Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moeten grote bedrijven belastingen betalen?
Ja 19 41,30%
Nee 14 30,43%
Ja, tot 5% 0 0%
Ja, tot 10% 5 10,87%
Ander voorstel 8 17,39%
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 18 februari 2012, 16:35   #161
neutron
Banneling

neutron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Daar komt het op neer,

maar ik denk niet dat de PVDA genoeg stemmen zal krijgen omdat
de kiezers vastzitten in hun zuil.

Verder zijn er te weinig alternatieven want
N-VA en LDD zijn te liberaal.

Alleen een onafhankelijke vakbond kan uitkomst bieden als alternatief met voldoende impact.

www.neutr-on.be
neutron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 16:36   #162
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De eerste zin:

"Sinds 2008 leeft de staat boven zijn stand: er wordt meer uitgegeven dan er binnenkomt."

Verder heb ik niet gelezen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 16:44   #163
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Het grappige is dat je Apple vergeet.
Hun iPad en iPhone verkopen als zoete broodjes.
Als eens goed bekeken wat die dingen kosten?
Foxconn ken je zeker?
Steve Jobs werd al bijna heilig verklaard toen hij nog leefde.

En mijn volgende tv is een Panasonic plasma
Suicides at Foxconn: Light and death
Apple Manufacturer Foxconn Makes Employees Sign 'No Suicide' Pact
'Mass suicide' protest at Apple manufacturer Foxconn factory(11 Jan 2012)

Apple is so cool, bro!

Laatst gewijzigd door filosoof : 18 februari 2012 om 16:47.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 16:47   #164
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Ver gekomen he filosoof.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 16:51   #165
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutron Bekijk bericht
Daar komt het op neer,

maar ik denk niet dat de PVDA genoeg stemmen zal krijgen omdat
de kiezers vastzitten in hun zuil.

Verder zijn er te weinig alternatieven want
N-VA en LDD zijn te liberaal.
Die kiezers die vastzitten in hun zuil, kopen nochtans massaal het boek "Hoe durven ze? De euro, de crisis en de grote hold-up"
Er zijn ondertussen 10.000 exemplaren de deur uit bij de uitgeverij, en volgende week wordt de zesde druk gestart.
Hun ideeën en voorstellen krijgen steeds meer ingang en navolging.
Zelfs neutr-on volgt.
Citaat:
Alleen een onafhankelijke vakbond kan uitkomst bieden als alternatief met voldoende impact.

www.neutr-on.be
Gaan jullie wel de kiesdrempel halen?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 18:07   #166
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Die kiezers die vastzitten in hun zuil, kopen nochtans massaal het boek "Hoe durven ze? De euro, de crisis en de grote hold-up"
Er zijn ondertussen 10.000 exemplaren de deur uit bij de uitgeverij, en volgende week wordt de zesde druk gestart.
Hun ideeën en voorstellen krijgen steeds meer ingang en navolging.
Zelfs neutr-on volgt.

Gaan jullie wel de kiesdrempel halen?
Het is niet omdat ze dat boek kopen en lezen en het er zelfs mee eens zijn dat ze plots op pvda gaan stemmen he.
Mijn basis principe is loon naar werken, de uitwassen van het kapitalistisch systeem zondigen daartegen. Vriendjespolitiek, cumuleren, zitjes in de raad van bestuur zonder er in feite iets voor te moeten doen, dat is allemaal zondigen tegen dat basis principe. Maar achterover liggen in een werkloosheids hangmat ook. Ik druk me vrij ongenuanceerd uit nu, ik weet ook wel dat niet alle werklozen luierikken zijn. Die bonussen voor die bankiers dat vind ik er ver over. Die bonussen raken kant noch wal.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 20:42   #167
neutron
Banneling

neutron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Het is niet omdat ze dat boek kopen en lezen en het er zelfs mee eens zijn dat ze plots op pvda gaan stemmen he.
Mijn basis principe is loon naar werken, de uitwassen van het kapitalistisch systeem zondigen daartegen. Vriendjespolitiek, cumuleren, zitjes in de raad van bestuur zonder er in feite iets voor te moeten doen, dat is allemaal zondigen tegen dat basis principe. Maar achterover liggen in een werkloosheids hangmat ook. Ik druk me vrij ongenuanceerd uit nu, ik weet ook wel dat niet alle werklozen luierikken zijn. Die bonussen voor die bankiers dat vind ik er ver over. Die bonussen raken kant noch wal.
Dat is gesproken.

