Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2012, 10:00   #61
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nie zeveren hé.
Formeel kunnen ze nog een regering vormen, maar in de praktijk zal die meerderheid niet werkbaar zijn.
Volgens mij ligt dat point of no return zelfs een beetje beneden de 50 procent van Vlaamse stemmen.

Hoe dan ook, tegen dat het zover is, zullen het de francofonen zijn die ons buitenkieperen. (die mannen weten wanneer het feest gedaan is, en kunnen er op tijd uittrekken, met geheven hoofd ...)
Ik vrees dat je gelijk hebt!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2012, 10:20   #62
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
[

Wat een pretentie zeg.
Ik haal de uitspraken van Bart De Wever aan en u vindt dat we het over u hebben.

Mocht u de moeite genomen hebben om mijn exposé te lezen dan zou u merken dat ik zwart op wit en op mathematisch onwerlegbare wijze bewijs dat Vlaanderen zelfs met een absolute meerderheid van de NVA geen stap vooruit komt wat betreft het punt 1 van het allereerste paragraaf van de statuten van de NVA namelijk onafhankelijkheid. En dit enkel door haar viscerale weigering om op één punt samen te werken met de andere groep vlams nationalisten

Als u begint met de verkeerde prsmisse kan u onmogelijk de juiste conclusie trekken hé vriend.
Dat komt er van als u reageert op een posting die u ofwel niet heeft gelezen ofwel ze niet heeft begrepen...
quote dan niet op mijn posts als je het niet over mij hebt. Ik reageer op uw reactie op mijn post.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2012, 10:28   #63
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
quote dan niet op mijn posts als je het niet over mij hebt. Ik reageer op uw reactie op mijn post.
- uw post was de aanleiding om wiskundig te bewijzen dat een stem voor de NVA eigenlijk een stem is tegen onafhankelijkheid.
- uw posting was daarenboven een bewijs van de waanzin waarmee mensen die een onafhankelijk Vlaanderen niet ongelegen zou zijn nu net opkomen voor een partij van wie wiskundig kan worden aangetoond dat zij intrinsiek een dermpel is tegen Vlaamse onafhankelijkheid.
-ten derde: ik begrijp ten volle dat u zich nu in uw blootje gezet voelt omdat ik net uw posting heb gequote om dat bewijs even neer te zetten. Wees niet vernederd want de posting van sommige half debielde lullen op dit forum is de moeite niet in tegenstelling tot de uwe.

a propos: nog niet gemerkt dat er nog steeds geen inhoudelijke argumentatie is opgedoken ivm deze o zo aperte vaststellingen?
Oud 21 februari 2012, 10:33   #64
Fieseler

Standaard

Citaat:
Nie zeveren hé.
Formeel kunnen ze nog een regering vormen, maar in de praktijk zal die meerderheid niet werkbaar zijn.
Volgens mij ligt dat point of no return zelfs een beetje beneden de 50 procent van Vlaamse stemmen.

Hoe dan ook, tegen dat het zover is, zullen het de francofonen zijn die ons buitenkieperen. (die mannen weten wanneer het feest gedaan is, en kunnen er op tijd uittrekken, met geheven hoofd ...)
Bent u nu al in het zelfde bedje ziek als onze grote Europese fuhrer?
"Een regering met een Vlaamse minderheid is staatsgevaarlijk....woehaa"...formeel was dat onmogelijk.

Heeft u het nieuws nog gevolgd de afgelopen maanden?

Er IS een federale regering zonder Vlaamse merderheid Schooffie...of u dat nu wil of niet...en dan zouden ze zich volgende keer gaan generen?...proest...
Oud 21 februari 2012, 10:46   #65
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Mjah de N-VA kan door die houding ondertussen wel alles verrotten en... stilleggen. Wat dus ook gebeurd is. En d�*t is wel problematisch.
En laat ons wel wezen fieseler heeft gelijk maar hij mist wel de clue; terwijl de N-VA inderdaad als punt 1 in haar statuten de onafhankelijkheid heeft staan is ze wel naar de kiezer getrokken met de belofte te hervormen. Achteraf afkomen met een trouwring voor het VB is ronduit kiezersbedrog en dus helemaal niet mogelijk.
De spreidstand van N-Va tussen haar programma, en wat ze direct na haar overwinning propageerde op tv voor de internationale pers bij monde van De Wever, is inderdaad een merkwaardig gegeven...
Oud 21 februari 2012, 10:52   #66
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
- uw post was de aanleiding om wiskundig te bewijzen dat een stem voor de NVA eigenlijk een stem is tegen onafhankelijkheid.
Uw redenering gaat enkel op zolang het VB blijft bestaan, én zolang het CS behouden blijft door N-VA.
Maar zelfs puur ideologisch geloof ik niet dat de N-Va haar eerste programmapunt - de onafhankelijkheid - nog hard laat doorwegen.
Na de verkiezingsoverwinning en tijdens de onderhandelingen bleek dat ze eigenlijk nog streven naar een Belgische oplossing.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 21 februari 2012 om 10:52.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2012, 10:59   #67
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
- uw posting was daarenboven een bewijs van de waanzin waarmee mensen die een onafhankelijk Vlaanderen niet ongelegen zou zijn nu net opkomen voor een partij van wie wiskundig kan worden aangetoond dat zij intrinsiek een dermpel is tegen Vlaamse onafhankelijkheid.
-ten derde: ik begrijp ten volle dat u zich nu in uw blootje gezet voelt omdat ik net uw posting heb gequote om dat bewijs even neer te zetten. Wees niet vernederd want de posting van sommige half debielde lullen op dit forum is de moeite niet in tegenstelling tot de uwe.

