![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Met paniek geraak je nergens.
Nogmaals: alhoewel er een zware discrepantie is tussen het "mijn portomonee" verhaal en het ecologische, gaat het uiteindelijk wel allemaal om schrik. Schrik van de bange blanke westerse burger. Eigenlijk zijn we allemaal mietjes, die niet beseffen dat het enige dat de wereld echt zwaar belast ONS levenspatroon is en onze veelvuldige ecologische voetafdruk. Elk Afrikaans kind dat er bij komt heeft de kans niet om nog maar een 100ste te vervuilen dan één kind van Cynara.
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
![]() Fikken af van derde wereld, dan pas leren ze op eigen benen staan. Die oorlogen aldaar zijn gewoonweg nodig, maar we mengen ons er zo graag tussen om onze spotgoedkope grondstoffen te beschermen. Alleen zo zal het geboorteaantal dalen daar. Macro-economische realiteit. Hoe dan ook betekent het de echte prijs betalen voor onze luxe, waardoor we ook minder luxe gaan hebben uiteraard. En DAT willen we niet he? We zullen het nochtans moeten leren, in plaats van steeds de andere te bestempelen als dief en afpakker. Diefstal bestaat enkel vandaag, niet morgen.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 13 februari 2012 om 13:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tot slot nog even een vergelijking tussen de voetafdruk van een Europeaan en die van een Afrikaan; http://nl.wikipedia.org/wiki/Ecologische_voetafdruk Afrika : 1,4 hectare Europa: 4,7 hectare |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() nounou, en maar op anderen afgeven over hun grote voetafdrukken? hoe hypocriet kan je wel wezen!
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
|
![]() Citaat:
Jij doet dat. Jij hebt schrik. Jij vindt dat het te veel groeit. Citaat:
Geen geld, geen condooms, geen kerstening, geen heerschappij hebben ze daar nodig, maar vrijheid.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 13 februari 2012 om 14:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met als gevolg dat er ook geen 10 kinderen meer overleven, maar het natuurlijke 2.1 overblijft. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 13 februari 2012 om 15:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
Of denk je dat we hier nu 2 of minder kinderen krijgen omdat "artsen zonder galactische grenzen" hier actief waren 100 jaar geleden? En daarenboven: mispak u niet aan de NGO's, die bereiken maar een fractie van de miserie. Mijn respect voor de mensen binnen de NGO's is groter dan de NGO zelf.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 13 februari 2012 om 15:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() neen vroeger kregen we hier ook tien of meer kinderen waarvan er twee overleefden. Naar die toestand wilt u dus terug begrijp ik?
Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 13 februari 2012 om 15:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als je dan nog weet dat de west-europeaan (wij dus) hoger scoort dan de oost-europeaan. En dat de meeste geboortes in afrikaan zich ook niet bij de meest welvarenden voordoen zit het getal daar dus eerder tussen de 5 en 10 volgens mij. Dus bij elke 5 afrikanen die Cynara wil "voorkomen" geboren worden zou ze zichzelf ook mogen voorkomen hebben.
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat je "hier" niet kunt vergelijken met "daar". Wij hebben een proces afgelegd om tot de maatschappij te komen die ze nu is. Toen heeft de wereld ook niet het vingertje gewezen naar ons. Ik vind het - zeker gezien wij veel meer "druk" zetten op de aardbol - veel meer logisch en verdedigbaar om de rest van de wereld hun proces te laten meemaken. Enkel die vrije processen zullen blijvende impacten hebben.
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zeer vooruitstrevend. Eva Brems had ook zoiets: ook totaal mentaal anders-valide mensen moesten het mensenrecht hebben om kinderen op de wereld te zetten, maar wat er met die kinderen dan moest gebeuren, daar had ze nog geen mensenrechten voor gevonden denk ik, tenzij ze vond dat jij er maar voor moest zorgen. Nu van mij mogen ze er ginds ook lustig op verder produceren, maar dan NIET naar hier komen omdat ze ginder verhongeren. Eigen voetafdruk weetjewel. Trouwens, ben jij zo'n aarde-redder die liever heeft dat de mensheid vernietigd worden zodat de insecten het deze keer kunnen overnemen? De termieten en sprinkhanen zullen U dankbaar zijn. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 13 februari 2012 om 16:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||||
|
![]() Citaat:
![]() Uiteraard moeten ze zelf hun honger maar oplossen. Uiteraard! Iedereen doet dat. En iedereen is daar goed in. Afrika zit vol voedsel en rijjkdom. Afrika zou schatrijk zijn door onze economie te voeden, zolang ze niet tegengehouden zouden worden en geweest zijn. Zo gebeurt dat immers in Afrika (door onze bedrijven en regimes) en zo gebeurt dat bij ons zelf ook voor de sukkelaars hier. Ik vind dat ik 10 kinderen mag krijgen ja. Uiteraard. Zeg nog eens waarom zou ik dat niet mogen? Ergens anders heb je gezegd dat ik daarvoor zelf moet opdraaien, want jij wil geen sociale bijdrage meer betalen aan kinderen. Nu goed, ik draai er voor op. Waarom zou ik dat dus nogmaals niet mogen? Nu ja, ik wil geen 10 kinderen uiteraard. ![]() Citaat:
Citaat:
Als je minder zou eten (zeker vlees), minder ozu verbruiken, minder zou kopen en kleiner zou wonen en samen met u iedereen hier, zouden ze in Afrika alles hebben wat ze nodig hebben. Ik denk zelfs meer dan ons. Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 13 februari 2012 om 16:44. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ten tweede, éénmaal je er bent, dan kan je niet verwachten dat je iets doet aan uw eigen bestaan en uzelf elimineren. Dat is onzin natuurlijk. Wat je wel kan doen is toekomstige geboorten vermijden door vb kinderloos te blijven of te kiezen voor één kind of een politiek voeren in die richting. Ten derde, iedereen vrij laten en laten doen wat ze willen is eveneens een cruciale fout. De wereld is van iedereen en we leven allemaal op één bol, dus het doen en laten van een deel van de bewoners op plaats a kan wel degelijk ook grote gevolgen hebben op de bewoners op plaats b. Vandaar dat zienswijze iedereen doet wat hij wilt niet opgaat. Of denkt u dat Israël het OK vindt dat vb Iran kernbommen maakt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||||
|
![]() Citaat:
gemakkelijk om de toekomst denken beter te voorspelen als je het verleden negeert. Citaat:
Ik zeg alleen maar dat het westen geen eigen aangroei kent uit zichzelf (indien wel vooral door migratie) en lange tijd een sterke bevolkingsdaling kende. Daarvoor hadden wij echter geen politiek nodig uitgevonden door fantasten. Het enige dat we nodig hadden was enige welvaart en ontwikkeling. Citaat:
En dat verhaal van plaats a en plaats b is ook wel grappig. Plaats a is het westen en plaats b is de Derde wereld. Je moet het alleen willen zien. Citaat:
Ah wacht, ik snap het wel: Iran moet ook maar alles goedvinden wat Israel doet natuurlijk. Net zoals de Afrikanen en Chinezen op hun kin mogen kloppen op gebied van evolutie en doorgroei en dus eigenlijk gewoon moeten doen wat de superieure wersterling vindt.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 13 februari 2012 om 21:22. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Juffrouw Rutten staat samen met weledele heer Bogaert garant voor de nieuwe lichting "verlichte" geesten in de politiek. Zij willen bewijzen dat zij nog dommer kunnen dan de afgelopen 3 decennia en daar gaan ze volledig voor!
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 14 februari 2012 om 12:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of zijn dat ineens dan toch allemaal miljoenen vreemdelingen die zijn bijgekomen? |
|
![]() |
![]() |