Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2012, 11:16   #61
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Er zijn andere voorbehoedsmiddelen behalve de pil. Dat is u misschien ontgaan?
98 jaar is heel mooi op voorwaarde dat men gezond blijft.
Mijn moeder is maar 88 geworden. De laatste 10 jaar van haar leven bad ze iedere dag om te mogen doodgaan. Te goed om te sterven, te slecht om te leven ... Kan u zich voorstellen wat een lijdensweg dat is!
Als u eens regelmatig contact hebt met oude, zieke mensen zult u een wat vroegere dood terwijl men nog redelijk goed is zeker leren waarderen in vergelijking met jaar en dag pillen slikken, op de WC gezet moeten worden, gewassen moeten worden, pijn lijden en niets meer voor zichzelf kunnen doen. Dat is erger dan de dood!
Je hebt nu eenmaal mensen met oogkleppen op die de realiteit niet onder ogen (willen) zien ( bewust of onbewust ). Ignorance is bliss.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 11:27   #62
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Met paniek geraak je nergens.
Nogmaals: alhoewel er een zware discrepantie is tussen het "mijn portomonee" verhaal en het ecologische, gaat het uiteindelijk wel allemaal om schrik.
Schrik van de bange blanke westerse burger. Eigenlijk zijn we allemaal mietjes, die niet beseffen dat het enige dat de wereld echt zwaar belast ONS levenspatroon is en onze veelvuldige ecologische voetafdruk. Elk Afrikaans kind dat er bij komt heeft de kans niet om nog maar een 100ste te vervuilen dan één kind van Cynara.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 11:30   #63
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Nogmaals: alhoewel er een zware discrepantie is tussen het "mijn portomonee" verhaal en het ecologische, gaat het uiteindelijk wel allemaal om schrik.
Schrik van de bange blanke westerse burger. Eigenlijk zijn we allemaal mietjes, die niet beseffen dat het enige dat de wereld echt zwaar belast ONS levenspatroon is en onze veelvuldige ecologische voetafdruk. Elk Afrikaans kind dat er bij komt heeft de kans niet om nog maar een 100ste te vervuilen dan één kind van Cynara.
ik hoop dan alvast dat jij kinderloos blijft. En aan mijn kinderen zal ik uitleggen dat ze vooral niét dienen om "steben" van een rustige oude dag te voorzien. Daarvoor heeft hij zijn eigen miljarden derdewereldlanderkes.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 13:06   #64
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het is een EN - EN verhaal. De ecologische voetafdruk van de westerling moet enerzijds naar omlaag, maar anderzijds zijn die Afrikanen met hun thans relatief "kleine" ecologische voetafdruk de consumenten van morgen. Hun ecologische voetafdruk gaat in de toekomst dus enorm toenemen en mede door hun enorme aantal zijn de gevolgen daarvan des te groter. De bevolkingsprognose voor Europa en Afrika tegen 2050; respectievelijk 626 miljoen 1.8 miljard ( = x2 t.o.v. 2005, x3 tegen het einde van de eeuw ).
Oud 13 februari 2012, 13:35   #65
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Het is een EN - EN verhaal. De ecologische voetafdruk van de westerling moet enerzijds naar omlaag, maar anderzijds zijn die Afrikanen met hun thans relatief "kleine" ecologische voetafdruk de consumenten van morgen. Hun ecologische voetafdruk gaat in de toekomst dus enorm toenemen en mede door hun enorme aantal zijn de gevolgen daarvan des te groter. De bevolkingsprognose voor Europa en Afrika tegen 2050; respectievelijk 626 miljoen 1.8 miljard ( = x2 t.o.v. 2005, x3 tegen het einde van de eeuw ).
Uiteindelijk 625 miljoen dus in Europa, met elk een van de grootste voetafdrukken in de wereld. Maar dat mag wel en probleem is Afrika?
leve de manmanman club
Oud 13 februari 2012, 13:36   #66
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
ik hoop dan alvast dat jij kinderloos blijft. En aan mijn kinderen zal ik uitleggen dat ze vooral niét dienen om "steben" van een rustige oude dag te voorzien. Daarvoor heeft hij zijn eigen miljarden derdewereldlanderkes.
Mis poes, ik heb er al drie

Fikken af van derde wereld, dan pas leren ze op eigen benen staan.
Die oorlogen aldaar zijn gewoonweg nodig, maar we mengen ons er zo graag tussen om onze spotgoedkope grondstoffen te beschermen. Alleen zo zal het geboorteaantal dalen daar. Macro-economische realiteit.

