Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 februari 2012, 14:15   #14161
Cornelius Suilenroc
Partijlid

Cornelius Suilenroc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik zal het voor u nog eens uitleggen. Andev plaatst een artikel in post 14128 met volgende inhoud :
Een Nigeriaan die in België woont, heeft minstens 63 mensen uit zijn land van herkomst naar hier gesmokkeld.Tegen betaling van zowat 2.000 euro kregen de betrokkenen valse diploma's om in België hun kans te wagen aan een universiteit of hogeschool.

De katholieke hogeschool Sint-Lieven in Gent was een van de instellingen die prijs had. 'We kregen voor het academiejaar 2009-2010 twaalf aanvraagdossiers binnen van Nigerianen. Die aanvragen leken in orde', vertelt Hilde Lauwerys, hoofd internationalisering van KaHo Sint-Lieven. 'Ze moesten hier eerst een talenjaar volgen omdat ze zich inschreven voor een Nederlandstalige opleiding. Maar de studenten bleken er niets van te bakken.

De Dienst Vreemdelingenzaken en de federale politie gooiden zich op de zaak. Bij een inval in een kraakpand in Leuven ging de bal aan het rollen. De Belgische Nigeriaan zit inmiddels in de cel. Er hangt hem een veroordeling voor mensensmokkel boven het hoofd. uit DS online
Wat wordt hier aangeklaagd? Mensensmokkel. Onder het mom van behaalde diploma’s waarvoor de gedupeerden 2000 € moesten betalen, worden Nigerianen naar hier gehaald om studies te volgen aan universiteit of hogeschool.

Dat is dus voor mij een degelijke reden om het immigratiebeleid grondig te herzien. Deze mensen komen hier onder valse voorwendsels en niet omdat ze vluchteling of zo zijn.

Dus antwoord ik (post 14130) “En dan vinden ze het vreemd als sommige mensen voor een immigratiestop pleiten …”

Het gaat dus duidelijk om mensen die ons land binnen komen onder valse voorwendsels!

Daar roept u direct de conventie van Genève bij, want als we een immigratiestop doen, schenden we volgens u de mensenrechten.

In het artikel wordt duidelijk vermeld dat het om mensensmokkel gaat. Gelooft u echt dat mensensmokkel een mensenrecht is? Dat vind ik wel een bijzonder vreemde, ja schandalige redenering!

Verder is hier op grote schaal bedrog gepleegd met die diploma’s. Dat moeten we dan ook maar aanvaarden volgens u?

Rare manier van redeneren hebt u!

Ga een paar jaartjes naar Nigeria, zonder uw centjes en zonder uw luxe. Janken en bleiten ga je doen!

Citaat:
Hij werd in zijn eigen huis gemarteld terwijl zijn vrouw en dochtertje werden opgesloten in een aangrenzende kamer. Daarna kreeg hij een kogel door zijn hoofd en werd zijn lijk rond zijn huis gesleept als afschrikwekkend voorbeeld van wat mensen te wachten staat wanneer ze wangedrag van de politie, corruptie bij de overheid en de overheersing door multinationals in vraag durven te stellen.

Het is niet toevallig dat hij werd vermoord kort nadat hij een belangrijke conferentie had georganiseerd waarbij deze kwesties aan de kaak werden gesteld en waar er werd geopperd het Nigeriaanse politieke landschap volledig opnieuw op te bouwen.
http://www.dewereldmorgen.be/artikel...oei-van-verzet
Oud 7 februari 2012, 15:27   #14162
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120206_009

arti, dat doet deugt zeker zo te lezen hoe vakbonden heledagen meehelpen aan frauderen van steuntrekkers??
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2012, 16:00   #14163
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cornelius Suilenroc Bekijk bericht

Een mooi bewijs daarvan is deze. De rijke Grieken zetten hun miljoenen veilig weg op rekeningen in Zurich, op Cyprus, in Liechtenstein en in London. Griekse privépersonen zouden zo al meer dan 560 miljard euro naar het buitenland hebben overgebracht,....
Ach....probeer dat het klootjevolk hier maar eens uit te leggen. Véél te ingewikkeld.

Zolang er geen hoofddoekje in 't zicht is worden ze graag beroofd/belogen en bestolen immers.
De daders zijn óók blanken en dan zal het wel goed zijn zeker....

Totdat de centjes op zijn natuurlijk.

Ik verheug me er nu al op.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2012, 16:33   #14164
Cornelius Suilenroc
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ach....probeer dat het klootjevolk hier maar eens uit te leggen. Véél te ingewikkeld.

Zolang er geen hoofddoekje in 't zicht is worden ze graag beroofd/belogen en bestolen immers.

De daders kennen net zoals de slachtoffers geen kleur Eberhard, het kapitalisme kent maar 1 ding WINST ten koste van alles! De Grieken staan aan de afgrond en ook wij zullen volgen, zoveel is zeker. "Wie had ooit gedacht dat Griekenland hongersnood ging kennen?" http://www.keeptalkinggreece.com/201...due-to-hunger/

Elke dag sluiten er bedrijven hun deuren in belgie, de werkloosheid neemt toe! De regering wil de cijfers naar omlaag, oplossing... mensen schrappen van de dop!

