![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Lokaal Raadslid
|
![]() wij willen vrijdag een andere consulente vragen en een ander kompas want er wordt niet naar de echte reden gezocht alleen haar maar ingefluister, ik stuur je een privé-bericht met een zin die ons ten zeerste verontrust van verleden jaar, kan je hierop jouw mening geven want wij krijgen hier verschrikkelijke gedachten bij...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Lokaal Raadslid
|
![]() en dat nog niet gepraat over het feit dat ze pedofilie tolereren want er is een dagelijks contactverbod aan beide kanten!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Lokaal Raadslid
|
![]() al ooit gehoord van het pas-syndroom?meestal in een vechtscheiding, of tussen ouders en grootouders of derden en ouders
zou ik op het juiste spoor lezen? meisje op 13 start dus relatie met 24j man(mijn kind is voor haar leven getekend...) Wat is PAS? PAS is een verstoring die ontstaat exclusief in een dispuut om het gezag om een kind. Meestal gaat het om de vader en de moeder, soms ook de grootouders.(nu in dit geval die vent en wij) Maar het gaat altijd om een gezagskwestie. Het gaat om twee componenten. Ten eerste is er sprake van het systematisch hersenspoelen van het kind, een campagne van denigreren van de ene ouder door de andere. De tweede component, en dit is belangrijk, is de eigen bijdrage van het kind. Het syndroom van ouderverstoting is de echtscheidingsziekte bij uitstek. Elk kind heeft daar in meer of mindere mate last van. Er ontstaat een verwijdering tussen de kinderen en de niet verzorgende ouder. Vaak gebruikt de verzorgende ouder allerlei manieren om die oudervervreemding zo groot mogelijk te maken. Daartoe aangemoedigd zal ook het kind hierin een rol vervullen en ontwikkelt zich bij het kind het zogenaamde Ouderverstotingssyndroom: het Parental Alienation Syndrome (PAS). als je intikt, kind beschuldigt vader uit kreet om hulp dan kan ik op alle vragen antwoord leggen!haar hysterische buien verklaren,enz... het gaat om een machtsstrijd tussen ouder(s) en "tegenstander" kind wordt gehersenspoeld(herinner:gij moet doen wat gij wilt, gij moet niet naar anderen luisteren) zet zich ook af tegen familie Na enige tijd kan het kind ervan bezeten raken de ‘gehate’ ouder te kleineren, beschuldigen en uit te stoten - dat alles zonder aanleiding of om aanleidingen die in geen enkele ver¬houding staan tot een levenslange afwijzing.(die treiteringen herken ik nu, stelen van gsm van mij, ging niet om gsm maar om mij?) erger is als de "beschuldigde" ouder(s) contact wordt onthouden(wat gebeurt nu?), dan kan band helemaal verbroken geraken(als we al niet te laat zijn) het kan zelfs tot een psychose uitgroeien! alle vragen kan ik nu beantwoorden met waarom!!!!!! het is geestelijke kindermishandeling en erger is volgende zin: "Maar wie een kind met een PAS programmeert, verbreekt de band tussen dat kind en de andere ouder voor het leven... "(als we al niet te laat zijn) als je alles plaatst: jan 2011, is iets gebeurd:urenlang totaal overstuur en geen zinnig woord uit te brengen en eerste keer zelfverminking, maand later zm-brieven en gedachten, in een msn-gesprek vertelt ze zelf 4 maand later dat ze dingen heeft gezien die ze niet wou zien en belangrijkste, haar "fantasieverhalen" over mishandeling door vader tegen klasgenootje beginnen net in periode met relatie