Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 februari 2012, 11:12   #221
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het ging hierover :
Als onze politici handelsakkoorden afsluit, doet ze dat in het belang van onze economie.
Moet ze er dan rekening mee houden of het land waarmee ze dat akkoord afsluit de mensenrechten en arbeidsrechten eerbiedigt. Of vegen we daar vierkant ons voeten aan?
En is het aan onze politici om uit te maken of een land de mensenrechten respecteert ?
Moeten zij bepalen wat de arbeidsrechten in dat land moeten zijn ?
Of moeten ze dat aan u vragen? In dat geval zullen er weinig handelsakkoorden afgesloten worden.
Zelfs België houdt zich volgens u niet aan de mensenrechten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 11:12   #222
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

ik vind het vooral interessant dat Artisjok geen verschil ziet tussen mensenrechten die stellen dat "slavernij wordt verafschuwd" (islamitische universele mensenrechten) en degenen die stellen dat "slavernij is verboden".

En daarvoor moeten wij dan betalen?

Staat er wel eens iemand bij stil dat in Cairo nu zelfs de opstellers van deze "mensenrechten" aan de macht gekomen zijn middels "democratische" verkiezingen met steun van onze leuke linkiewinkievriendjes zoals Artisjok?

(neen de koran moet ze niet lezen, en nog minder de UIDHR waar ze zich toch o zo voor inzet!).

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 11 februari 2012 om 11:16.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 11:14   #223
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan is het roven van de grondstoffen van andere ook nog tegen de mensenrechten.
Dat klopt.
En van wie zijn die grondstoffen volgens u ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 13:10   #224
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En is het aan onze politici om uit te maken of een land de mensenrechten respecteert ?
Moeten zij bepalen wat de arbeidsrechten in dat land moeten zijn ?
Of moeten ze dat aan u vragen? In dat geval zullen er weinig handelsakkoorden afgesloten worden.
Zelfs België houdt zich volgens u niet aan de mensenrechten.
Kijk, het is erg eenvoudig. Aan de oorzaken van immigratie kunnen wij niets doen. Wij kunnen het intern beleid van alle landen wereldwijd niet bepalen, zo simpel is dat. Mensen moeten dit zelf doen, net zoals vrouwen en arbeiders dit hier deden.
We kunnen wel de gevolgen van migratie aanpakken op eigen grondgebied, stellen dat we daarvoor de oorzaken moeten aanpakken of anders niet met die gevolgen op eigen grondgebied mogen bezig zijn is de grootste leugen die je anderen kunt wijsmaken.
Sommigen op dit forum hebben daar zowat een patent op,domme meningen zijn dan ook niet verboden
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 13:25   #225
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Kijk, het is erg eenvoudig. Aan de oorzaken van immigratie kunnen wij niets doen. Wij kunnen het intern beleid van alle landen wereldwijd niet bepalen, zo simpel is dat. Mensen moeten dit zelf doen, net zoals vrouwen en arbeiders dit hier deden.
We kunnen wel de gevolgen van migratie aanpakken op eigen grondgebied, stellen dat we daarvoor de oorzaken moeten aanpakken of anders niet met die gevolgen op eigen grondgebied mogen bezig zijn is de grootste leugen die je anderen kunt wijsmaken. Sommigen op dit forum hebben daar zowat een patent op,domme meningen zijn dan ook niet verboden

De betere do-gooders die ons met zulke non-argumentatie rond de oren willen slaan, kunnen natuurlijk wel steeds zèlf persoonlijk naar GINDERACHTER gaan om daar PERSOONLIJK bewegingen uit de grond te gaan stampen die een verbetering van van leefomstandigheden van die bepaalde bevolkingsgroepen kunnen bewerkstelligen. Dié mensen hebben wel ons respect en bewondering nodig.
Ik denk hier bijvoorbeeld aan Jeanne Devos:

Citaat:
Devos richtte ook de National Domestic Workers Movement op, die zich ontfermt over verschopte straatkinderen en misbruikt huispersoneel.
Maar ik denk niet dat we daar alboretum en artisjok gaan terugvinden.
Oud 11 februari 2012, 13:30   #226
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
De betere do-gooders die ons met zulke non-argumentatie rond de oren willen slaan, kunnen natuurlijk wel steeds zèlf persoonlijk naar GINDERACHTER gaan om daar PERSOONLIJK bewegingen uit de grond te gaan stampen die een verbetering van van leefomstandigheden van die bepaalde bevolkingsgroepen kunnen bewerkstelligen. Dié mensen hebben wel ons respect en bewondering nodig.

Waarbij onmiddellijk de vraag opduikt : waarom vinden we daar de alboretoos en artisjokken niet. Luiheid? Lafheid? Waarom blijven het ordinaire praatjesmakers die de daad niet bij het woord voegen?
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 15:11   #227
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar doe ik dat?
Graag citaat met link.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok
Ik durf te betwijfelen dat die rijkdom eerlijk verworven werd.
Diefstal, geweld, uitbuiting, overtreden van mensenrechten en arbeidsrechten,... kan je toch niet eerlijk noemen.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=173
Hier laat je uitschijnen dat misdaden van enkelingen door gans de groep waartoe ze behoren, bedrijven en ondernemers, worden begaan.
En volgens jouw 'logica' is dat racistisch of minstens aanzetten tot haat tegen die groep.

Laatst gewijzigd door daiwa : 11 februari 2012 om 15:12.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 15:44   #228
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Akkoord , en die mensen met hun rechten van de andere kant van de wereld hebben ook plichten . Het is toch niet allemaal ons fout dat het is somige landen ven herkomst er heel slecht aan toe gaat , coruptie en geweld er de dagelijkse gangmaker is .
Neen, dat is niet allemaal onze schuld, er is ook niemand die beweert dat het allemaal onze schuld is.
Citaat:
Messchien zouden die mensen wel eerst eens kijken hoe het in hun eigen straat is en met hun buren eens klappen om de boel een beetje op te kuisen en wat samen te werken en aan vrede te denken, dan zouden ze , 1 vaker meer geluk vinden in hun eigen omgeving en 2 indien ze dan toch naar hier komen , al een betere ingesteldheid hebben en wat gemotiveerder zijn .
Ze hebben dat geprobeerd in Armenie.
Wat was de reactie van de EU?
http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=17
Ik beweer niet dat het allemaal de schuld is van de EU, maar de EU heeft wel een zekere invloed.
Citaat:
Mensen die pleiten om de rijkdom van hier te behouden, praten ook niet altijd enkel om de centen , wij praten dan ook om de intelectuele rijkdom , die menselijkheid , vrede en rust in houd ipv vrouwen onderdrukking , verraad en oproer of erger atijd met de gebalde vuist op straat en opstanden en aanslagen .

De meeste mensen die de migratie willen stoppen zijn meer bezig met de intelectuele rijkdom , om de onrust conflikten hier buiten te houden .
Het ging niet over rijkdom behouden, het ging hierover :
Als onze politici handelsakkoorden afsluit, doet ze dat in het belang van onze economie.
Moet ze er dan rekening mee houden of het land waarmee ze dat akkoord afsluit de mensenrechten en arbeidsrechten eerbiedigt. Of vegen we daar vierkant ons voeten aan?
Citaat:
Het comflikt van tussen Joden en Libanezen , ( ik spreek me niet uit wie daar fout is ) maar dat is toch niet echt een model om te importeren he , en je moet echt geen intelectueel zijn om te beseffen dat wanneer vb 50 % van onze bevolking moslim zal zijn dat we gelijk met het zelfde comflikt zullen zitten . want die derde generatie zegt nu ook al dat Belgie hun land is .
Waar haal je het vandaan dat iemand dat model zou willen importeren?
Citaat:
Nu , Ik reis ook wel een beetje , wel in om het even welk land ik ga , Ik ben en ik blijf daar te gast , Ik gedraag me als de bezoeker , en niet als diegene die de eisen gaat stelen hoe ze mij moeten behandelen .
Is dit de oplossing die jij voorstelt?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 15:50   #229
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
We kunnen wel de gevolgen van migratie aanpakken op eigen grondgebied, stellen dat we daarvoor de oorzaken moeten aanpakken of anders niet met die gevolgen op eigen grondgebied mogen bezig zijn is de grootste leugen die je anderen kunt wijsmaken.
Sommigen op dit forum hebben daar zowat een patent op,domme meningen zijn dan ook niet verboden
Ok, dan schaffen we de UNO, het IMF, de NATO e.d. af.
We exporteren en importeren niets meer.
Oud 11 februari 2012, 15:56   #230
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is er onzin? Dat men stelt dat de eigen rijkdom voor gaat op de mensenrechten van de rest van de wereld.
http://forum.politics.be/showthread....26#post5974126

