Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 februari 2012, 12:02   #3401
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
Je zou verbaast zijn hoeveel er hier multicul in de puurste vorm steunen, zonder het te beseffen, ook Marie. Ironisch genoeg, zijn het dan ook diegenen die het luidst tegen multicul protesteren.
Misschien omdat ik meer direct contact heb gehad met vele verschillende vreemdelingen dan u ?
Oud 4 februari 2012, 12:34   #3402
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Als wij de "grote" politiek van grote buurlanden volgen en zien hoe hier alles al jarenlang in het honderd aan het lopen is, waarom zou dan die zogenaamd vooruitstrevende politiek beter zijn dan mijn kleinburgerlijke dorpspolitiek?
Ik blijf bij mijn standpunt : volledige immigratiestop. De puntjes op de i zetten, alles hier in België maar vooral het vreemdelingenprobleem duchtig onder de loep nemen en dan beslissen of we hier nog meer vreemdelingen toelaten of niet.
Ik begin hoe langer hoe meer beter in te zien hoe men in het voormalige al Andalus na 800 jaar uiteindelijk nog is overgegaan tot de RE-conquista, de HER-overing. Ik zie het hier ook nog gebeuren
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2012, 23:24   #3403
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ik begin hoe langer hoe meer beter in te zien hoe men in het voormalige al Andalus na 800 jaar uiteindelijk nog is overgegaan tot de RE-conquista, de HER-overing. Ik zie het hier ook nog gebeuren
De immigranten weten maar al te best dat Europa totaal onbekwaam is om hen nog buiten te krijgen. Alle wetten beschermen hen.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2012, 11:37   #3404
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
De immigranten weten maar al te best dat Europa totaal onbekwaam is om hen nog buiten te krijgen. Alle wetten beschermen hen.
Moet vervelend zijn voor u te beseffen dat de mensenrechten ook gelden voor de mensen met een andere mening dan u.
Oud 5 februari 2012, 13:00   #3405
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Moet vervelend zijn voor u te beseffen dat de mensenrechten ook gelden voor de mensen met een andere mening dan u.
Het is nog veel vervelender dat u erkent dat de koran racistisch is, maar niet alle moslims dit racisme onderschrijven, maar tegelijkertijd pertinent weigert te antwoorden op de vraag dan uw uitleg is voor;

hoe iemand belijdend kan geloven, dat iemand de boodschapper (Mohammed) is van een ontzaglijk God (Allah),...

.....als hij die boodschap niet kan onderschrijven?

Dit werd u al elf keer gevraagd nu.

En d�*t voor iemand die van zichzelf zegt dat hij constructief wil discuteren.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 5 februari 2012 om 13:03.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2012, 13:04   #3406
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Het is nog veel vervelender dat u erkent dat de koran racistisch is,
Paulus.
Kan je daarvoor de overeenkomstige post meegeven, want ik heb de indruk dat je die erkenning niet helemaal correct weergeeft.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2012, 13:20   #3407
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is nog veel vervelender dat u erkent dat de koran racistisch is
Deze leugen van u is al een paar keer weerlegd.
Meer woorden ga ik hier niet aan vuil maken, want ik heb beloofd aan Alice niet meer met u mee te gaan in het lamleggen van de discussie.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 5 februari 2012 om 13:22.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2012, 13:38   #3408
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Meer woorden ga ik hier niet aan vuil maken, want ik heb beloofd aan Alice niet meer met u mee te gaan in het lamleggen van de discussie.
Ik herinner me nochtans dat je de talrijke geweldoproepende en haatverspreidende koranverzen als racistisch erkende (in tegenstelling tot artisjok die onvoorwaardelijke fan is en blijft van het racistisch, sexistisch en xenofoob 70 puntenprogramma uit de koran).
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2012, 14:29   #3409
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Ik herinner me nochtans dat je de talrijke geweldoproepende en haatverspreidende koranverzen als racistisch erkende (in tegenstelling tot artisjok die onvoorwaardelijke fan is en blijft van het racistisch, sexistisch en xenofoob 70 puntenprogramma uit de koran).
Ik ook.

volg even mee:

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2513

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2524

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2525

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2554

Enz...

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 5 februari 2012 om 14:35.
Oud 5 februari 2012, 16:29   #3410
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
jaja,...

... dat kennen we.

Alles om maar niet te hoeven antwoorden.

Paulus.
Oud 5 februari 2012, 22:19   #3411
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Citaat:
Ik ook.

Jullie commentaar was wel niet aan mij gericht, maar ik zou graag toch even de volgende vraag willen stellen:

Jullie spreken (terecht) over ''racistische en xenofobe Koranverzen''. Zijn jullie ook bereid de talrijke en zeer gore racistische, xenofobe en suprematie componenten binnen de Talmoed te erkennen?

.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2012, 22:54   #3412
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Zijn jullie ook bereid de talrijke en zeer gore racistische, xenofobe en suprematie componenten binnen de Talmoed te erkennen?
Zal wel, die inhoud is even smerig en verdorven als die van de koran:

http://www.uwkeuze.net/Artikelen/Ver...20Talmoed.html

Atheisten en christenen kunnen maar beter hun eigen boontjes leren doppen.

Goeien bal, Straddle.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2012, 22:55   #3413
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Jullie commentaar was wel niet aan mij gericht, maar ik zou graag toch even de volgende vraag willen stellen:

Jullie spreken (terecht) over ''racistische en xenofobe Koranverzen''. Zijn jullie ook bereid de talrijke en zeer gore racistische, xenofobe en suprematie componenten binnen de Talmoed te erkennen?
Dat de meeste religieuze boeken een verzameling gore verouderde ideen bevatten, da's gewoon een feit.
Oud 5 februari 2012, 23:05   #3414
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

.
Je snapt 't verschil niet!

De talmoed bevat commentaren (misjna; commentaren op de tenach, gemara; commentaren op de misjna) van belangrijke rabbijnen en andere schriftgeleerden met 'discussies' tussen voor- en tegenstanders, onder orthodoxe joden is er nog steeds discussie over de vele mogelijke interpretaties van de talmoed.

De koran daarentegen zou 't allerlaatste, letterlijke woord van 'n 'god' (niet van rabbi's, imams, profeten, schriftgeleerden, kortom 'mensen'!) zijn, waaraan geen letter mag of kan veranderd worden, geen interpretatie mogelijk, geen 'discussie' mogelijk!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2012, 23:07   #3415
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Gezien de vorige link van een islamitische site kwam, zou men deze een zekere ongeloofwaardigheid kunnen toedichten.
Hier dan eentje die door een jood zelf geschreven is: http://translate.google.be/translate...th.html&anno=2
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2012, 23:14   #3416
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht

De talmoed bevat commentaren (misjna; commentaren op de tenach, gemara; commentaren op de misjna) van belangrijke rabbijnen en andere schriftgeleerden met 'discussies' tussen voor- en tegenstanders, onder orthodoxe joden is er nog steeds discussie over de vele mogelijke interpretaties van de talmoed.

De koran daarentegen zou 't allerlaatste, letterlijke woord van 'n 'god' (niet van rabbi's, imams, profeten, schriftgeleerden, kortom 'mensen'!) zijn, waaraan geen letter mag of kan veranderd worden, geen interpretatie mogelijk, geen 'discussie' mogelijk!
Dat maakt natuurlijk niet dat de opmerkingen en commentaren in de Talmoed, oude en nieuwe testament en dergelijke boeken geen racistische, sadistische en perverse teksten bevatten.

Maar ja, er is een verschil.
Met een rabijn discuteren is een pak leerzamer dan met een Imam.

Het reflecteert ook in bepaalde resultaten, het verschil in benadering. Tel het aantal Nobelprijswinnaars maar eens per religie.
Oud 5 februari 2012, 23:17   #3417
Kasumi
Banneling

Standaard

Het is niet voor niets dat ze zich superieur wanen door hun woestijnreligie...

Citaat:
First comprehensive study in a decade also shows that 70 percent of Israelis believe the Jews are the 'Chosen People.'
http://www.haaretz.com/print-edition...n-god-1.409386
Kasumi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2012, 23:17   #3418
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:

.
De juiste vraag die hier moet gesteld worden is de volgende;

wat denkt u dat de reacties wereldwijd zullen zijn op het openlijk verbranden van een exemplaar van de koran en de eventuele reacties op het verbranden van de talmoed?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2012, 23:25   #3419
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht

Bullshit.
Kasumi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2012, 23:39   #3420
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
De juiste vraag die hier moet gesteld worden is de volgende;

wat denkt u dat de reacties wereldwijd zullen zijn op het openlijk verbranden van een exemplaar van de koran en de eventuele reacties op het verbranden van de talmoed?

Neen, ervan uitgaande dat zowel Koran als Talmoed dezelde racistische en suprematie elementen bevat (wat niet juist is, want de Talmoed bevat veel meer racistische elementen), wat zal het meeste impact hebben binnen een rechtsstaat:

Joodse-talmoedische dominantie binnen media, hollywood, financiele wereld, lobbies allerlei, denktanks, culturele, politieke, intellectuele bewegingen gepaard gaande met totale afwezigheid van de islamitische component in al die bewegingen,

of

Een paar roepende, schreeuwende moslims die geen enkele vat hebben op wetgeving, cultuur edm.

.

Laatst gewijzigd door straddle : 5 februari 2012 om 23:54.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be