Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 23 februari 2012, 21:42   #8581
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Beter dan God's (eigen) Woord? Jij denkt dat Pope "God" beter kan omschrijven, dan Hij zichzelf?

Dat weet ik, en ik reageer ook gewoon op jouw antwoorden. Dat gebeurt meestal op een, euh, forum.
Ik geloof in elk geval niet dat het Nieuwe Testament geschreven is door God zelf, maar wel door goddelijke inspiratie. Heel veel zaken zijn geschreven met goddelijke inspiratie.

De Bijbel is in elk geval niet de waarheid, want de waarheid is het Woord; en het Woord is Jezus Christus:

Het Woord is mens geworden en heeft bij ons gewoond, vol van goedheid en waarheid, en wij hebben zijn grootheid gezien, de grootheid van de enige Zoon van de Vader.

Joh 1:14

Daarmee wijs ik op het feit dat niet de Bijbel, maar de Heilige Geest de bron van de waarheid is. En de Heilige Geest beperkt zich lang niet tot de Bijbel...

Laatst gewijzigd door lombas : 23 februari 2012 om 21:43.
lombas is offline  
Oud 23 februari 2012, 21:54   #8582
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik geloof in elk geval niet dat het Nieuwe Testament geschreven is door God zelf, maar wel door goddelijke inspiratie. Heel veel zaken zijn geschreven met goddelijke inspiratie.

De Bijbel is in elk geval niet de waarheid, want de waarheid is het Woord; en het Woord is Jezus Christus:

Het Woord is mens geworden en heeft bij ons gewoond, vol van goedheid en waarheid, en wij hebben zijn grootheid gezien, de grootheid van de enige Zoon van de Vader.

Daarmee wijs ik op het feit dat niet de Bijbel, maar de Heilige Geest de bron van de waarheid is. En de Heilige Geest beperkt zich lang niet tot de Bijbel...
Dat klopt.

De Heilige Geest is de engel Gabriël as, de hemelse boodschapper tussen God saw en Zijn menselijke boodschappers, waaronder Jezus as.

Maar ik geloof niet dat Gabriël as met Pope was.

Laatst gewijzigd door Mam : 23 februari 2012 om 21:54.
Mam is offline  
Oud 23 februari 2012, 21:59   #8583
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat klopt.

De Heilige Geest is de engel Gabriël as, de hemelse boodschapper tussen God saw en Zijn menselijke boodschappers, waaronder Jezus as.

Maar ik geloof niet dat Gabriël as met Pope was.
Dat is jouw geloof, ik zie "goddelijke inspiratie" anders.

Ik ben ook niet het soort christen dat "ieuw-ik vind iets anders dan de Bijbel inspirerend voor mijn geloof" zou zeggen. Als mensen het goddelijke in de natuur vinden, waarom dan niet in geschriften? En voor de één is de Grand Canyon een goddelijke inspiratie, voor de ander een stapel lelijke rotsen met een te hoog prijskaartje om erdoor te acen.

Zo staat bijvoorbeeld de Jefferson Bible hier ergens op de planken. Ik zou het al zeker niet als blasfemie zien dat die mens in de Bijbel is beginnen snijden. Integendeel, ik vind dat de boodschap erdoor versterkt wordt. En daar gaat het om, de "boodschap" --- want dat is de waarheid; en die ligt dus niet in de Bijbel zelf, maar is hetgeen de Bijbel geïnspireerd heeft. Dat mogen we niet uit het oog verliezen, denk ik, want anders blijven we steken op blind unilaterisme.

Oud 23 februari 2012, 22:08   #8584
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik ben ook niet het soort christen
Welke soort je daarin ook bent, je spoort niet.
Kasumi is offline  
Oud 23 februari 2012, 22:09   #8585
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

2 Tim3:16:
16 Al de Schrift is van God ingegeven, en is nuttig tot lering, tot wederlegging, tot verbetering, tot onderwijzing, die in de rechtvaardigheid is;
17 Opdat de mens Gods volmaakt zij, tot alle goed werk volmaaktelijk toegerust.

En Paulus, die hoorde het toch van Christus, die God zélf is.

