Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 februari 2012, 18:42   #14701
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Weet je wat het probleem uiteindelijk nog steeds is...
Dat mensen die geen vlieg kwaad doen, soms het slachtoffer worden van criminele feiten.
Dat is een universeel gegeven.

Deze mensen worden soms meerdere malen het slachtoffer van criminele feiten gepleegd door mannen.
Als deze mensen dan geen enkele maar dan ook geen enkele andere manier hebben om zichzelf te beschermen buiten mannen te weren...dan schieten groepen van mensen blijkbaar links en rechts wakker en beginnen ze met de vinger te wijzen naar deze mensen die nog steeds geen vlieg kwaad doen. EN DAT, maakt volgens mij meer echte sexisten dan weet ik veel wat anders. En niet eens door hun eigen schuld.
Oud 24 februari 2012, 18:43   #14702
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Me dunkt dat het anders duidelijk genoeg is door wie en wat de problemen in ons onderwijs worden veroorzaakt!
Dit wordt inderdaad stillekesaan duidelijk. Het leven buiten het dorp rond de kerktoren is anders, en vraagt een andere mentaliteit.

Citaat:
We mogen niet met de vinger "naar de kinderen" wijzen klinkt leuk maar verandert niets aan het probleem!
Zeg me niet dat je de kinderen de schuld in de schoenen schuift. Ik zou eerder de schuld schuiven in de schoenen van wie niet met andere culturen kan omgaan, maar wel gaat zonnebaden aan het strand van Marokko of Turkije. Leerkrachten in het bijzonder, en ook wereldvreemde ouders.
Mentaliteit, daar gaat het om.

Citaat:
Hoe zou jij het "oplossen"?
Gewoon niets doen, wachten, de boel om zeep laten gaan?
Neen. Ik zou enkel mensen met een open Europese geest (goed) betalen, die willen afstappen van een kerktorenmentaliteit. Deze laaste bekrompen geesten vormen spijtig genoeg alle bron van miserie.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2012, 18:44   #14703
Elbow
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Tja, wat kan ik meer zeggen.
Aan de hand van uw posts hier vind ik u racistisch.
Vooral niet vergeten dat Alboreto zichzelf als racist als ontmaskerde aan de hand van zijn eigen definitie van racisme.
Hij is racist tav van een bepaalde categorie 'verkeerde' stemmers.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2012, 18:45   #14704
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En op die bijeenkomsten was 30 % van de Vlamingen aanwezig?
Ik zeg niet dat alle racisten door het VB ontstaan zijn.

Zoals ik al eerder schreef zit het ingebakken in onze genen, net zoals moorden, verkrachten en geweld.
De meesten kunnen, zoals Marie het al terecht aanhaalde aan die oerinstincten weerstaan en gedragen zich beschaafd.
Een deel vind het gemakkelijker aan die instincten toe te geven en door een gebrek aan kennis en/of intelligentie en blijft racistisch.
Oud 24 februari 2012, 18:45   #14705
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
We verzuipen echter in de "feiten" en vaststellingen. Meer moet dat niet zijn.
We zouden ook nog eens de koran kunnen lezen, om van gedacht te veranderen.
Begin dan maar eens zelf om te proberen die koran te lezen. Minder parabels en fabeltjes zoals in de bijbel. Veel succes.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2012, 18:47   #14706
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dit wordt inderdaad stillekesaan duidelijk. Het leven buiten het dorp rond de kerktoren is anders, en vraagt een andere mentaliteit.

Zeg me niet dat je de kinderen de schuld in de schoenen schuift. Ik zou eerder de schuld schuiven in de schoenen van wie niet met andere culturen kan omgaan, maar wel gaat zonnebaden aan het strand van Marokko of Turkije. Leerkrachten in het bijzonder, en ook wereldvreemde ouders.
Mentaliteit, daar gaat het om.

Neen. Ik zou enkel mensen met een open Europese geest (goed) betalen, die willen afstappen van een kerktorenmentaliteit. Deze laaste bekrompen geesten vormen spijtig genoeg alle bron van miserie.
Oud 24 februari 2012, 18:47   #14707
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Begin dan maar eens zelf om te proberen die koran te lezen. Minder parabels en fabeltjes zoals in de bijbel. Veel succes.
Dat was ook mijn indruk.
Oud 24 februari 2012, 18:50   #14708
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Een deel vind het gemakkelijker aan die instincten toe te geven en door een gebrek aan kennis en/of intelligentie en blijft racistisch.
Dat werd zeer duidelijk toen artisjok haar racisme ten aanzien van de beroepscategerie van "de politie" duidelijk maakte in 10 tallen bladzijden op basis van 1 feit.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2012, 18:55   #14709
tarantula
Banneling

Standaard

Citaat:
Vreemdelingen, tiens. Iedereen die niet van Belgische origine is, haalt uw lijst blijkbaar.
Maar ja, door voortdurend af te geven op de Arabieren, creëert hij alsmaar meer vijanden rond zich, die misschien helemaal geen Arabier zijn, maar als het puntje bij het paaltje komt, wel plotseling aan die kant zullen staan.
tarantula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2012, 18:56   #14710
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarantula Bekijk bericht
Maar ja, door voortdurend af te geven op de Arabieren, creëert hij alsmaar meer vijanden rond zich, die misschien helemaal geen Arabier zijn, maar als het puntje bij het paaltje komt, wel plotseling aan die kant zullen staan.
Eigenlijk wel, ja.
Oud 24 februari 2012, 19:12   #14711
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarantula Bekijk bericht
Oh? Dat wil ik wel eens zien. De enige reden waarom Arabieren enigzins goed in de markt liggen, is hun olie, en die geraakt wel eens op.
Oud 24 februari 2012, 19:20   #14712
tarantula
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Oh? Dat wil ik wel eens zien. De enige reden waarom Arabieren enigzins goed in de markt liggen, is hun olie, en die geraakt wel eens op.
Laat ze maar beter met rust. Ik voel aan dat ze vroeg of laat bijzonder boos zullen worden, ook in België, dat er alweer links en rechts ganse stukken af vliegen. Ik vind trouwens dat ze gelijk hebben, hoor. Je zoekt er trouwens voortdurend ruzie mee. Waarom vind je dat eigenlijk zo leuk?
tarantula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2012, 19:39   #14713
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, wat kan ik meer zeggen.
Aan de hand van uw posts hier vind ik u racistisch.

Vreemdelingen, tiens.
Iedereen die niet van Belgische origine is, haalt uw lijst blijkbaar.

Maar ge doet het wel degelijk.
En dat vind ik verwerpelijk.
Ik ben zelf niet Belgisch van origine...dus nogmaals...tegen wie ben rascistisch.

Vandaar dat je moet knippen in mijn verklaring wat ik wel doe om je gelijk te halen. Je bent net hetzelfde als arti, je luistert simpelweg niet wat mensen zeggen en hangt er gewoon het plakkertje met rascist op. Dat is pas verwerpelijk.

Laatst gewijzigd door illwill : 24 februari 2012 om 19:40.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2012, 19:41   #14714
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel.

Door te stellen dat het geen rotte appelen zijn, veralgemeent ge.
Toch niet. En hupla, weer denk je beter te weten dan mezelf wat mijn mening is en wie ik blijkbaar niet moet.

Waar zeg ik dat het GEEN rotte appelen zijn? Je negeert met opzet het belangrijkste woord van deze topic bijna..."enkele". Hoe zou dat toch komen, dat je net dat woord negeert om je gelijk proberen te halen

Laatst gewijzigd door illwill : 24 februari 2012 om 19:48.
Oud 24 februari 2012, 19:45   #14715
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is een universeel gegeven.

Deze mensen worden soms meerdere malen het slachtoffer van criminele feiten gepleegd door mannen.
Als deze mensen dan geen enkele maar dan ook geen enkele andere manier hebben om zichzelf te beschermen buiten mannen te weren...dan schieten groepen van mensen blijkbaar links en rechts wakker en beginnen ze met de vinger te wijzen naar deze mensen die nog steeds geen vlieg kwaad doen. EN DAT, maakt volgens mij meer echte sexisten dan weet ik veel wat anders. En niet eens door hun eigen schuld.
Probleem is dat het om allochtone mannen gaat. En dat is niet iets fictief.

En ja, als een vrouw door een man verkracht word...zal zij nooit nog een man in haar leven volledig vertrouwen.
En ja, dit geld bv ook voor slachtoffers van priesters ofzo.

Maar in jou boekje mag je niet menselijk reageren als het op allochtonen aankomt.
Oud 24 februari 2012, 19:47   #14716
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar ge doet het wel degelijk.
En dat vind ik verwerpelijk.
Geef mij 1 persoon, die rascist is geworden omwille van de artikels welke ik hier plaats en ik kom nooit meer op dit forum!!!!

Komaan, geef me de naam dan!
Oud 24 februari 2012, 19:53   #14717
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zoals ik al eerder schreef zit het ingebakken in onze genen, net zoals moorden, verkrachten en geweld.
De meesten kunnen, zoals Marie het al terecht aanhaalde aan die oerinstincten weerstaan en gedragen zich beschaafd.
Dat lijkt er al meer op.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2012, 19:56   #14718
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat is natuurlijk makelijk gezegt als je niet met de negatieve aspecten van de migratie geconfronteerd word elke dag.
Oud 24 februari 2012, 20:43   #14719
Alboreto

Standaard

Citaat:
Toch niet. En hupla, weer denk je beter te weten dan mezelf wat mijn mening is en wie ik blijkbaar niet moet.
Ik kan alleen maar afgaan op wat ge schrijft.
Oud 24 februari 2012, 20:47   #14720
Alboreto

Standaard

Citaat:
Dat is natuurlijk makelijk gezegt als je niet met de negatieve aspecten van de migratie geconfronteerd word elke dag.
Ik woon in een multi-culturele wijk. Buren links van Turkse afkomst.
Buren rechts op het eerste: zairees, op het tweede Vietnamees.

Ik werk in een andere multi-culturele wijk.
Ik ga vlees halen in een Halal-winkel
(vroeger meed ik die wegens onbekendm maar toen circe er een temper tantrum over deed was ik wel nieuwsgierig, en nu ga ik er regelmatig) en mijn groenten bij de Marokkaan om de hoek van mijn werkplek.

Ik heb geen enkel probleem van ook na zonsondergang door de buurt te wandelen en zeg vriendelijk goedenavond tegen iedereen en meer 'vreemdelingen' zeggen goede avond terug dan autochtonen.

Ik WEET dus dat ge nonsens verkoopt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be