Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 februari 2012, 23:19   #181
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Het creatief uithollen van de term recidivisme door een reeks van verschillende misdrijven te plegen is voor mij even goed recidivisme.
Ja, ik neem dat goed aan, iedereen heeft zo zijn gedacht over èèn en ander.

Niettemin moet ik voor de goede orde toch verder gaan op de definities zoals ze door de wet bepaald zijn, het zou anders een subjectief boeltje worden als iedereen zomaar rechtertje kon spelen.
Oud 11 februari 2012, 23:42   #182
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Dat zou heel goed zijn.
De Vlamen moeten op de traditio's stemmen.
Tot ze volledig op hun tandvlees zitten.
Boeten zullen ze, dat laf volkje.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 23:51   #183
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Hoeveel mensen hebben op die peiling geantwoord: "laat me met rust" of "laissez-moi tranquille"?
Oud 12 februari 2012, 01:10   #184
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Hoeveel mensen hebben op die peiling geantwoord: "laat me met rust" of "laissez-moi tranquille"?
In Wallonië 300 van de 903, zo een 33% dus. Wallonië is zich ook stilaan tegen het Belgisch establishment aan het keren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 01:20   #185
JongeGentenaar
Vreemdeling

JongeGentenaar's schermafbeelding

Standaard

Ik onthoud uit de peilingen van de afgelopen maanden vooral dat ze ergens tussen de 35 en 39% zit. Vermoedelijk zal 37% het wel ongeveer zijn. Voor een partij die zoveel scoort en met een foutenmarge van 3% is het moeilijk dat zo exact te weten.

Dat de NVA terrein verliest, lijkt me een wat voorbarige conclusie. Algemeen lijkt er eigenlijk niet veel te veranderen in scores van de meeste partijen. Het opvallendste is de pvda die plots boven water lijkt te komen. Misschien zijn er bij Groen en Spa kiezers die daar niet meer gelukkig zijn en naar een alternatief zoeken.
JongeGentenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 01:21   #186
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JongeGentenaar Bekijk bericht
Ik onthoud uit de peilingen van de afgelopen maanden vooral dat ze ergens tussen de 35 en 39% zit. Vermoedelijk zal 37% het wel ongeveer zijn. Voor een partij die zoveel scoort en met een foutenmarge van 3% is het moeilijk dat zo exact te weten.

Dat de NVA terrein verliest, lijkt me een wat voorbarige conclusie. Algemeen lijkt er eigenlijk niet veel te veranderen in scores van de meeste partijen. Het opvallendste is de pvda die plots boven water lijkt te komen. Misschien zijn er bij Groen en Spa kiezers die daar niet meer gelukkig zijn en naar een alternatief zoeken.
Puike analyse voor een jonge Gentenaari

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 12 februari 2012, 04:11   #187
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Ik begrijp mijn belgicistische forumgenoten niet.

In de vorige peiling kwam NVA op 39,8 procent uit.
Toen de ontzetting bij de belgicisten net begon weg te deemsteren, kregen ze een enorme boost door het bericht dat die 39,8 procent eigenlijk een 2 procent minder had moeten zijn, foutje van de peilers.

Enkel Fonne alludeert hier op.

Als we in acht nemen dat deze peiling net na de affaire Muyters werd afgenomen (of wat dacht je???) en dan kom je op een onheilspellende 37 procent uit, nog steeds 9 fuckin' procent meer dan bij de verkiezingen van 2010 (en dat voor die partij die zogezegd de oorzaak is van alles wat mank liep en loopt, en ipv daarvoor bestraft te worden met minder stemmen, er nog een volle derde meer krijgt dan op de allervlaamste dag in 2010), dan zou ik als belgicist jeuk in de nek krijgen.

Moet je ook eens kijken naar het resultaat van de PS:
Van 37,6 procent in 2010 naar 35,4 procent in november (weet wel niet of ook hun resultaat toen lager had moeten zijn, of enkel dat van NVA, denk persoonlijk het laagste), naar 31,9 procent nu.

We weten dat het niet kan, maar je zou bijna zweren dat de Waalse kiezers massaal overgelopen zijn van de partij die het vaderland heeft gered, naar de partij die de schuld is van alles wat fout loopt.

En dan nog zijn er hier massa's blinden, die de échte evolutie niet willen zien, en enkel kijken naar dat ene lichtpuntje: NVA heeft maar 9 procent meer dan in 2010, ipv mogelijk 11 in november 2011.

Jongens, wake up: aan deze kant van de taalgrens halen de regerende federale partijtjes amper evenveel stemmen als de NVA, aan Franstalige zijde wordt de imperator van de PS een verlies aan de broek gesmeerd van 6 procent. Dat zijn de feiten.

Onoverkoombare conclusie:
1. Steeds minder mensen zijn geneigd deze regering te steunen, ook aan de overkant van de taalgrens.
2. Alles op de NVA steken en Di Rupo als de verantwoordelijke redder des vaderlands afschilderen lukt aan geen kanten in Vlaanderen, het blijkt nu ook steeds minder te pakken in Wallonië.

Wat automatisch doet vermoeden dat het met de staat België en diens bestuurbaarheid alleen maar achteruit zal gaan bij een volgende stembusgang, ondanks Elio's grote droom om door te gaan tot sint-juttemis om de NVA af te blokken.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 04:11   #188
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Ik begrijp mijn belgicistische forumgenoten niet.

In de vorige peiling kwam NVA op 39,8 procent uit.
Toen de ontzetting bij de belgicisten net begon weg te deemsteren, kregen ze een enorme boost door het bericht dat die 39,8 procent eigenlijk een 2 procent minder had moeten zijn, foutje van de peilers.

Enkel Fonne alludeert hier op.

Als we in acht nemen dat deze peiling net na de affaire Muyters werd afgenomen (of wat dacht je???) en dan kom je op een onheilspellende 37 procent uit, nog steeds 9 fuckin' procent meer dan bij de verkiezingen van 2010 (en dat voor die partij die zogezegd de oorzaak is van alles wat mank liep en loopt, en ipv daarvoor bestraft te worden met minder stemmen, er nog een volle derde meer krijgt dan op de allervlaamste dag in 2010), dan zou ik als belgicist jeuk in de nek krijgen.

Moet je ook eens kijken naar het resultaat van de PS:
Van 37,6 procent in 2010 naar 35,4 procent in november (weet wel niet of ook hun resultaat toen lager had moeten zijn, of enkel dat van NVA, denk persoonlijk het laagste), naar 31,9 procent nu.

We weten dat het niet kan, maar je zou bijna zweren dat de Waalse kiezers massaal overgelopen zijn van de partij die het vaderland heeft gered, naar de partij die de schuld is van alles wat fout loopt.

En dan nog zijn er hier massa's blinden, die de échte evolutie niet willen zien, en enkel kijken naar dat ene lichtpuntje: NVA heeft maar 9 procent meer dan in 2010, ipv mogelijk 11 in november 2011.

Jongens, wake up: aan deze kant van de taalgrens halen de regerende federale partijtjes amper evenveel stemmen als de NVA, aan Franstalige zijde wordt de imperator van de PS een verlies aan de broek gesmeerd van 6 procent. Dat zijn de feiten.

Onoverkoombare conclusie:
1. Steeds minder mensen zijn geneigd deze regering te steunen, ook aan de overkant van de taalgrens.
2. Alles op de NVA steken en Di Rupo als de verantwoordelijke redder des vaderlands afschilderen lukt aan geen kanten in Vlaanderen, het blijkt nu ook steeds minder te pakken in Wallonië.

Wat automatisch doet vermoeden dat het met de staat België en diens bestuurbaarheid alleen maar achteruit zal gaan bij een volgende stembusgang, ondanks Elio's grote droom om door te gaan tot sint-juttemis om de NVA af te blokken.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 12 februari 2012, 04:45   #189
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Net gelezen op destandaard.be.
Laten we dus gemakshalve de RTBF en La Libre aanvallen.

