![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
- uw posting was daarenboven een bewijs van de waanzin waarmee mensen die een onafhankelijk Vlaanderen niet ongelegen zou zijn nu net opkomen voor een partij van wie wiskundig kan worden aangetoond dat zij intrinsiek een dermpel is tegen Vlaamse onafhankelijkheid. -ten derde: ik begrijp ten volle dat u zich nu in uw blootje gezet voelt omdat ik net uw posting heb gequote om dat bewijs even neer te zetten. Wees niet vernederd want de posting van sommige half debielde lullen op dit forum is de moeite niet in tegenstelling tot de uwe. a propos: nog niet gemerkt dat er nog steeds geen inhoudelijke argumentatie is opgedoken ivm deze o zo aperte vaststellingen?
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
"Een regering met een Vlaamse minderheid is staatsgevaarlijk....woehaa"...formeel was dat onmogelijk. Heeft u het nieuws nog gevolgd de afgelopen maanden? Er IS een federale regering zonder Vlaamse merderheid Schooffie...of u dat nu wil of niet...en dan zouden ze zich volgende keer gaan generen?...proest...
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zelfs puur ideologisch geloof ik niet dat de N-Va haar eerste programmapunt - de onafhankelijkheid - nog hard laat doorwegen. Na de verkiezingsoverwinning en tijdens de onderhandelingen bleek dat ze eigenlijk nog streven naar een Belgische oplossing.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 21 februari 2012 om 10:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eerlijkheid gebiedt ons om toch te aanvaarden dat er slechts een minderheid van de burger op dit moment gewonnen is voor keihard separatisme. We moeten daar niet over zeveren, het is gewoon zo. De strategie bestaat er dus in om het pad te bewandelen van "met belgie als het kan, zonder als het moet" terwijl mensen zoals gij en ik al lang weten dat het niet meer met belgië kan. Wanneer die meerderheid er dus is, zou je als partij bvb een hele rits hervormingen voorstellen die door de vlaming als redelijk worden aanzien, maar onaanvaardbaar zullen zijn voor de overkant (bvb: we gaan belgie behouden maar we gaan de sociale zekerheid volledig splitsen, vennootschapsbelasting, justitie, .....) Op die manier kan je elegant tegen de bevolking zeggen: kijk, we hebben het geprobeerd, maar het lukt niet, dus belgie moet weg. Ga je echter naar verkiezingen in '14 waar je vlakaf zegt: als wij winnen, splitsen we het land. Dan gaan de V-partijen achteruit gaan. Ik zweer het u, de Vlaming is doodsbang van drastische veranderingen, ze gaan zich laten bangmaken. En hoever staan we dan met onze vrijheidseis? Nergens, dan kunnen we weer dertig jaar wachten tot er zich zo'n kans aanbiedt. Ik weet dat het in de vlaamse beweging eervol wordt gezien om zuiver van hart te zijn, wel kijk waar we er tot nu toe mee geraakt zijn? Nergens! De tegenstanders zijn verre van zuiver van hart en hebben geen scrupules. Zij hebben steeds hun slag thuis gehaald. Wel, bij ons hebben ze nu eindelijk door dat als je het spel wil winnen, je het op dezelfde manier moet spelen als de tegenstanders: zonder scrupules en eens niet bang zijn van een vuil spel. Dat is niet populair bij de originele vlaamse beweging, maar het blijkt tot op dit moment wel prima te verlopen, strategisch gezien. If you wanna run with the big dogs, you'll need to learn to pee in tall grass. Maar voor de allerlaatste keer: maak u dus geen zorgen over de bedoelingen van het hoger, midden en lagerkader van de n-va. We weten maar al te goed waar we mee bezig zijn |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||||||
|
![]() [quote][quote]
Citaat:
Mijn vraag is dan: - wat onderscheidt u dat van tjeef, sos en blauwzuur?... - wat onderscheidt ons volk dan van een misleid dom allegaartje van opportunistische loosers hetgeen het vandaag ogenschijnlijk is? - waar is de Vlaams Nationalistische fierheid voor volk, project en toekomst dan? - gaat u aan uw kinderen zeggen: u bent onderdeel van een volk dat is ontstaan op de fundamenten van de leugens van uw papa? Uw strathegie is er eentje geboren uit angst en viscerale onderhorigheid....... Citaat:
U heeft de cijfers, de akademische studies, de rechtszaken, de getuigenissen, het publiek, de waarheid en de logica, kortom u heeft de macht en het gezag daartoe... Eis bij God een pluralistische nationale omproep! U moet toch weten dat er tussen Vlaanderen en zijn onafhankelijkheid enkel nog de pers staat met de staatspers als frontale falanx? Citaat:
Als de NVA of het VB hun respectievelijke zendtijd zouden krijgen met de VRT truuk: "wij hebben het aan de Vlaming in de straat gevraagd"...dan bent u al halfweg...vlam daar nog een paar niet linkse professoren bij en het is koekenbak...dat moet u toch weten?...waarom doet de NVA daar niets aan?...heeft de NVA nog zoveel angst dat de mensen dan op het VB gaan stemmen? Citaat:
U begrijpt dat ik daar (eveneens wegens viserale degout) niet kan aan meedoen. Citaat:
Dat Vlaanderen ondertussen volledig uitgezogen zal zijn zal voor u zo duidelijk zijn als voor mij maar alla.. Citaat:
- uw "strathegie" moet nog zijn allereerste resultaat krijgen - u noemt de antidemocratische postjespartijen big dogs...tja...dat zal wel in de context van de hierboven aangehaalde strathegie te kaderen zijn zeker? Citaat:
Als dit laatste niet het geval is gelieve deze paragraaf dan als niet bestaande te beschouden.
