![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten grote bedrijven belastingen betalen? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
19 | 41,30% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
14 | 30,43% |
Ja, tot 5% |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ja, tot 10% |
![]() ![]() ![]() |
5 | 10,87% |
Ander voorstel |
![]() ![]() ![]() |
8 | 17,39% |
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar ik denk niet dat de PVDA genoeg stemmen zal krijgen omdat de kiezers vastzitten in hun zuil. Verder zijn er te weinig alternatieven want N-VA en LDD zijn te liberaal. Alleen een onafhankelijke vakbond kan uitkomst bieden als alternatief met voldoende impact. www.neutr-on.be |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
"Sinds 2008 leeft de staat boven zijn stand: er wordt meer uitgegeven dan er binnenkomt." Verder heb ik niet gelezen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Apple Manufacturer Foxconn Makes Employees Sign 'No Suicide' Pact 'Mass suicide' protest at Apple manufacturer Foxconn factory(11 Jan 2012) Apple is so cool, bro! Laatst gewijzigd door filosoof : 18 februari 2012 om 16:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn ondertussen 10.000 exemplaren de deur uit bij de uitgeverij, en volgende week wordt de zesde druk gestart. Hun ideeën en voorstellen krijgen steeds meer ingang en navolging. Zelfs neutr-on volgt. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn basis principe is loon naar werken, de uitwassen van het kapitalistisch systeem zondigen daartegen. Vriendjespolitiek, cumuleren, zitjes in de raad van bestuur zonder er in feite iets voor te moeten doen, dat is allemaal zondigen tegen dat basis principe. Maar achterover liggen in een werkloosheids hangmat ook. Ik druk me vrij ongenuanceerd uit nu, ik weet ook wel dat niet alle werklozen luierikken zijn. Die bonussen voor die bankiers dat vind ik er ver over. Die bonussen raken kant noch wal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar als de N-VA niet genoeg stemmen haalt. En de traditionele partijen blijven de beerputjes dichthouden waar ligt dan de oplossing voor de "new deal"? www.neutr-on.be |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Weten zij ook dat niet alle werklozen luierikken zijn? Wensen zij de bonussen in te perken? Bij de financiële crisis gevolgd door de bankencrisis, vertelden alle regeringsleiders dat de nodige maatregelen zouden getroffen worden om een 2de financiële crisis te voorkomen. Er zou opgetreden worden tegen speculeren op de beurs, de banken zouden strengen gecontroleerd worden, de banken zouden opsplitst worden in "echte banken" (sparen en leningen) en gokbanken,.... Is daar nu al 1 sikkepit van in huis gekomen? Wat doet de N-VA? Ruzie maken! In de hoop alles te blokkeren. Hebben die nu al een studiedienst? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Parlementslid
|
![]() Belachelijk idee gewoon.
Bedrijven betalen al genoeg via jobs, investeringen en sociale zekerheid onzin. Men zou beter het netto als bruto nemen en werknemers zelf laten betalen voor sociale zekerheid. Zo krijgen ze de keuze of ze wel of niet een verzekering willen en er worden jobs gecreëerd. Het alternatief is eenvoudig: de multinationals verkassen naar het buitenland.
![]() |
#170 | |
|
![]() Citaat:
Mijn eerste stap is alle werklozen naar de N-VA te sturen en ze werk bezorgen. Mijn tweede stap is, al de werklozen die na 3 jaar geen werk gevonden hebben, worden door de leden en de verkiezingskas van N-VA betaald. Als je toch zo zeker bent dat N-VA al die mensen aan werk kan helpen, kan je daar niets tegen hebben, want dan hebben ze allemaal werk binnen 3 jaar. Als ik zie op welke kinderlijke manier ze de regering onderhandelingen gevoerd hebben, wil ik ze eens zien onderhandelen, met zelfs hun eigen VOKA bedrijven, om mensen van boven 50 jaar en schoolverlaters zonder ervaring te doen aannemen. In iedere advertentie die je ziet, word minstens 5 jaar ervaring gevraagd. Dan spreek ik nog niet van de 60 jarigen, die nog 5 jaar moeten werken omdat ze tot hun 25 jaar gestudeerd hebben. En N-VA wil de Europese richtlijn tot in de puntjes volgen. Daar is het voorstel tot 67 jaar werken. Vertel er dat ook maar even bij, voor je over oneliners begint. Wat jullie de kiezer beloven zijn poten zonder konijn, om toch even een oneliner te gebruiken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is in uw links gedachtengoed natuurlijk makkelijk om al wat daar niet in past te vergruizen en te zien als de baarlijke duivel. In dat zelfde partijprogramma van N-VA staat inderdaad dat we langer moeten werken, maar er staat ook in dat de manier waarop we werken moet aangepast zijn zodat we dat ook effectief kunnen volhouden. Iets wat in het huidig debat totaal niet aan bod komt. De regeringsonderhandelingen zijn niet op een kinderlijke manier gevoerd, ik denk dat je daarmee kinderen oneer aandoet. Die onderhandelingen zijn op een smerige manier gevoerd, en dat door open vld en de PS met in hun zog alle franstalige partijen. Het is nooit hun plan geweest om een regering te vormen met N-VA en omdat ze niet zomaar direct na de verkiezingen N-VA konden laten vallen moest dat idee rijpen. Of dat plannetje lukt zullen we wel zien bij de gemeenteraadsverkiezingen en nog belangrijker in 2014. Het is niet de N-VA zijn schuld dat er in jobadvertenties gevraagd wordt naar mensen met ervaring. Trouwens dat klopt niet, er zijn heus wat advertenties waar gevraagd wordt naar schoolverlaters. 50-plussers is inderdaad een probleem, maar ook dat is niet de schuld van N-VA maar van de industrie zelf. De hypocrisie van het VBO is daar heel tekenend. Als je dan per se met een beschuldigend vingertje wil wijzen doe het op zijn minst in de juiste richting. De normale pensioen leeftijd is 65. Er zijn in het verleden al teveel mensen op brugpensioen gestuurd op 50 waardoor dit door iedereen als de norm is gaan ervaard worden. De situatie is nu dat niemand echt langer wil werken dan zijn 50 en op een brugpensioen is gaan rekenen. In het begin was dat niet zo'n groot probleem omdat een aanzienlijk aantal personen die werden op brugpensioen gestuurd, werden vervangen door jongeren. Maar dat is in de loop van de jaren veranderd. Nu worden die jobs ingevuld door werknemers in India en China. Dat is misschien goed voor hen, maar dat is slecht voor de overheidsfinancieën. Wat er hier nodig is, is in de eerste plaats een mentaliteitsweiziging. Zowel bij de werknemer als bij de werkgever. Laatst gewijzigd door stuyckp : 19 februari 2012 om 08:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
|
![]() Citaat:
Om je gerust te stellen, ik heb het wollige partij programma van N-VA gelezen en gezien wat het betekent voor de gewone werknemer, maar er zijn mensen die tussen de regels kunnen lezen. Laatst gewijzigd door subocaj : 19 februari 2012 om 08:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar geen probleem, het staat u vrij om te stemmen op wie u wilt. Het is niet mijn bedoeling om u te overtuigen op N-VA te gaan stemmen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=168 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
N-VA is toch maar vragende partij voor een parlementaire onderzoeks commissie betreffende Dexia. De gevestigde partijen willen dit niet en de SPA is zo laf om zich te onthouden. Wat betreft die toestand met die banken moet je dus niet op N-VA schieten. Het is de verankering van de klassieke partijen die ervoor zorgt dat dit geblokkeerd geraakt. Ik ben hier net zo verontwaardigd over als u. De studiedienst van N-VA heeft al tal van problemen blootgelegd oa in de begroting en in de financieringswet. Maar lees vooral Humo verder en geloof alles wat die mannen neerpennen zonder er zelf bij na te denken, dat doet Humo wel voor u. Laatst gewijzigd door stuyckp : 19 februari 2012 om 09:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel voor om de geldhonger van de staat af te schaffen, of toch minstens terug te brengen tot een redelijk peil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij schuift jouw basis principes naar voor, en ik vraag of de N-VA ook die principes volgt. Volgt de N-VA ook dit principe? Citaat:
Bij de financiële crisis gevolgd door de bankencrisis, vertelden alle regeringsleiders dat de nodige maatregelen zouden getroffen worden om een 2de financiële crisis te voorkomen. Er zou opgetreden worden tegen speculeren op de beurs, de banken zouden strengen gecontroleerd worden, de banken zouden opsplitst worden in "echte banken" (sparen en leningen) en gokbanken,.... Citaat:
Citaat:
Als je in de media leest dat de N-VA medewerlers zoekt, en je ziet dezelfde vraag in "vacature" is het al wel duidelijk. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De vennootschapsbelasting is een belasting op de winst van een bedrijf. |
|
![]() |
![]() |