Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 februari 2012, 13:12   #14321
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
als ge dit door uw tuin laat galmen, dan zijn ze toch wel effekes stil neem ik aan?

LACRIMOSA
Ik heb het niet niet geprobeerd, was niet nodig
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 13:36   #14322
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik kom niet uit een multicultureel gezin. Ik heb twee kinderen van een Nigeriaanse vader. Het multiculturele beperkt zich tot Afrikaans koken op verjaardagen met ex/papa. Mijn kinderen zijn dus gekleurd maar rasechte Leuvenaars, meer dan ik. Hun vriendenkring en relaties zijn grotendeels autochtoon.
Daarom dat ik "..." gebruikte. Wat je schrijft is zééééér herkenbaar. Ik ken ook een halve Gambiaan met 2 zussen. Die hebben hun buik ook vol van moslims, maar ze hebben hun buik ook vol van mensen die zeggen dat blanke Belgen racisten zijn (ik hoop dat arti meeleest). Ze hebben ook nooit problemen gehad met het zoeken van werk.
Het is zelfs zo dat ze, nu ze allemaal het huis uit zijn, verhuizen naar blanke buurten waar ze zich meer thuis voelen, en ook meer welkom.

Voor de rest... Ik dacht dat het in Leuven nog wel meeviel.

Laatst gewijzigd door F.B. : 11 februari 2012 om 13:38.
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 14:14   #14323
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Waarschijnlijk zal je in behandeling moeten gaan voor uw 'islamofobieën'.. tenminste volgens de 'volgelingen' van het multiculparadijs...
'Islamofobieën'... Allé, ik heb eergisteren voor de eerste keer een Marokkaans brood gebakken met gist, kneden, laten rijzen, nog eens iets doen, terug laten rijzen. En gelukt!

Ik snap wel wat je bedoelt.

'Multiculparadijs' , die term heb ik nog niet gehoord of gelezen.

Als je kijkt naar de eerste bladzijden van de Bijbel, OT (ongeveer 550 vCH), de eerste bladzijden van de Koran( na 622na Ch), de eerste bladzijden van de Ilias ('Homeros, ongeveer 700vCh) dan beginnen die epossen met een opsomming van volkeren. Dat valt me op.
Ik heb het dan nog niet over het Gilgamesh epos, en over de Mahabharata. Hoe diebeginnen weet ik niet.

Volkeren en volkeren en volkeren...

Ik kan me voorstellen dat de Keltische stammen in onze contreien het lastig hadden met de Romeinen (militaire overmacht en een deftige genocide die nog steeds niet in de schoolboekjes staat), daarna de Germanen (na 395 naCh), dan nog een snuifje Noormannen, dan de Oostenrijkse Habsurgers, dan de Spaanse Habsburgers, de Fransen, blitz-bezoek van de Duitsers, wie zie ik nog over het hoofd?

Volksaard, eigen cultuur... het is op zichzelf een zeer relatief gegeven.