a propos: nog niet gemerkt dat er nog steeds geen inhoudelijke argumentatie is opgedoken ivm deze o zo aperte vaststellingen?
kijk, voor de allerlaatste keer, ik heb het al zoveel keer op dit forum gezegd: als er in '14 een meerderheid aan vlaams-nationalisten in het V-parlement zit, moet ge u van dat bruistabletmodel niet te veel meer aantrekken. Intern worden de strategieën al lang uitgewerkt voor het geval we daar geraken, hoe het aan te pakken en dergelijke. Maar u moet wél begrijpen dat we zoiets nooit openbaar kunnen zeggen tot we zover zijn. Onze tegenstanders zouden niets liever hebben dan dat we dat zouden doen. Cfr wat er vandaag gebeurt met de voorstellen van n-va rond de besparingen: een heel genuanceerde reeks voorstellen wordt omgevormd tot "n-va wil de index afschaffen"
Eerlijkheid gebiedt ons om toch te aanvaarden dat er slechts een minderheid van de burger op dit moment gewonnen is voor keihard separatisme. We moeten daar niet over zeveren, het is gewoon zo.
De strategie bestaat er dus in om het pad te bewandelen van "met belgie als het kan, zonder als het moet" terwijl mensen zoals gij en ik al lang weten dat het niet meer met belgië kan. Wanneer die meerderheid er dus is, zou je als partij bvb een hele rits hervormingen voorstellen die door de vlaming als redelijk worden aanzien, maar onaanvaardbaar zullen zijn voor de overkant (bvb: we gaan belgie behouden maar we gaan de sociale zekerheid volledig splitsen, vennootschapsbelasting, justitie, .....) Op die manier kan je elegant tegen de bevolking zeggen: kijk, we hebben het geprobeerd, maar het lukt niet, dus belgie moet weg.
Ga je echter naar verkiezingen in '14 waar je vlakaf zegt: als wij winnen, splitsen we het land. Dan gaan de V-partijen achteruit gaan. Ik zweer het u, de Vlaming is doodsbang van drastische veranderingen, ze gaan zich laten bangmaken. En hoever staan we dan met onze vrijheidseis? Nergens, dan kunnen we weer dertig jaar wachten tot er zich zo'n kans aanbiedt.

Ik weet dat het in de vlaamse beweging eervol wordt gezien om zuiver van hart te zijn, wel kijk waar we er tot nu toe mee geraakt zijn? Nergens! De tegenstanders zijn verre van zuiver van hart en hebben geen scrupules. Zij hebben steeds hun slag thuis gehaald. Wel, bij ons hebben ze nu eindelijk door dat als je het spel wil winnen, je het op dezelfde manier moet spelen als de tegenstanders: zonder scrupules en eens niet bang zijn van een vuil spel. Dat is niet populair bij de originele vlaamse beweging, maar het blijkt tot op dit moment wel prima te verlopen, strategisch gezien. If you wanna run with the big dogs, you'll need to learn to pee in tall grass.

Maar voor de allerlaatste keer: maak u dus geen zorgen over de bedoelingen van het hoger, midden en lagerkader van de n-va. We weten maar al te goed waar we mee bezig zijn
Oud 21 februari 2012, 12:30   #68
Fieseler

Standaard

[quote][quote]
Citaat:
kijk, voor de allerlaatste keer, ik heb het al zoveel keer op dit forum gezegd: als er in '14 een meerderheid aan vlaams-nationalisten in het V-parlement zit, moet ge u van dat bruistabletmodel niet te veel meer aantrekken. Intern worden de strategieën al lang uitgewerkt voor het geval we daar geraken, hoe het aan te pakken en dergelijke. Maar u moet wél begrijpen dat we zoiets nooit openbaar kunnen zeggen tot we zover zijn. Onze tegenstanders zouden niets liever hebben dan dat we dat zouden doen.
U weet dat ik die strategie begrijp, ondanks mijn walg om �* la sos, tjeef of blauwzuur, de mensen voor te liegen om hen dat te laten doen waarvan u denkt dat het goed voor hen is.
Mijn vraag is dan:
- wat onderscheidt u dat van tjeef, sos en blauwzuur?...
- wat onderscheidt ons volk dan van een misleid dom allegaartje van opportunistische loosers hetgeen het vandaag ogenschijnlijk is?
- waar is de Vlaams Nationalistische fierheid voor volk, project en toekomst dan?
- gaat u aan uw kinderen zeggen: u bent onderdeel van een volk dat is ontstaan op de fundamenten van de leugens van uw papa?