met die vent veel erger ![]() Waar omgang maanden of jarenlang was stilgezet, is de verstandhouding niet meer te herstellen. we zijn al 2 maand verder en hebben haar 3 weken niet gezien(want kompas zegt niet af te komen, is toch beeld zonder klank of niet te komen want ze wil aan zichzelf werken) Gezinstherapie. Bij duidelijke gevallen van een verstotingssyndroom bepleit Gardner een gerechtelijk bevel tot psychiatrische behandeling van het gehele gezin. Zonder dat bevel zal het nooit tot een behandeling komen en individuele therapie leidt nergens toe. “Dit is niet het soort therapie dat verricht kan worden door een therapeut die er passief bij zit terwijl patiënten hun verzinsels afdraaien(vertelde tegen hulpverleners weg omwille van ruzies en niet één van ze kon 1 vb geven!!), maar door iemand die eventueel niet te benauwd is een dwarsliggende patiënt ermee te dreigen de rechter in te schakelen. Sommige lezers zullen wel onthutst zijn dat Gardner in verband met een patiënt het woord dreigen gebruik maar zonder die mogelijkheid zal therapie van PASgezinnen geen resultaat opleveren”. in dit geval ouders: Wat kan Gardner de verstoten vaders voor raad geven? “Sommige vaders verliezen de moed en lijden zoveel verdriet door de verstoting dat zij erover denken zich maar voorgoed van hun kinderen terug te trekken. Vaak wordt hun (soms zelfs door goedwillende therapeuten) aangeraden de wens van kinderen die hen niet meer willen zien, te 'eerbiedigen' omdat die kinderen toch uiteindelijk uit zichzelf weer naar hem toe zullen komen. Wanneer justitie en psychiatrie op dit punt samenwerken dan kan hier succes worden behaald. “Maar bij deze pessimistische noot wil ik het niet laten. Ik ben in wezen optimistisch over de mogelijkheid om kinderen met een ernstig verstotingssyndroom in gezinsverband therapeutisch te behandelen, als de therapeut er de rechtbank tenminste van kan overtuigen dat het om zo’n syndroom gaat en hij daarna de rechtsmacht als stok achter de deur kan inzetten... Wanneer justitie en psychiatrie op dit punt samenwerken dan kan hier succes behaald worden, terwijl elk afzonderlijk bijna tot mislukken gedoemd zijn. “De therapeut heeft nu eenmaal niet de macht van de rechtbank en de rechtbank niet de kennis van de therapeut.” De stoornis bestaat uit hysterie, in ernstige gevallen uit paranoia. Bovendien handelt een kind dat zonder reden een ouder verstoot, consequent tegen zijn belang in en ook dat wijst niet op geestelijke gezondheid. Gardner benadrukt dat PAS niets te maken heeft met die kinderen die om een gegronde reden (b.v. ernstige mishandeling of verwaarlozing) een ouder verstoten. In die gevallen is verstoting immers een normale reactie, zij wordt pas een stoornis als zij niet gegrond is en tegen het eigen belang indruist.(we herkennen haar hysterie als we de gsm afnamen) “De gehate ouder wordt alleen ogenschijnlijk gehaat, er is nog veel liefde aanwezig. En de geliefde ouder wordt soms meer gevreesd dan geliefd.” (raar is dat iemand dit weekend haar haatbrief tegens ons las vanwege contactverbod, dadelijk zei:is die bang van hem of wat, dit is niet normaal, zoals ze die op een voetstuk zet...) Nog eens rechters en advocaten Maar in de praktijk valt dat niet altijd mee: “Een klacht die ik over veel rechters heb, is de traagheid van de uitspraken. Vaak komt dat omdat een rechtbank overbelast is of een advocaat de zaak