Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2012, 16:57   #3041
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Dat wordt van Friedrich zelf ook beweerd. En dat zullen degenen die de geallieerde oorlogsmisdaden willen minimaliseren altijd blijven beweren.
Friedrich is zo ver ik weet een wetenschapper zonder politieke agenda. Jij steekt niet onder stoelen of banken dat je een neofascist bent. Jij gebruikt dus zijn werk voor je eigen doeleinden.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2012, 16:59   #3042
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geallieerde bondgenoot USSR viel Polen binnen, annexeerde de Baltische staten, behield de oorlogsbuit en kreeg als toemaatje achteraf nog eens de rest van Oost-Europa.

Mourir pour Danzig? Wat een grap inderdaad, helaas zijn er wel veel Fransen, Engelsen en natuurlijk Polen nodeloos voor gestorven.
De Sovjet-Unie werd pas na de Duitse inval een gedwongen bondgenoot van de westelijke Geallieerden.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2012, 17:09   #3043
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat wordt van Friedrich zelf ook beweerd. En dat zullen degenen die de geallieerde oorlogsmisdaden willen minimaliseren altijd blijven beweren.
2!

Inderdaad, maar dat feit vergeet men maar al te graag. Waarom ?
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2012, 17:09   #3044
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Friedrich is zo ver ik weet een wetenschapper zonder politieke agenda. Jij steekt niet onder stoelen of banken dat je een neofascist bent. Jij gebruikt dus zijn werk voor je eigen doeleinden.
Er is nog iets anders dan auteursrechten, liberaal.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2012, 17:17   #3045
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
De Sovjet-Unie werd pas na de Duitse inval een gedwongen bondgenoot van de westelijke Geallieerden.
Stalin hoopte dat de westerse "imperialisten" elkaar zouden vernietigen of op zijn minst sterk verzwakken door de oorlog, zodanig dat Europa als een rijpe vrucht in de schoot van de USSR zou vallen.

Hij heeft de Duitsers er ingeluisd met het niet-aanvalspact, omdat zij alle oorlogsschuld zouden krijgen door Polen als eerste aan te vallen. Stalin kon dan beweren dat zijn inval louter "defensief" bedoeld was (waarom als er toch al een niet-aanvalspact ondertekend was?).

Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 21 februari 2012 om 17:21.
Oud 21 februari 2012, 17:20   #3046
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
de Holocaust : 6.000.000 doden
Ah, ik dacht joden. Aan revisionisme aan het doen?
Kasumi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2012, 17:23   #3047
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
Ah, ik dacht joden. Aan revisionisme aan het doen?
Volgens sommige bronnen 9 miljoen. In Auschwitz alleen.

Maar dat grappige filmpje mag ik hier niet meer plaatsen.
Oud 21 februari 2012, 18:03   #3048
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het anders was. Groot-Brittannië werd pas na de Duitse inval een gedwongen bondgenoot van de Soviet-Unie.

Stalin had in de zomer van '39 krampachtig geprobeerd om een bondgenootschap met Frankrijk (dat reeds bestond) uit te breiden met Groot-Brittannië. Chamberlain weigerde echter pertinent de dreiging in te zien van de nakende Duitse inval in Polen. Stalin werd gedwongen om toenadering te zoeken tot de Duitsers om een bufferzone te creëren.

Overigens: had Stalin die bufferzone niet geconsolideerd, dan had Hitler volgens berekeningen wel Moskou bereikt hebben en was de frontsituatie in '42 de Oeral...

Na de Duitse inval in Polen werd Chamberlain geconfronteerd met de paradox die hij zelf had gecreëerd. Dat is ook de reden waarom Churchill - een virulent en zelfs agressief anticommunist - inzag dat er geen andere weg was dan een bondgenootschap met Stalin.
Oud 21 februari 2012, 19:25   #3049
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat erger dan diegenen die de Duitse oorlogsmisdaden willen minimaliseren (of zelfs ontkennen) ???
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2012, 20:56   #3050
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geheimnis Tibet (1943)

Nationalsozialistische Hochkultur.
Ne goeie, Nestor.

Da's het traditionele Tibet van de jaren '30, nog ruim 2 decennia voor de Chinese barbaar er zijn ding mee doet.
Komt gelegen bij dat boek waarvan de auteur, die daar traditioneel-boeddhistisch opgroeide in een klooster, ook wel eens inhoudelijke opmerkingen gaf over de dagelijkse levenswijze van de Tibetanen zelf.

Heb 'm gefavoriet, na wat vogelvluchtjes over de inhoud.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2012, 20:58   #3051
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik denk dat het anders was. Groot-Brittannië werd pas na de Duitse inval een gedwongen bondgenoot van de Soviet-Unie.

Stalin had in de zomer van '39 krampachtig geprobeerd om een bondgenootschap met Frankrijk (dat reeds bestond) uit te breiden met Groot-Brittannië. Chamberlain weigerde echter pertinent de dreiging in te zien van de nakende Duitse inval in Polen. Stalin werd gedwongen om toenadering te zoeken tot de Duitsers om een bufferzone te creëren.

