![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De basis van de USD als wereldreservemunt zit in het feit dat je olie alleen in USD kan kopen. Dat heeft ervoor gezorgd dat de USD de wereldreservemunt is geworden en zolang olie exclusief in USD te kopen valt zal blijven. Citaat:
Hoe moet ik dat nu weten? Alleszins heeft hij bij mijn weten zijn uitspraken van op die opname nooit teruggenomen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() we zullen nog eens John Hagee opvoeren voor de tigste keer
![]() ![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je bent van de lijn dat alleen mensen die een ongelimiteerde support tonen voor Israel en een zeer agressieve buitenland politiek aanhangers van de VS zijn zeker? In mijn ogen zijn dat net de grootste vijanden van de VS en alles waar ze ooit voor stond. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hoe kan dat nu in Godsnaam deze extreem dure oorlog rechtvaardigen? Temeer daar er geen enkele waarborg is dat het nieuwe regime de olie zal blijven verhandelen in USD. Citaat:
Er is hier door mij (en Dixie) en heel eenvoudige uitleg gegeven: dit is een politicus op campagne die van leer trekt tegen zijn politieke rivalen. Dat is het evidente verhaal. Jullie verhaal klopt alleen door zeer veel veronderstellingen, vooroordelen en indianenverhalen ("Misschien heeft hij zijn ziel verkocht, misschien werd hij onder druk gezet, ..."). Laat het vallen. Er zit niets in. Het is een lege doos. Laatst gewijzigd door Helias : 11 februari 2012 om 10:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Iedereen heeft dollars nodig om olie te kunnen kopen. Als het buitenland geen dollars meer nodig heeft om olie te kunnen kopen heeft dit voor de VS drie heel onaangename gevolgen. Ten eerste zal de vraag naar hun munt instorten. Ten tweede zal het de VS in 1 klap enorm verarmen. Wat de VS nu macro-economisch doet is papier (enfin computercijfers) inruilen voor allerhande reële zaken. I.e. van grondstoffen tot Playstations. Ten derde zal hun geostrategische positie enorm verzwakken. Het belang van het behoud van de USD als wereldreservemunt kan onmogelijk overschat worden. Citaat:
Kan u iets in bovenstaande paragraaf ontkennen? Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 11 februari 2012 om 12:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Dit is waar in mijn ogen een liefhebber van de VS voor staat. http://www.law.cornell.edu/constitution/billofrights Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 11 februari 2012 om 12:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik weet niet waarvoor u op dit forum bent, maar ik ben er in de eerste plaats om dingen te leren en te discussiëren met anderen daardoor mijn blik op de wereld verruimend ![]() Waarom bent u op dit forum? Om in uw eigen vooringenomenheid bevestigd te worden en alles wat daar niet in past sowieso te verwerpen? Om ten toon te spreiden dat u geen enkele vorm van kritische geest meer bezit? Dat laatste lukt dan aardig moet ik zeggen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
2. Ik beweer helemaal niet dat hij een fantast is. Ik hou wel rekening met de mogelijkheid dat een politicus de waarheid durft verdraaiien. Jij niet? 3. En zelfs als hij 100% de waarheid vertelt spreekt hij nergens over een geheim genootschap dat ook onder de democraten aan de touwtjes trekt. Hij spreekt over mensen als Wolfowitz, Cheney en Rumsfeld die een "policy coup" pleegden door een strategie in het midden-oosten te ontwikkelen zonder daar openlijk over te spreken en zonder dat daar een debat in het parlement over te houden. Niets meer en niets minder dan dat. Luister goed naar wat hij zegt. Deze drie mensen: - waren geen geheime lobbyisten maar publieke regeringsleden - zijn, als republikeinen, niet meer aan de macht (democratie aan het werk) - dicteren het het buitenlands niet meer (want het is de partij van uw kroongetuige, Clark, die aan de macht is!) Wie er meer achter zoekt is inderdaad een fantast. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waar wij in van mening verschillen is dat u nog denkt dat Republikeinen en Democraten fundamenteel tegengestelde partijen zijn. Ik bekijk ze gewoon als 2 filialen van hetzelfde bedrijf. En in welke mate is de buitenlandpolitiek van de VS volgens u overigens anders onder Democraten dan onder Republikeinen? Het lijken mij - als er al verschillen zijn - louter cosmetische. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 13 februari 2012 om 22:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Mij zijn de schellen ook maar na een tijd van de ogen gevallen, het is niet makkelijk om een wereldbeeld op te geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Saddam Hussein en Qaddhafi begrepen het ook een beetje, maar ze waren wat te voortvarend.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |