![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens,Vanuit de EU (huidig zwaartepunt Griekenland)vertrekken jaarlijks honderduizenden opgeleide jonge mensen..in de meeste gevallen naar Australie,Canada,de VS. Minstens de helft zien we nooit meer terug. Ze vertrekken niet allemaal uit zin voor avontuur,maar omdat ze in "het oide continent" geen bloeiende toekomst meer zien,of geen mogelijkheden iets uit de grond te stampen.Of ergens aanvoelen dat je in de "pacific" moet zijn om aan de toekomst deel te nemen. Ze nemen met zich mee,niet alleen zichzelf(en dus potentieel een toekomstige generatie),maar ook een massieve investering van honderduizenden Euro's door hun ouders en de maatschappij...ten voordele van andermans economie...Het is Europas grootste exportprodukt...en een gift aan de rest van de mensheid! Zie je,de besten en de slimsten KUNNEN we niet eens houden,al decennialang,wat zouden we dan nog een of ander soort "gezinsbeleid" aanmoedigen????? Laat ons onze maatschappij eerst eens wat omdraaien,minder gefocust op het behouden van de luxevoordeeltjes van de babyboomers. Er is tientallen procent werkloosheid onder de -25-jarigen in Spanje,Griekenland,Portugal.......Italie volgt....... Er zijn echt wel andere problemen dan mensen pesten die GEEN kinderen hebben of willen ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 17 februari 2012 om 06:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben ook tegen het voorstel he
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp het volkomen, we moeten naar een systeem gaan dat werken niet meer loont. Ik zou niet weten waarom ik de opvoeding van iemand anders zijn kinderen zou moeten betalen
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is natuurlijk wel grappig dat mensen fulmineren tegen deze maatregel (ik ook trouwens) maar niet tegen kindergeld.
Kindergeld is identiek aan deze maatregel. Stel je hebt een maatschappij zonder kindergeld, met een zekere belastingsgraad ? Hoe kan je geld "afnemen" van kinderlozen, en "geld geven" aan mensen met kinderen ? Je kan: - de algemene belastingen verhogen, en kindergeld geven aan zij met kinderen (de verhoging van belastingen dient dan om dat kindergeld te financieren). - de algemene belastingen verlagen, en een extra belasting leggen op de kinderlozen (die extra belasting dient om de algemene belasting te financieren) - een mengeling van de twee toepassen. Die 3 formules zijn identiek qua effect. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu al moeten degenen die geen kinderen hebben bijdragen voor de opvoeding van uw kind zonder dat zij erom gevraagd hebben. Voor moeder aarde zou het zelfs beter zijn om in te zetten op geboortebeperking (wereldwijd).
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik betaal nu voor anderen hun pensioen, het is bijgevolg niet meer dan billijk dat anderen binnen ettelijke jaren afdragen voor mijn pensioen. Had de staat er indertijd ervoor gekozen om een pensioenfonds, de naam waardig, op te richten, dan zou ik nu centjes storten voor mijn eigen pensioen.
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Tegen god, monarchie en traditie maar wel voor moeder natuur? ![]()
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 17 februari 2012 om 09:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
Wat maakt jou nu weer Vlaming?
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Als je voor Vlamingen niet wil betalen, hebben de Vlamingen het recht jou geen Vlaming meer te noemen. Grens tussen nationalisme en egoïsme bestaat. De kritiek op sommige nationalisten is terecht, ze zijn vaak geen nationalisten.
![]() |
#53 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb een beter idee: minder belastingen voor mensen met kinderen.
Maar dat pas natuurlijk niet in het kraam van de plunderpolitici. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De oplossing was toen mensen naar hier halen.
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- meer belasting voor kinderlozen (en DUS minder belasting voor kinderhebbenden, bij gelijke totale belastingsdruk he) - kindergeld voor kinderhebbenden (en DUS meer belasting voor kinderlozen om dat kindergeld te financieren) - minder belasting voor kinderhebbenden (en DUS meer belasting voor kinderlozen, zie puntje 1) zijn allemaal identiek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We kunnen onze eigen bevolking niet meer voeden zonder import.
Denk daar maar eens over na.
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch grijpen we bij de katten in.
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben niet tegen God, ik ben zelfs gelovig.
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet goed waar ik voor wil betalen.