Maar als je kijkt hoeveel energie en tijd er gestoken werd om vrouwen gelijk te stellen aan mannen (mijn moeder °1924 is gestopt met werken toen ze trouwde en als jong meisje mocht ze niet gaan studeren) en hoeveel levens er gevallen zijn om zakenmensen aan het verstand te brengen dat hun arbeiders geen slaven waren (sociale wetten, begin 20ste eeuw), dan vraag ik me af waarom ik in mijn persoonlijke levenssfeer getuige moet zijn van die zaken die al lang beslecht werden. Je dreigt erin te verstikken. Ik zit toch niet in een derdewereldland? Of wel? Het zal koude worst wezen voor politici; die hebben nog nooit een kind dertig keren op een dag horen huilen, dag na dag, maand na maand, jaar na jaar.
Met de Australopethicus erectus als voorouder, wil ik graag nog effe vooruitgaan ipv achteruit.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 15:07   #14324
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Zoals uit het relaas van Parsprototem nogmaals duidelijk werd, en iedereen al weet, zet de islamitische cultuur niet aan tot zelfontplooiing, maar is het louter gericht op religieuze afstomping en controle van de gehersenspoelden. Onze beleidsmakers weten dit ook. Het is totaal onbegrijpelijk dat ze geen beleidsmaatregelen treffen om de religieus-culturele druk die die afstomping veroorzaakt, in te dammen.
Je slaat de spijker op de kop: er is een duidelijk verschil tussen multiculturele samenleving en de islam. De islam zelf is een obstakel van jewelste voor alle partijen. Je kan het vergelijken met de belevenis en perspectieven van ultra orthodoxe Joden, met ultra katholieke mensen in de USA bv en met streng gereformeerden in Nederland bv. Inertie, breed cultureel gezien erg pover door bv censuur op dit en op dat. En gericht op een 'ga en vermenigvuldig u'.
Momenteel spreek ik alleen over een opmars van de Islam wereldwijd: denk aan de conflicten in Nigeria, de boodschap: katholieken moeten ophoepelen, idem voor Egypte, idem voor de Filppijnen. Ofel ben je voor ons, ofwel ben je tegen ons... Zo gingen de Romeinen ook tewerk, idem voor Karel de Grote, idem voor... Ik vergelijk.
Elke natie die godsdienstvrijheid in zijn constitutie heeft is heel kwetsbaar.

Hoe zit het met islam en China? Godsdienst tgo politieke ideologie? Tot nu toe niet veel, hé? Europa is heel kwetsbaar. Het vraagt erom om ingenomen te worden.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 15:20   #14325
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe zit het met islam en China? Godsdienst tgo politieke ideologie?
In China moeten de islamitische Oeigoeren zich gedragen!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Oeigoeren
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 15:51   #14326
Klarekijk
Banneling

Standaard

Oorspronkelijk geplaatst door Elbow

Zoals uit het relaas van Parsprototem nogmaals duidelijk werd, en iedereen al weet, zet de islamitische cultuur niet aan tot zelfontplooiing, maar is het louter gericht op religieuze afstomping en controle van de gehersenspoelden. Onze beleidsmakers weten dit ook. Het is totaal onbegrijpelijk dat ze geen beleidsmaatregelen treffen om de religieus-culturele druk die die afstomping veroorzaakt, in te dammen.

Zeer juist , en men kan niet naast onze manier van interpretatie politiek correct denken en natuurlijk niet naast mensenrechten en vrij geloofs en meningsovertuiging . dat is dus een grote hinderpaal om islam beter te integreren , OF meer , eveneens een grote hinderpaal om de islam als gemeeschap te zien binnen onze maatschappij terwijl die moslim gemeenschap niet een zwaar financieel gewicht is op ons sociaal ecomnomisch bestel .

Mocht dat beter in evenwicht gebracht worden dan zou de interesse om te profiteren , en het interessante en aanlokkelijke om in dit biotoop te komen gedijen minder aantrekken . en de haat vanuit onze bevolking minder aanwakkeren . En daar is een heel acuraat en doeltreffend middel voor . Belasting op consumptie . OOK wie niet werkt en niet bijdraagt aan sociale zekerheid nu , eet en consumeert . Dat is dus het middel om ook de moslims die op vrijdag er het bijltje bij neerleggen om naar de moskee te gaan , ook te laten meefinancieren aan oms sociaal stelsel . Laat ze maar rondjes draaien in hun BMW . iedere tankbeurt en of consumptie van 100 € levert aan een consumptie belasting van VB 100 , 50 € aan de overheid . Het profitariaat zou al heel wa milder zijn.
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 15:52   #14327
Klarekijk
Banneling

Standaard

Oorspronkelijk geplaatst door Elbow

Zeer juist , en men kan niet naast onze manier van interpretatie politiek correct denken en natuurlijk niet naast mensenrechten en vrij geloofs en meningsovertuiging . dat is dus een grote hinderpaal om islam beter te integreren , OF meer , eveneens een grote hinderpaal om de islam als gemeeschap te zien binnen onze maatschappij terwijl die moslim gemeenschap niet een zwaar financieel gewicht is op ons sociaal ecomnomisch bestel .