Wereldwijd sterven er elke dag opnieuw 24.000 mensen als gevolg van chronische en voortdurende ondervoeding. Elk jaar sterven er zo’n 7.000.000 kinderen aan ondervoeding; elke 3 ?* 4 seconden sterft er iemand in de wereld van de honger.
Tussen 750 miljoen en 1 miljard mensen leven in zodanige armoede dat ze niet in staat zijn voldoende voedsel te verkrijgen om in hun dagelijkse behoefte te voorzien. Deze stille catastrofe duurt voort, dag in dag uit !
54 landen zijn nu armer dan in 1990. In 34 landen is de levensverwachting achteruit gegaan. In 21 landen nam de honger toe, en in 14 landen steeg de kindersterfte. In 12 landen gaan vandaag minder kinderen naar de lagere school dan tien jaar geleden.
Eén miljard mensen, 32% van de stedelijke bevolking, woont in een krottenwijk, zo blijkt uit het rapport "The Slum Challenge" van de VN-organisatie Habitat. Dat aantal zal tegen 2030 waarschijnlijk verdubbelen.
Oud 7 februari 2012, 16:53   #14165
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga een paar jaartjes naar Nigeria, zonder uw centjes en zonder uw luxe. Janken en bleiten ga je doen!

En de oplossing van de miserie in Nigeria is mensensmokkel?
Goed zot!
Overigens weet u niets van mijn "centjes en luxe" af, het zou u lelijk kunnen tegenvallen. Eén ding is zeker, ik heb zwarte sneeuw gezien maar ik ben nooit gaan bedelen bij het OCMW! En waarvan leven al die (il)legalen in België denkt u?
Oud 7 februari 2012, 16:54   #14166
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht

Gelieve eindelijk eens te specifiëren wie u precies bedoelt met "het klootjevolk", Eberhard, kwestie van onnodige discussies te vermijden.
Oud 7 februari 2012, 17:49   #14167
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Goed zot!
Overigens weet u niets van mijn "centjes en luxe" af, het zou u lelijk kunnen tegenvallen. Eén ding is zeker, ik heb zwarte sneeuw gezien maar ik ben nooit gaan bedelen bij het OCMW! En waarvan leven al die (il)legalen in België denkt u?
En waarschijnlijk kreeg je ook geen "charité" van onze roi op kosten van de belastingbetaler. Je moet maar durven, in emospeeches de bevolking oproepen tot liefdadigheid en dan de faktuur (40 €/ dag x 4 voor het gezin asielzoekers in zijn appartement te Ciergnon, = 4.800 €/maand doorschuiven naar het OCMW van Ciergnon, op te hoesten door de belastingbetaler). Wraakroepend moet dat zijn voor autochtone daklozen of mensen die 30 jaar gewerkt hebben en een aalmoespensioen krijgen terwijl asielprofiteurs onderhouden worden aan 4.800€/maand.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2012, 17:50   #14168
Cornelius Suilenroc
Partijlid

Standaard

Citaat:
Goed zot!
Het gevolg van miserie en uitbuiting is oa mensensmokkel ja. PURE LOGICA!
Oud 7 februari 2012, 17:51   #14169
Cornelius Suilenroc
Partijlid

Standaard

Citaat:
Gelieve eindelijk eens te specifiëren wie u precies bedoelt met "het klootjevolk", Eberhard, kwestie van onnodige discussies te vermijden.
Klootjesvolk = http://rt.com/usa/news/conservative-...nce-group-477/
Oud 7 februari 2012, 17:52   #14170
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
De Nigerianen moeten hun problemen zelf maar oplossen in Nigeria. Wij zijn daar niet verantwoordelijk voor en we moeten er zeker niet voor opdraaien.
Oud 7 februari 2012, 17:53   #14171
Cornelius Suilenroc
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
De Nigerianen moeten hun problemen zelf maar oplossen in Nigeria. Wij zijn daar niet verantwoordelijk voor en we moeten er zeker niet voor opdraaien.
Leg uit, wie is wij?
Oud 7 februari 2012, 17:54   #14172
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Leg uit, wie is wij?
Ik.
Misschien dat jij je verantwoordelijk voelt, maar dan moet jij jouw probleem maar oplossen met je eigen centen. Niet met de mijne.
Oud 7 februari 2012, 17:59   #14173
Cornelius Suilenroc
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ik.
Misschien dat jij je verantwoordelijk voelt, maar dan moet jij jouw probleem maar oplossen met je eigen centen. Niet met de mijne.
Ze mogen dan wel met uw centen 2600 euro aan oa de banken schenken, die op hun beurt zichzelf bonussen uitkeren? Ze mogen wel via belastingen en allerhande trukken van de foor geld van de staat stelen waardoor jij ik en klein peerke voor die vette kluif moeten opdraaien?