De boodschap zal, of men het nu graag heeft of niet, toch even bijblijven.
De PS verliest er 3,5, NVA 2,8.
VB stijgt weer 2,7 procent tov november.
Vlaamse partijen in de federale samen: Van 45,5 in 2010 naar 39,1 in november naar 38,7.

Langs Waalse kant: PS van 37,6 naar 35,4 in november, nu nog eens 3,5 procent minder, naar 31,9.
MR van 22,2 in 2010 naar 20,8 in november, nu nog eens 2,7 minder, naar 18,1.
CDH van 14,6 naar 12,7 in november, nu naar 15,2.

Conclusie: 2 jaar na de verkiezingen is de ploeg die het land gered heeft beloond met een slordige 6,8 procent minder langs Vlaamse kant, nog minder dan in november overigens, en zijn NVA/VB/LDD samen goed voor 49,6 procent (37/11,1/1,5).
Langs Waalse kant helpen de verhaaltjes over boeman Dewever ook al niet:
nog 65,2 procent, wat nog slechter is dan de 68,9 van november, ipv 74,4 procent nu.

En dan eindigt de starter met de infantiele slagzin: De boodschap zal, of men het nu graag heeft of niet, toch even bijblijven.

Infantiel, want het joch doelt natuurlijk op NVA, en niet op hetgeen ik hierboven even middels de juiste cijfers staalhard duidelijk maak.
De droom van Di Rupo om nog een jaartje of zes, zeven voort te doen, is verder dan ooit met een regering die razendsnel steeds minder steun krijgt.

In hun lullige maar koortsachtige pogingen om NVA de grond in te boren, zien de belgicistjes niet eens meer dat er aan de overkant van de taalgrens een mogelijk nog groter drama vorm krijgt: 9,2 procent minder steun voor de redder des vaderlands, pardoes de berg af, op alle fronten...

Oud 12 februari 2012, 04:54   #190
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
In Wallonië 300 van de 903, zo een 33% dus. Wallonië is zich ook stilaan tegen het Belgisch establishment aan het keren.
Er beweegt daar iets, maar de belgicisten zijn zo druk bezig met zich te verkneukelen in een overwinning die er geen is (nog minder steun voor de regerende Vlaamse partijen, ook vergeleken met november, die samen met moeite nog groter zijn dan NVA) dat ze de razendsnelle afkalving van de steun voor deze ploeg langs Waalse kant niet opmerken.
Wat NVA hier wint vergeleken met 2010, verliest Di Rupo dubbel in Wallonië.

En die wil doorgaan met deze ploeg om de intussen nog grotere NVA af te blokken met nu al 16 procent verlies sinds 2010, and still counting...

Dit wordt nog lachen...

Oud 12 februari 2012, 05:02   #191
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JongeGentenaar Bekijk bericht

Er is héél veel veranderd, maar ge moet de puzzelstukjes eens allemaal naast elkaar leggen. De veel grotere NVA is niet het grootste probleem, de veel kleinere regeringspartijen, pardoes de berg af, peiling na peiling, met nu al 16 procent minder dan in 2010, da's pas een probleem.

De belgicistische trollen hier maken natuurlijk die rekening niet, alhoewel ze slim genoeg zijn om ze te maken, maar ze spuiten liever mist over NVA.

Wees maar gerust dat er vandaag weer een pak angstzweet gevloeid heeft bij onze vaderlandsredders.

Die maken die rekeningen immers ook, in stilte natuurlijk.
Ze hopen dat er intussen genoeg belgicistische schreeuwlelijkerds, zoals hier treffend geïllustreerd op dit forum, over NVA gaan neuzelen om de rode draad in het geheel te kunnen verdoezelen.

Oud 12 februari 2012, 07:27   #192
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Er is héél veel veranderd, maar ge moet de puzzelstukjes eens allemaal naast elkaar leggen. De veel grotere NVA is niet het grootste probleem, de veel kleinere regeringspartijen, pardoes de berg af, peiling na peiling, met nu al 16 procent minder dan in 2010, da's pas een probleem.

De belgicistische trollen hier maken natuurlijk die rekening niet, alhoewel ze slim genoeg zijn om ze te maken, maar ze spuiten liever mist over NVA.