Uw strathegie is er eentje geboren uit angst en viscerale onderhorigheid.......

Citaat:
Cfr wat er vandaag gebeurt met de voorstellen van n-va rond de besparingen: een heel genuanceerde reeks voorstellen wordt omgevormd tot "n-va wil de index afschaffen"
Hang de slang niet uit en val frontaal de VRT aan.
U heeft de cijfers, de akademische studies, de rechtszaken, de getuigenissen, het publiek, de waarheid en de logica, kortom u heeft de macht en het gezag daartoe...
Eis bij God een pluralistische nationale omproep!
U moet toch weten dat er tussen Vlaanderen en zijn onafhankelijkheid enkel nog de pers staat met de staatspers als frontale falanx?

Citaat:
Eerlijkheid gebiedt ons om toch te aanvaarden dat er slechts een minderheid van de burger op dit moment gewonnen is voor keihard separatisme. We moeten daar niet over zeveren, het is gewoon zo.
Ik herhaal...val de VRT aan en verplicht hun om een pluralistische politieke duiding te geven van de ware toestand...u heeft helemaal geen stomme van portici nodig...enkel de (liefst financiële) waarheid.
Als de NVA of het VB hun respectievelijke zendtijd zouden krijgen met de VRT truuk: "wij hebben het aan de Vlaming in de straat gevraagd"...dan bent u al halfweg...vlam daar nog een paar niet linkse professoren bij en het is koekenbak...dat moet u toch weten?...waarom doet de NVA daar niets aan?...heeft de NVA nog zoveel angst dat de mensen dan op het VB gaan stemmen?

Citaat:
De strategie bestaat er dus in om het pad te bewandelen van "met belgie als het kan, zonder als het moet" terwijl mensen zoals gij en ik al lang weten dat het niet meer met belgië kan. Wanneer die meerderheid er dus is, zou je als partij bvb een hele rits hervormingen voorstellen die door de vlaming als redelijk worden aanzien, maar onaanvaardbaar zullen zijn voor de overkant (bvb: we gaan belgie behouden maar we gaan de sociale zekerheid volledig splitsen, vennootschapsbelasting, justitie, .....) Op die manier kan je elegant tegen de bevolking zeggen: kijk, we hebben het geprobeerd, maar het lukt niet, dus belgie moet weg.
I get your drift: veins, kronkel, comploteer en kruip in list en intrige....en win zo het hart van de Vlaming...

U begrijpt dat ik daar (eveneens wegens viserale degout) niet kan aan meedoen.

Citaat:
Ga je echter naar verkiezingen in '14 waar je vlakaf zegt: als wij winnen, splitsen we het land. Dan gaan de V-partijen achteruit gaan. Ik zweer het u, de Vlaming is doodsbang van drastische veranderingen, ze gaan zich laten bangmaken. En hoever staan we dan met onze vrijheidseis? Nergens, dan kunnen we weer dertig jaar wachten tot er zich zo'n kans aanbiedt.
Met dat geplot en gekruip hebben ze nu nog minder maar ik ben bereid om de NVA nog vele kansen te geven...geloof me...(ook al vind ik mijn vlaams nationalistische broeders en zusters van een beschamende moreel niveau toch zie ik ze nog even graag...omdat het nu eenmaal mijn broers/zusters zijn...en ook al denken zij daar hel anders over...)
Dat Vlaanderen ondertussen volledig uitgezogen zal zijn zal voor u zo duidelijk zijn als voor mij maar alla..

Citaat:
Ik weet dat het in de vlaamse beweging eervol wordt gezien om zuiver van hart te zijn, wel kijk waar we er tot nu toe mee geraakt zijn? Nergens! De tegenstanders zijn verre van zuiver van hart en hebben geen scrupules. Zij hebben steeds hun slag thuis gehaald. Wel, bij ons hebben ze nu eindelijk door dat als je het spel wil winnen, je het op dezelfde manier moet spelen als de tegenstanders: zonder scrupules en eens niet bang zijn van een vuil spel. Dat is niet populair bij de originele vlaamse beweging, maar het blijkt tot op dit moment wel prima te verlopen, strategisch gezien. If you wanna run with the big dogs, you'll need to learn to pee in tall grass.
Volledig akkoord behalve:
- uw "strathegie" moet nog zijn allereerste resultaat krijgen
- u noemt de antidemocratische postjespartijen big dogs...tja...dat zal wel in de context van de hierboven aangehaalde strathegie te kaderen zijn zeker?