Overigens: had Stalin die bufferzone niet geconsolideerd, dan had Hitler volgens berekeningen wel Moskou bereikt hebben en was de frontsituatie in '42 de Oeral...

Na de Duitse inval in Polen werd Chamberlain geconfronteerd met de paradox die hij zelf had gecreëerd. Dat is ook de reden waarom Churchill - een virulent en zelfs agressief anticommunist - inzag dat er geen andere weg was dan een bondgenootschap met Stalin.
Inderdaad.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2012, 21:07   #3052
Diego Raga

Standaard

Kan iemand me nu eens uitleggen waar Hitler z'n sollen vandaan had, om z'n droom uit te bouwen tot een werkelijkheid ?
Want de bronnen die ik (ea posters) aanhaal zijn leugens, laster en valse beschuldigingen van obscure nazisites enz, enfin, volgens de (meest) correcten dan toch.

Nu, het is ntl best mogelijk dat dat allemaal wel kan kloppen en dat ze hierin gelijk hebben en ik me daar zwaar heb laten naaien, door nazistische propagandalectuur kritiekloos te slikken en loos zit na te praten.
Zoals ik reeds schreef: best mogelijk.

Waarheidslievend als ik ben en steeds bereid hiervoor een bittere pil te moeten slikken, zou ik het dan bij deze wel énorm apprecieren, als er hier iemand eens een site upgoogeld, die financieel aantoont hoé juist die Oostenrijkse knakker het bijna tot een wereldheerser schopte en dit zonder de massieve kredieten van vooruitziende zionistische bankiers.

Die Wahrheit und nichts als die Wahrheit, bitte.
Wie, o wie ? (Nie allemaal tegelijk, éh)

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 21 februari 2012 om 21:10.
Oud 21 februari 2012, 21:11   #3053
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Kan iemand me nu eens uitleggen waar Hitler z'n sollen vandaan had, om z'n droom uit te bouwen tot een werkelijkheid ?
Thinking Outside The Box: How A Bankrupt Germany Solved Its Infrastructure Problems

Niets geleend, niets cadeau gekregen. Het verbaast mij dat je dat nog niet wist.

Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 21 februari 2012 om 21:11.
Oud 21 februari 2012, 21:35   #3054
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

hoe kan je over een volksgemeenschap spreken?

en in oostenrijk waren ze even slecht bezig

of Hitler zelf, ik post het eerst in het Duits van Nestor post graag tekstjes van zatte Blood and Honour bands. Januari 30, 1939 :

Und eines möchte ich an diesem, vielleicht nicht nur für uns Deutsche, denkwürdigen Tag nun aussprechen: Ich bin in meinem Leben sehr oft Prophet gewesen und wurde meistens ausgelacht. In der Zeit meines Kampfes um die Macht war es in erster Linie das jüdische Volk, daß nur mit Gelächter meine Prophezeiungen hinnahm, ich würde einmal in Deutschland die Führung des Staates und damit der ganzen Nation übernehmen, und dann, unter vielen andern, auch das jüdische Problem zur Lösung bringen. Ich glaube, daß dieses damalige schallende Gelächter dem Judentum in Deutschland unterdessen wohl schon in der Kehle erstickt ist.

Ich will heute wieder ein Prophet sein: Wenn es dem internationalen Finanzjudentum in und außerhalb Europas gelingen sollte, die Völker noch einmal in einen Weltkrieg zu stürzen, dann wird das Ergebnis nicht die Bolschewisierung der Erde und damit der Sieg des Judentums sein, sondern die Vernichtung der jüdischen Rasse in Europa.

hier in 't Engels:

And one more thing I would like now to state on this day memorable perhaps not only for us Germans. I have often been a prophet in my life and was generally laughed at. During my struggle for power, the Jews primarily received with laughter my prophecies that I would someday assume the leadership of the state and thereby of the entire nation and then, among many other things, achieve a solution of the Jewish problem. I suppose that meanwhile the laughter of Jewry in Germany that resounded then is probably already choking in their throats.

Today I want to be a prophet again. If international finance Jewry within Europe and abroad should succeed once more in plunging the peoples into a world war, then the consequence will be not the Bolshevization of the world and therewith a victory of Jewry, but on the contrary, the destruction of the Jewish race in Europe.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2012, 21:36   #3055
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Is dat erger dan diegenen die de Duitse oorlogsmisdaden willen minimaliseren (of zelfs ontkennen) ???
een antwoord op mijn vraag zal m.i. te "gênant" zijn.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2012, 22:36   #3056
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Thinking Outside The Box: How A Bankrupt Germany Solved Its Infrastructure Problems

Niets geleend, niets cadeau gekregen. Het verbaast mij dat je dat nog niet wist.
Ik heb er weet van dat Duitsland een eigen munt uitbracht, maar dat alleen bleek niet voldoende te zijn:

"Op 10 januari 1925 krijgt de August Thyssen Hütte een lening van 12 miljoen dollar van een andere Amerikaanse bank, Dillon, Read and Co. Anderhalf jaar later nog eens 5 miljoen dollar. Dillon is een oude vriend van Sam Bush, de overgrootvader van de huidige Amerikaanse president. Zijn bank wordt door Standard Oil, Ford, General Electric, Du Pont en ITT gebruikt om Hitler te financieren. Met de Amerikaanse dollars fusioneert de Duitse staalindustrie, onder leiding van Fritz Thyssen en Friedrich Flick, tot de Vereinigte Stahlwerke. (4) "Er bestaat dus een taakverdeling: Thyssens eigen vertrouwelijke rekeningen voor politieke en aanverwante doelen werden geleid door de Walker-Bush organisatie; de Vereinigte Stahlwerke daarentegen deed zijn bankverrichtingen via Dillon Read." (5)

Op 1 mei 1926 besluit George Walker het vice-presidentschap van Harriman & Co aan zijn schoonzoon te geven, Prescott Bush, grootvader van George W. Bush jr. In 1931 fusioneert Harriman & Co met een Britse investeringsmaatschappij. Brown Brothers & Harriman verkrijgt een belangrijk aandeel in de Poolse mijnindustrie, de Consolidated Silesian Steel Corporation. Twee derde daarvan is in het bezit van Friedrich Flick, (6) lid van de 'Vriendenkring' van Heinrich Himmler. Hij gebruikt een deel van zijn winsten om de terroristische Schutzstaffel (S.S.) te financieren."

http://www.dewaarheid.nu/okt01/prescott.htm

Waarheid of leugen ?
Oud 21 februari 2012, 22:41   #3057
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is nog iets anders dan auteursrechten, liberaal.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2012, 23:05   #3058
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
We zullen nooit weten of Hitler de totale oorlog wou die hij uiteindelijk kreeg.

Dat geldt minstens voor het Westen, waar de oorlog eigenlijk in verhouding betrekkelijk bescheiden was.
Hitler en de Duitsers wilden een oorlog winnen maar die stoute democraten en die stoute communisten lieten zich niet doen.
Oud 21 februari 2012, 23:33   #3059
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb er weet van dat Duitsland een eigen munt uitbracht, maar dat alleen bleek niet voldoende te zijn:

"Op 10 januari 1925 krijgt de August Thyssen Hütte een lening van 12 miljoen dollar van een andere Amerikaanse bank, Dillon, Read and Co. Anderhalf jaar later nog eens 5 miljoen dollar. Dillon is een oude vriend van Sam Bush, de overgrootvader van de huidige Amerikaanse president. Zijn bank wordt door Standard Oil, Ford, General Electric, Du Pont en ITT gebruikt om Hitler te financieren. Met de Amerikaanse dollars fusioneert de Duitse staalindustrie, onder leiding van Fritz Thyssen en Friedrich Flick, tot de Vereinigte Stahlwerke. (4) "Er bestaat dus een taakverdeling: Thyssens eigen vertrouwelijke rekeningen voor politieke en aanverwante doelen werden geleid door de Walker-Bush organisatie; de Vereinigte Stahlwerke daarentegen deed zijn bankverrichtingen via Dillon Read." (5)

Op 1 mei 1926 besluit George Walker het vice-presidentschap van Harriman & Co aan zijn schoonzoon te geven, Prescott Bush, grootvader van George W. Bush jr. In 1931 fusioneert Harriman & Co met een Britse investeringsmaatschappij. Brown Brothers & Harriman verkrijgt een belangrijk aandeel in de Poolse mijnindustrie, de Consolidated Silesian Steel Corporation. Twee derde daarvan is in het bezit van Friedrich Flick, (6) lid van de 'Vriendenkring' van Heinrich Himmler. Hij gebruikt een deel van zijn winsten om de terroristische Schutzstaffel (S.S.) te financieren."

http://www.dewaarheid.nu/okt01/prescott.htm

Waarheid of leugen ?
Nu zullen neonazis Prescott Bush tot Jood omdopen, zodat hij in hun theoretisch wereldje past.
Oud 22 februari 2012, 06:36   #3060
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Want de bronnen die ik (ea posters) aanhaal zijn leugens, laster en valse beschuldigingen van obscure nazisites enz, enfin, volgens de (meest) correcten dan toch.

Nu, het is ntl best mogelijk dat dat allemaal wel kan kloppen en dat ze hierin gelijk hebben en ik me daar zwaar heb laten naaien, door nazistische propagandalectuur kritiekloos te slikken en loos zit na te praten.
Zoals ik reeds schreef: best mogelijk.

Waarheidslievend als ik ben en steeds bereid hiervoor een bittere pil te moeten slikken, zou ik het dan bij deze wel énorm apprecieren, als er hier iemand eens een site upgoogeld, die financieel aantoont hoé juist die Oostenrijkse knakker het bijna tot een wereldheerser schopte en dit zonder de massieve kredieten van vooruitziende zionistische bankiers.

Die Wahrheit und nichts als die Wahrheit, bitte.
Wie, o wie ? (Nie allemaal tegelijk, éh)
http://www.thehiddenevil.com/nazis.asp
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be