Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 februari 2012, 08:46   #101
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen. Waar lees jij iets dergelijks?
Arti, je bent veel te serieus in de discussie:

maar de aligorie (is het juiste woord weet het niet direct) is prachtig: de vergelijking van een religieuse moslim met een religieuze veggie

ha, dus een veggie jeugdbeweging , veggie beenhouwer ? , een veggie kerk, een veggie school, een veggie wetboek, alles voor veggies die religeus veggie willen zijn en dit op manu militari wille outen in de maatschappij zodanig dat diegene die geen veggie te pas en te onpas verplicht gaan zijn om daar rekening lee te houden. Je kan als veggie niet huwen met een niet-veggie, wan tanders moet je u eerst bekeren. Als je als veggie voorhuwelijkse seks hebt met een niet veggie daarentegen is dat geen zonde. Je kan ook als niet veggie de groentjes snijden van een veggie want anders is dat verkeerd en niet goed gedaan, die homeopatische dynamisering is daar niet aanwezig.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 08:53   #102
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Arti, je bent veel te serieus in de discussie:
Indien het je bedoeling is om enkel wat te zeveren, kan je terecht in K&K.

Citaat:
maar de aligorie (is het juiste woord weet het niet direct) is prachtig: de vergelijking van een religieuse moslim met een religieuze veggie
Jij maakt die vergelijking.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 09:34   #103
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Doet ze altijd als ze het niet kan halen. Zaken uit z'n context rukken en idioot beginnen doen. Staat ze nu eenmaal bekent om.
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 10:27   #104
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij de Chiro in het dorp worden geen misvieringen gehouden, zelfs niet voor het 10-jarig bestaan van de Chiro na het samensmelten van de jongens- en de meisjes-Chiro.
Zeer goed.
Niet met kinderen in de clubhuizen van peedees gaan.

Citaat:
Er wordt voor vegetarisch eten gezorgd op bivak en week-end.
Dat is voldoende om atheïsten, moslims en vegetariërs te hebben als lid.
Oud 11 februari 2012, 10:40   #105
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch wel.
Daarom zijn er op univ's e.d. nu ook vegetarische maaltijden voorzien.
Hebben ook vrijzinnigen recht op een dag verlof wanneer hun kind deelneemt aan de het lentefeest voor 12-jarigen.
univ = jeugdbeweging?

het lijkt me normaal dat er op de unief een variabel aanbod aan voeding wordt voorzien, waar zowel hindoe (geen rundsvlees), veggie (geen vlees), moslim (geen varkensvlees) als de vermaledijde onnozele westerling die de restjes dan maar moet opeten aan hun trekken kunnen komen.

het is NIET normaal dat de moslim eist dat alles wat door een onreine kaffer werd vastgehouden gecontroleerd wordt door een MOSLIM-only voedselinspecteur zodat die het etiketje halal erop kan kleven!

Nog minder heeft dit te maken met jeugdbewegingen.

Voor iemand die vindt dat de Chiro geen missen meer mag laten bijwonen gaat dit toch wel héél ver. Waarom stel je niet voor dat de chiro elke vrijdag naar de moskee het gebed moet meedoen omdat ze anders geen sluierchiromeisjes binnenkrijgen?

(of zijn er te weinig moslims in uw dorp? wacht even tot ze met 30% zijn, dan mag je blij zijn dat je dochter nog een jeugdbeweging vindt, tenzij je er vijftig km voor om gaat rijden elke week).
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 11:45   #106
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Minister-Smet-pleit-voor-allochtone-jeugdbeweging.
Zo kunnen we vandaag in Het laatste nieuws lezen.
Het gaat dus goed met de integratie, blijkbaar. Een van de pot gerukt verhaal :
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...beweging.dhtml
The easy way ?
Ook wel weeral typerend dat dit vanuit de overheid moet gelanceerd worden. Kunnen de allochtonen weeral niet zelf eens iets bedenken om zich bezig te houden?
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 12:02   #107
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Ook wel weeral typerend dat dit vanuit de overheid moet gelanceerd worden. Kunnen de allochtonen weeral niet zelf eens iets bedenken om zich bezig te houden?
maar dat doén ze zegt die mijnheer van de moslimexecutieve. Alleen wordt dit door Europa blijkbaar niet als "jeugdgroepering" beschouwt.
Nochtans doen ze vijfmaal daags minstens een gelijkaardige yogaoefening als de groet aan de zon, zodat ook fysieke inspanning wordt aangeboden, en verder geestelijke spelletjes zoals "hoe zeg ik het in het arabisch" of "hoe leer ik arabische kalligrafie".... Als verdere sporten leren ze dan kickboksen of een of andere vorm van geweldsport zodat ze leren om beheersd te kloppen, slagen en sjotten.

ik begrijp dus niet waar ze over zeuren.

