![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1261 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Piet staat daar met zijn rode wangen, want hij had zelf aan Jan beloofd van goed voor zijn fiets te zorgen en hem zelfs terug te geven met een kinderstoeltje op en een nieuwe koplamp. Het probleem is dat Piet zelf niet genoeg heeft om ergens anders een nieuwe fiets voor Jan te kopen - laat staan een kinderstoeltje en een koplamp erbij. En dat Jef behalve zijn foto's gewoon niks heeft en eigenlijk zelf een nieuwe fiets zou willen lenen. Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Jef heeft zelfs geen ijzervijlsel meer, enkel wat foto's.
![]() |
![]() |
#1262 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alleen hoopt elke bankdirecteur dat het niet _zijn_ bank zal zijn, en elke minister dat het niet _zijn_ land zal zijn. Vandaar dat iedereen aan dat "pappen en nathouden" mee werkt. In de hoop van het onvermijdelijke te kunnen uitstellen...
![]() |
![]() |
#1263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1264 |
|
![]() Om meester over de lopende gang van zaken te blijven moet je bepaalde ontwikkelingen kunnen vereenvoudigen.
@PvE Correct voor wat je opstelling t.o. van Italie. Zeker, Noord-Italie heeft alle (industriele) mogelijkheden om aan economisch-financiele problemen het hoofd te bieden. Hun maffia-cultuur echter, weerhoudt ze dat te doen. Maar in principe kunnen ze het. Griekenland is een afgeschreven verhaal. Alleen moet dat verhaal nog verkocht worden aan de uitgever. We hebben te maken met de Eoromaffia, ook al weten we hun zetel (Brussel) het is een maffia die vrijwel onuitroeibaar is en alleen land voor land kan plaatsvinden. Het probleem is dat er zich een club gaat vormen die elkaar de bal toespeelt en ervoor zal zorgen dat de belangrijkste posten binnen een bepaald en bekend circuit van personen blijft. Wie eenmaal (Barroso) een dergelijke post in handen heeft kan over net zoveel geld beschikken als hij of zij wil. En corrupt zijn ze (bijna) allemaal. Van een aantal is het (bijna) bewijsbaar zeker. Om onder dit corrupte systeem vandaan te komen zal een land uit de kongsi moeten beginnen. Dat kan de UK, Duitsland of Frankrijk zijn. Maar wie begint?
![]() |
#1265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Delen? Dat is alvast niet de houding van de Griekse miljonairs. Het geld dat in Griekenland wordt verdiend, verdwijnt steeds sneller naar het buitenland. Vooral naar de veilige kluizen van Zwitserse banken, waar men geen vragen stelt. De Griekse miljonairs hebben in totaal al 280 miljard euro naar Zurich verkast, en nog eens evenveel naar andere buitenlandse banken. Een fiscale exodus ter waarde van 560 miljard euro; dat is het dubbele van het Griekse bbp, de jaarlijks geproduceerde rijkdom in het land. Dat veel landgenoten hun ziektekosten of elektriciteit niet meer kunnen betalen, dat meer en meer mensen hongerlijden, trekken deze miljonairs zich geen moer aan. En dus krijg je een surrealistische situatie: aan de voordeur smeekt de Griekse regering de Europese Unie om nieuwe leningen en garandeert ze dat ze de allerlaatste centiem uit het werkvolk zal persen om die leningen terug te betalen. Terzelfdertijd slepen de miljonairs de rijkdom van het land via de achterdeur het land uit.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 15 februari 2012 om 22:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1266 | |
|
![]() Citaat:
Luisteren naar een PVDA'er over economie, dat is zoiets als luisteren naar de Katholieke kerk over anticonseptie of aids...
![]() |
![]() |
#1267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de gequote tekst gaat men impliciet van het communistische principe uit dat de enige "legitieme bezitter" van rijkdom "het land" zou zijn, en beseft men niet dat rijkdom iets is van INDIVIDUEN, die toevallig op een stuk grond wonen waar een of ander staatsbedrijf haar prerogatieven laat gelden.
Als iemand, als individu, rijk is, noemen ze dat "de rijkdom van het land" en doet men alsof de andere individuen die toevallig op datzelfde stuk grond leven, daar mede recht op zouden hebben, ook al hebben die niks te maken, nog met de eigenaar van die rijkdom, noch met de manier waarop die rijkdom er gekomen is. Maw, de buschauffeur in Athene moet blijven zijn hoog loon en zijn lage pensioenleeftijd houden, gefinancierd door de prestaties van een schip dat tussen Los Angeles en Sydney Chevrolets vervoert of zo. Citaat:
Dat is lijfeigenschap. In zo een land verleg ik geen knots, want alles wat de anderen doen is toch even goed van mij.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 16 februari 2012 om 07:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1268 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is dus weer allemaal de schuld van de Duitsers?
![]() |
#1269 |
|
![]() De schuldvraag komt hier niet ter sprake. Dat zou ook al te dol zijn. De EU moet het operatiemes durven te hanteren en banden met fraudulerende landen doorsnijden Griekenland is daar een van maar staat niet alleen. Bulgarije en Roemenie zijn zeer goede kandidaten voor het operatiemes.
![]() |
#1270 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#1271 |
|
![]()
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... Laatst gewijzigd door Zwitser : 16 februari 2012 om 15:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1272 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1273 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Waarschijnlijk zal het beperkt blijven tot een welles-nietes spelletje van "alle rijkdom is van de staat of zou dat toch moeten zijn, gij zijt een slaaf" versus "rijkdom is individueel, de staat is een ordinaire bedrieger zoals iedereen, maar met meer macht".
![]() |
![]() |
#1274 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er was wel de euro maar geen Europees financieel systeem. Uitstekend prooigebied voor... Heel veel reglementjes om familiebedrijfjes lam te leggen en open deur voor elke nomadische multi-national die nog tijdelijk en plaatselijk een gaatje dient op te vullen. En het gat gaan likken van de Chinezen. Waar een douche een toilet is en een toilet een douche, waar ... de list is too long. Die Chinezen gaan dus onze economie aanzwengelen. Zonder vuurwerk. Heel mooi van die Chinezen. No war. Congo we take? Also Belgium? Like wales and dolphins? It's all scientific research. We zitten goed en wel op onze knieën, opnieuw eigenlijk. En ik mag geen kiekenkot voor 25 kippen bouwen op agrarisch land. Voor eigen gebruik. (25 kippen per jaar in de diepvries). Ik mag dit niet ook al wil ik alles ecologisch, duurzaam en natuurvriendelijk doen. De opgestoken vingers van de ambtenaren zijn niet te tellen. 'Dan komt er wel iemand langs met een zwart boek.' (ik citeer) 'Laat die dan een koord voor mij meebrengen.' lag op de tip van mijn tong. Ingeslikt want die ambtenaar kan er ook niks aan doen. Wat ik wil zeggen is dat het de verkeerde kant uitgaat, en al een hele tijd. De Europese Commissie staat in de schaduw van ratingbureaus. Geen kat weet wie die mensen zijn en wat hun agenda is (hun echte agenda). Vanavond, denk ik, is er op Canvas een uitzending. Die ga ik effe bekijken en ik hoop dat het van geen schooltelevisie-gehalte is. Hier zijn mijn oplossingen: 1° Leg die ratingbureaus het zwijgen op of daag ze voor Het Internationaal Gerechtshof van Den Haag wegens schendingen tegen de menselijkheid. 2°Verplicht de banken om deftig te bankieren met een duidelijk deontologisch ingrediënt en al die 'abstracte producten' af te schaffen of op hun einde te laten lopen. Nationaliseer als het moet. 3° terug een staatsbank voor de burgers 4° laat de multinationals gaan en gebruik de achtergebleven gebouwen om zelf te produceren binnen de grenzen en/of export. Electrische auto's of auto's op waterstof hadden er al dertig jaar geleden moeten zijn. De know-how is er! Het is een gat in de markt! Hoelang nog moeten we die aankondiging zien op Tv dat de benzine- en dieselolie lichtjes is gestegen? 5° kindergeld afschaffen vanaf het derde kind. 6° krakers meer legitimlteit geven (ik ben geen kraker en zou het niet durven, maar ze hebben gelijk en vele groepen zijn 'geschoold, overleg is mogelijk). 7° Immigratie...versus buitenlandse politiek. Moeilijk. Voor een volledige stop (hermetisch afgesloten) zou ik niet opteren, maar wel voor een duchtige ontmoediging en verstrenging. Onze ambassadeurs in sommige landen mogen ook wel eens wakker schieten en de plaatselijke overheden richtlijnen aanreiken dat België geen veldbed is ipv receptie na receptie af te schuimen. Of beter nog: selecteer de landen die onleefbaar zijn voor burgers en pas een jaarlijkse quota van mensen toe. Simpel en klaar en duidelijk. Dan weten die mensen ook waar ze aan toe zijn. Vele mensen weten niet waar ze aan begonnen zijn. Een eerlijke en goede pr-move zou ik zeggen. Meer dan diplomatisch. 8° Een houtkachel in alle sociale woningen. 9° De overheid heeft de mond vol van innovatie en creativiteit. Innovatie zou, contradictorisch op het eerste zicht,weleens kunnen zijn dat je een kiekenkot mag bouwen. Die Griekse ambtenarenvrouw (TV) klaar om uit het venster te springen... had ze een kiekenkot met 25 kippen dan had ze dat wellicht niet overwogen. Een mens kan niet zonder perspectieven. Het geloof in een hiernamaals leven vangt heel veel op, heeft heel veel opgevangen door de eeuwen heen. Maar wie klampt zich daar nu nog aan vast? Zelfmoordenaars met een bom op hun lijf gegespt. 8° Die vergrijzing is een slag in het water. Een hittegolf of iets anders en die vergrijzing is al een stuk minder. Meer nog, we moeten toch werken tot ons 65ste. Waar is die vergrijzing dan? En hebben ze niet iets beloftevol gevonden tegen Alzheimer? Ik werk door tot mijn 100ste als ik mijn kiekenkot maar mag zetten. Twee rennen: één met Mechelse koekoek en één met Brahma's. Om het multiculturele aspect te verzorgen. 9° Een andere naam verzinnen voor de Karel-de-Grote-prijs. Die naam zegt dus alles over Europa. Ga het 'cv' eens na van die man. Hoe had hij dat voorvormpje 'Europa' weer voor elkaar gebracht? Via erfenis, via het uitschakelen van familieleden, via huwelijk(en), via het uitmoorden van gemeenschappen die weigerden schatplichtig te worden,via 50 jaar oorlogsvoering. Prachtig hoor. Ik schaam me dood. En die prijs is voor de jeugd bestemd. Het kan niet op. De deadline voor het indienen van een project was uitgesteld tot 13 februari 2012. Saneringen zeker? Of gebrek aan interesse. Hoeveel euro's gaan daar naar toe? 10° meer burgerlijke ongehoorzaamheid is aangewezen. Rookverbod negeren om de horeca en de volkscafé's in Vlaanderen te redden. Weg met het opgelegde begijnengedrag.'Meneer, uw bloembakje staat niet reglementair.' Hoe kan België als land, of Europa, in hemelsnaam perspectieven bieden als er gezeurd wordt over ene bloembak die verkeerd staat of een kiekenkot dat niet gebouwd mag worden op agrarisch weiland, of over het opvolgen van een rookverbod in de horeca die al heel wat stoten heeft gekregen? Geitenbedrijven worden in Nederland een keer in de zoveel weken gecontroleerd of ze alles wel wettelijk en netjes doen, terwijl de Italiaan of de Griek daar weinig last van heeft. Volksgezondheid! Europese richtlijnen! Hoeveel mensen benemen zich het leven per week in België? Gelukt? Je gaat me niet vertellen dat dat allemaal zwaar psychisch gestoorde mensen zijn. Die zijn allemaal al lang zombies geworden of ze zijn al dood. Of ze zijn in de maak en lopen vrij rond, of ze zijn pas vrijgelaten... maar die laatst genoemden zijn helemaal niet van plan om zelfmoord te plegen wqnt die hebbennog perspectieven (de man van Lubbeek). Het gaat om het hebben (lijden aan) gezonde perspectieven. Het willen verbeteren van je levenssituatie (of het nu gaat over iemand die nomadisch is en voor zijn kudde nieuwe graasvlakten opzoekt, of voor iemand die een kiekenkot wilt zetten voor 25 kiekens voor eigen gebruik en een serre (ja die serre ook), en alles er tussenin... de meeste mensen hebben een gezond DNA, daarom zijn ze innovatief, creatief, of migreren ze. Welke instantie ook die onvoldoende perspectieven biedt of slechts perspectieven biedt aan een bepaalde elite, of bepaalt welke perspectieven je mag hebben in een streng keurslijf, daar moet je volgens mij burgerlijk ongehoorzaam aan zijn. Zover mijn gedachten op mijn 53ste. Ik denk nog verder na maar eigenlijk neem ik een loopje met de toekomst. Laatst gewijzigd door parsprototem : 16 februari 2012 om 16:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1275 |
Banneling
|
![]() dat
|
![]() |
![]() |
![]() |