Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 februari 2012, 07:28   #241
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
@Doomy

Alleszins bedankt om quasi als enige serieus op mijn vraag in te gaan.
De conclusie over het al dan niet bestaan van migratievoordelen voor de gastlanden, laat ik nog even in het midden, mocht er alsnog iemand met iets opduikelen.
Ik geef je gelijk dat Doomy een eerlijk debater is en daarom respect verdient, maar zijn discours is weinig meer dan een catalogus van de zeemzoeterige, op bijzonder weinig slaande verhaaltjes die ons de voorbije decennia opgedist werden door onze weldenkende heersers. Met andere woorden: onzin die moet dienen om de echte belangen te verstoppen, en zelden een echt antwoord verdient.
Oud 9 februari 2012, 07:51   #242
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dat er inlands misbruik is, is in elk geval geen reden om het misbruik door buitenlanders te laten bestaan.
Dat er buitenlands misbruik is, is in elk geval geen reden om het misbruik door binnenlanders te laten bestaan.

Citaat:
Vooral niet als dat buitenlands misbruik steeds meer maatschappelijke overlast veroorzaakt.
Die buitenlandse misbruik veroorzaakt niet meer overlast dan de binnenlandse.
Oud 9 februari 2012, 09:35   #243
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geef je gelijk dat Doomy een eerlijk debater is en daarom respect verdient, maar zijn discours is weinig meer dan een catalogus van de zeemzoeterige, op bijzonder weinig slaande verhaaltjes die ons de voorbije decennia opgedist werden door onze weldenkende heersers. Met andere woorden: onzin die moet dienen om de echte belangen te verstoppen, en zelden een echt antwoord verdient.
Ik heb inderdaad in heel deze topic nog géén concreet persoonlijk of maatschappelijk voordeel van immigratie mogen lezen.

Ze bestaan, maar wie er echte voordelen van geniet, zal er niet zo snel mee voor de dag komen, want het klinkt niet fraai wanneer je profijt haalt uit zaken die voor anderen en de maatschappij voornamelijk overlast betekenen.

Wat ons als pluspunten van immigratie opgedist wordt, nl. culturele verrijking, verjonging van de bevolking, invulling van knelpuntberoepen, kan op andere wijze ook bereikt worden, en vooral met een véél gunstiger kosten-baten-saldo.

Dat is mijn voorlopige conclusie.
Maar wie toch een echt voordeel ziet mag nog steeds een gooi wagen...
Oud 9 februari 2012, 09:39   #244
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Toch wel: het is extra misbruik, misbruik boven hola, misbruik dat makkelijk kan vermeden worden.
Wat misbruik door buitenlanders in geen geval is: een voordeel van immigratie: het is een fors nadeel.
Verwonderlijk dat je met die nadelen mijn positieve voordeel-topic komt verrijken, maar het geeft te denken...
Oud 9 februari 2012, 10:02   #245
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het over bv beroepsdoppers.
Die hebben ook niet geholpen met het opbouwen van het systeem.
Dat is zo.
En wij sturen ze niet naar een ander land om voor hen te zorgen, lief van ons hé.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 10:20   #246
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat er buitenlands misbruik is, is in elk geval geen reden om het misbruik door binnenlanders te laten bestaan.