Maar als de N-VA niet genoeg stemmen haalt.
En de traditionele partijen blijven de beerputjes dichthouden waar ligt dan de oplossing voor de "new deal"?

www.neutr-on.be
neutron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 21:33   #168
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet.
Citaat:
Volgt de N-VA ook dit principe?
Weten zij ook dat niet alle werklozen luierikken zijn?
Wensen zij de bonussen in te perken?

Bij de financiële crisis gevolgd door de bankencrisis, vertelden alle regeringsleiders dat de nodige maatregelen zouden getroffen worden om een 2de financiële crisis te voorkomen. Er zou opgetreden worden tegen speculeren op de beurs, de banken zouden strengen gecontroleerd worden, de banken zouden opsplitst worden in "echte banken" (sparen en leningen) en gokbanken,....
Is daar nu al 1 sikkepit van in huis gekomen?
Wat doet de N-VA? Ruzie maken! In de hoop alles te blokkeren.
Hebben die nu al een studiedienst?
Oud 19 februari 2012, 05:57   #169
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Belachelijk idee gewoon.

Bedrijven betalen al genoeg via jobs, investeringen en sociale zekerheid onzin.

Men zou beter het netto als bruto nemen en werknemers zelf laten betalen voor sociale zekerheid.
Zo krijgen ze de keuze of ze wel of niet een verzekering willen en er worden jobs gecreëerd.