Zoals Artisjok al aantoonde: het k�*n toch niet de bedoeling zijn om met de volgelingen van Mohammed naar de kerk te gaan om de mis te volgen? dakannie hé.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 11 februari 2012 om 12:04.
Oud 11 februari 2012, 12:16   #108
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik lees dat de discussie hier verzandt in wat er wel/niet op het menu moet staan om jongeren toegang tot de jeugdbewegingen te geven.
Mij lijkt dit niet de kern van de zaak, want je kunt gewoon zorgen dat wanneer jongeren op kamp gaan of andere activiteiten doen waarbij een maaltijd voorzien is, geen varkensvlees wordt gegeven en voldoende groenten zijn om ook de magen van vegetariers te vullen. Dat is dan niet halal, maar dat hoeft ook helemaal niet, de Koran stelt duidelijk " het leven gaat voor" dus mogen moslims gerust niet halal eten wanneer dit niet voorzien is. Door rekening te houden met het verbod op varkensvlees kom je dus voldoende tegemoet aan de verwachtingen van die groep en ligt de balans in het midden.

Maar desondanks zul je geen of amper moslimjongeren bereiken, het gemengd sociaal verkeer ( meisjes en jongens, gelovige moslims met ongelovigen samen) is de drempel die participatie van moslims in de weg staan, net zoals bij alle andere initiatieven voor jongeren. Kijk maar naar de participatie binnen tekenacademies, muziekscholen, danslessen, enz..zelfs bij sport zie je dit, wanneer allochtonen lesgeven komen jongens( meisjes veel minder) daarop af maar binnen het reguliere sportaanbod veel minder.

Het is ergerlijk dat we ministers hebben die voor materie bevoegd zijn waar ze blijkbaar weinig over weten, we blijven maar geld pompen in zaken die niet haalbaar zijn, groepen die bewust kiezen voor segregatie uit religieuze overwegingen zullen niet bereikt worden, tenzij je de hele werking gaat afstemmen op hun voorschriften.

Wat dan? Die groepen mogen volgens mij kiezen voor segregatie, die vrijheid is er, maar dan moeten ze dan zelf financieren, de overheid mag dit niet ondersteunen met subsidie omdat vanuit maatschappelijk oogpunt die segregatie niet wenselijk is.
Simpel toch? Mij lijkt van wel!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 12:19   #109
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
maar dat doén ze zegt die mijnheer van de moslimexecutieve. Alleen wordt dit door Europa blijkbaar niet als "jeugdgroepering" beschouwt.
Nochtans doen ze vijfmaal daags minstens een gelijkaardige yogaoefening als de groet aan de zon, zodat ook fysieke inspanning wordt aangeboden, en verder geestelijke spelletjes zoals "hoe zeg ik het in het arabisch" of "hoe leer ik arabische kalligrafie".... Als verdere sporten leren ze dan kickboksen of een of andere vorm van geweldsport zodat ze leren om beheersd te kloppen, slagen en sjotten.

ik begrijp dus niet waar ze over zeuren.

Zoals Artisjok al aantoonde: het k�*n toch niet de bedoeling zijn om met de volgelingen van Mohammed naar de kerk te gaan om de mis te volgen? dakannie hé.
Natuurlijk is het aanbieden van religieuze activiteiten aan jongeren geen vorm van jeugdbeweging, enkel religieuze vorming is de doelstelling niet. Het laat wel de kloof zien tussen Westers en Islamitisch denken, daar mag die executieve al op worden aangesproken, dat daar nog geld naartoe gaat
Oud 11 februari 2012, 12:25   #110
Elbow
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik lees dat de discussie hier verzandt in wat er wel/niet op het menu moet staan om jongeren toegang tot de jeugdbewegingen te geven.
Mij lijkt dit niet de kern van de zaak, want je kunt gewoon zorgen dat wanneer jongeren op kamp gaan of andere activiteiten doen waarbij een maaltijd voorzien is, geen varkensvlees wordt gegeven en voldoende groenten zijn om ook de magen van vegetariers te vullen. Dat is dan niet halal, maar dat hoeft ook helemaal niet, de Koran stelt duidelijk " het leven gaat voor" dus mogen moslims gerust niet halal eten wanneer dit niet voorzien is. Door rekening te houden met het verbod op varkensvlees kom je dus voldoende tegemoet aan de verwachtingen van die groep en ligt de balans in het midden.
Ik zie geen reden om op die manier tegemoet te komen aan moslims. Ik stel voor dat zij de inspanningen doen en tegemoet komen aan de meerderheid. Ze gaan echt niet dood gaan van gebarbecuede ribbetjes of van een spaghetti met varkensgehakt.
Scouts hoeven helemaal niet rekening te houden met religieuse verplichtingen.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 12:31   #111
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht

Ik zie geen reden om op die manier tegemoet te komen aan moslims. Ik stel voor dat zij de inspanningen doen en tegemoet komen aan de meerderheid. Ze gaan echt niet dood gaan van gebarbecuede ribbetjes of van een spaghetti met varkensgehakt.
dat vind ik in feite ook: waarom zouden onze kinderen geen varkensvlees meer mogen eten op kamp? degenen die het niet lusten, eten die dag gewoon groenten. Het is niet dat er dagelijk koteletjes op het menu moeten staan. Bij stoofvlees zullen de hindoes dan ook aan de groentjes moeten gaan. OF dagelijks twee soorten vlees voorzien!

Maar, zoals Alice zegt: het zijn niet de voedingsperikelen die de oorzaak zijn: dit is gewoon een doekje voor het bloedne, een excuus. De ware reden werden door Alice duidelijk gemaakt: ze MOGEN niet mixen met die ongelovige honden. D�*t is het probleem.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 11 februari 2012 om 12:34.
Oud 11 februari 2012, 12:32   #112
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Elbow;5982754]
Citaat:

Daar heeft u zeker een punt, maar wanneer je door de balans in het midden te houden andere groepen die ruim vertegenwoordigd zijn in de samenleving toegang geeft tot een jeugdbeweging zie ik niet in waarom je dit niet zou doen. Neem kip of rundsgehakt, halal hoeft dit niet te wezen, en zorg dat veggies ook voldoende hebben, maar zoals uitgelegd draait de hele discussie hier helemaal niet om.
Oud 11 februari 2012, 12:33   #113
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 11 februari 2012 om 12:33.
Oud 11 februari 2012, 12:36   #114
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat vind ik in feite ook: waarom zouden onze kinderen geen varkensvlees meer mogen eten op kamp? degenen die het niet lusten, eten die dag gewoon groenten. Het is niet dat er dagelijk koteletjes op het menu moeten staan. Bij stoofvlees zullen de hindoes dan ook aan de groentjes moeten gaan. OF dagelijks twee soorten vlees voorzien!

Maar, zoals Alice zegt: het zijn niet de voedingsperikelen die de oorzaak zijn: dit is gewoon een doekje voor het bloedne, een excuus. De ware reden werden door Alice duidelijk gemaakt: ze MOGEN niet mixen met die ongelovige honden. D�*t is het probleem.
Inderdaad, zo eenvoudig is het,maakt gij uw stoofvlees niet met rund en donker bier?
Oud 11 februari 2012, 12:46   #115
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:

Daar heeft u zeker een punt, maar wanneer je door de balans in het midden te houden andere groepen die ruim vertegenwoordigd zijn in de samenleving toegang geeft tot een jeugdbeweging zie ik niet in waarom je dit niet zou doen. Neem kip of rundsgehakt, halal hoeft dit niet te wezen, en zorg dat veggies ook voldoende hebben, maar zoals uitgelegd draait de hele discussie hier helemaal niet om.
Nee Alice, daar ben ik niet mee akkoord. Je komt niet tegemoet aan religieuze fanatici. Punt. Geef je een vinger dan nemen ze binnen de korste keren een arm. Als zij zich willen segregeren door hun religieuze gekte, dan doen ze maar, maar dan all the way. Dan moeten zij niet �* la carte gebruik maken van ons ons niet-halal welvaartssysteem, van onze niet-halal uitkeringen, van onze niet-halalgezondheidszorg, van onze niet-halal sociale woningen etc.

Laatst gewijzigd door Elbow : 11 februari 2012 om 12:47.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 13:05   #116
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Nee Alice, daar ben ik niet mee akkoord. Je komt niet tegemoet aan religieuze fanatici. Punt. Geef je een vinger dan nemen ze binnen de korste keren een arm. Als zij zich willen segregeren door hun religieuze gekte, dan doen ze maar, maar dan all the way. Dan moeten zij niet �* la carte gebruik maken van ons ons niet-halal welvaartssysteem, van onze niet-halal uitkeringen, van onze niet-halalgezondheidszorg, van onze niet-halal sociale woningen etc.
Je pint je hier wat teveel op vast, zoals al aangehaald gaat het helemaal niet over wat de pot wel of niet schaft! Ik vind dat je een balans moet zoeken,wanneer je dit doet toon je ook aan dat anderen die balans niet willen.Klaar dan.
Oud 11 februari 2012, 13:28   #117
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, zo eenvoudig is het,maakt gij uw stoofvlees niet met rund en donker bier?
ja kijk, ge kunt die muzelkindjes nu ook weer niet alle dagen "coq au vin" of "konijn op grootmoeders wijze" gaan voorschotelen hé!

