendom hebben minder vrijheid, en die met niets hebben helemaal geen vrijheid! We worden verwacht om te geloven dat de armen OVEREENGEKOMEN zijn om arm te zijn?! We nemen aan dat de stilte van de armen in feite hun toestemming is, voor deze stand van zaken, dat is duidelijk belachelijk. Onze leiders zijn duidelijk genoeg geen leiders maar leugenaars en manipuleurs.
Ik ben wel verstandig genoeg om voor mezelf te beslissen , maar niets belet u van de mensen van uw visie te overtuigen.
Of denkt u misschien dat de "medemens" voor nagenoeg de volle 100 procent achterlijk is en dat u één van de weinige verlichtte denkers bent ?
Oud 5 februari 2012, 18:55   #56
Cornelius Suilenroc
Partijlid

Standaard

Citaat:
Uw extreemlinkse bullshit is dan ook zo slaapverwekkend.
Wat is extreem? De verschillen zijn extreem, armoede met de dood tot gevolg, niet in staat zijn uw kinderen eten te geven (in griekenland, spanje, portugal EU landen!), 75% van ons landje is in het bezit van de 11% rijkste...., 1% daarvan bezit 25% van onze rijkdom. De overige 25% moet dus verdeeld worden over 89% v/d bevolking! Dit is EXTREEM!, de verschillen zijn EXTREEM. De rijken worden steeds rijker, ze betalen steeds minder belastingen. Onze lonen krimpen en ze moeten nog meer krimpen, waarom? Om hen meer rijkdom te garanderen dus! Volgens de extremisten 'neo liberalen' moeten wij harder en langer werken net zoals de Duitsers zullen wij dus ook moeten werken voor een hongerloon. Lonen van 400 euro zijn daar normaal???? Onze patroons laten ons al harder werken met minder mensen. Het gevolg daarvan is dus minder jobs, minder loon en meer winst. In 1950 was de verhouding van het salaris van de gemiddelde uitvoerende macht tot het salaris van de gemiddelde werknemer ongeveer 30 tot 1 sinds het jaar 2000 is die verhouding geëxplodeerd tot tussen de 300 a 500 tot 1. Maar volgens de neo liberalen hebben ze nog niet genoeg en moet ons sociaal stelsel maar sneuvelen????

Onze senatoren en co moeten slechts 20 jaar werken om te genieten van een pensioen, zou ik in hun plaats zijn dan was ik er binnen 5 jaar vanaf. Het kapitalisme en onze nep democratie is ziek, het vergif wat onze samenleving verpest. Het zet mensen tegen elkaar op (vlamingen vs walen) om zelf buiten schot te blijven. Bij deze heb ik de bewijzen daarvan geleverd. Heb je er nog nodig?
Oud 5 februari 2012, 18:59   #57
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het wordt gevaarlijk als ge alles in het kader bekijkt van wat goed is voor een land.

Wat stel je voor?
Focussen op wat slecht is voor het land?
Oud 5 februari 2012, 19:13   #58
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het immigratiebeleid werd nooit gestuurd vanuit de belangen van de migranten (uitgezonderd het asielbeleid, en dan nog)
Het immigratiebeleid (en al het beleid in het algemeen) werd en wordt steeds gestuurd vanuit de belangen van de economie, vanuit de belangen van het groot-kapitaal.
Laten we even aannemen dat dat zo zou zijn, wat is daar dan mis mee?

Als het migratiebeleid niet door de belangen van onze economie, leefbaarheid en sociale zekerheid gestuurd mag worden, waardoor dan wel?

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 5 februari 2012 om 19:36.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2012, 19:16   #59
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat niet over de sociale zekerheid, maar over wat goed is voor het land, iets waar ge geen probleem in ziet om maatregelen te treffen in die richting.

Welke maatregelen stelt ge voor in de gevallen die ik opsomde?
Voor al die gevallen wil ik, for the sake of discussion, alles laten zoals het is, en hier en daar nog een verbeteringske aanbrengen.

Migratie moet dan weer gestuurd worden door wat ons land nodig heeft.
Oud 5 februari 2012, 19:16   #60
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht

Wat stel je voor?
Focussen op wat slecht is voor het land?
Misschien eens focussen op wat goed is voor de mensen?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be