![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
- Heb ik ooit ontkend dat er misbruiken bestaan van ons sociale systeem, ook door bepaalde nieuwkomers? - Heb ik ooit die misbruiken goed gepraat? - Is het mijn schuld dat jij door medische redenen in een penibele financiële situatie zit? Ik denk dat op geen van de drie vragen ja kan geantwoord worden, dus waarom zo'n heftige aanval? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ga daar verder geen eindeloze discussies over voeren maar als wij vinden dat hier misbruiken bestaan van ons sociale systeem, dan moeten wij ook maar moeite doen om aan die misbruiken een eind te maken. Zolang we dat niet doen moeten we niet zeuren dat anderen daar misbruik van maken. Laatst gewijzigd door groene flamingant : 19 februari 2012 om 16:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus, in die trend, wat wil je doen qua sancties voor de misbruikers?
![]() |
![]() |
#105 |
Banneling
|
![]() Probeer maar eens. De rooie partijen zullen daar onmiddellijk een stokje voor steken. Zie maar hoe de PS zelf de lichte verstrenging in de herenigingswetgeving boycot.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Even normaal als je die inbreker dan een kogel door zijn harses schiet, want hij had maar niet moeten inbreken! Zoiets? Of heeft men dan een pak andere uitleg klaar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=149138 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Doe me een plezier en denk wat minder zwart/wit en probeer eens te zien dat iemand die de situatie in de juist context en van twee kanten probeert te bekijken, niet hetzelfde is als iemand die bepaalde mistoestanden ontkent. Doe me ook nog een plezier en oordeel wat minder vlug over anderen, als je die persoon in de verste verte niet eens kent. Jij weet niet wie ik ben, wat ik doe, kent mijn morele standaarden niet. En al jouw beoordelingen dat ik 'bepaald gedrag beloon of bestraf', 'waarschijnlijk zélf in de sociale hangmat lig'... waar haal jij het recht om me van zulke mentaliteit te beschuldigen zonder ook maar een flauw idee te hebben dat die dingen hoegenaamd juist of waar zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik stel verder trouwens vast dat ook de rechtse partijen geen echte visie hebben op lange termijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Awel, ik stel voor dat we de FAL goedkoper verkopen dan de Kalasnikov ginders.
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Twee: sancties is niet genoeg. Als buitenstaanders massaal of misbruik maken van ons sociale systeem dan gebeurt dat hierom: 1. Slechte sociaal-economische situatie in de herkomstlanden. 2. Sociale misbruiken die hier onvoldoende bestraft worden. Om een oplossing te krijgen moet je dus: 1. Iets doen aan de sociaal-economische situatie ginder, zodat de nood om geluk hier te zoeken kleiner wordt. 2. Sociale misbruiken hier onmogelijk maken. Het eerste of het tweede alleen is niet genoeg. Misbruikers alleen sanctioneren heeft geen zin, zolang ze amper een alternatief hebben in eigen land. Een goede sociale politiek werkt altijd vanuit het principe van preventie én bestraffing tegelijkertijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Banneling
|
![]() Ik stel vast dat rechtse partijen wel een visie hebben en zelfs op lange termijn, en dat linkse partijen niet geinteresseerd zijn om asielfraude aan te pakken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus helemaal geen reden om er over te zeuren dat men dat doet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij zijn dat maar enkelingen die er voordeel bij hebben. Waarom hebt ge er een probleem mee dat het aangeklaagd wordt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |