![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#8581 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Bijbel is in elk geval niet de waarheid, want de waarheid is het Woord; en het Woord is Jezus Christus: Het Woord is mens geworden en heeft bij ons gewoond, vol van goedheid en waarheid, en wij hebben zijn grootheid gezien, de grootheid van de enige Zoon van de Vader. Joh 1:14 Daarmee wijs ik op het feit dat niet de Bijbel, maar de Heilige Geest de bron van de waarheid is. En de Heilige Geest beperkt zich lang niet tot de Bijbel...
Laatst gewijzigd door lombas : 23 februari 2012 om 21:43. |
|
![]() |
![]() |
#8582 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Heilige Geest is de engel Gabriël as, de hemelse boodschapper tussen God saw en Zijn menselijke boodschappers, waaronder Jezus as. Maar ik geloof niet dat Gabriël as met Pope was. ![]() Laatst gewijzigd door Mam : 23 februari 2012 om 21:54. |
|
![]() |
![]() |
#8583 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben ook niet het soort christen dat "ieuw-ik vind iets anders dan de Bijbel inspirerend voor mijn geloof" zou zeggen. Als mensen het goddelijke in de natuur vinden, waarom dan niet in geschriften? En voor de één is de Grand Canyon een goddelijke inspiratie, voor de ander een stapel lelijke rotsen met een te hoog prijskaartje om erdoor te acen. Zo staat bijvoorbeeld de Jefferson Bible hier ergens op de planken. Ik zou het al zeker niet als blasfemie zien dat die mens in de Bijbel is beginnen snijden. Integendeel, ik vind dat de boodschap erdoor versterkt wordt. En daar gaat het om, de "boodschap" --- want dat is de waarheid; en die ligt dus niet in de Bijbel zelf, maar is hetgeen de Bijbel geïnspireerd heeft. Dat mogen we niet uit het oog verliezen, denk ik, want anders blijven we steken op blind unilaterisme. ![]()
![]() |
![]() |
#8584 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8585 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() 2 Tim3:16: 16 Al de Schrift is van God ingegeven, en is nuttig tot lering, tot wederlegging, tot verbetering, tot onderwijzing, die in de rechtvaardigheid is; 17 Opdat de mens Gods volmaakt zij, tot alle goed werk volmaaktelijk toegerust. En Paulus, die hoorde het toch van Christus, die God zélf is. ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 23 februari 2012 om 22:19. |
|
![]() |
![]() |
#8586 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8587 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat brengt je tot die conclusie?
![]() |
#8588 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Als je kan accepteren dat er een God bestaat, een zekere Macht die schept en heerst over al de rest, dan dien je eigenlijk ook te accepteren dat God een zekere autoriteit over je heeft. Hij heeft je geschapen, je hebt Hem nodig en je bent Zijn creatuur. Hij heeft jou in principe niet nodig. Hij mag/kan dus van je eisen om op een bepaalde manier te worden benaderd, meer zelfs Hij mag je deze manier opleggen en zeggen dat je wordt gestraft als je niet luistert. En straffen niet enkel omdat Hij autoriteit over je heeft maar ook omdat Hij de Enige is die puur 100% het beste met je voorheeft. Als je Schepper je een "handleiding" geeft om naar te leven (op die manier zul je het gelukkigst, het meest succesvol zijn in je leven), hoe ondankbaar is het om die handleiding te verwerpen en/of te beweren dat ze niet volledig is? |
||
![]() |
![]() |
#8589 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#8590 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb geen "handleiding" gekregen, wanneer werd die uitgedeeld of verstuurd, en op welke manier, was dat met 'n flyer, email, brief, postduif, telepathie...?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
#8591 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8592 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu nog geloven dat de waarheid in de Bijbel staat. PS, hier is de Jefferson voor de geïnteresseerden: http://pattonhq.com/links/uccministry/jeffbible.pdf Laatst gewijzigd door filosoof : 23 februari 2012 om 23:47. |
|
![]() |
![]() |
#8593 |
Banneling
|
![]() Aangezien het verder posten hier onmogelijk geworden is door
oa - totale willekeur bij moderatie die zelf zegt het eigen reglement aan de laars te lappen - toestaan van systematisch getrol door een paar volkomen absurdistische en irrationele trollen die zelfs als vaste waarden behandeld worden - het steunen van seriële bully's tegen hun jarenlange slachtoffer - het onbeschermd laten van forummers tegen overduidelijke laster en eerroof - een abismale moderatie-prestatie voor wat het bestraffen van grofheden, gescheld en persoonlijke aanvallen betreft - het behandelen van een bona-fide medewerker zoals mijn hoofdnick als een trol -het herhaaldelijk fabriceren van volkomen onterechte bp bedien ik mezelf met een zelfgekozen ban voor mijn hoofdnick (al een tijdje verdwenen), als voor mijn dubbel-nick. Dat heet: de eer aan zichzelf houden. |
![]() |
![]() |
#8594 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In werkelijkheid heeft God bepaalde individuen gereinigd/gezegend en hen uitgekozen om ijn boodschap te verkondigen. Zij verkondigden God's Woord, wat meer is dan enkel goddelijke inspiratie. En je kan als mens ook alleen dichter bij God komen door naar boodschap te luisteren en ze te gehoorzamen. Dan zul je als mens geinspireerd zijn door God. Zei Jezus niet: Niemand komt tot de Vader dan door mij? Zegt de koran niet: Er zal geen andere religie van u worden geaccepteerd dan de islam. Het is prachtig dat je als mens onder de indruk kan zijn van bv de Grand Canyon die je aan de schoonheid en macht van God doet denken, maar is dat alles? Denk je werkelijk dat je zo het Hemels Koninkrijk kan bereiken? |
|
![]() |
![]() |
#8595 |
Banneling
|
![]() ei zeg dat gaat hier over bans
Ga elders hoogspiritueel flirten |
![]() |
![]() |
#8596 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoedanook: salut en de wind vanachter.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
#8597 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, en dan weten dat sommige mensen al content zijn met één steen ![]() http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_Steen_(Mekka)
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 24 februari 2012 om 14:00. |
|
![]() |
![]() |
#8598 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#8599 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#8600 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Ka'aba is een gebedsrichting voor de moslims en een moskee die men eert (wordt vermeld in de Koran). De zwarte steen zou er al voor de moslims of polytheïste Arabieren zijn geweest... ten tijden van Abraham/Ismael of noch vroeger... "meegekomen" met Adam uit het paradijs als teken voor de mensen. Aanbidden is echt je gebeden richten tot, etc... Enfin, lees de koran ofzo. ![]() |
|
![]() |