Citaat:
Maar voor de allerlaatste keer: maak u dus geen zorgen over de bedoelingen van het hoger, midden en lagerkader van de n-va. We weten maar al te goed waar we mee bezig zijn
Ik ben niet helemaal zeker maar ik denk dat ik met u op een feestje ooit al manu a manu en oog in oog heb gediscussieerd...toen beloofde u mij dat u van de tjeven vlaams nationalisten ging maken...
Als dit laatste niet het geval is gelieve deze paragraaf dan als niet bestaande te beschouden.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 21 februari 2012 om 12:31.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2012, 12:37   #69
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Ze zijn tegen het cordon. De Gucht trouwens ook, maar wil die daarom samenwerken met de N-VA?
Hij heeft daar geen cordon voor nodig.
Open VLD werkt toch samen met de N-VA ! Dat Open VLD tegen samenwerking is met het Vlaams Belang is steeds hun standpunt geweest. Degene die daar bij Open VLD niet mee akkoord waren zijn afgescheurd en ter ziele gegaan.

Hoe dan ook, tussen N-VA en Vlaams Belang zijn meer raakpunten en zielsverwantschap dan tussen het Vlaams Belang en de CD&V, Open VLD, Groen en Sp.a.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2012, 12:41   #70
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
waar leest u dat ik zeg dat met het vb nooit wordt samengewerkt? Nooit in een regering, dat heb ik gezegd. Herlees mijn posts hier in dit topic opnieuw. Als je het dan nog niet verstaat, tja...

Als we in 14 iets forceren, is het op die manier hoor, en op geen enkele andere manier zal het lukken (of n-va moet een absolute meerderheid halen)

U komt hier keer op keer op keer op keer weer mee af, en telkens antwoord ik u hetzelfde. Blijkbaar is het het ene oor in en het andere uit. Dat is jammer. OF gaat u door tot we uit ergernis zeggen: ja we gaan een regering vormen met het vb, en liefst zelfs al coalities in oktober '12?
Dat is het antwoord van een N-VA cheerleader. In plaats van zelf eens duidelijk standpunt in te nemen. Je kan niet als N-VA'er tegelijk tegen het cordon sanitaire zijn en nooit met het Vlaams Belang in een regering willen samenwerking. Enkel iemand met de demagogische retorische krachten zoals Bart De Wever kan dergelijke tegenstrijdige logica verkopen aan de bevolking.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 21 februari 2012, 12:47   #71
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
kijk, voor de allerlaatste keer, ik heb het al zoveel keer op dit forum gezegd: als er in '14 een meerderheid aan vlaams-nationalisten in het V-parlement zit, moet ge u van dat bruistabletmodel niet te veel meer aantrekken. Intern worden de strategieën al lang uitgewerkt voor het geval we daar geraken, hoe het aan te pakken en dergelijke. Maar u moet wél begrijpen dat we zoiets nooit openbaar kunnen zeggen tot we zover zijn. Onze tegenstanders zouden niets liever hebben dan dat we dat zouden doen. Cfr wat er vandaag gebeurt met de voorstellen van n-va rond de besparingen: een heel genuanceerde reeks voorstellen wordt omgevormd tot "n-va wil de index afschaffen"

En met politiekers van dergelijk allooi moeten we het in een zelfstandig Vlaanderen stellen.
Weerzinwekkend die Nieuwe-Vlaams Geallieerde elitaire snobs.
Ze achten zich toch zo superieur boven de burger, dat ze menen hem niet alleen te moeten opvoeden, maar hem zelfs daarbij mogen voorliegen over doel en bestemming.
Ze permitteren zich hetzelfde leugenachtig kiezersbedrog als ze hun politieke tegenstrevers verwijten.
Ze menen in hun verwaandheid dat zij, en zij alleen, weten wat goed is voor de burger, en daarom geloven ze dat listen en lagen gepermitteerd zijn om hen bij het handje te mogen pakken en als weerspannige kinderen te moeten leiden naar het doel dat zij zelf voor ogen hebben.
Ze vinden het doodnormaal, bijna noodzakelijk en principiëel om de burger te bedotten, voor te liegen, en op te lichten aangaande de koers die ze in realiteit willen varen.

Het is hoe langer hoe klaarder als ik dergelijke afzeik lees: Vlaanderen zal niet demokratischer worden dan België.
Bovenstaande post moet echt publiek gemaakt worden, zodat de burger beseft hoe vlaamsnationalisten werkelijk denken over politiek en bestuur.