Hoe kun je nu dergelijke onzin hier neerpoten?
Laat ieder land maar voor zijn eigen deur vegen, overal is er uiteraard wel iets op te kuisen! Maar dat vreemdelingen, letterlijk en figuurlijk, hun vuilnis hier komen rondstrooien, dat hoeft er echt niet bij!
Jij moet jouw soort praatjes toch echt eens gaan verkondigen in de landen waar die gasten vandaan komen! Innige deelneming...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 10:24   #247
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wordt het dan geen tijd om iedereen die misbruik maakt van het systeem aan te pakken?
En dan weer luidkeels geroep en getier over "racisme" enz wanneer vreemdelingen aan de beurt zijn?
Oud 9 februari 2012, 11:07   #248
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Hoe kun je nu dergelijke onzin hier neerpoten?
Laat ieder land maar voor zijn eigen deur vegen, overal is er uiteraard wel iets op te kuisen! Maar dat vreemdelingen, letterlijk en figuurlijk, hun vuilnis hier komen rondstrooien, dat hoeft er echt niet bij!
Jij moet jouw soort praatjes toch echt eens gaan verkondigen in de landen waar die gasten vandaan komen! Innige deelneming...
Laat je niet afleiden door reacties die enkel tot doel hebben om van het onderwerp af te wijken.
Keihard blijven doorboren naar concrete voordelen van immigratie.
Hier kunnen de bepleiters van mensen-import al de weldaden die ze er van ondervinden etaleren.
Dit topic zou moeten overstromen als je kijkt hoe fanatiek en veelvuldig ze reageren op anti-migratie-topics.
Maar hier vullen ze pagina's met ofwel zwakke betogen, drogredenen, en afleidend geneuzel.
Een staalhard voordeel van immigratie zoals ze hier en nu plaatsvindt: noppes.
Oud 9 februari 2012, 11:32   #249
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat je niet afleiden door reacties die enkel tot doel hebben om van het onderwerp af te wijken.
Keihard blijven doorboren naar concrete voordelen van immigratie.
Hier kunnen de bepleiters van mensen-import al de weldaden die ze er van ondervinden etaleren.
Dit topic zou moeten overstromen als je kijkt hoe fanatiek en veelvuldig ze reageren op anti-migratie-topics.
Maar hier vullen ze pagina's met ofwel zwakke betogen, drogredenen, en afleidend geneuzel.
Een staalhard voordeel van immigratie zoals ze hier en nu plaatsvindt: noppes.
We moeten ons niet laten afleiden van hetgeen waarover het gaat, akkoord. Maar bij bepaalde nonsens heb ik soms de indruk dat, als er niet op gereageerd wordt, het hen de indruk geeft dat er niets op te zeggen valt ook en we voor schut staan bij het lezen van "hun waarheden"!

Vandaar...
Oud 9 februari 2012, 21:29   #250
Alboreto

Standaard

Citaat:
Laat ieder land maar voor zijn eigen deur vegen
Dat is wat ik hier al de hele tijd verkondig.
Zorgen dat we eerst de misbruiken hier de wereld uit helpen.
Oud 9 februari 2012, 21:30   #251
Alboreto

Standaard

Citaat:
Als ge mod wilt spelen doe dat dan met uw mod account.
Zo niet, is iedereen vrij de discussie aan te gaan.
Oud 9 februari 2012, 21:31   #252
Alboreto

Standaard

Citaat:
En dan weer luidkeels geroep en getier over "racisme" enz wanneer vreemdelingen aan de beurt zijn?
Welk deel van 'iedereen die misbruik maakt van het systeem' begrijpt ge niet?
Oud 9 februari 2012, 21:54   #253
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Welk deel van 'iedereen die misbruik maakt van het systeem' begrijpt ge niet?
Dat behelst ook de 'Amadezen' die de racismewetgeving constant zitten te verkrachten...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 23:43   #254
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto
Blablabla Dat Stropop balabla is wat stropop, blablabla ik hier al de hele blablabla off topic tijd verkondig.
Zorgen dat we eerst stropop de misbruiken lululululululul hier de wereld stropop stropop uit helpen.
Als ge stropop mod wilt spelen stropop doe dat stropop dan blabablablabala met uw stropopopopopopopopopopo account.
Zo niet, blablabla is iedereen vrij de discussie aan te gaan.
Welk deel van stropop 'iedereen die stropop misbruik zeverdezeverdezever maakt stropopstropopstropopstropopstropop van het systeem' begrijpt ge niet? Blablablablablabla stropopstropopstropopstropopstropop
Daar heb je weldegelijk een punt.
Dat is nu echt eens een goeie reden om alle allochtonen binnen te halen.
Proficiat.
Oud 9 februari 2012, 23:55   #255
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We moeten ons niet laten afleiden van hetgeen waarover het gaat, akkoord. Maar bij bepaalde nonsens heb ik soms de indruk dat, als er niet op gereageerd wordt, het hen de indruk geeft dat er niets op te zeggen valt ook en we voor schut staan bij het lezen van "hun waarheden"!

Vandaar...
Tsja, ik zie dat anders.
Op onzin die echt zo klaarblijkelijk is dat een kleuter hem snuift, reageer je beter gewoon niet, want het is doorgaans meer een schreeuw om aandacht dan een aanzet tot discussie.