vertraagt maar ik heb ook te veel zaken meegemaakt waarin de uitstelmanoeuvres van de rechters zelf uitgingen. Veel rechters zijn besluiteloos en vinden steeds weer redenen om het vonnis voor zich uit te schuiven. Als het grootste struikelblok ziet Gardner delen van de advocatuur: Advocaten rekken de procesvoering: sommigen voor gewin, anderen omdat zij weten dat de tijd in het voordeel van hun cliënte werkt, vooral wanneer zij het is die de kinderen programmeert. De drang om het met alle macht voor de cliënte op te nemen is groter dan de bereidheid in te zien dat dit schadelijk is voor haar kinderen. Het probleem zit dan ook diep: Die advocaten die de in dit boek beschreven euveldaden begaan, moeten wel persoonlijkheidsgebreken vertonen. Zij schieten sterk tekort in hun ontvankelijkheid voor anderen en sluiten zich af voor de geestelijke schade die zij cliënten zowel hun eigen als die van andere advocaten toebrengen. In uiterste gevallen worden zulk soort mensen psychopaten genoemd. Psychopatische typen kunnen erg overtuigend en beminnelijk overkomen: zij zijn vaak meesters in misleiding. Na jarenlang beroepshalve andere partijen misleid te hebben, beseffen veel advocaten niet meer wat zij zichzelf en hun cliënten aandoen. De waarheid verbergen en weglaten is een deel van hun persoon en hun levensstijl geworden.” “Liegen kan op twee manieren: door onwaarheid te spreken en door waarheid weg te laten. Een handelaar die een stuk glas te koop aanbiedt en zegt dat het een diamant is, spreekt onwaarheid. Een zwangere vrouw die voor haar man verzwijgt dat hij niet de vader is van het kind dat zij verwacht, laat de waarheid weg. Maar in beide gevallen gaat het om bedrog. De regels van het strijdproces moedigen liegen door weglating aan. Zij leiden ook tot absurde inconsequenties. Dezelfde advocaat die een arts voor het gerecht daagt als die in zijn werk gegevens heeft achtergehouden (omdat ze voor een patiënt schadelijk kunnen zijn), zal in zijn eigen werk en voor datzelfde gerecht als vanzelf*sprekend gegevens achterhouden (omdat ze voor zijn cliënt schadelijk kunnen zijn)... Het strijdproces moedigt het achterhouden van gegevens aan en het argument dat de andere partij daar dan wel mee op de proppen zal komen, klopt niet omdat de andere partij misschien wel niet weet dat zulke informatie bestaat. Op grond van mijn ervaring in echtscheidingsprocessen zou ik zeggen dat ik 80-90% van alle cliënten zonder aarzeling voor de rechtbanken heb horen liegen. Daarnaast leidt de procedure ook nog tot muggenzifterij, tijdverspilling, vertraging en ondervragingen die het boven water komen van gegevens eer belemmeren dan bevorderen. Om beter de waarheid vast te stellen stelt Gardner voor om de partijen over hun verklaringen rechtstreeks met elkaar in gesprek te brengen en dus niet alleen via de advocaten of de rechter. Een gunstige zaak acht Gardner de echtscheidingsbemiddeling. Maar hoewel deze ook in Amerika al een jaar of twintig bloeit, zijn er nog steeds geen algemene normen voor de opleiding. Universiteiten tonen er weinig belangstelling voor. volledig hier te lezen: http://www.medirecord.eu/syndroom/pas.htm please, zijn er hier met studies psychologie en (her)kennen jullie dit? Laatst gewijzigd door gast2 : 19 februari 2012 om 22:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Lokaal Raadslid
|
![]() 3. Oorzaken en signalen van PAS.