En al wie gelooft dat het hier om een fantastische taktische move gaat, denkt beter eens na hoe fantastisch-taktisch Bart De Wever zich liet uit de wielen rijden.
Wat de bedoeling ook is: de anti-demokratische en hooghartig-elitaire mentaliteit die uit bovenstaande tekst walmt, is gewoon dégoutant.
Oud 21 februari 2012, 12:48   #72
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nie zeveren hé.

De "francofonen" hebben juist niets of niemand buiten te kieperen. Ten eerste zijn ze in de minderheid en ten tweede is hun regio al decennia sociaaleconomisch profiterend.

Oud 21 februari 2012, 12:54   #73
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
En met politiekers van dergelijk allooi moeten we het in een zelfstandig Vlaanderen stellen.
Weerzinwekkend die Nieuwe-Vlaams Geallieerde elitaire snobs.
Ze achten zich toch zo superieur boven de burger, dat ze menen hem niet alleen te moeten opvoeden, maar hem zelfs daarbij mogen voorliegen over doel en bestemming.
Ze permitteren zich hetzelfde leugenachtig kiezersbedrog als ze hun politieke tegenstrevers verwijten.
Ze menen in hun verwaandheid dat zij, en zij alleen, weten wat goed is voor de burger, en daarom geloven ze dat listen en lagen gepermitteerd zijn om hen bij het handje te mogen pakken en als weerspannige kinderen te moeten leiden naar het doel dat zij zelf voor ogen hebben.
Ze vinden het doodnormaal, bijna noodzakelijk en principiëel om de burger te bedotten, voor te liegen, en op te lichten aangaande de koers die ze in realiteit willen varen.

Het is hoe langer hoe klaarder als ik dergelijke afzeik lees: Vlaanderen zal niet demokratischer worden dan België.
Bovenstaande post moet echt publiek gemaakt worden, zodat de burger beseft hoe vlaamsnationalisten werkelijk denken over politiek en bestuur.

En al wie gelooft dat het hier om een fantastische taktische move gaat, denkt beter eens na hoe fantastisch-taktisch Bart De Wever zich liet uit de wielen rijden.
Wat de bedoeling ook is: de anti-demokratische en hooghartig-elitaire mentaliteit die uit bovenstaande tekst walmt, is gewoon dégoutant.
Ik hoop dat jij maar alsof doet in je verbolgenheid?
http://forum.politics.be/showthread.php?t=153890
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2012, 13:18   #74
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
kijk, voor de allerlaatste keer, ik heb het al zoveel keer op dit forum gezegd: als er in '14 een meerderheid aan vlaams-nationalisten in het V-parlement zit, moet ge u van dat bruistabletmodel niet te veel meer aantrekken. Intern worden de strategieën al lang uitgewerkt voor het geval we daar geraken, hoe het aan te pakken en dergelijke.
Kom er dan mee buiten. Of mag het grote publiek niet weten wat hen te wachten staat ?

Ik geloof er niets van. Het is niet omdat de N-VA'ers onderling over dromen en zeveren dat ze er een plan over hebben. De grootste verdienste van Bart De Wever is dat hij de N-VA electoraal heeft kunnen uitbouwen en tegelijkertijd ze bij elkaar houden. De nieuwkomers en opportunisten zijn niet altijd van dezelfde visie, ingesteldheid en even principieel als de oude garde en van degenen die uit een kaakslagflamingantistisch nest komen.

Citaat:
Maar u moet wél begrijpen dat we zoiets nooit openbaar kunnen zeggen tot we zover zijn. Onze tegenstanders zouden niets liever hebben dan dat we dat zouden doen.
Met alle Chinezen maar niet met den dezen zeggen ze in Antwerpen. Antwerpen gaat een grote test zijn voor de geloofwaardigheid van de N-VA voornamelijk inzake hun eigen tegenstrijdige logica over het cordon sanitaire waar de partij ook intern over palavert.

Citaat:
Cfr wat er vandaag gebeurt met de voorstellen van n-va rond de besparingen: een heel genuanceerde reeks voorstellen wordt omgevormd tot "n-va wil de index afschaffen"
Ik heb nog altijd geen genuanceerde reeks voorstellen van de N-VA gezien rond de besparingen. Behalve het afschieten van de nota EDR en het pleiten voor een totale bevriezing van de kosten van de sociale zekerheid zonder het berekenen van de impact of de segmenten te specificeren. Ook altijd die sloganpraat van "meer besparingen op het overheidsapperaat" en geen extra belastingen, dat is gewoon de Open VLD papegaaien.

Citaat:
Daarmee laten de "keiharde seperatisme" zich in slaap wiegen door de retoriek van Bart De Wever, die jij hier als N-VA cheerleader aan het napraten bent.

Citaat:
Allemaal N-VA cheerleader praat. Als je dat zelf terugleest, begrijp je dan niet dat dit excuses zijn om niet te moeten doen ?