Wees maar gerust dat er vandaag weer een pak angstzweet gevloeid heeft bij onze vaderlandsredders.Die maken die rekeningen immers ook, in stilte natuurlijk.
Ze hopen dat er intussen genoeg belgicistische schreeuwlelijkerds, zoals hier treffend geïllustreerd op dit forum, over NVA gaan neuzelen om de rode draad in het geheel te kunnen verdoezelen.
Daar waar het hart van vol is, loopt de mond van over.

En wees maar zeker dat bij u er nog veel meer angstdruppels op uw hoofd zullen staan in 2014!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 februari 2012 om 07:43.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 08:36   #193
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht

En wees maar zeker dat bij u er nog veel meer angstdruppels op uw hoofd zullen staan in 2014!
Jep, alles wijst duidelijk in die richting. Jullie zijn zulke sukkelaars die alleen maar in ghet gevecht tegen de grote vijand, en dan nog liefst tegen één persoon , samen dapper ten onder gaan. Zelfs na de beschadigingsonderneming met het geval-Muyters heeft het nog een achteruitgang van om en bij de 17 % voor de regeringspartijen tegenover 2010 opgeleverd. En dan maar juichen met die dode mus! Hoe belachelijk kun je je nog voordoen eigenlijk? Belgium, YOU LOSE!

Citaat:
Oud 12 februari 2012, 08:38   #194
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jep, alles wijst duidelijk in die richting. Jullie zijn zulke sukkelaars die alleen maar in ghet gevecht tegen de grote vijand, en dan nog liefst tegen één persoon , samen dapper ten onder gaan. Zelfs na de beschadigingsonderneming met het geval-Muyters heeft het nog een achteruitgang van om en bij de 17 % voor de regeringspartijen tegenover 2010 opgeleverd. En dan maar juichen met die dode mus! Hoe belachelijk kun je je nog voordoen eigenlijk? Belgium, YOU LOSE!
'Het vel van de beer...', enfin u kent het verhaaltje.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 februari 2012 om 08:39.
Oud 12 februari 2012, 08:53   #195
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Ik ken het! Maar het neemt niet weg dat jullie hier staan juichen terwijl de peiling der peilingen (want N-VA gaat blijkbaar voor het eerst achteruit, 'het begin van het einde", "de top is bereikt" weet je wel) eigenlijk aangeeft dat jullie zo geliefde coalitie van putschisten eigenlijk met nagenoeg 1/6 achteruitgaat. geef toe: een beetje -zoniet helemaal- van de pot gerukt, nietwaar?

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 12 februari 2012 om 09:02.
Oud 12 februari 2012, 09:13   #196
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht

Wees maar gerust dat er vandaag weer een pak angstzweet gevloeid heeft bij onze vaderlandsredders.

Die maken die rekeningen immers ook, in stilte natuurlijk.
Wees maar zeker dat van die 33% blancostemmers uit Wallonië in de peiling er een pak voor N-VA en BDW zouden stemmen als ze konden!

Citaat:
Oud 12 februari 2012, 09:13   #197
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

Typische praat van een partijsoldaatje.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 09:14   #198
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat verhaaltje is dan ook vooral van toepassing op u.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 09:14   #199
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken het! Maar het neemt niet weg dat jullie hier staan juichen terwijl de peiling der peilingen (want N-VA gaat blijkbaar voor het eerst achteruit, 'het begin van het einde", "de top is bereikt" weet je wel) eigenlijk aangeeft dat jullie zo geliefde coalitie van putschisten eigenlijk met nagenoeg 1/6 achteruitgaat. geef toe: een beetje -zoniet helemaal- van de pot gerukt, nietwaar?

Dat heb ik niet gezegd. Ik heb gesteld dat het misschien 'de voorbode zou kunnen zijn van...'.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 februari 2012 om 09:16.
Oud 12 februari 2012, 09:27   #200
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net gelezen op destandaard.be.
Laten we dus gemakshalve de RTBF en La Libre aanvallen.

De boodschap zal, of men het nu graag heeft of niet, toch even bijblijven.
Holderdebolder de berg af.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be