![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 |
Minister-President
|
![]() Dat u de schuld van mislukken niet incalculeert maar projecteert naar de gewone man!
![]() |
#402 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#403 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wil dat zeggen dat ik een stapje achteruit moet zetten? Omdat 90% (naar jouw zeggen) het niet kan (ook naar jouw zeggen), moeten wij ons ook maar aanpassen? Of we mogen doen wat we doen, maar we moeten verder ons ergens wegsteken in één of ander kot? Afdragen en verder braaf ja-knikken en niet opvallen zeg maar. Zelfs tevreden zijn dat we zoveel kunnen afdragen want die arme 90% moet het toch even goed hebben? Wel, je kan hopen dat er genoeg goedzakken dat doen, maar ik zie(zag) geen reden om braafjes mee te blijven lopen in dat schema. Mijn eigen leven en dat van mijn naasten primeert nog steeds boven dat van al de rest. Je mag dat gerust egoistisch noemen for all I care. Het is toch bon ton om de netto-bijdragers die bezwaren uiten als egoistisch af te te doen, maar langs de andere kant wel moord en brand te beginnen schreeuwen eens men zelf ook bij de netto bijdragers moet gaan staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#404 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#405 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#406 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#407 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom zou je een bedrijf opstarten als je er geen winst mee mag maken. Netto gezien kan je evengoed in je nest blijven liggen dan.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#408 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
een logische gevolgtrekking uit de huidige situatie. Ik vrees dat de rechtvaardige mensen die u beschrijft in de media afgeschilderd worden zoals momenteel de nuttelozen in Somalië, hun zee leegeroofd door de westerse industriële visserij waardoor je daar niks anders kunt doen dan de piraterij instappen en dat zijn dan slechte mensen want die komen voor zichzelf op en vechten voor hun grond en leven en dat mag niet; zoals u mooi aanduidt moeten wij blijkbaar stil aanvaarden dat alle middelen naar enkelen gaan en de rest moet maar afzien.
![]() |
![]() |
#409 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En niet zo heel erg subtiele uitspraken over "iemand zijn" dragen daar nog verder toe bij. Voor mij is iedereen iemand, het lijkt me niet dat ge boven een ander moet uitsteken om zelf iemand te zijn. Ge hebt toch de (wan)prestaties van een ander niet nodig om uzelf te evalueren? En ik zeg dat trouwens niét uit afgunst, ik zou langs geen kanten willen ruilen met jullie. Andere doelstellingen in het leven. Het gevoel niet tot de grijze massa te (willen) behoren is trouwens een gevoel dat sommige anderen, die volgens jullie allicht wel tot de grijze massa behoren, ook hebben. Zonder dat ze daarom een hoge positie innemen of veel geld verdienen. Gewoon, op hun manier. Soit, als er iets is dat me belangrijk lijkt in 't leven, dan is het wel dat ge in heel dat raderwerk dat de samenleving uiteindelijk is, een positie kunt innemen die u bevalt. Of dat nu een bewuste huismoeder is die blij is dat ze voor al haar kleinkinderen kan zorgen zodat haar kinderen zich kunnen ontwikkelen, of een ingenieur die zeer innovatief is, lijkt me daarbij echt niks uit te maken.
![]() |
![]() |
#410 | ||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er zijn twee partijen in dergelijke discussies. Vreemd dat je, ook al geef je jezelf de schijn mee dat je de rede wil vertegenwoordigen, exclusief naar één partij kijkt. Dat er keer op keer discussies van komen, komt even hard door de polarisering die de andere partij doorvoert, maar dat is dan klaarblijkelijk een detail... Enfin, als je er beter door slaapt als je jezelf wijs kan maken dat we dat nodig hebben voor ons zelfbeeld: feel free. 't Is niet dat de boodschap daardoor ook maar iets verandert. Dat het onderwerp belang heeft, is nogal wiedes. Maar andersdenkenden die voor hun mening opkomen,d at mag blijkbaar niet... ![]() Citaat:
En challenged waarschijnlijk, hetgeen alleen maar toegejuicht kan worden. Dat houdt je scherp. Citaat:
Sommigen zijn tevreden om het zoveelste nummer in de rij te zijn (en ja hoor, elk nummer is an sich uniek, maar daar blijft het dan ook bij), anderen willen meer, en dat is hun volste recht zonder dat ze daarbij afgeremd moeten worden of scheef bekeken moeten worden door anderen. Citaat:
Citaat:
Jij mag er gerust voor kiezen om er andere doelstellingen op na te houden. Jij mag er voor mij gerust voor kiezen om deeltijds te werken, om op je 30ste op pensioen te gaan, om nooit ofte nimmer te werken of om je bezig te houden met niet-economische zaken. Jij doet wat mij betreft wat je wil, zolang je de gevolgen van die keuzes ook zelf draagt en je de factuur van die keuzes niet afwenteld op anderen (waaronder mezelf en Tavek). Simpel toch? Het signaal dat je hier krijgt van de andere kant (om hem maar zo te noemen), is dat we maar verdomd content moeten zijn dat we die keuzes moeten financieren en dat dat onze verdomde plicht is. Dat is trouwens de ziekte van België; een te groot leger aan niet-productieven die onderhouden moeten worden door productieven. Dat klapt op termijn sowieso in elkaar. Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#411 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat een wetenschapper een beetje eigenzinnig van karakter is dat is geweten.
Maar dat iemand die gewoon een beetje het budget van een bedrijf zo buiten het kadertje denkt dat is wat eigenaardig. 't is niet eens zijn bedrijf. In begoede kringen noemen ze zo iemand gewoon een butler. De butler verdeeld ook de taken onder het huispersoneel en regelt ook de financien die daarmee samen gaan. In mindere kringen noemen ze dat een manager. Raar dat die zo opgezet zijn met zichzelf. Heel raar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#412 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ge ons toch zo haat, zou ik zeggen, wees consistent, en dump alle techniek. Niet zagen als ge doodgaat aan een longontsteking ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#413 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En dat is idd een detail, want het interesseert me vooral waarom JIJ in die discussie stapt. Je kan dat ook niet doen, en naarstig verder werken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er zijn uiteindelijk toch wel altijd grenzen aan wat kan, op die grens zitten ploeteren heeft ook een deprimerend en frustrerend aspect. Citaat:
Citaat:
Waarom kom je nooit verder dan de 'afgunst'-kaart trekken? Volgens mij je daardoor interessante zaken. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#414 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben je ook zo'n wereldvreemde bediende misschien?
![]() |
![]() |
![]() |
#415 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ik heb een mening, en ik kom daarvoor op. Easy as that. Mag dat niet? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#416 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#417 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#418 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus puur niet akkoord gaan met anderen omdat het teveel steekt om wél akkoord te gaan? Je merkt zelf op dat ik dingen schrijf waarmee je het eens bent, maar toch gewoon om niet akkoord te zijn er een strijd van maken? Da's belachelijk eh.
![]() |
#419 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En waar strijd ik tegen de dingen waarover ik het eigenlijk met jou eens ben? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#420 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je weet best wel dat ik niet bedoel dat je akkoord moet gaan met iets waar je nie mee akkoord bent.
![]() |