Mocht dat beter in evenwicht gebracht worden dan zou de interesse om te profiteren , en het interessante en aanlokkelijke om in dit biotoop te komen gedijen minder aantrekken . en de haat vanuit onze bevolking minder aanwakkeren . En daar is een heel acuraat en doeltreffend middel voor . Belasting op consumptie . OOK wie niet werkt en niet bijdraagt aan sociale zekerheid nu , eet en consumeert . Dat is dus het middel om ook de moslims die op vrijdag er het bijltje bij neerleggen om naar de moskee te gaan , ook te laten meefinancieren aan oms sociaal stelsel . Laat ze maar rondjes draaien in hun BMW . iedere tankbeurt en of consumptie van 100 € levert aan een consumptie belasting van VB 100 , 50 € aan de overheid . Het profitariaat zou al heel wa milder zijn.
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 17:05   #14328
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
en die enkelband werd per post verstuurd of zo?
De Bie heeft zich moeten aanbieden in een strafinrichting om zijn enkelband te kunnen bekomen.
Hij heeft niet 1 dag in de gevangenis gezeten.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 17:09   #14329
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En meer dan dat heb je nog altijd niet te vertellen over dat gevaarlijk moslimgespuis dat ze zomaar op straat laten lopen???
Daar ging het niet over.
Er werd beweerd "en daar komen ze mee weg", terwijl hij veroordeeld werd tot 2 jaar effectief.
Oud 11 februari 2012, 17:12   #14330
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
maar ze hebben hun buik ook vol van mensen die zeggen dat blanke Belgen racisten zijn (ik hoop dat arti meeleest).
Dat komt goed uit, ik heb ook mijn buik vol van mensen die veralgemenen.
Oud 11 februari 2012, 17:25   #14331
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat komt goed uit, ik heb ook mijn buik vol van mensen die veralgemenen.
U moet het nogal moeilijk hebben met jezelf dan
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 17:29   #14332
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
De Bie heeft zich moeten aanbieden in een strafinrichting om zijn enkelband te kunnen bekomen.
Hij heeft niet 1 dag in de gevangenis gezeten.
en Belkacem die al veertien veroordelingen heeft gekregen + 10 jaar cel wegens drugsdealen in Marokko en nu dus TWEE jaar wegens beledigen van niet-moslims, mag gewoon naar huis? ZONDER enkelband?
Oud 11 februari 2012, 17:30   #14333
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar ging het niet over.
Er werd beweerd "en daar komen ze mee weg", terwijl hij veroordeeld werd tot 2 jaar effectief.
wat betekent ondertussen effektief? gewoon naar huis mogen gaan zonder enkelband?

Nu ja, naar Marokko zal ie wel niet trekken, en in Frankrijk werd hij ook al eens opgepakt, dus is het openluchtgevang Belgique waarschijnlijk nog de betere verblijfsplaats? Spijtig toch wel dat er in dat openluchtgevang nog een aantal niet criminele nietmoslims wonen.

Citaat:
Fouad Belkacem, de leider van Sharia4Belgium die afgelopen zaterdag aangehouden werd ten gevolge van een sit-in tegen de wet die het dragen van de nikab verbiedt in Frankrijk, zou mogelijk aan Marokko uitgeleverd kunnen worden. Daar is hij namelijk veroordeeld tot tien jaar gevangenis voor drugshandel.

Marokko heeft een internationaal aanhoudingsbevel uitgevaardigd tegen Fouad Belkacem, die in Frankrijk bekend staat omdat hij aan Carla Bruni aanraadde de nikab te dragen. Een onderzoek is ook gestart in Frankrijk over een aantal verklaringen van de man op YouTube.

De Antwerpse salafist van Marokkaanse afkomst, ook Abou Imran genoemd, is momenteel in hechtenis in Parijs. Ook al geniet hij van de Belgische en de Marokkaanse nationaliteit, heeft Frankrijk het exclusieve recht om over zijn uitlevering aan Marokko te beslissen.
http://www.bladna.nl/sharia4belgium-...kko,00499.html

Maar kom, laten we het verder over Debie hebben zeker?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 11 februari 2012 om 17:40.
Oud 11 februari 2012, 17:32   #14334
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
U moet het nogal moeilijk hebben met jezelf dan
Linkse zelfhaat, dat dan opnieuw leidt tot artisjok-style veralgemeningen dat WE uitbuiters zijn en natuurlijk ook racisten. Een vicieuze cirkel.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 17:37   #14335
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik schrijf toch niet dat het jouw schuld is dat die Nigeriaan mensen smokkelde.
Jij bent toch nog altijd verantwoordelijk voor wat jij zelf schrijft.
Gezien je calimero-reactie, ga ik er van uit dat je geen argumentatie meer hebt, en me gelijk moet geven.
Ik had begrepen dat er naar jouw reactie op die Nigeriaan werd gepolst, maar verder dan bovenstaand getrol geraak je weer niet.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 17:46   #14336
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik had begrepen dat er naar jouw reactie op die Nigeriaan werd gepolst, maar verder dan bovenstaand getrol geraak je weer niet.
Zo had iedereen dat begrepen Andev. De Trol heeft zo haar eigen manieren om duidelijk te maken dat ze geen probleem heeft met Nigeriaanse mensenhandelaars. Het waren ook muzels hé.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 20:18   #14337
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit : "En zoals gewoonlijk levert u geen enkel commentaar op de Nigeriaan die de mensensmokkel organiseerde en er dik geld aan verdiende." is een afleidingsmaneuver.
Ik reageerde op Marie's uitspraak over een immigratiestop. Wat inhoudt dat ze oproept om de conventie van Genève op te blazen en om de mensenrechten niet na te leven.
Daarover ging onze discussie.
Oud 11 februari 2012, 20:48   #14338
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik reageerde op Marie's uitspraak over een immigratiestop. Wat inhoudt dat ze oproept om de conventie van Genève op te blazen en om de mensenrechten niet na te leven.
Grappig uw CvG-gekakel, want het zijn net de Zwitsers zelf die oproepen tot veel strengere immigratiewetten:

"Net geen 70% van de Zwitserse kiezers heeft op zondag 24 september bij referendum ingestemd met een drastische verscherping van de vreemdelingenwetten en de wet op het asielrecht." http://www.indymedia.be/index.html%3...%252F4271.html

Allemaal racisten, die Zwitsers ?

En o ja, zijn dit ook allemaal racisten ? http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...igranten.dhtml
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 21:41   #14339
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Grappig uw CvG-gekakel, want het zijn net de Zwitsers zelf die oproepen tot veel strengere immigratiewetten:

"Net geen 70% van de Zwitserse kiezers heeft op zondag 24 september bij referendum ingestemd met een drastische verscherping van de vreemdelingenwetten en de wet op het asielrecht." http://www.indymedia.be/index.html%3...%252F4271.html

Allemaal racisten, die Zwitsers ?

En o ja, zijn dit ook allemaal racisten ? http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...igranten.dhtml
Niets om fier over te zijn. En wat heeft een Ipsospeiling of een Zwitserse oprisping van xenofobie te maken met de Conventie van Genève ?

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 februari 2012 om 21:44.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 21:58   #14340
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Niets om fier over te zijn.
Nochtans allemaal democraten, Filo.
Of kan je je dus maar beter laten overrompelen, door trossen sociale uitzuigers en asielzoekers toe te laten ?
Die zelfhaat, da's pas om fier op te zijn...
Citaat:
En wat heeft een Ipsospeiling of een Zwitserse oprisping van xenofobie te maken met de Conventie van Genève ?
De CvG is opgesteld in de geest om échte asielzoekers op te nemen die, als er opnieuw vrede is in het land dat ze ontvluchtten, zich daar opnieuw vestigen ipv zich hier permanent te vestigen op kosten van de autochtone bevolking.

Idem voor de zgn immigranten die zich sociaal nestelen en daarbij hun familie laten overkomen, die dan ook de sociale voorzieningen leegzuigen.

Of vind jij ook, dat we hier de hele derde wereld moeten huisvesten, omdat de CvG volgens de forumpoco's een quasi goddelijke autoriteit heeft ?

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 11 februari 2012 om 21:59.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be