![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
Banneling
|
![]() Je zou er beter voor zorgen dat op onze planeet alles OK is, als je zo slim bent, inplaats van op andere planeten te gaan vervuilen met jullie stomme karrekkes...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hij zal nog gelijk hebben ook trouwens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Geen heftrucker maar magazijnier die op de koop toe in contact staat met klanten. Bovendien geen drietaligheid vereist maar NL met goede kennis Frans. Tot ander order is dat nog steeds een plichtvak in het secundair en in Vlaams-Brabant zou dat al helemala geen issue mogen zijn. Slecht voorbeeld dus. Geen heftrucker maar een magazijnier, en bovendien enkel de eis voor Frans. Slecht voorbeeld dus. Citaat:
Citaat:
HRM kan verkeerd zijn, dat klopt, en dat gaat in beide richtingen op. Ik heb ongetwijfeld als kandidaten afgewezen die potentiëel goed waren maar die daar geen blijk van gaven tijdens een sollicitatie, en ik heb er al genoeg aangeworven die achteraf terug buiten gebonjourd zijn wegens verkeerde inschatting. Of de eisen van HRM onrealistisch zijn, valt maar te bezien. Citaat:
Gewoon een eerlijk antwoord geven in bovenstaande gevallen is meestal meer dan voldoende. Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat "ervaring" in heel veel gevallen gewoon vervallen is tot verstard denken en uitvoeren wat je altijd al gedaan hebt, daar staat geen mens bij stil. Om maar een stom voorbeeld te geven: toen ik 26 was, nam ik de job over van iemand anders die die functie intussen al zowat 15 of 20 jaar deed. Een kerel met massa's ervaring, die uiteindelijk jaar in jaar uit zijn zelfde draaiboek afliep en jaar in jaar uit dezelfde resultaten boekte. Onbelangrijk was die functie niet, aangezien je op jaarbasis zowat 40miljoen € onder je gat geschoven kreeg, waarmee je de investeringen in productiemiddellen moest beheren. Na 2 jaar had ik de benodigde investeringen meer dan gehalveerd, de service-levels terug in de 99%-range gezet (komende van 90%) en nu nog eens 2 jaar verder draait dat nog steeds stabiel op zowat 16-18 miljoen per jaar. Maar ervaring is alles, uiteraard! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan zijn ze weg. En jij hebt net hetzelfde gedaan. Dat is dus de ellende van die jonge baasjes als klanten relatie. Je hebt er niks aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Achter uw rug heb ik gelet op uw volgende posting er zeer ernstige bedenkingen bij. Ik denk niet dat jij veel vrienden hebt in je zaken relaties. Hoogstens laagste aanbieders. Kan nooit veel soeps zijn bij u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Nee, ik heb niet hetzelfde gedaan, en dat staat zelfs letterlijk in die post. Maar bon. Citaat:
![]() Ik weet dat jij verkeerd bent, mijn teams weten dat en mijn bedrijf weet dat. Als jij per se in je onwetendheid verder wil leven, dan doe je dat toch zeker. Je illustreert er enkel het punt dat ik maakte mee. Bange bange oude man met angst voor zijn postje... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
wat er momenteel allemaal op de unief zit is toch wel wel om te huilen.
![]() |
![]() |
#356 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De 2 vragen zijn natuurlijk: HOE is die eigendom verworven? + hoeft eigendom zo absoluut geformuleerd te blijven als het nu is? Ik ga niet zo ver als sommige x-linksen die stellen dat eigendom per definitie diefstal is, maar ik kan me wel vinden in het onderstaande: Eigendom is dienst. Het recht op eigendom is geen absoluut en onbelast recht. Van solidaristisch standpunt uit bestaat er geen absoluut en plichten-vrij eigendomsrecht. Er bestaat geen recht dat op zichzelf of in zijn uitoefening onafhankelijk zou zijn van de zedelijke wereldorde. Want zelfs al is het recht op privaat eigendom één der centrale begrippen uit het solidarisme, bezit is nooit en nergens het hoogste doel van de mens. Is eigendom geen doel op zichzelf, evenmin mag het een middel zijn tot uitsluitend persoonlijke voldoening. Private eigendom is in wezen een middel om op een geordende wijze en in dienst van het individueel, familiaal en het nationaal welzijn, het bestaan van mensen veilig te stellen. Dit doel stelt aan het verwerven en het gebruik maken van eigendom belangrijke grenzen. Rechten en plichten zijn hier één onscheidbaar geheel. De solidariteitsgedachte leert dat niemand eigendom uitsluitend voor zichzelf kan hebben, vooral niet wanneer hij over meer beschikt dan wat strikt gesproken voor hemzelf en voor de zijnen strikt noodzakelijk is. Zoals iedereen tot plicht heeft zichzelf en zijn talenten ten dienste te stellen van de anderen, zo ook rust op iedereen de sociale plicht zijn bezit zoveel mogelijk als gemeenschapsgoed te beschouwen. Zodoende zal bezit niet verworden tot macht over anderen, maar strekken tot hulp en bijstand, tot aan vulling van wat anderen niet hebben. Eigendom is dienst! Dienst aan elke mens afzonderlijk, dienst aan de gemeenschap in haar geheel. In sommige gevallen zal dit leiden tot onteigening. Soms met een vergoeding, soms met toekenning van bepaalde rechten tot publiek gebruik of gemeenschappelijk beheer. Uiteraard gaat dit regelrecht in tegen wat extremisten zoals Sfax en tavek uitkramen. Het liberale individualisme is niets anders dan handig verpakt egoïsme. En het is in antwoorden en draden zoals hier dat dit al snel aan de oppervlakte komt en het lelijke gezicht van dit extremisme ontmaskerd wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 |
Banneling
|
![]() Steeds meer hooggeschoolden staan aan den dop. En net dat maakt het voor ons (al diegenen die het bestaande systeem koste wat kost weg willen met wat voor middelen dan ook) zo interessant. Het precariaat zoals de Britse prof Guy Standing het noemt, groeit aan. En het vormt de brandstof voor wijd verspreid politiek geweld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Aangezien het verwerven van zaken door een persoon nooit volledig op eigen kracht gebeurt, mag die persoon dan ook het recht niet hebben om die zaken voor 100% voor zichzelf op te eisen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Face it; jij en sfax de upperclas starten geen bedrijven hé? Ondergetekende wel. Mambo ![]() (en eerlijk gezegd je kan diplomas vergaren op je één been) Ik heb er al 6 of 7. Zwembrevetten niet mee geteld natuurlijk. Laatst gewijzigd door Mambo : 14 februari 2012 om 00:05. |
|
![]() |
![]() |