![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah ok, alle kampen hadden het "arbeid macht frei" opschrift boven de poort hangen?
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar niet getreurd, dat ligt mooi in lijn met waar die herverdeling eigenlijk om draait eh ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En niemand verwacht dat mensen braaf van honger gaan sterven. Doe er iets aan, dan kan ook perfect zonder in misdaad te vervallen. Wordt zelfstandige, for all I care (iedereen weet toch dat die een luizenleventje vol fraude en easy money hebben ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
soit de vergelijking loopt mank... maar het gaat over het idee dat in deze de verzekering enkel zal tussenkomen als je het ook daadwerkelijk nodig hebt. Kan perfect ik zie niet in wat daar het probleem van zou zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik u heel goed begrijp, dan moet ik onmiddellijk stoppen met geld aan de sociale zekerheid te geven omdat ik: - Een huis heb. - Ietske meer dan 50.000 euro gespaard heb (door hard te werken)
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- Lanterfanters beloond worden. - Mensen gestimuleerd worden om niet meer te sparen. - Mensen gestimuleerd worden om zelf geen huis te bouwen of te kopen. Ik heb zo de indruk dat we dan een staat gaan krijgen die het helemaal niet meer kan betalen (sociale woningbouw) of grote vastgoedbedrijven gaan kweken die woningen verhuren aan woekerprijzen.
![]() |
![]() |
#108 | |||||
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
A/ Hier zouden complexen moeten worden opgericht (onteigen de sportzalen en doe sport op eigen kosten, ga joggen, fietsen of zwem in de beek...daar heeft onze vorige generatie die ons rijk heeft gemaakt het ook mee gedaan) die perfect georganiseerd zijn kwa sanitair,douches, waszaal en levensnoodzakelijk comfort allerhande. Slaapzalen waar er overzichtelijk kan worden gewaakt. Slaapzalen die om 8h 's morgens moeten worden ontruimd. Slaapzalen die hygiëne garanderen. enz...volledig omzoomd en zeer zwaar beveiligd...een gaarkeuken, wasserij...allemaal bevolkt door ex-werklozen... Is er een grapjas die boel maakt...kamp...ni zeveren...gezond kamp...hout hakken de ganse dag... Niet veroordeeld per tijdseenheid maar per stère die hij gehakt heeft... Bijvoorbeeld: spuwen naaar een stuard = vijf stère hout hakken voor een man en drie voor een vrouw...ook al doen ze er twintig jaar over...plaats genoeg in het kamp want de akkomodaties moeten door de "inwoners" zelf worden voorzien...hiervoor moeten alle materialen ter beschikking worden gesteld B/ Ook zeer interessant is de oefening om deze fasciliteiten toe te laten aan IEDEREEN...dus als de notaris, dokter, burgerlijk ingenieur, voetbalploeg of de burgemeester in dat complex wil gaan slapen, eten of douchen moet dat zonder probleem kunnen...iedereen krijgt een electronisch pasje...pasje kwijt: 500,00€ boete of vijftig stère hakken...ni zeveren... Ach...mochten de linkies er niet zijn zou het leven veel eenvoudiger, eerlijker en rechtvaardiger zijn...
![]() |
![]() |
#109 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb m'n buik vol van de mensen die voor de herverdeling zijn als die in hun voordeel speelt maar tegen als het hen plots niet ligt. Je bent voor of je bent tegen... punt. Citaat:
Citaat:
En jah je hebt gelijk hoor invaliden en bejaarden dat werkt drukkend op een BNP; wat stel je voor?
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb een huisje en ik ben goed verzekerd. Op zekere dag krijg ik brand, weg huisje. De verzekeringsmakelaar komt langs en zegt het volgende: Guido beste jongen, je hebt pech gehad. Wij hebben inzage gekregen in uw bankrekeningen en hebben ontdekt dat je nog een paar honderduizend euro op je rekeningen hebt staan. Spendeer eerst dit geld, indien je niet toekomt, dan betalen wij wel bij. Let wel op, u mag niet meer investeren dan 250.000 euro (de geschatte waarde van uw woning). Daar sta je dan.
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. Laatst gewijzigd door guido 007 : 23 februari 2012 om 18:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
|
![]() Citaat:
Stel u eens voor dat er "E=mc²" had gehangen?...wat dan?
![]() |
![]() |
#112 | ||
|
![]() Citaat:
-denkt je job te verliezen en je geen moeite doet om een nieuwe te zoeken -van plan bent heel lang werkloos te blijven Kwestie van ook eens met puntjes te werken. Kijk hé guido JIJ moet nergens voor vrezen; je bent je job toch niet kwijt. En JIJ zal als je je job kwijt bent rap een nieuwe job vinden. Waar ben je dan bang voor? Je eigen spaarcentjes te moeten aanspreken om... te leven? Ja kweet het guido da's één skivakantie minder dan... spijtig hé. Voor die andere werkloze is het wel het verschil tussen eten hebben vanavond of verkleunen onder een brug ergens. zie je nu ECHT het verschil niet?
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||
|
![]() Citaat:
Het punt was dat aan een bepaalde terugbetaling of activatie wel een zekere voorwaarde kan worden gebonden. Lijkt me vrij logisch...
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Neen, die opleiding was geen herverdeling. Citaat:
Citaat:
Back to the subject dus: verzkeringen waar je verplicht aan moet bijdragen, maar die pas uitbetalen als je het financiëel nodig hebt, zijn zuivere diefstal. In in jouw concreet geval: een autoverzekering die pas betaalt wanneer je financiëel niet in staat bent een andere wagen aan te schaffen, is geen verzekering maar afperserij en diefstal. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de kampen die ik bezocht heb in Duitsland (Dachau), Polen (Auschwitz/Birkenau) en Tsjechië (Theresiënstadt, klein fort [Gestapo]) toch.
Laatst gewijzigd door lombas : 23 februari 2012 om 19:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou je dat boven de poort van een concentratiekamp hangen?
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat wist ik niet, ik dacht dat arbeid macht frei alleen in Polen hing.
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om dezelfde reden als dat er "arbeid macht frei" hing zeker?
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Partijlid
|
![]() Vermogen koppelen aan belastingen (vermogensbelasting zoals in onze buurlanden) lijkt me een meer democratische optie. de sociale afbraak is al meer dan 15 jaar aan de gang, die afbraak werkt niet! Bewijs daarvan, heel de wereld!