Als je dat soort getroll voedt, ben je in een oogwenk afgeleid van waar het echt om gaat.
In dit geval: voordelen die immigratie ons brengt.
Na -tig berichten nog niks vernomen.
Oud 10 februari 2012, 01:04   #256
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... het 'hen' de indruk geeft dat er niets op te zeggen valt ...
'Ze' hebben er ook niks inhoudelijk aan toe te voegen.
De linkse kerk is uitgespeeld in dit immigratiedebat.
Doomy gave it a try, maar kon geen enkel fundamenteel voordeel naar voor brengen, wat nochtans de vraag was.
Alboreto staat met de ezelskap op z'n kop in de hoek van het veld.

Maar eh.., raad eens wie zich helemaal niet liet zien, maar normaal gesproken er als een trollende kip bij is, als er een draad over immigranten wordt geopend ? Rarara...

Er is er blijkbaar eentje uitgekakeld.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 02:41   #257
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Maar ik heb wel enkele voordelen in Migratie gevonden.

De meute eurocraten in het Brusselse. Die kopen lokaal luxeproducten nietwaar. Welke Italiaan maakt/krijgt geen goeie beurt bij zijn minares met een doos Leonidas? Welke Portugese Eurocraat heeft plots niet meer vrienden als die een paar bakken Belgisch speciaalbier bij heeft?
Oud 10 februari 2012, 06:53   #258
Alboreto

Standaard

Citaat:
Na -tig berichten nog niks vernomen.
Dat is ook normaal, omdat ge uitgaat van een stropop.

Ge kunt even goed vragen 'Wat zijn de voordelen van zwart te zijn'.
Het gaat immers niet om 'voordelen' maar om realiteit en hoe daarmee om te gaan.

By the way, ik zie uw flauwe antwoorden op de post van Doomy en het ad hominem op mijn posts graag staan.
Het toont aan hoe zwak uw positie wel is, en dat ge eigenlijk niets zinnigs te zeggen hebt in de hele discussie.
Oud 10 februari 2012, 07:02   #259
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vragen aan alle voorstanders van het binnenlaten van migranten allerhande (asielzoekers, gelukszoekers, economische migranten, vluchtelingen, volgmigranten....)

-Welk voordeel heb je er persoonlijk bij?
Dit mag subjectief zijn.

-Welk voordeel heeft onze maatschappij erbij?
Dit laatste liefst met keiharde cijfers of bewijsbare argumenten.

-Kijk je neer op mensen die tegen migratie zijn?
Zo ja, waarom?

-Als u pro immigratie bent, waarom wil u dan dat de maatschappij de kost ervan draagt in plaats van enkel de voorstanders?

Ik ben benieuwd wat ik hierop ga lezen.
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat er mensen zijn - op dit forum of daarbuiten - die voor een ongebreidelde immigratie zijn en al helemaal niet als het gaat om gelukzoekers die hier op ons sociaal zekerheidssysteem komen parasiteren. Ik ben overigens ook geen voorstander van Belgen die dat doen, maar da's een andere discussie. Mensen die om een gegronde reden politiek asiel aanvragen, moeten we volgens mij wèl opvangen. Ook voor die mensen geldt natuurlijk dat ze niet de rest van hun leven in onze sociale hangmat moeten blijven liggen, als daar geen goede reden voor is... Om maar te zeggen dat ik heel weinig wit en zwart zie en enorm veel grijs.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 07:04   #260
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat er mensen zijn - op dit forum of daarbuiten - die voor een ongebreidelde immigratie zijn en al helemaal niet als het gaat om gelukzoekers die hier op ons sociaal zekerheidssysteem komen parasiteren. Ik ben overigens ook geen voorstander van Belgen die dat doen, maar da's een andere discussie. Mensen die om een gegronde reden politiek asiel aanvragen, moeten we volgens mij wèl opvangen. Ook voor die mensen geldt natuurlijk dat ze niet de rest van hun leven in onze sociale hangmat moeten blijven liggen, als daar geen goede reden voor is... Om maar te zeggen dat ik heel weinig wit en zwart zie en enorm veel grijs.
Toch nog iemand met gezond verstand

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be