Hoe dan ook betekent het de echte prijs betalen voor onze luxe, waardoor we ook minder luxe gaan hebben uiteraard.
En DAT willen we niet he? We zullen het nochtans moeten leren, in plaats van steeds de andere te bestempelen als dief en afpakker. Diefstal bestaat enkel vandaag, niet morgen.
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 13 februari 2012 om 13:39.
Oud 13 februari 2012, 13:48   #67
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Uiteindelijk 625 miljoen dus in Europa, met elk een van de
grootste voetafdrukken in de wereld. Maar dat mag wel en probleem is Afrika?
Hebt u moeite met begrijpend lezen? Ik geef net aan dat het een EN – EN verhaal is.

Tot slot nog even een vergelijking tussen de voetafdruk van een Europeaan en die van een Afrikaan;

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ecologische_voetafdruk

Afrika : 1,4 hectare
Europa: 4,7 hectare
Oud 13 februari 2012, 13:48   #68
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Mis poes, ik heb er al drie
nounou, en maar op anderen afgeven over hun grote voetafdrukken? hoe hypocriet kan je wel wezen!

Citaat:
Fikken af van derde wereld, dan pas leren ze op eigen benen staan.
Die oorlogen aldaar zijn gewoonweg nodig, maar we mengen ons er zo graag tussen om onze spotgoedkope grondstoffen te beschermen. Alleen zo zal het geboorteaantal dalen daar. Macro-economische realiteit.

Hoe dan ook betekent het de echte prijs betalen voor onze luxe, waardoor we ook minder luxe gaan hebben uiteraard.
En DAT willen we niet he? We zullen het nochtans moeten leren, in plaats van steeds de andere te bestempelen als dief en afpakker. Diefstal bestaat enkel vandaag, niet morgen.
ok! als ik jou was zou ik er nog een stuk of tien bijmaken zodat ze met z'n allen lekker kunnen "verhongertje" spelen. Dat bedoel je toch?
Oud 13 februari 2012, 14:08   #69
Steben

Standaard

Citaat:
nounou, en maar op anderen afgeven over hun grote voetafdrukken? hoe hypocriet kan je wel wezen!
Ik geef geen kritiek op de afrikanen hun voetafdruk noch impact op de wereld.
Jij doet dat. Jij hebt schrik. Jij vindt dat het te veel groeit.

Citaat:
ok! als ik jou was zou ik er nog een stuk of tien bijmaken zodat ze met z'n allen lekker kunnen "verhongertje" spelen. Dat bedoel je toch?
Wat heeft dat te maken met mijn visie op "ons" opdringen in de derde wereld?
Geen geld, geen condooms, geen kerstening, geen heerschappij hebben ze daar nodig, maar vrijheid.
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 13 februari 2012 om 14:09.
Oud 13 februari 2012, 15:06   #70
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat heeft dat te maken met mijn visie op "ons" opdringen in de derde wereld?
Geen geld, geen condooms, geen kerstening, geen heerschappij hebben ze daar nodig, maar vrijheid.
maar dan ook "geen westerse gezondheidszorg of medische kennis". Gewoon terug naar de mwangadoktor of zoiets. met kippenveren en hanenbloed.
Met als gevolg dat er ook geen 10 kinderen meer overleven, maar het natuurlijke 2.1 overblijft.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 13 februari 2012 om 15:36.
Oud 13 februari 2012, 15:46   #71
Steben

Standaard

Citaat:
maar dan ook "geen westerse gezondheidszorg of medische kennis". Gewoon terug naar de mwangadoktor of zoiets. met kippenveren en hanenbloed.
Met als gevolg dat er ook geen 10 kinderen meer overleven, maar het natuurlijke 2.1 overblijft.
Dat is een deel van het verhaal ja.
Of denk je dat we hier nu 2 of minder kinderen krijgen omdat "artsen zonder galactische grenzen" hier actief waren 100 jaar geleden?

En daarenboven: mispak u niet aan de NGO's, die bereiken maar een fractie van de miserie. Mijn respect voor de mensen binnen de NGO's is groter dan de NGO zelf.
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 13 februari 2012 om 15:47.
Oud 13 februari 2012, 15:48   #72
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is een deel van het verhaal ja.
Of denk je dat we hier nu 2 of minder kinderen krijgen omdat "artsen zonder galactische grenzen" hier actief waren 100 jaar geleden?
neen vroeger kregen we hier ook tien of meer kinderen waarvan er twee overleefden. Naar die toestand wilt u dus terug begrijp ik?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 13 februari 2012 om 15:48.
Oud 13 februari 2012, 15:52   #73
Steben

Standaard

Citaat:
Hebt u moeite met begrijpend lezen? Ik geef net aan dat het een EN – EN verhaal is.
Ik zeg niet dat u fout bent he! Niet te hard in defensie gaan.

Citaat:
Tot slot nog even een vergelijking tussen de voetafdruk van een Europeaan en die van een Afrikaan;

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ecologische_voetafdruk

Afrika : 1,4 hectare
Europa: 4,7 hectare
Een gemiddelde geboorte van een europeaan is dus meer dan 3 geboortes in Afrika waard op gebied van "druk" zetten op de aarde.
Als je dan nog weet dat de west-europeaan (wij dus) hoger scoort dan de oost-europeaan. En dat de meeste geboortes in afrikaan zich ook niet bij de meest welvarenden voordoen zit het getal daar dus eerder tussen de 5 en 10 volgens mij.

Dus bij elke 5 afrikanen die Cynara wil "voorkomen" geboren worden zou ze zichzelf ook mogen voorkomen hebben.
leve de manmanman club
Oud 13 februari 2012, 15:55   #74
Steben

Standaard

Citaat:
neen vroeger kregen we hier ook tien of meer kinderen waarvan er twee overleefden. Naar die toestand wilt u dus terug begrijp ik?
nee dat begrijp je verkeerd.
Ik wil zeggen dat je "hier" niet kunt vergelijken met "daar".
Wij hebben een proces afgelegd om tot de maatschappij te komen die ze nu is.
Toen heeft de wereld ook niet het vingertje gewezen naar ons. Ik vind het - zeker gezien wij veel meer "druk" zetten op de aardbol - veel meer logisch en verdedigbaar om de rest van de wereld hun proces te laten meemaken. Enkel die vrije processen zullen blijvende impacten hebben.
leve de manmanman club
Oud 13 februari 2012, 16:06   #75
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
nee dat begrijp je verkeerd.
Ik wil zeggen dat je "hier" niet kunt vergelijken met "daar".
Wij hebben een proces afgelegd om tot de maatschappij te komen die ze nu is.
Toen heeft de wereld ook niet het vingertje gewezen naar ons. Ik vind het - zeker gezien wij veel meer "druk" zetten op de aardbol - veel meer logisch en verdedigbaar om de rest van de wereld hun proces te laten meemaken. Enkel die vrije processen zullen blijvende impacten hebben.
ha! dus jij mag nog tien kinderen op de wereld zetten met Europese voetafdruk en de afrikanen mogen er ook tien op de wereld zetten, maar dan moeten ze ook hun eigen verhongering maar oplossen.

Zeer vooruitstrevend.

Eva Brems had ook zoiets: ook totaal mentaal anders-valide mensen moesten het mensenrecht hebben om kinderen op de wereld te zetten, maar wat er met die kinderen dan moest gebeuren, daar had ze nog geen mensenrechten voor gevonden denk ik, tenzij ze vond dat jij er maar voor moest zorgen.

Nu van mij mogen ze er ginds ook lustig op verder produceren, maar dan NIET naar hier komen omdat ze ginder verhongeren. Eigen voetafdruk weetjewel.

Trouwens, ben jij zo'n aarde-redder die liever heeft dat de mensheid vernietigd worden zodat de insecten het deze keer kunnen overnemen? De termieten en sprinkhanen zullen U dankbaar zijn.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 13 februari 2012 om 16:06.
Oud 13 februari 2012, 16:41   #76
Steben

Standaard

Citaat:
ha! dus jij mag nog tien kinderen op de wereld zetten met Europese voetafdruk en de afrikanen mogen er ook tien op de wereld zetten, maar dan moeten ze ook hun eigen verhongering maar oplossen.