Het wordt hoog tijd dat je de uitslag van de verkiezingen van 2010 eens realiseert.

Citaat:
Het zou inderdaad duidelijker zijn als de N-VA haar eerste programma punt aanpast. Dat zie je zelf ook in.

Citaat:
Geloof me, meer dan de helft van de stemmen die de N-VA heeft binnengehaald is niet omdat de kiezer in hen een eervolle partij ziet die zuiver van hart is. Ze hebben vooral voor Bart De Wever en consorten gestemd opdat ze eens goed bezze zouden geven in de politiek. Als ze teleurgesteld zijn omdat de N-VA niet genoeg bezze geeft dan stemmen ze op iemand anders of blijven ze gewoon thuis als ze moeten gaan stemmen.

Nu dat er bij het Vlaams Belang veel mensen zijn aan de top die het eervol zien om zuiver van hart te zijn, maak dat Uw kat wijs.

Citaat:
Is bovenstaande ootmoed of hoogmoed ?
Don't patronize us motherfucker !

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 21 februari 2012 om 13:19.
Oud 21 februari 2012, 13:22   #75
vrijevlaming
Banneling

Standaard

[quote=Fieseler;5996899][quote]
Citaat:

U weet dat ik die strategie begrijp, ondanks mijn walg om �* la sos, tjeef of blauwzuur, de mensen voor te liegen om hen dat te laten doen waarvan u denkt dat het goed voor hen is.
Mijn vraag is dan:
- wat onderscheidt u dat van tjeef, sos en blauwzuur?...
- wat onderscheidt ons volk dan van een misleid dom allegaartje van opportunistische loosers hetgeen het vandaag ogenschijnlijk is?
- waar is de Vlaams Nationalistische fierheid voor volk, project en toekomst dan?
- gaat u aan uw kinderen zeggen: u bent onderdeel van een volk dat is ontstaan op de fundamenten van de leugens van uw papa?

Uw strathegie is er eentje geboren uit angst en viscerale onderhorigheid.......

Hang de slang niet uit en val frontaal de VRT aan.
U heeft de cijfers, de akademische studies, de rechtszaken, de getuigenissen, het publiek, de waarheid en de logica, kortom u heeft de macht en het gezag daartoe...
Eis bij God een pluralistische nationale omproep!
U moet toch weten dat er tussen Vlaanderen en zijn onafhankelijkheid enkel nog de pers staat met de staatspers als frontale falanx?

Ik herhaal...val de VRT aan en verplicht hun om een pluralistische politieke duiding te geven van de ware toestand...u heeft helemaal geen stomme van portici nodig...enkel de (liefst financiële) waarheid.
Als de NVA of het VB hun respectievelijke zendtijd zouden krijgen met de VRT truuk: "wij hebben het aan de Vlaming in de straat gevraagd"...dan bent u al halfweg...vlam daar nog een paar niet linkse professoren bij en het is koekenbak...dat moet u toch weten?...waarom doet de NVA daar niets aan?...heeft de NVA nog zoveel angst dat de mensen dan op het VB gaan stemmen?

I get your drift: veins, kronkel, comploteer en kruip in list en intrige....en win zo het hart van de Vlaming...

U begrijpt dat ik daar (eveneens wegens viserale degout) niet kan aan meedoen.

Met dat geplot en gekruip hebben ze nu nog minder maar ik ben bereid om de NVA nog vele kansen te geven...geloof me...(ook al vind ik mijn vlaams nationalistische broeders en zusters van een beschamende moreel niveau toch zie ik ze nog even graag...omdat het nu eenmaal mijn broers/zusters zijn...en ook al denken zij daar hel anders over...)
Dat Vlaanderen ondertussen volledig uitgezogen zal zijn zal voor u zo duidelijk zijn als voor mij maar alla..

Volledig akkoord behalve:
- uw "strathegie" moet nog zijn allereerste resultaat krijgen
- u noemt de antidemocratische postjespartijen big dogs...tja...dat zal wel in de context van de hierboven aangehaalde strathegie te kaderen zijn zeker?

Ik ben niet helemaal zeker maar ik denk dat ik met u op een feestje ooit al manu a manu en oog in oog heb gediscussieerd...toen beloofde u mij dat u van de tjeven vlaams nationalisten ging maken...
Als dit laatste niet het geval is gelieve deze paragraaf dan als niet bestaande te beschouden.
ik heb in ieder geval nog nooit op een feest zitten zeggen dat we van alle tsjeven vlaams nationalisten gingen maken. Dus waarschijnlijk zal u niet met mij hebben zitten praten.

Ik weet het, het is geen mooie strategie, maar als je op korte termijn de onafhankelijkheid wil, zal het niet op een propere manier lukken. Als je denkt dat het wel kan, proper en op korte termijn, dan is dat nobel, maar ik denk dat je zeer teleurgesteld zal eindigen.
Men probeert het al zo lang op een propere manier, zonder resultaat: de VU is er niet in geslaagd, het VB is er niet in geslaagd. Als je wil dat N-VA op dezelfde manier probeert als het VB zal het niet lukken hoor. Geen illusies maken en niet naief zijn.

Ooit de film Michael Collins gezien? Op een bepaald moment ontstaat er in de Ierse beweging de discussie tussen de stroming van Eamon De Valera ("president" van ierland) en Michael Collins ("minister van oorlog" van ierland). De ene zegt dat als je wil dat ze u erkennen als staat, je je ook zo moet gedragen. De Valera wil dus officieel de oorlog verklaren aan het Britse rijk, en die oorlog ook uitvechten met officiele legermanoevres. Collins zei "ge zijt zot!" Hij zag in dat hun "troepen" (hoewel ze veel steun en sympathie hadden van het volk) veel zwakker waren dan de vijanden van het Britse rijk. In eerste instantie heeft De Valera zijn wil doorgedreven en de gevolgen waren gekend: Easter rising was compleet een flop, de ieren werden afgeslacht en het was terug naar af! Ondertussen begon Collins aan zijn "vuile " manier van de Britten te bestrijden: guerillia, neerschieten van spionnen, vluchten indien nodig, zich wegsteken indien nodig, misleiding & dubbelspel, ...
En guess what: hij heeft de britten op de knieën gekregen en

Jij, beste Fieseler, denkt zoals De Valera. En dat is nobel en uw goed recht, maar hetzelfde lot zal u en uw medestanders beschoren zijn als hem (zonder doden, hoop ik uiteraard). Ik, en steeds meer mensen in de vlaamse beweging, denk als Collins: het doel heiligt de middelen. Ja, je hebt gelijk, het is niet edel en niet proper en niet nobel. Maar ik ben er van overtuigd dat het op korte termijn, het rapst en meest resultaat zal opleveren.
U zegt trouwens dat het eerste resultaat nog moet komen? Ik dacht het niet: de blinde paniek die ontstaat bij de traditios en bij het establishment door een n-va die steeds hoger en hoger scoort, geeft al aan dat ze daar blijkbaar veel beter inzien wat er staat te gebeuren dan u (met alle respect). De aanpassing in de regeling van de belangenconflicten is daar ook al een teken aan de wand.
Wat heeft de zuivere lijn van het VB ons al gebracht? Dat het vlaams-nationalisme voor twintig jaar in de kerker heeft gezeten. Ja, ze zijn steeds duidelijk geweest en zuiver van hart. En wat hebben ze er mee gekocht? N-VA 'bestaat' feitelijk maar vanaf 2006-2007. En nog nooit heeft belgie zo op haar grondvesten gedaverd als nu. Ze zijn bang, echt bang geworden.
Oud 21 februari 2012, 13:27   #76
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
trololololololol
tja, u denkt er van wat u wil. Ik weet waar men intern mee bezig is.

Natuurlijk zou iemand als u niet liever hebben dan dat men in antwerpen samenwerkt met het VB. Het zou uw soort niet slecht uitkomen.

En ivm de begroting: nog geen krant gelezen zeker vandaag?

keep on trolling, uw aandoenlijke posts hier op het forum ala "de n-va is de winnaar en zou beter in de regering komen in plaats van de ps" , " n-va kan het beter in de regering" , " ze moeten rekening houden met de uitslag van de verkiezingen en een andere meerderheid maken met n-va" , ... zijn uiterst grappig om te lezen. Precies alsof gij er mee inzit dat de n-va een deel van haar programma zou uitvoeren. De reden waarom u n-va zo nodig in de regering wil, is dezelfde als de reden waarom de PS ons er ook in wou: om de vis te verdrinken. Wel, de vis is niet verdronken en de haring heeft niet gebraad. De truuk is mooi niet gelukt, waar hij met de VU of andere vlaamse partijen wel gelukt is. Dikke pech hé, maar uw herhaaldelijke smeekbedes gaan daar niets aan veranderen hoor
Oud 21 februari 2012, 13:38   #77
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

"Neen, echt waar, we wilden echt wel een compromis!"
"We hebben echt ons best gedaan!"

En dan die triestige puitenblik daarbij...