Laatst gewijzigd door filosoof : 23 februari 2012 om 22:19.
filosoof is offline  
Oud 23 februari 2012, 22:25   #8586
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

2 Tim3:16:
16 Al de Schrift is van God ingegeven, en is nuttig tot lering, tot wederlegging, tot verbetering, tot onderwijzing, die in de rechtvaardigheid is;
17 Opdat de mens Gods volmaakt zij, tot alle goed werk volmaaktelijk toegerust.

En Paulus, die hoorde het toch van Christus, die God zélf is.
Euh, wat is je punt nu, want deze verzen zeggen net wat ik ook zei hoor?
Oud 23 februari 2012, 22:25   #8587
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
Welke soort je daarin ook bent, je spoort niet.
En wat brengt je tot die conclusie?
Oud 23 februari 2012, 22:47   #8588
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik ben ook niet het soort christen dat "ieuw-ik vind iets anders dan de Bijbel inspirerend voor mijn geloof" zou zeggen. Als mensen het goddelijke in de natuur vinden, waarom dan niet in geschriften? En voor de één is de Grand Canyon een goddelijke inspiratie, voor de ander een stapel lelijke rotsen met een te hoog prijskaartje om erdoor te acen.
Mja, en voor je het weet zitten mensen de Grand Canyon of een hoopje rotsen te aanbidden...
Citaat:
Zo staat bijvoorbeeld de Jefferson Bible hier ergens op de planken. Ik zou het al zeker niet als blasfemie zien dat die mens in de Bijbel is beginnen snijden. Integendeel, ik vind dat de boodschap erdoor versterkt wordt. En daar gaat het om, de "boodschap" --- want dat is de waarheid; en die ligt dus niet in de Bijbel zelf, maar is hetgeen de Bijbel geïnspireerd heeft. Dat mogen we niet uit het oog verliezen, denk ik, want anders blijven we steken op blind unilaterisme.

Het is geen blasfemie dat Jefferson in de bijbel is beginnen snijden, omdat dat niet het letterlijke, onverandere Woord (van God) is. Inderdaad, de waarheid ligt niet meer in de bijbel, want hij was heus niet de eerste die vond dat er aanpassingen nodig waren.

Als je kan accepteren dat er een God bestaat, een zekere Macht die schept en heerst over al de rest, dan dien je eigenlijk ook te accepteren dat God een zekere autoriteit over je heeft. Hij heeft je geschapen, je hebt Hem nodig en je bent Zijn creatuur. Hij heeft jou in principe niet nodig. Hij mag/kan dus van je eisen om op een bepaalde manier te worden benaderd, meer zelfs Hij mag je deze manier opleggen en zeggen dat je wordt gestraft als je niet luistert.
En straffen niet enkel omdat Hij autoriteit over je heeft maar ook omdat Hij de Enige is die puur 100% het beste met je voorheeft. Als je Schepper je een "handleiding" geeft om naar te leven (op die manier zul je het gelukkigst, het meest succesvol zijn in je leven), hoe ondankbaar is het om die handleiding te verwerpen en/of te beweren dat ze niet volledig is?
Mam is offline  
Oud 23 februari 2012, 23:10   #8589
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 23 februari 2012, 23:14   #8590
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Als je Schepper je een "handleiding" geeft om naar te leven ...
Ik heb geen "handleiding" gekregen, wanneer werd die uitgedeeld of verstuurd, en op welke manier, was dat met 'n flyer, email, brief, postduif, telepathie...?
SDX is offline  
Oud 23 februari 2012, 23:22   #8591
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
born2bewild is offline  
Oud 23 februari 2012, 23:44   #8592
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voil�*.
Nu nog geloven dat de waarheid in de Bijbel staat.

PS, hier is de Jefferson voor de geïnteresseerden: http://pattonhq.com/links/uccministry/jeffbible.pdf

Laatst gewijzigd door filosoof : 23 februari 2012 om 23:47.
filosoof is offline  
Oud 24 februari 2012, 11:20   #8593
bozoboko
Banneling

Standaard

Aangezien het verder posten hier onmogelijk geworden is door
oa

- totale willekeur bij moderatie die zelf zegt het eigen reglement aan de laars te lappen
- toestaan van systematisch getrol door een paar volkomen absurdistische en irrationele trollen die zelfs als vaste waarden behandeld worden
- het steunen van seriële bully's tegen hun jarenlange slachtoffer
- het onbeschermd laten van forummers tegen overduidelijke laster en eerroof
- een abismale moderatie-prestatie voor wat het bestraffen van grofheden, gescheld en persoonlijke aanvallen betreft
- het behandelen van een bona-fide medewerker zoals mijn hoofdnick als een trol
-het herhaaldelijk fabriceren van volkomen onterechte bp

bedien ik mezelf met een zelfgekozen ban voor mijn hoofdnick (al een tijdje verdwenen), als voor mijn dubbel-nick.

Dat heet: de eer aan zichzelf houden.
bozoboko is offline  
Oud 24 februari 2012, 11:37   #8594
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:

Als ik naar jouw definitie van 'goddelijke inspiratie' kijk, dan zou elke mens plots goddelijk geinspireerd kunnen zijn en Zijn Woord verkondigen? Er zouden dan honderden of duizenden boeken als de Tora, het Evangelie of de Koran moeten circuleren?

In werkelijkheid heeft God bepaalde individuen gereinigd/gezegend en hen uitgekozen om ijn boodschap te verkondigen. Zij verkondigden God's Woord, wat meer is dan enkel goddelijke inspiratie. En je kan als mens ook alleen dichter bij God komen door naar boodschap te luisteren en ze te gehoorzamen. Dan zul je als mens geinspireerd zijn door God.

Zei Jezus niet: Niemand komt tot de Vader dan door mij?

Zegt de koran niet: Er zal geen andere religie van u worden geaccepteerd dan de islam.

Het is prachtig dat je als mens onder de indruk kan zijn van bv de Grand Canyon die je aan de schoonheid en macht van God doet denken, maar is dat alles? Denk je werkelijk dat je zo het Hemels Koninkrijk kan bereiken?
Mam is offline  
Oud 24 februari 2012, 11:41   #8595
maf
Banneling

Standaard

ei zeg dat gaat hier over bans

Ga elders hoogspiritueel flirten
maf is offline  
Oud 24 februari 2012, 12:55   #8596
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bozoboko Bekijk bericht
oa

- totale willekeur bij moderatie die zelf zegt het eigen reglement aan de laars te lappen
- toestaan van systematisch getrol door een paar volkomen absurdistische en irrationele trollen die zelfs als vaste waarden behandeld worden
- een abismale moderatie-prestatie voor wat het bestraffen van grofheden, gescheld en persoonlijke aanvallen betreft

bedien ik mezelf met een zelfgekozen ban voor mijn hoofdnick (al een tijdje verdwenen), als voor mijn dubbel-nick.

Nee eno2, dat heet calimero-gedrag.

Hoedanook: salut en de wind vanachter.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 24 februari 2012, 13:59   #8597
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mja, en voor je het weet zitten mensen de Grand Canyon of een hoopje rotsen te aanbidden... ...

Ja, en dan weten dat sommige mensen al content zijn met één steen

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_Steen_(Mekka)

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 24 februari 2012 om 14:00.
djimi is offline  
Oud 24 februari 2012, 14:09   #8598
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Aaauw...
Oud 24 februari 2012, 14:23   #8599
maf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bozoboko Bekijk bericht
oa

Van een "Goeie Verstaander" gesproken...
maf is offline  
Oud 24 februari 2012, 23:05   #8600
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Ach komaan, geen enkele moslim beweert dat 'm de Ka'aba of die steen aanbidt. En zowat op elke islamitische site wordt weerlegd dat moslims ze zouden aanbidden.
De Ka'aba is een gebedsrichting voor de moslims en een moskee die men eert (wordt vermeld in de Koran). De zwarte steen zou er al voor de moslims of polytheïste Arabieren zijn geweest... ten tijden van Abraham/Ismael of noch vroeger... "meegekomen" met Adam uit het paradijs als teken voor de mensen.

Aanbidden is echt je gebeden richten tot, etc...

Enfin, lees de koran ofzo.
Mam is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be