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 21 februari 2012 om 12:31. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook, tussen N-VA en Vlaams Belang zijn meer raakpunten en zielsverwantschap dan tussen het Vlaams Belang en de CD&V, Open VLD, Groen en Sp.a.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weerzinwekkend die Nieuwe-Vlaams Geallieerde elitaire snobs. Ze achten zich toch zo superieur boven de burger, dat ze menen hem niet alleen te moeten opvoeden, maar hem zelfs daarbij mogen voorliegen over doel en bestemming. Ze permitteren zich hetzelfde leugenachtig kiezersbedrog als ze hun politieke tegenstrevers verwijten. Ze menen in hun verwaandheid dat zij, en zij alleen, weten wat goed is voor de burger, en daarom geloven ze dat listen en lagen gepermitteerd zijn om hen bij het handje te mogen pakken en als weerspannige kinderen te moeten leiden naar het doel dat zij zelf voor ogen hebben. Ze vinden het doodnormaal, bijna noodzakelijk en principiëel om de burger te bedotten, voor te liegen, en op te lichten aangaande de koers die ze in realiteit willen varen. Het is hoe langer hoe klaarder als ik dergelijke afzeik lees: Vlaanderen zal niet demokratischer worden dan België. Bovenstaande post moet echt publiek gemaakt worden, zodat de burger beseft hoe vlaamsnationalisten werkelijk denken over politiek en bestuur. En al wie gelooft dat het hier om een fantastische taktische move gaat, denkt beter eens na hoe fantastisch-taktisch Bart De Wever zich liet uit de wielen rijden. Wat de bedoeling ook is: de anti-demokratische en hooghartig-elitaire mentaliteit die uit bovenstaande tekst walmt, is gewoon dégoutant.
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=153890
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geloof er niets van. Het is niet omdat de N-VA'ers onderling over dromen en zeveren dat ze er een plan over hebben. De grootste verdienste van Bart De Wever is dat hij de N-VA electoraal heeft kunnen uitbouwen en tegelijkertijd ze bij elkaar houden. De nieuwkomers en opportunisten zijn niet altijd van dezelfde visie, ingesteldheid en even principieel als de oude garde en van degenen die uit een kaakslagflamingantistisch nest komen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het wordt hoog tijd dat je de uitslag van de verkiezingen van 2010 eens realiseert. Citaat:
Citaat:
Nu dat er bij het Vlaams Belang veel mensen zijn aan de top die het eervol zien om zuiver van hart te zijn, maak dat Uw kat wijs. Citaat:
Don't patronize us motherfucker !
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 21 februari 2012 om 13:19. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() [quote=Fieseler;5996899][quote]
Citaat:
Ik weet het, het is geen mooie strategie, maar als je op korte termijn de onafhankelijkheid wil, zal het niet op een propere manier lukken. Als je denkt dat het wel kan, proper en op korte termijn, dan is dat nobel, maar ik denk dat je zeer teleurgesteld zal eindigen. Men probeert het al zo lang op een propere manier, zonder resultaat: de VU is er niet in geslaagd, het VB is er niet in geslaagd. Als je wil dat N-VA op dezelfde manier probeert als het VB zal het niet lukken hoor. Geen illusies maken en niet naief zijn. Ooit de film Michael Collins gezien? Op een bepaald moment ontstaat er in de Ierse beweging de discussie tussen de stroming van Eamon De Valera ("president" van ierland) en Michael Collins ("minister van oorlog" van ierland). De ene zegt dat als je wil dat ze u erkennen als staat, je je ook zo moet gedragen. De Valera wil dus officieel de oorlog verklaren aan het Britse rijk, en die oorlog ook uitvechten met officiele legermanoevres. Collins zei "ge zijt zot!" Hij zag in dat hun "troepen" (hoewel ze veel steun en sympathie hadden van het volk) veel zwakker waren dan de vijanden van het Britse rijk. In eerste instantie heeft De Valera zijn wil doorgedreven en de gevolgen waren gekend: Easter rising was compleet een flop, de ieren werden afgeslacht en het was terug naar af! Ondertussen begon Collins aan zijn "vuile " manier van de Britten te bestrijden: guerillia, neerschieten van spionnen, vluchten indien nodig, zich wegsteken indien nodig, misleiding & dubbelspel, ... En guess what: hij heeft de britten op de knieën gekregen en Jij, beste Fieseler, denkt zoals De Valera. En dat is nobel en uw goed recht, maar hetzelfde lot zal u en uw medestanders beschoren zijn als hem (zonder doden, hoop ik uiteraard). Ik, en steeds meer mensen in de vlaamse beweging, denk als Collins: het doel heiligt de middelen. Ja, je hebt gelijk, het is niet edel en niet proper en niet nobel. Maar ik ben er van overtuigd dat het op korte termijn, het rapst en meest resultaat zal opleveren. U zegt trouwens dat het eerste resultaat nog moet komen? Ik dacht het niet: de blinde paniek die ontstaat bij de traditios en bij het establishment door een n-va die steeds hoger en hoger scoort, geeft al aan dat ze daar blijkbaar veel beter inzien wat er staat te gebeuren dan u (met alle respect). De aanpassing in de regeling van de belangenconflicten is daar ook al een teken aan de wand. Wat heeft de zuivere lijn van het VB ons al gebracht? Dat het vlaams-nationalisme voor twintig jaar in de kerker heeft gezeten. Ja, ze zijn steeds duidelijk geweest en zuiver van hart. En wat hebben ze er mee gekocht? N-VA 'bestaat' feitelijk maar vanaf 2006-2007. En nog nooit heeft belgie zo op haar grondvesten gedaverd als nu. Ze zijn bang, echt bang geworden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() tja, u denkt er van wat u wil. Ik weet waar men intern mee bezig is.
Natuurlijk zou iemand als u niet liever hebben dan dat men in antwerpen samenwerkt met het VB. Het zou uw soort niet slecht uitkomen. En ivm de begroting: nog geen krant gelezen zeker vandaag? keep on trolling, uw aandoenlijke posts hier op het forum ala "de n-va is de winnaar en zou beter in de regering komen in plaats van de ps" , " n-va kan het beter in de regering" , " ze moeten rekening houden met de uitslag van de verkiezingen en een andere meerderheid maken met n-va" , ... zijn uiterst grappig om te lezen. Precies alsof gij er mee inzit dat de n-va een deel van haar programma zou uitvoeren. De reden waarom u n-va zo nodig in de regering wil, is dezelfde als de reden waarom de PS ons er ook in wou: om de vis te verdrinken. Wel, de vis is niet verdronken en de haring heeft niet gebraad. De truuk is mooi niet gelukt, waar hij met de VU of andere vlaamse partijen wel gelukt is. Dikke pech hé, maar uw herhaaldelijke smeekbedes gaan daar niets aan veranderen hoor |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() "We hebben echt ons best gedaan!" ![]() En dan die triestige puitenblik daarbij... Bedankt, Vrije, voor je openhartigheid. Laatst gewijzigd door Another Jack : 21 februari 2012 om 13:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kijk eens naar Griekenland. Daar is de situatie veel ernstiger dan hier. Daar hebben de grote 3 partijen hun lot aan elkaar verbonden. Alle parlementsleden die tegen de noodzakelijke maatregelen stemden werden uit de partij gezet. Als het van die partijen afhangt gaan deze parlementsleden nooit nog van een rol in de politiek kunnen profiteren. Ondanks het feit dat deze 3 partijen een grote verkiezingsnederlaag te gemoed zien worden de maatregelen toch gestemd. Zoals Wouter Beke confusius aanhaalde: "Zien wat er moet gedaan worden en het niet doen is een teken van lafheid". Dat is was niet enkel een sneer naar de N-VA maar ook naar de PS.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 21 februari 2012 om 13:51. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Face it: dat was de truuk van de ps en dat is al altijd de truuk van de ps geweest. Lok de krabben in de mand en alles komt goed. Dat heeft jaren gelukt met de cd&v en met de vld. Jammer, maar nu is het niet gelukt met de n-va. Dus dan maar zeer verontwaardigddoen over het "niet-staatsmanschap" van de n-va. De echte lafaards zitten bij de cd&v en de vld, die niet durven tegen de ps ingaan en hun programma hebben laten vallen echt grappig en aandoenlijk ![]() |
|
![]() |
![]() |