PAS verstoting ontstaat wanneer de verzorgende ouder in het kind haatgevoelens tegen de andere ouder inbrengt, die vervolgens een eigen leven gaan leiden. Om dit alleen als ‘hersenspoelen’ aan te duiden, is het te eenzijdig en passief: kenmerkend is juist dat de door de sociale omgeving opgeroepen krachten daarna in het kind een zelfstandige dynamiek ontwikkelen. Acht duidelijke symptomen zouden het syndroom herkenbaar maken: minachtingscampagne tegen de niet-verzorgende ouder, zwakke of onzinnige redenen daarvoor, geen ambivalente gevoelens (de ene ouder is louter goed, de andere louter slecht), een nageprate ‘geheel eigen mening, reflexmatige steun aan de zorgouder in het ouderconflict, afwezigheid van schuldgevoelens, letterlijk citeren van onbegrepen woorden en uitbreiding van de vijandschap tot de familie van de gehate ouder. In Belgie-Nederland is de verstoten ouder in 90% van de gevallen, de vader en in 10% de moeder. In Amerika was dat tot voor kort ook zo. De psycholoog I.D. Turkat gebruikte in plaats van PAS zelfs de aanduiding Malicious mother syndrome. |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Lokaal Raadslid
|
![]() niemand die psychische studies heeft gedaan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Lokaal Raadslid
|
![]() kent iemand aub een psychiater die werkt met geestelijk misbruikte kinderen, die het passyndroom kent,
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
hou op met vechten (uw dochter ook hoor; zij kan momenteel nog als verdediging opwerpen dat ze zulk gedrag steeds gezien heeft en niks anders kent; eenmaal ze de 24 voorbij is zal ook zij verantwoordelijk moeten zijn voor haar manier van denken. Maar er is dus geen gevecht, er zijn problemen door te vechten. Tuurlijk bent u een bedreiging, ik lees een 13 jarig meisje dat pubert en experimenteert (alle ouders zijn op die leeftijd vijanden op een bepaalde hoogte; gisteren hoorde ik het ouderstandpunt goed beschreven worden : een kind veranderd alles in iemands leven, het maakt je gelukkiger, het zorgt ervoor dat je dieper liefhebt, meer besef krijgt van uw omgeving, leert genieten van rustige momenten, kortom je leert het leven veel meer en dieper appreciëren en terzelfdertijd zou je willen dat je nooit aan kinderen was begonnen). Dat is de dualiteit waar elke ouder en elk kind zich in bevind; de diepste liefde hangt samen met de diepste haat. Ik lees een gezin waar met veel trots naar prestaties gekeken wordt (ik vind dat negatief maar dat hoeft niet hoor, dat ligt aan mij ![]() Als 13 jarige een 24-jarige strikken is een serieuze prestatie, werd zij beloond voor deze prestatie? Neen, het tegenovergestelde = koude douche. Hoe werd eigenlijk naar de overgang Latijn -> wetenschappen gekeken?
![]() |
![]() |
#169 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
ze verbreekt bijna dagelijks haar contactverbod van jeugdrechter en hij zijn contact en straatverbod, de brief had ze geschreven nadat ze dit van hem te weten kwam vechtpartijen, zij sloeg en schopte en trok vader aan de haren toen ze haar gsm niet wou afgeven, zij sloeg de bril van mijn gezicht langs achter toen ik de laptop van haar afnam met een vernietigende post over ons, als ouders, maar vooral over de oudste zus!en wordt dan telkens hysterisch! anders wordt hier niet gevecht hoor, wij zijn niet "zo een familie" er kan al eens een kleine ruzie gebeuren die ook snel opgelost geraakt maar zeg me eens in welk gezin, valt er al eens een woordje,:die niet praat, kn geen ruzie maken ruzies volgens haar: ik nam laptop af omdat ze verbod had met hem om te gaan op welke manier dan ook, mag ik mijn dochter dan niet straffen en discpline bij brengen? andere ruzie volgens haar, wil hoge laarzen die ik zeg dat ze te hoog zijn om hele dag op te lopen omdat ze anders weer last van rug en heupen krijgt, ze mag andere kiezen, neen, schreeuwt in winkel;dan koop ik ze wel met mijn eigen zakgeld!De halve winkel keek om en ik heb toen gezegd:let een beetje op uw toon aub, zo praat je niet tegen je mama.Mag ik mijn dochter geen respect leren of discpline want dit tolereerde geen enkele ouder hoor! Toen ze tijdens ziekte op 1 latijn zat, werd beslist haar op aso te