![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2721 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Er bestaat echter een oerkennis, over de ware aard van wat bewustzijn in wezen is. (de grond-lumeniscentie) Degene die deze (zelf-) kennis kan omzetten in praktijk, is in staat om mensen en dingen naar believen te manipuleren. In de yogaleer worden deze inwendige krachten aangeduid als siddhi's. Die siddhi's zijn een natuurlijke ontwikkeling, bij mensen die specifiek voorgeschreven adem- en meditatietechnieken beoefenen om verlichting (sammadhi) te bereiken en dienen derhalve als een bijkomstigheid beschouwd te worden, al is de verleiding enorm om er toch gebruik van te maken. Boeddhisten, kabbalisten, sjamanen, soefi's tot vrijmetselaars toe, die deze veelal door een levende ketting van meesters overgeleverde kennis tot in de finesse beheersen, hebben dan een tweeledige keuze om, enerzijds er goede dingen mee te doen, dwz, zo weinig mogelijk schade ermee te berokkenen aan de omgeving of je kan er je eigen macht mee vergroten, door het manipuleren van medemens en omgeving. In die 'branche' worden die, de 'goede' dus, de 'broeders van het rechterpad' genoemd, de 'slechten' noemt men dan de 'broeders van het linkerpad'. Verder is die zoektocht naar de levende godheid (in ons) van alle tijden en is dus niet alleen bij de nazi's te situeren. Zelfs bij de Egyptische hogepriesters was dat toen al bonton. |
|
|
|
|
|
|
#2722 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2723 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]() Ik denk toch dat volgende U meer inzicht in Thule ea. kan bieden. theosofie.nl ![]() Theosophical WIKI ![]() Citaat:
Tibet |
||
|
|
|
|
|
#2724 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#2725 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2726 | |
|
|
Citaat:
Een mens zou zich beginnen afvragen hoe de wereld er vandaag zou uitzien, mocht Duitsland toen de oorlog gewonnen hebben... |
|
|
|
|
|
|
#2727 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Savitri Devi: Daughter of the Black Sun Hier twee interessante documentaires van Savitri Devi (vrij uitgebreid): Savitri Devi Jonathan Bowden (zeer intellegente man) over Savitri Devi . |
|
|
|
|
|
|
#2728 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat we zeker weten is dat Hitler niet veel wilde te maken hebben met Thule. Hij wilde 'geen schoonmoeder in de omgeving' die op zijn vingers keek. Thule kwam bij de Nazi's om de hoek kijken door Dietrich Eckhart, die als het ware Hitlers mentor was. Een man waar Hitler zeer naar opkeek. Eckhart nu was lid van de Thule Gesellschaft, net als Rudolf Hess. Het hakenkuis werd ontworpen door dr. Friederich Krohn , ook lid van Thule. Thule was eigenlijk een soort anti-joodse 'loge'. Dietrich Eckhart. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 15 februari 2012 om 08:35. |
|
|
|
|
|
|
#2729 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ga dit nakijken, over H. zelf weet ik namelijk niet zodanig veel. Maar Thule was inderdaad een loge. Laatst gewijzigd door zonbron : 15 februari 2012 om 08:23. |
|
|
|
|
|
|
#2730 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
@Het Oosten, kan U AUB een doorverwijzing(link) indiceren die aangeeft dat H. niet zoveel van Thule moest weten. Hij zou namelijk het boek van H.B. steeds in zijn nabijheid gehad hebben.
Ik dank U bij voorbaat. Laatst gewijzigd door zonbron : 15 februari 2012 om 08:43. |
|
|
|
|
|
#2731 | |
|
|
Citaat:
![]() Slaat alles denk ik.
|
|
|
|
|
#2732 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja dat kan ik. Maar dan zult u wel wat geduld moeten hebben. Ik heb dat gelezen in één van de boeken. Gelukkig heb ik deze boeken thuis. Ik zal dus eerst wat moeten zoeken. Laats ons zeggen, binnen een week of zo weet ik u iets te vertellen. Maar misschien ook vroeger.
|
|
|
|
|
|
#2733 |
|
|
Het zou mij niet verwonderen.
Hitler was geen voorstander van al te diep of hoog intellectualisme of duistere loges. Vrij ascetisch, voorstander van sobere vormgeving, spendeerde graag tijd aan het front tussen de soldaten met wat watersoep als eten... enz enz enz Zijn voorliefde voor barok is idd vreemd ... misschien vooral monumentale en bruutheid van de massa, los van decoratie. Ofwel inspireerde het pathetische beeldhouwwerk met al zijn verwijzingen naar ... de "polytheïstische" oudheid.
Laatst gewijzigd door Steben : 15 februari 2012 om 10:08. |
|
|
|
|
|
#2734 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 15 februari 2012 om 10:36. |
|
|
|
|
|
|
#2735 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 15 februari 2012 om 12:23. |
|
|
|
|
|
|
#2736 |
|
|
http://www.nieuwsblad.be/article/det...gn=klik-en-win
zijn ze toch maar weer content dat ze nog eens uniformpkes kunnen aantrekken, lekker heil kunnen zeggen en nog eens wat nazivlaggen uithangen.
|
|
|
|
#2737 | |
|
Banneling
|
Citaat:
"I myself always came out for the retention of the old colours, not only because as a soldier they are to me the holiest thing I know " http://flagspot.net/flags/de%7Dns_or.html#col Dus een referte van Hitler zélf naar de Reichsflag , niet naar links of communistisch of zo. D�*t is gewoon propagandataal van neocons. Ik vond ook meerdere verwijzingen naar Eckhart en Krohn. Laatst gewijzigd door filosoof : 15 februari 2012 om 16:18. |
|
|
|
|
|
|
#2738 | |
|
|
Citaat:
Volgende vraag iemand?