Dat is toch geen blijk van veel respect voor die mensenrechten!
Die stelling is er een van zwart galligheid , afgunst en jaloezie .

Mensen die niet meer in staat zijn en niet meer verlangen om een beetje kapitaal en rijkdom te hebben , ziin niet alleen niet gemotiveerd , ze zijn ook afgunstig tegen over zij die wel iets presteren en zijn bij gevolg nagenoeg rechtstreeks een ballast op onze welvaart .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 15:57   #231
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ok, dan schaffen we de UNO, het IMF, de NATO e.d. af.
We exporteren en importeren niets meer.
och? JIJ bent UNO IMF en NATO? "WE"?

"WE" zijn baas over heel de wereld is het niet? de Artisjokskes en de Alboreto's die eens gaan zeggen wat de anderen moeten doen?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 11 februari 2012 om 15:58.
Oud 11 februari 2012, 15:58   #232
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Hier laat je uitschijnen dat misdaden van enkelingen door gans de groep waartoe ze behoren, bedrijven en ondernemers, worden begaan.
En volgens jouw 'logica' is dat racistisch of minstens aanzetten tot haat tegen die groep.
Neen ik laat niet uitschijnen dat gans die groep zijn rijkdom op oneerlijke wijze vergaard heeft.
Ik had moeten schrijven
Ik durf te betwijfelen dat al die rijkdom eerlijk verworven werd.
Diefstal, geweld, uitbuiting, overtreden van mensenrechten en arbeidsrechten,... kan je toch niet eerlijk noemen.
Oud 11 februari 2012, 16:02   #233
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Die stelling is er een van zwart galligheid , afgunst en jaloezie .

Mensen die niet meer in staat zijn en niet meer verlangen om een beetje kapitaal en rijkdom te hebben , ziin niet alleen niet gemotiveerd , ze zijn ook afgunstig tegen over zij die wel iets presteren en zijn bij gevolg nagenoeg rechtstreeks een ballast op onze welvaart .
Dat betekent toch niet dat die mensen niet verlangen om "een beetje kapitaal en rijkdom te hebben". Dat betekent dat ze dat niet ten koste van om het even wat willen. Dat ze ook nog rekening houden met andere zaken.

Wat doet je denken dat het uit afgunst zou zijn?
Oud 11 februari 2012, 16:04   #234
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Da's al de tweede keer dat je een zelfverklaarde anti-racist betrapt op racisme. Eerst Alboreto, nu de Trol.
Oud 11 februari 2012, 16:07   #235
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen ik laat niet uitschijnen dat gans die groep zijn rijkdom op oneerlijke wijze vergaard heeft.
Ik had moeten schrijven
Toch wel sjok.
Je scheert gans de groep over dezelfde kam inplaats van een onderscheid te maken tussen bedrijf A en B.
Bedrijf A bezondigt zich aan diefstal, uitbuiting, overtreden van de mensenrechten maar bedrijf B doet dat niet.

Laatst gewijzigd door daiwa : 11 februari 2012 om 16:13.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 16:08   #236
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
och? JIJ bent UNO IMF en NATO? "WE"?

"WE" zijn baas over heel de wereld is het niet? de Artisjokskes en de Alboreto's die eens gaan zeggen wat de anderen moeten doen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice
Sommigen hebben een ( vals) gevoel van morele superioriteit nodig en halen dit uit " voor migratie " zijn. Niet dat ze inhoudelijk zinvolle dingen kunnen zeggen of zelfs maar eenvoudige vragen betantwoorden, het gaat over de morele superioriteit tegenover anderen die door kritisch denken wel migratie tegen het licht willen houden. dat is bedreigend en dus zijn kritische geesten de vijand. Zo simpel is het hoor.
Oud 11 februari 2012, 16:09   #237
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik had moeten schrijven
DUS stel jij voor om de hele wereld eens plat te branden en iedereen op gelijk schaal opnieuw kan beginnen . Hoe lang gaat het duren denk je eer er opnieuw mensen zijn die inovatiever zijn en die meer motivatie of leiderschap hebben om iets te organiseren en er uiteindelijk beter van worden .

Zonder rijken , zou ook nooit Roll's Roys mooie auto's maken . Zonder de techniek en ontwikkeling van die zeer gedreven mensen achter dit prestige merk zou er ook nooit abs op je kleine stadswagen gekomen zijn . MAAR VOORAL . zonder dat Prestige merk zouden er ook geen ongelofelijk fiere en gemotiveerde arbeiders zijn die perfectie nastreven en genieten om deel uit te maken van een team die dergelijke kwaliteit leverd en zich als echte vakman gewaardeerd voelen .
Oud 11 februari 2012, 16:10   #238
Klarekijk
Banneling

Standaard

Schaf de rijkdom af en we leven allen in een grot zoals in Irak . Is dat jouw ideale wereld ?
Oud 11 februari 2012, 16:11   #239
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
En na al die jaren werd er eindelijk een akkoord bereikt om wereldwijd een minimum aan rechten toe te kennen aan huispersoneel. Mede door haar gelobby.
Iets wat volgens sommige forum-gebruikers onmogelijk is.

Citaat:
Gelieve je persoonlijke aanvallen te staken.
Jij weet niet wat andere forummers al dan niet doen, en waar ze al dan niet te vinden zijn.
Oud 11 februari 2012, 16:17   #240
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
DUS stel jij voor om de hele wereld eens plat te branden en iedereen op gelijk schaal opnieuw kan beginnen .
Neen, hoor. Dat stelde ik niet voor.
Dit stelde ik voor :
De campagne Waardig Werk eist van onze politici betere en bindende regels die de rechten van de werknemers wereldwijd beschermen.

1. We willen weten welke arbeid er schuil gaat achter de spullen die we kopen. Waardig werk of uitbuiting?
De in België gevestigde bedrijven moeten bij wet verplicht worden om kenbaar en controleerbaar te maken onder welke arbeidsomstandigheden zij produceren. Dit voor de hele productieketen, dus ook hun onderaannemers en toeleveranciers in binnen- en buitenland moeten hierbij in beeld komen.

2. We willen een Europa dat niet alleen denkt aan winst en competitiviteit, en werknemers de tol laat betalen.
Het beleid van de Europese Unie zet wetten en regels die werknemers beschermen onder druk. Wij eisen het tegendeel. Europa moet binnen de eigen grenzen en daarbuiten een economisch beleid voeren dat het respect voor de arbeidsrechten stimuleert.

3. België en Europa beschikken over hefbomen om druk uit te oefenen op bedrijven. Nu nog de politieke wil om ze te gebruiken.
België en Europa moeten in hun handels- en investeringsbeleid bedrijven voortdurend ertoe aanzetten om de fundamentele arbeidsrechten te respecteren en moet landen steunen en stimuleren om die afdwingbaar te maken.

4. Het IMF en de Wereldbank moeten stoppen met het ondermijnen van de bescherming van werknemers.
Het Internationaal Muntfonds en de Wereldbank oefenen druk uit op landen om regelgeving ter bescherming van de werknemers af te bouwen. Het IMF en de WB moeten dit beleid radicaal omgooien en richten op het promoten van waardig werk.

5. Bij financiële crisissen betalen werknemers steeds de rekening. Stop financiële speculatie.
Door de financiële crisis zullen in 2009 in Noord en Zuid naar schatting meer dan 40 miljoen banen verloren gaan. Financiële speculatie speelt een belangrijke rol bij het ontstaan van dergelijke crisissen. Alle maatregelen moeten genomen worden om financiële crisissen in de toekomst te vermijden.
http://www.detijdloopt.be/index.php?...210&Itemid=159
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be