maandag:
stoofvlees met bruin bier + friet ----- alternatief= witte bonen in tomatensaus

dinsdag
coq au vin + puree ---- alternatief: witte bonen in tomatensaus

woensdag
konijn met spekskes en pruimen - alternatief witte bonen in tomatensaus

donderdag:
geroosterde varkensribbekes met sla en tomaatjes - alternatief: witte bonen in tomatensaus

vrijdag: Mosselen of spaghetti vongole

alternatief: witte bonen in tomatensaus!

voil�* en nu niet zeuren hé.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 11 februari 2012 om 13:33.
Oud 11 februari 2012, 16:42   #118
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog iemand die denkt dat vegetarisch eten gelijk is aan groenten eten.
Citaat:
Maar desondanks zul je geen of amper moslimjongeren bereiken, het gemengd sociaal verkeer ( meisjes en jongens, gelovige moslims met ongelovigen samen) is de drempel die participatie van moslims in de weg staan, net zoals bij alle andere initiatieven voor jongeren. Kijk maar naar de participatie binnen tekenacademies, muziekscholen, danslessen, enz..zelfs bij sport zie je dit, wanneer allochtonen lesgeven komen jongens( meisjes veel minder) daarop af maar binnen het reguliere sportaanbod veel minder.
Geen of amper? Te weinig, akkoord. Maar geen of amper is toch ietwat overdreven.

Uit een studie in opdracht van de dienst Jeugd van de Vlaamse Gemeenschap bleek :
De omvangrijke studie schetst over het algemeen een positief beeld van de jeugdbewegingen. Veel doemberichten ten spijt, gaat het hen goed. Toch blijkt dat er op het vlak van diversiteit nog wat te verbeteren valt: het merendeel van de leden van Vlaamse jeugdbewegingen is immers blank en afkomstig uit de middenklasse. De jeugdbewegingen zelf geven aan dat hun inspanningen inzake diversiteit nog verbeterd kunnen worden. Daarbij stoten ze soms op hindernissen. De geloofsovertuiging van veel allochtonen bijvoorbeeld, en het feit dat de ouders van allochtone jongeren zelden zelf in een jeugdbeweging zaten, maken dat deze groep jongeren moeilijk warm te maken is voor een lidmaatschap.
Ook de financiële beperkingen van mensen uit lagere sociale klassen vormen soms een (al dan niet vermeende) belemmering.
http://www.sociaalcultureel.be/jeugd...sonderzoek.pdf

Het is dus niet enkel een kwestie van te weinig allochtonen, maar ook van te weinig kinderen uit de lagere sociale klassen.

Wist je, Alice, dat bij een zeer groot deel van de jeugdbewegingen nog altijd meisjes en jongens gescheiden zijn?

Citaat:
Het is ergerlijk dat we ministers hebben die voor materie bevoegd zijn waar ze blijkbaar weinig over weten, we blijven maar geld pompen in zaken die niet haalbaar zijn, groepen die bewust kiezen voor segregatie uit religieuze overwegingen zullen niet bereikt worden, tenzij je de hele werking gaat afstemmen op hun voorschriften.
Ik vind het ergerlijk dat mensen, die amper iets afweten over jeugdbewegingen en de redenen waarom iemand zich niet aansluit hier het hoogste woord komen voeren.
Oud 11 februari 2012, 16:44   #119
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
ja kijk, ge kunt die muzelkindjes nu ook weer niet alle dagen "coq au vin" of "konijn op grootmoeders wijze" gaan voorschotelen hé!

maandag:
stoofvlees met bruin bier + friet ----- alternatief= witte bonen in tomatensaus

dinsdag
coq au vin + puree ---- alternatief: witte bonen in tomatensaus

woensdag
konijn met spekskes en pruimen - alternatief witte bonen in tomatensaus

donderdag:
geroosterde varkensribbekes met sla en tomaatjes - alternatief: witte bonen in tomatensaus

vrijdag: Mosselen of spaghetti vongole

alternatief: witte bonen in tomatensaus!

voil�* en nu niet zeuren hé.
Dat is vriendelijk dat jij je kandidaat stelt als onbezoldigde kookouder en daar je vrije tijd aan wil opofferen.
Oud 11 februari 2012, 17:31   #120
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is dus niet enkel een kwestie van te weinig allochtonen, maar ook van te weinig kinderen uit de lagere sociale klassen.
En de geloofsovertuiging niet vergeten natuurlijk.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be