Bedankt, Vrije, voor je openhartigheid.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 21 februari 2012 om 13:38.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2012, 13:41   #78
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Natuurlijk zou iemand als u niet liever hebben dan dat men in antwerpen samenwerkt met het VB. Het zou uw soort niet slecht uitkomen.

keep on trolling, uw aandoenlijke posts hier op het forum ala "de n-va is de winnaar en zou beter in de regering komen in plaats van de ps" , " n-va kan het beter in de regering" , " ze moeten rekening houden met de uitslag van de verkiezingen en een andere meerderheid maken met n-va" , ... zijn uiterst grappig om te lezen. Precies alsof gij er mee inzit dat de n-va een deel van haar programma zou uitvoeren. De reden waarom u n-va zo nodig in de regering wil, is dezelfde als de reden waarom de PS ons er ook in wou: om de vis te verdrinken. Wel, de vis is niet verdronken en de haring heeft niet gebraad. De truuk is mooi niet gelukt, waar hij met de VU of andere vlaamse partijen wel gelukt is. Dikke pech hé, maar uw herhaaldelijke smeekbedes gaan daar niets aan veranderen hoor
Wat een zwakte... wat een ongelooflijke lafhartigheid. De enige reden waarom de N-VA in de regering hoort, beste vrijevlaming, is omdat ze de grootste partij van het land is. Gvd. hoe durft u bovenstaande te schrijven? Ik hoop dat liever gisteren dan morgen zal uitkomen welke soort lafaards rondlopen in dat partijtje van jullie...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2012, 13:43   #79
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Kruip eens in het vel van de duivel en vertel me eens waarom het "mijn soort" zoals je dat noemt niet slecht zou uitkomen als Vlaams Belang en de N-VA het beleid voeren in Antwerpen.

Citaat:
Over welk artikel heb je het in concreto ? Neen serieus, je bent rond de pot aan het draaien en je noemt het maar wat getrol. Zwak, zeer zwak.

Citaat:
keep on trolling, uw aandoenlijke posts hier op het forum ala "de n-va is de winnaar en zou beter in de regering komen in plaats van de ps" , " n-va kan het beter in de regering" , " ze moeten rekening houden met de uitslag van de verkiezingen en een andere meerderheid maken met n-va" , ... zijn uiterst grappig om te lezen.
Het is niet voor de grap bedoeld. Ik stel gewoon vast dat je er jezelf geen rekenschap van geeft. Noem het getrol maar dat is het niet. De reden dat jij het getrol en grappig noemt is omdat je het niet kan rijmen met je geweten.

Citaat:
Precies alsof gij er mee inzit dat de n-va een deel van haar programma zou uitvoeren. De reden waarom u n-va zo nodig in de regering wil, is dezelfde als de reden waarom de PS ons er ook in wou: om de vis te verdrinken. Wel, de vis is niet verdronken en de haring heeft niet gebraad. De truuk is mooi niet gelukt, waar hij met de VU of andere vlaamse partijen wel gelukt is. Dikke pech hé, maar uw herhaaldelijke smeekbedes gaan daar niets aan veranderen hoor
Nu is het moment dat er structurele maatregelen worden genomen. Ondermeer in de aanpak van het rechthouden van onze banksector. Deze maatregelen gaan een blijvend gevolg hebben. De N-VA zou veel beter deel uitmaken van het beleid. Het is juist door aan de kant te staan dat de vissen verdronken worden.

Kijk eens naar Griekenland. Daar is de situatie veel ernstiger dan hier. Daar hebben de grote 3 partijen hun lot aan elkaar verbonden. Alle parlementsleden die tegen de noodzakelijke maatregelen stemden werden uit de partij gezet. Als het van die partijen afhangt gaan deze parlementsleden nooit nog van een rol in de politiek kunnen profiteren. Ondanks het feit dat deze 3 partijen een grote verkiezingsnederlaag te gemoed zien worden de maatregelen toch gestemd.

Zoals Wouter Beke confusius aanhaalde: "Zien wat er moet gedaan worden en het niet doen is een teken van lafheid". Dat is was niet enkel een sneer naar de N-VA maar ook naar de PS.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 21 februari 2012 om 13:51.
Oud 21 februari 2012, 13:47   #80
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Wat een zwakte... wat een ongelooflijke lafhartigheid. De enige reden waarom de N-VA in de regering hoort, beste vrijevlaming, is omdat ze de grootste partij van het land is. Gvd. hoe durft u bovenstaande te schrijven? Ik hoop dat liever gisteren dan morgen zal uitkomen welke soort lafaards rondlopen in dat partijtje van jullie...
oh zie daar de wederom gespeelde verontwaardigheid van de belgo-traditios: "hoe durven jullie" "comment ils osent!" "jullie moeten in de regering, blabla, winnaars verkiezingen"
Face it: dat was de truuk van de ps en dat is al altijd de truuk van de ps geweest. Lok de krabben in de mand en alles komt goed. Dat heeft jaren gelukt met de cd&v en met de vld. Jammer, maar nu is het niet gelukt met de n-va. Dus dan maar zeer verontwaardigddoen over het "niet-staatsmanschap" van de n-va. De echte lafaards zitten bij de cd&v en de vld, die niet durven tegen de ps ingaan en hun programma hebben laten vallen

echt grappig en aandoenlijk
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be