Zeer vooruitstrevend.
ik noem mezelf dan ook helemaal niet vooruitstrevend
Uiteraard moeten ze zelf hun honger maar oplossen. Uiteraard!
Iedereen doet dat. En iedereen is daar goed in.
Afrika zit vol voedsel en rijjkdom. Afrika zou schatrijk zijn door onze economie te voeden, zolang ze niet tegengehouden zouden worden en geweest zijn. Zo gebeurt dat immers in Afrika (door onze bedrijven en regimes) en zo gebeurt dat bij ons zelf ook voor de sukkelaars hier.

Ik vind dat ik 10 kinderen mag krijgen ja. Uiteraard. Zeg nog eens waarom zou ik dat niet mogen? Ergens anders heb je gezegd dat ik daarvoor zelf moet opdraaien, want jij wil geen sociale bijdrage meer betalen aan kinderen. Nu goed, ik draai er voor op. Waarom zou ik dat dus nogmaals niet mogen?

Nu ja, ik wil geen 10 kinderen uiteraard.

Citaat:
Eva Brems had ook zoiets: ook totaal mentaal anders-valide mensen moesten het mensenrecht hebben om kinderen op de wereld te zetten, maar wat er met die kinderen dan moest gebeuren, daar had ze nog geen mensenrechten voor gevonden denk ik, tenzij ze vond dat jij er maar voor moest zorgen.
euhm, mensenrechten zijn ontstaan in een tijd dat dergelijke mensen dat (on)bewust ontnomen wordt. In de vrije natuur krijgt iedereen kinderen.

Citaat:
Nu van mij mogen ze er ginds ook lustig op verder produceren, maar dan NIET naar hier komen omdat ze ginder verhongeren. Eigen voetafdruk weetjewel.
wij gaan wel naar daar om hun voedsel en grondstoffen af te pakken. Waarom vind je het dan raar dat ze hun voedsel en grondstoffen willen komen terughalen?
Als je minder zou eten (zeker vlees), minder ozu verbruiken, minder zou kopen en kleiner zou wonen en samen met u iedereen hier, zouden ze in Afrika alles hebben wat ze nodig hebben. Ik denk zelfs meer dan ons.

Citaat:
Trouwens, ben jij zo'n aarde-redder die liever heeft dat de mensheid vernietigd worden zodat de insecten het deze keer kunnen overnemen? De termieten en sprinkhanen zullen U dankbaar zijn.
De mens vernietigt zichzelf continu. Ik hoef daar geen beleid voor op te starten.
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 13 februari 2012 om 16:44.
Oud 13 februari 2012, 20:34   #77
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat u fout bent he! Niet te hard in defensie gaan.

Een gemiddelde geboorte van een europeaan is dus meer dan 3 geboortes in Afrika waard op gebied van "druk" zetten op de aarde.
Als je dan nog weet dat de west-europeaan (wij dus) hoger scoort dan de oost-europeaan. En dat de meeste geboortes in afrikaan zich ook niet bij de meest welvarenden voordoen zit het getal daar dus eerder tussen de 5 en 10 volgens mij.

Dus bij elke 5 afrikanen die Cynara wil "voorkomen" geboren worden zou ze zichzelf ook mogen voorkomen hebben.
Sorry, uw redenering klopt van geen meter. Ten eerste kijkt u enkel naar het heden en houdt u geen rekening met toekomstige evoluties, wat nochtans fundamenteel is. Korte termijn denken dus en dat is meteen uw eerste cruciale fout ( en een zware ). Ik heb al uitgelegd dat de voetafdruk van de Afrikaan in de toekomst gaat toenemen, net zoals dat in India en China het geval is. Gezien hun aantal, is hun globale impact eveneens des te groter.

Ten tweede, éénmaal je er bent, dan kan je niet verwachten dat je iets doet aan uw eigen bestaan en uzelf elimineren.
Dat is onzin natuurlijk. Wat je wel kan doen is toekomstige geboorten vermijden door vb kinderloos te blijven of te kiezen voor één kind of een politiek voeren in die richting.