Het alternatief is eenvoudig: de multinationals verkassen naar het buitenland.
Oud 19 februari 2012, 07:18   #170
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als jij oneliners afvuurt moet je er niet van schrikken van hetzelfde laken een broek te krijgen.
Iemand die sedert 2008 werkloos is, die is al langdurig werkloos. Als dat iemand is die gewerkt heeft en 50 is en dus moeilijk aan werk geraakt door zijn leeftijd, dan kan ik u volgen. Maar N-VA heeft een stappenplan in 4 stappen. De derde stap is tewerkstelling door de overheid, de vierde stap is schrappen van een uitkering enkel als vastgesteld wordt dat in stap 3 duidelijk werkonwilligheid wordt vastgesteld. Het is niet de bedoeling om massaal mensen te schrappen maar wel werk te geven.
Een en ander staat op de site van N-VA, je zou je beter informeren in plaats van de leugens die je hier en daar oppikt na te apen.
N-VA mag een stappenplan in 10 stappen hebben.
Mijn eerste stap is alle werklozen naar de N-VA te sturen en ze werk bezorgen.
Mijn tweede stap is, al de werklozen die na 3 jaar geen werk gevonden hebben, worden door de leden en de verkiezingskas van N-VA betaald.
Als je toch zo zeker bent dat N-VA al die mensen aan werk kan helpen, kan je daar niets tegen hebben, want dan hebben ze allemaal werk binnen 3 jaar.
Als ik zie op welke kinderlijke manier ze de regering onderhandelingen gevoerd hebben, wil ik ze eens zien onderhandelen, met zelfs hun eigen VOKA bedrijven, om mensen van boven 50 jaar en schoolverlaters zonder ervaring te doen aannemen.
In iedere advertentie die je ziet, word minstens 5 jaar ervaring gevraagd.
Dan spreek ik nog niet van de 60 jarigen, die nog 5 jaar moeten werken omdat ze tot hun 25 jaar gestudeerd hebben.
En N-VA wil de Europese richtlijn tot in de puntjes volgen. Daar is het voorstel tot 67 jaar werken. Vertel er dat ook maar even bij, voor je over oneliners begint.
Wat jullie de kiezer beloven zijn poten zonder konijn, om toch even een oneliner te gebruiken.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2012, 08:15   #171
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
N-VA mag een stappenplan in 10 stappen hebben.
Mijn eerste stap is alle werklozen naar de N-VA te sturen en ze werk bezorgen.
Mijn tweede stap is, al de werklozen die na 3 jaar geen werk gevonden hebben, worden door de leden en de verkiezingskas van N-VA betaald.
Als je toch zo zeker bent dat N-VA al die mensen aan werk kan helpen, kan je daar niets tegen hebben, want dan hebben ze allemaal werk binnen 3 jaar.
Als ik zie op welke kinderlijke manier ze de regering onderhandelingen gevoerd hebben, wil ik ze eens zien onderhandelen, met zelfs hun eigen VOKA bedrijven, om mensen van boven 50 jaar en schoolverlaters zonder ervaring te doen aannemen.
In iedere advertentie die je ziet, word minstens 5 jaar ervaring gevraagd.
Dan spreek ik nog niet van de 60 jarigen, die nog 5 jaar moeten werken omdat ze tot hun 25 jaar gestudeerd hebben.
En N-VA wil de Europese richtlijn tot in de puntjes volgen. Daar is het voorstel tot 67 jaar werken. Vertel er dat ook maar even bij, voor je over oneliners begint.
Wat jullie de kiezer beloven zijn poten zonder konijn, om toch even een oneliner te gebruiken.
Je maakt er nu toch wel een karikatuur van. Ik kom met serieuze argumenten waar jij zelfs niets van wist omdat je simpelweg niets van N-VA kent noch van hun partijprogramma.
Het is in uw links gedachtengoed natuurlijk makkelijk om al wat daar niet in past te vergruizen en te zien als de baarlijke duivel.
In dat zelfde partijprogramma van N-VA staat inderdaad dat we langer moeten werken, maar er staat ook in dat de manier waarop we werken moet aangepast zijn zodat we dat ook effectief kunnen volhouden. Iets wat in het huidig debat totaal niet aan bod komt.
De regeringsonderhandelingen zijn niet op een kinderlijke manier gevoerd, ik denk dat je daarmee kinderen oneer aandoet. Die onderhandelingen zijn op een smerige manier gevoerd, en dat door open vld en de PS met in hun zog alle franstalige partijen. Het is nooit hun plan geweest om een regering te vormen met N-VA en omdat ze niet zomaar direct na de verkiezingen N-VA konden laten vallen moest dat idee rijpen. Of dat plannetje lukt zullen we wel zien bij de gemeenteraadsverkiezingen en nog belangrijker in 2014.
Het is niet de N-VA zijn schuld dat er in jobadvertenties gevraagd wordt naar mensen met ervaring. Trouwens dat klopt niet, er zijn heus wat advertenties waar gevraagd wordt naar schoolverlaters. 50-plussers is inderdaad een probleem, maar ook dat is niet de schuld van N-VA maar van de industrie zelf. De hypocrisie van het VBO is daar heel tekenend. Als je dan per se met een beschuldigend vingertje wil wijzen doe het op zijn minst in de juiste richting.
De normale pensioen leeftijd is 65. Er zijn in het verleden al teveel mensen op brugpensioen gestuurd op 50 waardoor dit door iedereen als de norm is gaan ervaard worden. De situatie is nu dat niemand echt langer wil werken dan zijn 50 en op een brugpensioen is gaan rekenen. In het begin was dat niet zo'n groot probleem omdat een aanzienlijk aantal personen die werden op brugpensioen gestuurd, werden vervangen door jongeren. Maar dat is in de loop van de jaren veranderd. Nu worden die jobs ingevuld door werknemers in India en China. Dat is misschien goed voor hen, maar dat is slecht voor de overheidsfinancieën. Wat er hier nodig is, is in de eerste plaats een mentaliteitsweiziging. Zowel bij de werknemer als bij de werkgever.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 19 februari 2012 om 08:17.
Oud 19 februari 2012, 08:19   #172
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Belachelijk idee gewoon.

Men zou beter het netto als bruto nemen en werknemers zelf laten betalen voor sociale zekerheid.
Zo krijgen ze de keuze of ze wel of niet een verzekering willen en er worden jobs gecreëerd.

Als je al zou zeggen dat we het bruto als netto nemen, dan zou ik er nog kunnen inkomen.
Oud 19 februari 2012, 08:28   #173
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je maakt er nu toch wel een karikatuur van. Ik kom met serieuze argumenten waar jij zelfs niets van wist omdat je simpelweg niets van N-VA kent noch van hun partijprogramma.
Het is in uw links gedachtengoed natuurlijk makkelijk om al wat daar niet in past te vergruizen en te zien als de baarlijke duivel.
In dat zelfde partijprogramma van N-VA staat inderdaad dat we langer moeten werken, maar er staat ook in dat de manier waarop we werken moet aangepast zijn zodat we dat ook effectief kunnen volhouden. Iets wat in het huidig debat totaal niet aan bod komt.
De regeringsonderhandelingen zijn niet op een kinderlijke manier gevoerd, ik denk dat je daarmee kinderen oneer aandoet. Die onderhandelingen zijn op een smerige manier gevoerd, en dat door open vld en de PS met in hun zog alle franstalige partijen. Het is nooit hun plan geweest om een regering te vormen met N-VA en omdat ze niet zomaar direct na de verkiezingen N-VA konden laten vallen moest dat idee rijpen. Of dat plannetje lukt zullen we wel zien bij de gemeenteraadsverkiezingen en nog belangrijker in 2014.
Het is niet de N-VA zijn schuld dat er in jobadvertenties gevraagd wordt naar mensen met ervaring. Trouwens dat klopt niet, er zijn heus wat advertenties waar gevraagd wordt naar schoolverlaters. 50-plussers is inderdaad een probleem, maar ook dat is niet de schuld van N-VA maar van de industrie zelf. De hypocrisie van het VBO is daar heel tekenend. Als je dan per se met een beschuldigend vingertje wil wijzen doe het op zijn minst in de juiste richting.
De normale pensioen leeftijd is 65. Er zijn in het verleden al teveel mensen op brugpensioen gestuurd op 50 waardoor dit door iedereen als de norm is gaan ervaard worden. De situatie is nu dat niemand echt langer wil werken dan zijn 50 en op een brugpensioen is gaan rekenen. In het begin was dat niet zo'n groot probleem omdat een aanzienlijk aantal personen die werden op brugpensioen gestuurd, werden vervangen door jongeren. Maar dat is in de loop van de jaren veranderd. Nu worden die jobs ingevuld door werknemers in India en China. Dat is misschien goed voor hen, maar dat is slecht voor de overheidsfinancieën. Wat er hier nodig is, is in de eerste plaats een mentaliteitsweiziging. Zowel bij de werknemer als bij de werkgever.
Kijk even terug in de tijd en nu nog, de bedrijven waren net zo goed vragende partij voor het brugpensioen, omdat ze dan goedkoper de boel konden saneren, sluiten of verhuizen.
Om je gerust te stellen, ik heb het wollige partij programma van N-VA gelezen en gezien wat het betekent voor de gewone werknemer, maar er zijn mensen die tussen de regels kunnen lezen.

Laatst gewijzigd door subocaj : 19 februari 2012 om 08:34.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2012, 09:17   #174
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk even terug in de tijd en nu nog, de bedrijven waren net zo goed vragende partij voor het brugpensioen, omdat ze dan goedkoper de boel konden saneren, sluiten of verhuizen.
Dat is net wat ik zeg, alleen als je verder teruggaat in de tijd, dan werden de ouderen vervangen door jongeren. Als dat gebeurt, dan is de maatschappelijke kost kleiner en valt er iets te zeggen voor het systeem van brugpensioen. Maar de laatste 10 jaar worden werknemers op brugpensioen niet vervangen omdat werknemers in Belgie gewoon te duur zijn. Ik stel trouwens vast dat toen ik begon in 1992, mijn wedde vrij snel naar omhoog ging. Het bedrijf waar ik werk moest dat doen om ons wedde concurrentieel te houden, anders zouden we wel eens van werk kunnen veranderen. De jongere mensen die nu beginnen, die gaan alleen maar vooruit tgv de index. Dit duidt erop dat de lonen wel degelijk naar beneden getrokken worden door de concurrentie met de lage loonlanden. En we spreken hier wel van ingenieurs met een startwedde van ongeveer 2200 euro (ing, niet ir).

Citaat:
Om je gerust te stellen, ik heb het wollige partij programma van N-VA gelezen en gezien wat het betekent voor de gewone werknemer, maar er zijn mensen die tussen de regels kunnen lezen.
Met andere woorden u bent subjectief en u kan in de teksten zelfs niet direct een punt vinden waar je ronduit tegen bent dus moet je die tussen de regels lezen (fantaseren). Er staat niets tussen de regels, het programma is vrij duidelijk.
Maar geen probleem, het staat u vrij om te stemmen op wie u wilt. Het is niet mijn bedoeling om u te overtuigen op N-VA te gaan stemmen.
Oud 19 februari 2012, 09:32   #175
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Belachelijk idee gewoon.

Stel jij voor om de vennootschapsbelasting af te schaffen?
Oud 19 februari 2012, 09:34   #176
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kom met serieuze argumenten waar jij zelfs niets van wist omdat je simpelweg niets van N-VA kent noch van hun partijprogramma.
Daarom vroeg ik het je.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=168
Oud 19 februari 2012, 09:41   #177
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Gezien de stijl van vraagstelling wil ik niet de moeite doen om het er bij u in te lepelen. Je hebt duidelijk humo gelezen en dat allemaal voor waar genomen.

N-VA is toch maar vragende partij voor een parlementaire onderzoeks commissie betreffende Dexia. De gevestigde partijen willen dit niet en de SPA is zo laf om zich te onthouden. Wat betreft die toestand met die banken moet je dus niet op N-VA schieten.
Het is de verankering van de klassieke partijen die ervoor zorgt dat dit geblokkeerd geraakt. Ik ben hier net zo verontwaardigd over als u.

De studiedienst van N-VA heeft al tal van problemen blootgelegd oa in de begroting en in de financieringswet. Maar lees vooral Humo verder en geloof alles wat die mannen neerpennen zonder er zelf bij na te denken, dat doet Humo wel voor u.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 19 februari 2012 om 09:44.
Oud 19 februari 2012, 10:04   #178
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stel jij voor om de vennootschapsbelasting af te schaffen?
Maar het is wel belasting op belasting. Eerst betaald een vennootschap, een vennootschapsbelasting, en daarna moet er nog een belasting betaald worden op hetgeen overblijft, en wordt uitgekeerd, onder de vorm van roerende voorheffing.
Stel voor om de geldhonger van de staat af te schaffen, of toch minstens terug te brengen tot een redelijk peil.
Bob is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2012, 10:09   #179
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Gezien de stijl van vraagstelling wil ik niet de moeite doen om het er bij u in te lepelen. Je hebt duidelijk humo gelezen en dat allemaal voor waar genomen.
Wat scheelt er aan de stijl van de vraagstelling?
Jij schuift jouw basis principes naar voor, en ik vraag of de N-VA ook die principes volgt.
Volgt de N-VA ook dit principe?
Weten zij ook dat niet alle werklozen luierikken zijn?
Wensen zij de bonussen in te perken?
Citaat:
N-VA is toch maar vragende partij voor een parlementaire onderzoeks commissie betreffende Dexia. De gevestigde partijen willen dit niet en de SPA is zo laf om zich te onthouden. Wat betreft die toestand met die banken moet je dus niet op N-VA schieten.
Het is de verankering van de klassieke partijen die ervoor zorgt dat dit geblokkeerd geraakt. Ik ben hier net zo verontwaardigd over als u.
Het gaat niet over een Dexia-onderzoek!
Bij de financiële crisis gevolgd door de bankencrisis, vertelden alle regeringsleiders dat de nodige maatregelen zouden getroffen worden om een 2de financiële crisis te voorkomen. Er zou opgetreden worden tegen speculeren op de beurs, de banken zouden strengen gecontroleerd worden, de banken zouden opsplitst worden in "echte banken" (sparen en leningen) en gokbanken,....
Is daar nu al 1 sikkepit van in huis gekomen?
Wat doet de N-VA? Ruzie maken! In de hoop alles te blokkeren.
Hebben die nu al een studiedienst?

Citaat:
De studiedienst van N-VA heeft al tal van problemen blootgelegd oa in de begroting en in de financieringswet.
Heb je daar een link voor. Want daar heb ik nog niets over gehoord.
Citaat:
Maar lees vooral Humo verder en geloof alles wat die mannen neerpennen zonder er zelf bij na te denken, dat doet Humo wel voor u.
Ik wist, voor de Humo er gewag van maakte, dat de N-VA pas na de verkiezingen begon met een studiedienst op te bouwen.

Als je in de media leest dat de N-VA medewerlers zoekt, en je ziet dezelfde vraag in "vacature" is het al wel duidelijk.
Oud 19 februari 2012, 10:11   #180
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maar het is wel belasting op belasting. Eerst betaald een vennootschap, een vennootschapsbelasting, en daarna moet er nog een belasting betaald worden op hetgeen overblijft, en wordt uitgekeerd, onder de vorm van roerende voorheffing.
Stel voor om de geldhonger van de staat af te schaffen, of toch minstens terug te brengen tot een redelijk peil.
Waar haal je vandaan dat het "belasting op belasting" is?
De vennootschapsbelasting is een belasting op de winst van een bedrijf.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be