En nee, ik voel mij niet verantwoordelijk voor de arme nigeriaan, ik weet wie er verantwoordelijk voor is, het is diezelfde bende die overal op onze aardkloot uitbuit, heerst en steelt!
Oud 7 februari 2012, 18:03   #14174
Cornelius Suilenroc
Partijlid

Standaard

Geweldloos Nigeria: de oorsprong en groei van verzet

Citaat:
Het is moeilijk te geloven dat Chidi Nwosu iets meer dan een jaar geleden werd vermoord. Hij was de eerste noch de laatste vooraanstaande Nigeriaanse mensenrechtenactivist die werd vermoord voordat de beweging Occupy Nigeria in 2012 ontstond en er opnieuw nadruk werd gelegd op de nood om economische en politieke verandering af te dwingen in een van de meest dichtbevolkte landen van Afrika.
Oud 7 februari 2012, 18:05   #14175
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze mogen dan wel met uw centen 2600 euro aan oa de banken schenken, die op hun beurt zichzelf bonussen uitkeren? Ze mogen wel via belastingen en allerhande trukken van de foor geld van de staat stelen waardoor jij ik en klein peerke voor die vette kluif moeten opdraaien?
Liefst niet natuurlijk, maar banken bieden meer meerwaarde aan onze maatschappij dan Nigeriaanse asielprofiteurs, die na een leven ocmw-en meer dan 2600 euro kosten.
Oud 7 februari 2012, 18:10   #14176
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120206_009

arti, dat doet deugt zeker zo te lezen hoe vakbonden heledagen meehelpen aan frauderen van steuntrekkers??
Citaat:
Bij C4-fraude zetten malafide netwerken een handel op in valse ontslagbrieven en andere sociale documenten waarmee betrokkenen een uitkering konden bekomen. In 2009 liepen in het Brussels gewest 561 nepbedrijfjes tegen de lamp met deze vorm van fraude. Hiermee bekwamen naar schatting 20.000 mensen onterecht een werkloosheids- of een ziekte-uitkering.
De nachtwinkels en phone shops van de Rachids en Ali's met hun ervaringsdeskundigheid in het lichten van de SZ. Niet alleen heel de herenigde familie maar ook heel het Rif-dorp aan de Belgische dop.
Oud 7 februari 2012, 18:11   #14177
Cornelius Suilenroc
Partijlid

Standaard

Citaat:
Liefst niet natuurlijk, maar banken bieden meer meerwaarde aan onze maatschappij dan Nigeriaanse asielprofiteurs, die na een leven ocmw-en meer dan 2600 euro kosten.
Ongelooflijke onzin. Bewijs dat eens? Hou gelijk rekening met die 2600 euro X 11.000.000 belgen en het feit dat die bonussen voor het overgrote deel naar buitenlandse rekeningen zijn verdwenen!

1. Andorra 2. Belize 3. Bermuda 4. China: Speciale Economische Zones, alsmede Hongkong en Macau 5. Cyprus 6. Delaware, Verenigde Staten 7. Dubai 8. Dublin Dock Area (Ierland) 9. Gibraltar 10. Hong Kong 11. Kaaimaneilanden 12. Kanaaleilanden, met name Guernsey en Jersey 13. Luxemburg (1929 holdings) 14. Man 15. Marshalleilanden 16. Monaco 17. Nauru 18. Panama 19. Singapore 20. Stad Londen, Verenigd Koninkrijk 21. Vanuatu 22. Verenigde Arabische Emiraten 23. Zwitserland
Oud 7 februari 2012, 18:16   #14178
Cornelius Suilenroc
Partijlid

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=pKhHF4gtqtk

'Banksters benefitting from chaos'
Oud 7 februari 2012, 18:25   #14179
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Ongelooflijke onzin. Bewijs dat eens? Hou gelijk rekening met die 2600 euro X 11.000.000 belgen en het feit dat die bonussen voor het overgrote deel naar buitenlandse rekeningen zijn verdwenen!
En hoeveel miljarden euro's kost het asielprofitariaat en de invoer/hereniging met importwerklozen uit de Magreb jaarlijks aan die 10.000.000 Belgen?
Tel maar op :
- de leeflonen
- de sociale woningen,
- de gevangenissen (de volgende jaren 10 miljard euro op het programma voor de bouw van nieuwe gevangenissen: die dienen niet om oude belgen in te huisvesten)
- de allochtonenindustrie (pamperambtenaren and the like)
- extra politie, extra magistraten
- nieuwe scholen en begeleiders voor hun gebroed (in Antwerpen alleen al wil Voorhamme 4 miljard euro investeren in nieuwe (zwarte) scholen voor de kinderen van importmuzels uit de Magreb.
- hun moskees
- etc
-etc.
Oud 7 februari 2012, 18:46   #14180
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Racisten raus!
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be