Ten derde, iedereen vrij laten en laten doen wat ze willen is eveneens een cruciale fout. De wereld is van iedereen en we leven allemaal op één bol, dus het doen en laten van een deel van de bewoners op plaats a kan wel degelijk ook grote gevolgen hebben op de bewoners op plaats b. Vandaar dat zienswijze iedereen doet wat hij wilt niet opgaat. Of denkt u dat Israël het OK vindt dat vb Iran kernbommen maakt?
Oud 13 februari 2012, 21:20   #78
Steben

Standaard

Citaat:
Sorry, uw redenering klopt van geen meter. Ten eerste kijkt u enkel naar het heden en houdt u geen rekening met toekomstige evoluties, wat nochtans fundamenteel is. Korte termijn denken dus en dat is meteen uw eerste cruciale fout ( en een zware ). Ik heb al uitgelegd dat de voetafdruk van de Afrikaan in de toekomst gaat toenemen, net zoals dat in India en China het geval is. Gezien hun aantal, is hun globale impact eveneens des te groter.
U kijkt niet naar het verleden. Uw verleden. Waarom zou dat geen fout zijn?
gemakkelijk om de toekomst denken beter te voorspelen als je het verleden negeert.

Citaat:
Ten tweede, éénmaal je er bent, dan kan je niet verwachten dat je iets doet aan uw eigen bestaan en uzelf elimineren.
Dat is onzin natuurlijk. Wat je wel kan doen is toekomstige geboorten vermijden door vb kinderloos te blijven of te kiezen voor één kind of een politiek voeren in die richting.
succes

Ik zeg alleen maar dat het westen geen eigen aangroei kent uit zichzelf (indien wel vooral door migratie) en lange tijd een sterke bevolkingsdaling kende. Daarvoor hadden wij echter geen politiek nodig uitgevonden door fantasten. Het enige dat we nodig hadden was enige welvaart en ontwikkeling.

Citaat:
Ten derde, iedereen vrij laten en laten doen wat ze willen is eveneens een cruciale fout. De wereld is van iedereen en we leven allemaal op één bol, dus het doen en laten van een deel van de bewoners op plaats a kan wel degelijk ook grote gevolgen hebben op de bewoners op plaats b. Vandaar dat zienswijze iedereen doet wat hij wilt niet opgaat.
Iedereen laten doen wat ze willen gelijk stellen aan vrijheid voor de derde wereld lijkt me nogal een straffe gelijkstelling.
En dat verhaal van plaats a en plaats b is ook wel grappig.
Plaats a is het westen en plaats b is de Derde wereld. Je moet het alleen willen zien.

Citaat:
Of denkt u dat Israël het OK vindt dat vb Iran kernbommen maakt?
Leuke uitwijding. Ik begrijp niet goed wat u hiermee wil aantonen.
Ah wacht, ik snap het wel: Iran moet ook maar alles goedvinden wat Israel doet natuurlijk. Net zoals de Afrikanen en Chinezen op hun kin mogen kloppen op gebied van evolutie en doorgroei en dus eigenlijk gewoon moeten doen wat de superieure wersterling vindt.
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 13 februari 2012 om 21:22.
Oud 14 februari 2012, 12:26   #79
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Juffrouw Rutten staat samen met weledele heer Bogaert garant voor de nieuwe lichting "verlichte" geesten in de politiek. Zij willen bewijzen dat zij nog dommer kunnen dan de afgelopen 3 decennia en daar gaan ze volledig voor!

Laatst gewijzigd door the_dude : 14 februari 2012 om 12:45.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 13:09   #80
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zeg alleen maar dat het westen geen eigen aangroei kent uit zichzelf (indien wel vooral door migratie) en lange tijd een sterke bevolkingsdaling kende. Daarvoor hadden wij echter geen politiek nodig uitgevonden door fantasten. Het enige dat we nodig hadden was enige welvaart en ontwikkeling
Ha ja? waar haal jij die cijfers? Toen ik klein was had Belgique 9 miljoen inwoners en Nederland 12 miljoen of zo. En dankzij uw DALING hebben we er nu 12 miljoen en Nederland 16 miljoen.

Of zijn dat ineens dan toch allemaal miljoenen vreemdelingen die zijn bijgekomen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be