zetten, na 6 weken in totaal afwezig geweest te zijn, 2 laatste dagen had ze een acute vorm van schoolfobie ontwikkeld, wou naar school gaan, maar lag krijsend voor de voordeur van de buikpijn, 2de dag hetzelfde, en dankzij directie en schoollid hebben ze haar die namiddag nog kunnen meenemen, toen ontwikkelde een vorm van anorexia, half het jaar leek dit ook allemaal goed te gaan en start nieuwe schooljaar ook, tot ze hem ontmoette in nov, relatie gestart in dec en op 8 jan pas om middernacht thuis kwam, totaal overstuur, eerste maal gesneden, en geen zinnig woord uit te krijgen, ik blijf erbij dat die avond er "iets" is gebeurd, hoe kwam het anders dat ze zo overstuur was?feb volgden zm-brieven en de rest ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() 1) waarom een laptop? (ik neem aan dat de laptop in haar bezit was voor de problemen begonnen?) Ofwel geeft u haar een laptop, en vertrouwd u het gebruik en als het gebruik u niet bevalt bespreek het eerst, met een duidelijke blik op de gevolgen bij het niet veranderen van het gedrag ; ofwel geeft u geen laptop. Maar eenmaal gegeven is het de hare en dat afpakken (voor eender welke reden) omdat u het kunt afpakken is een aanval. Doch we lezen hier enkel conflict rond de buitenstaander, niet rond het laptopgebruik, niet rond vertrouwen. 2) eigenlijk idem. Ofwel zegt u tegen haar dat u beslist welke schoenen gekocht worden, ofwel komt u overeen dat zij beslist, beiden opties blijven binnen het ouderlijk financieel budget natuurlijk. Als zij beslist, dan beslist zij. U kan akkoord gaan of niet, doch als u op voorhand de beslissing uit handen hebt gegeven kunt u die, wanneer haar keuze u niet bevalt niet terug intrekken. Je kan niet iemand enkel maar laten kiezen als men verplicht wordt uw keuze te nemen; dat is niet kiezen. 3) als u zakgeld overeenkomt, dan is dat de bedoeling dat het kind met geld leert om te gaan en dient het net om zaken op eigen initiatief te kopen. Dit lijkt mij een zeer normale reactie. Als u haar niet vertrouwd in de toepassing van haar zakgeld, geef er dan geen en zeg dat als ze iets nodig heeft dat steeds kan komen vragen. Respect en discipline zult u niet aanleren aan 13 jaar. Dat gebeurt vanaf de geboorte of het gebeurt niet (ofte zeer moeizaam ![]() 4) Zou goed kunnen dat ze sex heeft gehad en weet dat u ertegen bent en 't was misschien niet zo aangenaam de eerste keer als vooraf ingebeeld. Maar ze kan bij u niet terecht want u bent tegen haar relatie en dan beeldt zij zich in (ik zou mij dat toch inbeelden ![]() (we fantaseren maar é, want de situatie is uiteraard voor ons hier onoverzichtelijk).
![]() |
![]() |
#172 |
Banneling
|
![]() Over het afpakken van een laptop en boze ouders over berichten op facebook zijn er nog andere mogelijkheden:
http://www.youtube.com/watch?v=7tPEYhrZDSE Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 21 februari 2012 om 16:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Lokaal Raadslid
|
![]() vrijdag bij jrechtbank uitgesteld tot volgende week, weer een week verloren...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#177 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
"Respect en discipline zult u niet aanleren aan 13 jaar. Dat gebeurt vanaf de geboorte of het gebeurt niet (ofte zeer moeizaam )." idd, en voor die man in haar leven kwam hadden we hiermee ook geen problemen, puberaal gedrag wat we herkenden van de andere 4 maar door iedereen geliefd, nu voelt iedereen zich bedrogen en belogen, ik heb het niet over het gezin alleen... enige goede nieuws is dat ik 2 dagen nu met haar getelefoneerd heb en deze avond bij het afsluiten hoorde ik weer even "het vertrouwde" in haar stem ze ziet hem dus de hele week niet met de vakantie maar wat me verontrust is dat ik vanaf april tot eind vorig jaar zm-gedichten of brieven vond op haar laptop(minstens één per maand) en dan praat men daar maar over de drang tot niet snijden, ik heb al eerder aangehaald dat men toch tot het waarom moet zoeken, en werkt men aan de zm-gedachten??Zo gelukkig was ze precies toch niet met hem.... ![]() Laatst gewijzigd door gast2 : 21 februari 2012 om 21:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |