Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 februari 2012, 16:01   #101
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
???

Maak je aub geen seconde deze illusie.

Het arme zwarte negertje van nog enkele grammetjes zal je hier nooit tegenkomen.
De mensen die naar hier komen, zijn mensen met weinig mogelijkheden daar (lees: gebrekkige vaardigheden, gebrekkige kennis, gebrekkige scholing), of weinig zin daar en weinig appreciatie daar die gehoord hebben van de mooie verhalen over ons weg-geef land. Wees maar zeker dat ze flinke duiten op tafel mogen leggen voor de reis naar Brussel.
Het gaat dus zeker niet om mensen die niet kunnen overleven.

Tegenwoordig voel ik meer en meer plaatsvervangende schaamte als ik allochtonen tegenkom. Te meer daar ik als Belg geen recht heb op een ocmw uitkering en daardoor moet leven met een inkomen van nul en allerhande jobkes moet zoeken en continu in de stress leef en me opgejaagd wild voel. Ik heb nul inkomen, ik krijg niet allerlei voordelen van het ocmw en de staat, ik kan niet naar daar gaan met mijn onbetaalde facturen, ... ik woon ook niet in een woning waar de allochtoon recht op heeft.
(Mijn situatie is dat ik door medische omstandigheden langer over mijn studies doe en een extra studiejaar niet meer kan betalen, omdat ik nu al zoveel jaren studeer...).

En met alle respect:
- heb ik voor die medische problematiek gekozen???
Diende ons sociale zekerheidssysteem niet om te voorkomen dat zieken werden uitgesloten??

Heeft een vreemd voor belgique gekozen? Is het dan niet zijn of haar eigen verantwoordelijkheid dat hij of zij hier ook rondkomt !!?! Of komen ze enkel naar hier om in de uitgerolde hangmatten te gaan liggen??
Niemand heeft hun uitgenodigd bij mijn weten hé.
Ik denk dat zij een pak meer verantwoordelijkheid hebben in hun ocmw-en steun afhankelijkheid dan iemand die ziek is ... Het gaat om een ziekte die absoluut niet levensstijl afhankelijk is, wat je nog eventueel zou kunnen argumenteren zou het gaan om obesitas, metabool syndroom, ... of wat dan ook.
Wat een heftige reactie zeg:

- Heb ik ooit ontkend dat er misbruiken bestaan van ons sociale systeem, ook door bepaalde nieuwkomers?
- Heb ik ooit die misbruiken goed gepraat?
- Is het mijn schuld dat jij door medische redenen in een penibele financiële situatie zit?

Ik denk dat op geen van de drie vragen ja kan geantwoord worden, dus waarom zo'n heftige aanval?
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2012, 16:10   #102
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat klopt allemaal. Maar mijn premisse blijft. Welke echt arme sukkelaar kan zich een reis van 975 broden veroorloven naar een misschien betere toekomst in een land waar de keuze bestaat tussen regen of vriezen?
Combineer dat dan met het topic, en Artisjoks opmerking, dat je als Kongolees beter zonder papieren binnenwaait dan met. Zonder krijgt de Kongolees meer comfort.
Elke mens heeft zijn reden om naar hier te komen. Ze zullen alvast niet komen omdat ze denken dat het ginder beter is. Waarschijnlijk dat velen zich ook gouden bergen laten beloven.

Ik ga daar verder geen eindeloze discussies over voeren maar als wij vinden dat hier misbruiken bestaan van ons sociale systeem, dan moeten wij ook maar moeite doen om aan die misbruiken een eind te maken. Zolang we dat niet doen moeten we niet zeuren dat anderen daar misbruik van maken.

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 19 februari 2012 om 16:32.
Oud 19 februari 2012, 16:13   #103
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Maar dat was en is niet zo.
Als wij misbruiken toelaten moeten we bepaalde nieuwkomers niet verwijten dat ze er misbruik van maken. Het is onze verantwoordelijkheid om om te zorgen dat sociale wetgeving niet misbruikt kan worden.
Oud 19 februari 2012, 16:16   #104
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Als wij misbruiken toelaten moeten we bepaalde nieuwkomers niet verwijten dat ze er misbruik van maken. Het is onze verantwoordelijkheid om om te zorgen dat sociale wetgeving niet misbruikt kan worden.
Mogen we zeggen dat het systeem misbruikt wordt, en dat misbruiken niet getolereerd zijn?

Dus, in die trend, wat wil je doen qua sancties voor de misbruikers?
Oud 19 februari 2012, 16:17   #105
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Probeer maar eens. De rooie partijen zullen daar onmiddellijk een stokje voor steken. Zie maar hoe de PS zelf de lichte verstrenging in de herenigingswetgeving boycot.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2012, 16:18   #106
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
Ik ga daar verder geen eindeloze discussies over voeren maar als wij vinden dat hier misbruiken bestaan van ons sociale systeem, dan moeten wij ook maar moeite doen om aan die misbruiken een eind te maken. Zolang we dat niet doen moeten we niet zeuren zijn dat anderen daar misbruik van maken.
Het is zoals na een diefstal beweren: eigenlijk is het normaal dat men je huis binnendringt en leeghaalt als je je deur niet op slot hebt gedaan!
Even normaal als je die inbreker dan een kogel door zijn harses schiet, want hij had maar niet moeten inbreken! Zoiets?
Of heeft men dan een pak andere uitleg klaar?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2012, 16:26   #107
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Het is zoals na een diefstal beweren: eigenlijk is het normaal dat men je huis binnendringt en leeghaalt als je je deur niet op slot hebt gedaan!
Even normaal als je die inbreker dan een kogel door zijn harses schiet, want hij had maar niet moeten inbreken! Zoiets?
Diegenen die dat misbruik georganiseerd en gefaciliteerd hebben, zouden moeten gestraft worden. Wie heeft ze allemaal binnen gelaten en begeleid naar de ocmws en sociale woningen. Juist, de linkse criminelen die onze parlementen en ocmw-raden bevolkten en nog steeds bevolken. De georganiseerde roof op kap van de autochtonen gaat nu nog verder.
Oud 19 februari 2012, 16:29   #108
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het interesseert de meeste forumgebruikers niet dat fraude wordt tegengegaan.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=149138
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2012, 16:31   #109
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Eerlijk gezegd maakt het me vrij razend jullie verdediging hier te lezen.

Maar als jij liever wil werken voor andere mensen die naar hier komen en daarmee hun eigen land en volk achter laten om in een totaal vreemd land met een heel andere taal en cultuur om hier gewoon poen te kunnen krijgen.
Als je respect hebt voor mensen die in plaats van daar te werken en te vechten voor een beter leven voor iedereen, gewoon wegvluchten naar een plaats waar ze alles in de schoot geworpen krijgen ... waar zij of niemand van hun voorvaders nooit aan gebouwd, nooit aan gewerkt, nooit een cent aan betaald heeft, nooit enige bijdrage aan heeft verricht, ...

Proficiat dan, ik stel me ernstige vragen bij welk gedrag je zelf stelt en welk gedrag je al dan niet beloont en bestraft in je omgeving. Ook in de sociale hangmat liggend of allochtoon neem ik aan, want de naïeve multiculturele ideeën vind je tegenwoordig in geen enkele kring meer terug. Niet bij de grootste marginalen, maar ook niet in hoogstaande elitaire kringen.
Enkel bij degenen die profiteren van de asielcrisis natuurlijk omdat het hun winst bepaald ...
Gemakkelijk zeker, om zo te oordelen over anderen, te 'weten' wat anderen doen of niet louter op basis van enkele berichtjes op een forum?

Doe me een plezier en denk wat minder zwart/wit en probeer eens te zien dat iemand die de situatie in de juist context en van twee kanten probeert te bekijken, niet hetzelfde is als iemand die bepaalde mistoestanden ontkent.

Doe me ook nog een plezier en oordeel wat minder vlug over anderen, als je die persoon in de verste verte niet eens kent. Jij weet niet wie ik ben, wat ik doe, kent mijn morele standaarden niet.

En al jouw beoordelingen dat ik 'bepaald gedrag beloon of bestraf', 'waarschijnlijk zélf in de sociale hangmat lig'... waar haal jij het recht om me van zulke mentaliteit te beschuldigen zonder ook maar een flauw idee te hebben dat die dingen hoegenaamd juist of waar zijn?
Oud 19 februari 2012, 16:34   #110
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Neen, dat is niet hetzelfde. Helemaal niet zelfs!
Oud 19 februari 2012, 16:36   #111
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Probeer maar eens. De rooie partijen zullen daar onmiddellijk een stokje voor steken. Zie maar hoe de PS zelf de lichte verstrenging in de herenigingswetgeving boycot.
Ik heb niet gezegd dat dat eenvoudig zou zijn.

Ik stel verder trouwens vast dat ook de rechtse partijen geen echte visie hebben op lange termijn.
Oud 19 februari 2012, 16:41   #112
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik neem aan dat dat wel jouw mening is. Dat is de mijne wel.
Maar dat betekent ook dat we in de problemen komen als voltallig Ethiopië morgen naar hier komt (=Afrikaans land waar vaak ècht hongersnood is en die dus ècht redenen hebben om te vertrekken
Help ze dan om hongersnood te voorkomen in eigen land.
Oud 19 februari 2012, 16:43   #113
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Help ze dan om hongersnood te voorkomen in eigen land.
Awel, ik stel voor dat we de FAL goedkoper verkopen dan de Kalasnikov ginders.
Oud 19 februari 2012, 16:50   #114
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Mogen we zeggen dat het systeem misbruikt wordt, en dat misbruiken niet getolereerd zijn?

Dus, in die trend, wat wil je doen qua sancties voor de misbruikers?
Het eerste heb ik nooit ontkend.

Twee: sancties is niet genoeg. Als buitenstaanders massaal of misbruik maken van ons sociale systeem dan gebeurt dat hierom:
1. Slechte sociaal-economische situatie in de herkomstlanden.
2. Sociale misbruiken die hier onvoldoende bestraft worden.

Om een oplossing te krijgen moet je dus:
1. Iets doen aan de sociaal-economische situatie ginder, zodat de nood om geluk hier te zoeken kleiner wordt.
2. Sociale misbruiken hier onmogelijk maken.

Het eerste of het tweede alleen is niet genoeg.
Misbruikers alleen sanctioneren heeft geen zin, zolang ze amper een alternatief hebben in eigen land. Een goede sociale politiek werkt altijd vanuit het principe van preventie én bestraffing tegelijkertijd.
Oud 19 februari 2012, 16:51   #115
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Toch iemand die voor enige nuance zorgt. Bedankt!
Oud 19 februari 2012, 16:52   #116
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Awel, ik stel voor dat we de FAL goedkoper verkopen dan de Kalasnikov ginders.
Oud 19 februari 2012, 18:12   #117
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb niet gezegd dat dat eenvoudig zou zijn.

Ik stel verder trouwens vast dat ook de rechtse partijen geen echte visie hebben op lange termijn.
Ik stel vast dat rechtse partijen wel een visie hebben en zelfs op lange termijn, en dat linkse partijen niet geinteresseerd zijn om asielfraude aan te pakken.
Oud 19 februari 2012, 18:32   #118
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Elke mens heeft zijn reden om naar hier te komen. Ze zullen alvast niet komen omdat ze denken dat het ginder beter is. Waarschijnlijk dat velen zich ook gouden bergen laten beloven.

Ik ga daar verder geen eindeloze discussies over voeren maar als wij vinden dat hier misbruiken bestaan van ons sociale systeem, dan moeten wij ook maar moeite doen om aan die misbruiken een eind te maken. Zolang we dat niet doen moeten we niet zeuren dat anderen daar misbruik van maken.
Om misbruiken te vermijden is het nodig deze te kennen en aan te kaarten.
Dus helemaal geen reden om er over te zeuren dat men dat doet.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2012, 18:36   #119
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doen wij dat ?
Volgens mij zijn dat maar enkelingen die er voordeel bij hebben.
Waarom hebt ge er een probleem mee dat het aangeklaagd wordt ?
Oud 19 februari 2012, 18:41   #120
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wellicht zijn ze meer geïnteresseerd in de fraude die nog niet bestreden wordt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be