Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 februari 2012, 13:39   #81
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
In alle partijen. Vergeet niet dat in de politiek standpunten worden gelinkt aan een persoonlijke carrière.
Als je door het VB of andere partij in hun gloriejaren een zekere zetel wordt aangeboden, zelfs komt het standpunt van die partij niet volledig overeen met wat jij denkt, hoeveel zouden die zetel weigeren?
Is er al een NVA-mededeling intussen over Van Overmeire en zijn screening ivm. dat 70-punten plan van VB?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2012, 13:40   #82
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ach het VB is straks weer de tweede partij van Vlaanderen.
Nog één procentje er af bij de tsjeeven en nog één procentje er af bij de sossen en t'is zover.
Hoop doet leven.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2012, 13:43   #83
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Ik denk dat je me nog niet goed kent. Ik ben Vlaams-nationalistischer dan Bart De Wever, tenzij die ook Vlaanderen haat?
Bart de Wever, diegene die de strijd voert tegen het Vb inplaats van tegen de Belgische staat?

De man die Vlaanderen onafhankelijk wil zonder separatist te zijn en dus noodzakelijkerwijs in Belgie wil blijven?

Diegene die zoete broodjes bakt met zijn anti-Vlaamse vrienden in de "Vlaamse" regering?

Ik heb hier een kat die Vlaams-nationalistischer is dan BDW.
Oud 24 februari 2012, 13:45   #84
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Bart de Wever, diegene die de strijd voert tegen het Vb inplaats van tegen de Belgische staat?

De man die Vlaanderen onafhankelijk wil zonder separatist te zijn en dus noodzakelijkerwijs in Belgie wil blijven?

Diegene die zoete broodjes bakt met zijn anti-Vlaamse vrienden in de "Vlaamse" regering?

Ik heb hier een kat die Vlaams-nationalistischer is dan BDW.
Je bent liever voor het VB, die dankzij haar antivreemdelingenstandpunt de Vlaamse zaak nationaal en internationale schade heeft doen oplopen? VB is de beste anti-Vlaamse reclame die je je kan inbeelden.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 24 februari 2012, 13:47   #85
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bent liever voor het VB, die dankzij haar antivreemdelingenstandpunt de Vlaamse zaak nationaal en internationale schade heeft doen oplopen? VB is de beste anti-Vlaamse reclame die je je kan inbeelden.
Ja, als je simpel van geest bent en de Belgische propaganda gelooft tenminste.
Oud 24 februari 2012, 14:04   #86
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja, als je simpel van geest bent en de Belgische propaganda gelooft tenminste.
Je moet jezelf niet op mij projecteren hoor.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 24 februari 2012, 14:07   #87
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je moet jezelf niet op mij projecteren hoor.
Oh? Dat is goed nieuws, want in wezen zeg je dan dat je zelf de Belgische propaganda niet gelooft die je hier kwam posten:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert
Oud 24 februari 2012, 14:09   #88
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oh? Dat is goed nieuws, want in wezen zeg je dan dat je zelf de Belgische propaganda niet gelooft die je hier kwam posten:
Dat is geen Belgische propaganda. Misschien moet je maar eens met 5 buitenlanders gaan praten en kijken wat ze vinden over Vlaams-nationalisme, en dan eens kijken of dat komt door NVA of door VB.

Maar ik weet dat je dat niet zal doen, want jij leeft al langer dan vandaag in je eigen wereldje.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 24 februari 2012, 15:04   #89
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jawel hoor, misschien moet je de tweet nog eens opnieuw lezen.
Ik denk dat jij het opnieuw moet lezen...de titel van deze topic is niet wat hij gezegt heeft.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2012, 15:18   #90
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is geen Belgische propaganda. Misschien moet je maar eens met 5 buitenlanders gaan praten en kijken wat ze vinden over Vlaams-nationalisme, en dan eens kijken of dat komt door NVA of door VB.

Maar ik weet dat je dat niet zal doen, want jij leeft al langer dan vandaag in je eigen wereldje.
Ik begrijp niet goed hoe de mening van buitenlanders ook maar iets te zien heeft met het zelfbeschikkingsrecht van het Vlaamse volk dat gefnuikt wordt door de Belgische staat.
Oud 24 februari 2012, 15:28   #91
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Hoop doet leven.
Ach met een CD&V van 14 procent , de sossen op 12 en de O-VLD op 11 kan ik best leven.
Groen op 6 procent , zeer positief , de kiesdrempel dreigt.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2012, 15:31   #92
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Maar kerel toch, de N-VA zit vol VB-ers. We hebben ze daar gezet.
Goede strategie vindt u niet.

Laatst gewijzigd door Pericles : 24 februari 2012 om 15:31.
Oud 24 februari 2012, 15:38   #93
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Ik denk dat jij het opnieuw moet lezen...de titel van deze topic is niet wat hij gezegt heeft.
Ik denk dat jij het opnieuw moet lezen... de titel is wat zijn uitspraak impliceert.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 24 februari 2012, 15:38   #94
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik begrijp niet goed hoe de mening van buitenlanders ook maar iets te zien heeft met het zelfbeschikkingsrecht van het Vlaamse volk dat gefnuikt wordt door de Belgische staat.
De enige wie iets fnuikt is je calimerogevoel.

De totale ontkenning van de internationale gemeenschap is trouwens wel een leuke gedachte van jou. Wordt je onafhankelijke Vlaanderen het nieuwe Noord-Korea? Of waarom denk jij precies dat wat buitenlanders denken, geen belang heeft?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[

Laatst gewijzigd door gehuigert : 24 februari 2012 om 15:42.
Oud 24 februari 2012, 15:40   #95
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar kerel toch, de N-VA zit vol VB-ers. We hebben ze daar gezet.
Goede strategie vindt u niet.
Hangt ervan af, denk je niet dat het een reden heeft dat er veel meer mensen op NVA stemmen, en denken te stemmen dan er ooit op VB denken te stemmen? Vanaf je inziet dat zulke dingen geen toevalligheden zijn, zal je begrijpen dat je misschien nu tijdelijk iets zal kunnen bereiken, maar vanaf dan enkel zal meehelpen NVA kapot te maken.

Van mij mag dat allemaal, maar of dat je Vlaamse zaak zal helpen? Nuja, dat is nooit de bedoeling van VB geweest anyway.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 24 februari 2012, 15:45   #96
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hangt ervan af, denk je niet dat het een reden heeft dat er veel meer mensen op NVA stemmen, en denken te stemmen dan er ooit op VB denken te stemmen? Vanaf je inziet dat zulke dingen geen toevalligheden zijn, zal je begrijpen dat je misschien nu tijdelijk iets zal kunnen bereiken, maar vanaf dan enkel zal meehelpen NVA kapot te maken.

Van mij mag dat allemaal, maar of dat je Vlaamse zaak zal helpen? Nuja, dat is nooit de bedoeling van VB geweest anyway.
Als de N-VA niets bereikt in 2014 keren de kiezers daarna met honderdduizenden terug naar het VB.
Dat is de realiteit.
Pas op hé, ik heb geen plezier in het feit dat de N-VA niets zou bereiken.
Oud 24 februari 2012, 15:49   #97
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als de N-VA niets bereikt in 2014 keren de kiezers daarna met honderdduizenden terug naar het VB.
Dat is de realiteit.
Pas op hé, ik heb geen plezier in het feit dat de N-VA niets zou bereiken.
Je denkt dat honderdduizenden terug naar VB gaan, maar dat de rest braafjes bij NVA zal blijven?

Bij deze herinner ik je nog eens aan mijn eerdere opmerking: heb je je nog nooit afgevraagd waarom er zoveel meer mensen zich kunnen inbeelden voor NVA te stemmen dan voor VB te stemmen? Als VB meehelpt NVA neer te halen, is dat enkel in het nadeel van je Vlaamse zaak.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 24 februari 2012, 15:51   #98
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Terug on topic:

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=4O3MKGD1

Citaat:
N-VA wordt geen Spaanse herberg
De 'zwarte konijnen' van de Vlaams-nationalisten

BRUSSEL - Twee op de drie kandidaat-overlopers stuurt de N-VA onverbiddelijk weg. De partij kiest aan de hand van een 'lijst met criteria'.

'Et alors.' N-VA-fractievoorzitter in het Vlaams Parlement Kris Van Dijck reageerde enkele maanden geleden niet bepaald vriendelijk op de vraag waarom hij Bruno Stevenheydens als fractiesecretaris had aangesteld. Stevenheydens zat tot 2010 in de Kamer voor Vlaams Belang. Ook de parlementariërs Luc Sevenhans en Karim Van Overmeire wisselden van partij. Van Overmeire schreef ooit mee aan het racistische 70-puntenplan dat de etnische zuivering van Vlaanderen vormgaf. In hun kielzog volgde een rist veelal onbekende Vlaams Belang'ers die hun geluk bij de N-VA wilde beproeven.

Toch mag zeker niet worden geconcludeerd dat de N-VA iedereen met open armen ontvangt. De partij hanteert een zogeheten 'lijst met criteria'. Elke mogelijke overstap wordt stevig onderzocht en passeert langs de hoogste partij-instanties. Twee aanvragen op de drie worden geweigerd. Zo trachtte in Gent de Belfortploeg (onder leiding van Francis Van den Eynde) de overstap naar de afdeling van Siegfried Bracke te maken. Tevergeefs.

De N-VA wil zich echt niet verbranden aan Vlaams Belang'ers die de partij maar weinig meerwaarde kunnen bieden. Zij die mogen komen, hebben meestal een vrij degelijk parcours achter de rug en kunnen op een zekere populariteit rekenen. Veelal gaat het ook om Vlaams-nationalisten die eerder toevallig bij Vlaams Belang terechtkwamen. Tien jaar geleden leek de N-VA absoluut geen kans van slagen te hebben. Vlaams Belang zat toen op het toppunt van zijn populariteit.

In die tijd trachtte Vlaams Belang N-VA'ers te lokken, soms met succes. Nu verloopt het andersom, al voert de N-VA geen actief rekruteringsbeleid. Ze is in de eerste plaats op de Belangkiezers uit. Coalities tussen N-VA en Vlaams Belang lijken onwaarschijnlijk. De relatie tussen de twee partijen was nooit zo slecht.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[

Laatst gewijzigd door gehuigert : 24 februari 2012 om 16:05.
Oud 24 februari 2012, 15:56   #99
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je denkt dat honderdduizenden terug naar VB gaan, maar dat de rest braafjes bij NVA zal blijven?

Bij deze herinner ik je nog eens aan mijn eerdere opmerking: heb je je nog nooit afgevraagd waarom er zoveel meer mensen zich kunnen inbeelden voor NVA te stemmen dan voor VB te stemmen? Als VB meehelpt NVA neer te halen, is dat enkel in het nadeel van je Vlaamse zaak.
Bourgeois deed deftig mee in de poging van het regime het VB te verbieden. Voor dat genre nestbevuiler kunnen wij uiteraard geen respect hebben.
Oud 24 februari 2012, 16:05   #100
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Bourgeois deed deftig mee in de poging van het regime het VB te verbieden. Voor dat genre nestbevuiler kunnen wij uiteraard geen respect hebben.
Wat denk je dan van het VB die de Belfortploeg verbiedt en die mensen uit de partij zet? Die proberen ook maar hun tegenstanders monddood te maken.

Overigens, je hebt niet echt gereageerd op mijn vraag. Liever honderdduizenden kiezers terug naar VB + honderdduizenden kiezers terug naar OVLD en CD&V dan al die kiezers gebundeld onder één Vlaams-nationalistische partij?

Denk je dat een Vlaamse onafhankelijkheid het dichtstbij is bij één grote Vlaams-nationalistische partij, of met 2 kleine Vlaams-nationalistische partijen?
Of zie je die Vlaamse onafhankelijkheid als een utopie die toch niet bereikt zal worden, waardoor je met het bovenstaande geen rekening (wil) houden?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be