Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2004, 20:10   #641
Janssen
Vreemdeling

Janssen's schermafbeelding

Standaard

N-VA democratisch? Ze hebben dezelfde zotte kuren als de andere, nochtans zijn ze nog maar een nieuwbakken partijtje in de luiers. De houding van Bourgeois in BHV in aanloop naar de verkiezingen was op zijn minst ontluisterend - maar schijnt verbannen te zijn uit het collectief geheugen. Tsjevenmanieren zijn snel aangeleerd, zo blijkt.

Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2004, 20:34   #642
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie-José
Is dat echt? Hoe dapper toch!

Hoe ontroerend hoe jullie het voor elkaar opnemen, maar het wordt wat doorzichtig!
Blijkbaar ben je geen fluit geïnteresseerd in directe democratie want als dat wél het geval was had je dit zelf kunnen vaststellen in het gelijknamige onderdeel van dit eigenste forum.

Oorspronkelijk was de BUB even fanatiek tegen DD als bepaalde N-VA-ers maar een aantal onder hen draaide bij.
Het zal je misschien nog meer ontroeren maar zowel Tantist als de BUB werden 'bekeerd' door Superstaaf. Ikzelf had al eerder kennis gemaakt met een onvolprezen Jos Verhulst.
Om maar te bewijzen dat ook ideologische tegenstanders op éénzelfde lijn zijn te krijgen als het gaat over het verdiepen van de democratie.

Bart Dewever denkt daar bijvoorbeeld niet veel anders over dan Gerolf Annemans. Tantist en Knuppel niet veel anders dan Patriot en Superstaaf. Dat is wat anders dan met het woord 'respect' schermen maar terzelfdertijd zijn gal niet kwijt kunnen omdat zelfs felle tegenstanders het op vlak van directe democratie met elkaar eens zijn geraakt. Dit in tegenstelling tot een paar hardleerse N-VA-ers die zichzelf superdemocraten wanen maar die zelfs weigeren open te staan voor de enige échte vorm van wat democratie hoort te zijn: deze waarbij het volk de souverein is en dus niet volslagen afhankelijk van de goodwill van 'vertegenwoordigers' die zich ver verheven wanen boven 'hun' kudde, machteloos gehouden kiesvee.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 31 juli 2004 om 20:35.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2004, 20:39   #643
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Janssen
N-VA democratisch? Ze hebben dezelfde zotte kuren als de andere, nochtans zijn ze nog maar een nieuwbakken partijtje in de luiers. De houding van Bourgeois in BHV in aanloop naar de verkiezingen was op zijn minst ontluisterend - maar schijnt verbannen te zijn uit het collectief geheugen. Tsjevenmanieren zijn snel aangeleerd, zo blijkt.
Het was toch het Blok dat bij de recente kieswethervorming heeft nagelaten tegen te stemmen bij elk wetsontwerp waar het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde nog in ongewijzigde vorm aanwezig was.

Maar zoals steeds vergeet het Blok voor eigen deur te vegen.
Marie-José is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2004, 20:46   #644
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Nochtans heeft de BUB er even hard van langs gekregen toen bleek dat ook zij tegen directe democratie waren.
Read my lips : geen enkele politieker is voor directe democratie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2004, 20:52   #645
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Blijkbaar ben je geen fluit geïnteresseerd in directe democratie want als dat wél het geval was had je dit zelf kunnen vaststellen in het gelijknamige onderdeel van dit eigenste forum.
Voor de discussie over directe democratie moet ge naar een ander forum.
Vermits jij eertijds bewezen hebt, steeds mijn antwoorden hieromtrent te verdraaien of te ridiculiseren, wens ik op deze topic met u daarover niet in discussie te gaan.
Oud 31 juli 2004, 20:52   #646
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het was toch het Blok dat bij de recente kieswethervorming heeft nagelaten tegen te stemmen bij elk wetsontwerp waar het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde nog in ongewijzigde vorm aanwezig was.

Maar zoals steeds vergeet het Blok voor eigen deur te vegen.
Het Blok stemde evenmin VOOR.
Ik hoor echter nooit jouw afkeuring over al die 'Vlaamse' partijen die er effectief tégen stemden maar waar jullie vandaag je hand voor in het vuur steken omdat ze bewèren BHV 'onverwijld' te zullen splitsen.
Oud 31 juli 2004, 21:01   #647
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Read my lips : geen enkele politieker is voor directe democratie.
En toch noemen politici zich onze 'vertegenwoordigers'.

Inclusief de 'democraten' van de N-VA.
Oud 31 juli 2004, 21:02   #648
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Had het Blok eens een keertje aangesproken inplaats van de andere kant uit te kijken als Vanhecke zijn hand uitsteekt. Maar neen, ze voortdurend uitschelden maar toch hun steun te verwachten als het JULLIE beter uitkomt.
Aan de ene kant blijven jullie maar verwijten dat het Blok niks doet maar �*ls het dan niks doet, namelijk zich onthouden, dan doen jullie of die partij deze wet in het parlement heeft gebracht én op zijn eentje heeft goedgekeurd.

Eén ding heeft het Blok gelukkig niet gedaan: de CD&V de hand gereikt in een belgicistisch kartel.
Nogmaals die uitgestoken hand van Vanhecke was een uitgestoken hand in een bokshandschoen.

Blok hoeft N-VA niet te steunen, maar het Blok kan op zijn minst werken in Vlaams Belang.

Bij de kieswethervorming was Geert Bourgeois de enige die bij elk wetsontwerp heeft tegengestemd waar het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde nog in ongewijzigde vorm aanwezig was.
Oud 31 juli 2004, 21:08   #649
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Het Blok stemde evenmin VOOR.
Ik hoor echter nooit jouw afkeuring over al die 'Vlaamse' partijen die er effectief tégen stemden maar waar jullie vandaag je hand voor in het vuur steken omdat ze bewèren BHV 'onverwijld' te zullen splitsen.
Een onthouding was al erg genoeg! Wanneer het Blok in zijn partij-standpunten beweert dat deze kieswethervorming ondemocratisch en anti-Vlaams is, had het Blok moeten TEGEN stemmen.
Oud 31 juli 2004, 21:10   #650
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals die uitgestoken hand van Vanhecke was een uitgestoken hand in een bokshandschoen.
Als fervente Blokhaters dat zeggen, zal het wel waar zijn,zeker?

Citaat:
Blok hoeft N-VA niet te steunen, maar het Blok kan op zijn minst werken in Vlaams Belang.
Vlaams belang én eigenbelang, zoals elke PARTIJ.
Citaat:
Bij de kieswethervorming was Geert Bourgeois de enige die bij elk wetsontwerp heeft tegengestemd waar het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde nog in ongewijzigde vorm aanwezig was.
Klaag dan over al die partijen die Bourgeois tegenwerkten inplaats van op de enige partij die zich onthield.
Oud 31 juli 2004, 21:15   #651
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Als fervente Blokhaters dat zeggen, zal het wel waar zijn,zeker?
Wie zegt dat ik een blokhaatster ben,ik zeg gewoon mijn mening over het Blok.
Ben jij soms een N-VA-haatster?
Oud 31 juli 2004, 21:16   #652
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een onthouding was al erg genoeg! Wanneer het Blok in zijn partij-standpunten beweert dat deze kieswethervorming ondemocratisch en anti-Vlaams is, had het Blok moeten TEGEN stemmen.
Nu gaat het wel NIET over de splitsing van BHV maar over de kiesdrempel.

JIJ hebt overigens niet te beslissen over wat een andere partij mag en moet!

Wees blij dat departij waar jij op braakt zich onthoudt in dergelijke gevallen en klaag je liever rot over de 'democratische' partijen die zich 'Vlaams' noemen maar die jullie zodanig in de zak hebben gezet dat jullie nu in een 'Vlaams' kartel meeregeren ZONDER één garantie dat BHV alsnog zal gesplitst worden.
Oud 31 juli 2004, 21:24   #653
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat ik een blokhaatster ben,ik zeg gewoon mijn mening over het Blok.
Ben jij soms een N-VA-haatster?
Waarom zit je anders voortdurend op die partij te vitten terwijl het AL DE ANDERE partijen zijn die jullie in de zak hebben gezet maar waar ik jou niet over hoor lamenteren?

Ik starte nog geen enkele topic op om over de N-VA te zeiken.
Of wil je mij ook nog verbieden om mijn mening te zeggen als jullie er voortdurend opstarten om op het Blok te schieten?

Jullie zagen en zeuren dat het een lieve lust is omdat de Blokkers op jullie kap zitten maar jullie zijn wel in precies hetzelfde bedje ziek.
Oud 31 juli 2004, 21:37   #654
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

Ik starte nog geen enkele topic op om over de N-VA te zeiken.
Of wil je mij ook nog verbieden om mijn mening te zeggen als jullie er voortdurend opstarten om op het Blok te schieten?
Knuppel toch, ik zou nog niet durven jou het zwijgen opleggen.

Maar een blokhaatster ben ik niet, ik zeg gewoon mijn mening over het Blok.
Oud 31 juli 2004, 21:40   #655
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Marie-José
Is dat echt? Hoe dapper toch!

Hoe ontroerend hoe jullie het voor elkaar opnemen, maar het wordt wat doorzichtig!

Citaat:

Oorspronkelijk was de BUB even fanatiek tegen DD als bepaalde N-VA-ers maar een aantal onder hen draaide bij.
Het zal je misschien nog meer ontroeren maar zowel Tantist als de BUB werden 'bekeerd' door Superstaaf. Ikzelf had al eerder kennis gemaakt met een onvolprezen Jos Verhulst.
Om maar te bewijzen dat ook ideologische tegenstanders op éénzelfde lijn zijn te krijgen als het gaat over het verdiepen van de democratie.

Bart Dewever denkt daar bijvoorbeeld niet veel anders over dan Gerolf Annemans. Tantist en Knuppel niet veel anders dan Patriot en Superstaaf. Dat is wat anders dan met het woord 'respect' schermen maar terzelfdertijd zijn gal niet kwijt kunnen omdat zelfs felle tegenstanders het op vlak van directe democratie met elkaar eens zijn geraakt. Dit in tegenstelling tot een paar hardleerse N-VA-ers die zichzelf superdemocraten wanen maar die zelfs weigeren open te staan voor de enige échte vorm van wat democratie hoort te zijn: deze waarbij het volk de souverein is en dus niet volslagen afhankelijk van de goodwill van 'vertegenwoordigers' die zich ver verheven wanen boven 'hun' kudde, machteloos gehouden kiesvee.
HIER ging het om Marie-José.
Dat is geen kwestie van dapperheid of het voor elkaar op te nemen maar om jouw beschuldigingen te weerleggen.
Maar ik begrijp best dat je hier geen weerwoord op hebt en me naar elders wil.
Oud 31 juli 2004, 22:14   #656
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Nu gaat het wel NIET over de splitsing van BHV maar over de kiesdrempel.
Mis Knuppel, het gaat over beiden.

Citaat:
JIJ hebt overigens niet te beslissen over wat een andere partij mag en moet!
Doe ik ook niet, ik stel alleen vast en trek de nodige besluiten.

Citaat:
Wees blij dat departij waar jij op braakt zich onthoudt in dergelijke gevallen en klaag je liever rot over de 'democratische' partijen die zich 'Vlaams' noemen maar die jullie zodanig in de zak hebben gezet dat jullie nu in een 'Vlaams' kartel meeregeren ZONDER één garantie dat BHV alsnog zal gesplitst worden.
Lees het regeerakkoord!
Maar natuurlijk geloof jij eerder wat het blok hierover rondbazuinde in zijn PM's die elkaar snel opvolgden.

Je zou bijna gaan geloven dat het voor het Blok een echte ramp zou betekenen indien de splitsing B-H-V er onverwijld zou komen.
Oud 31 juli 2004, 22:21   #657
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Supe®Staaf
Dat klopt.
VLD noch SP-a maken aanstalten om burgerdemocratie te installeren in weerwil van hun theoretische en ideologische voorkeur.

Partijen die zich op voorhand tégen directe democratie uitspreken (N-VA-CD&V), daar kunnen we nog minder van verwachten, nietwaar?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Dus u wil liever beloven en niet geven ? U zoekt in deze gewoon een stok om de hond te slaan, lijkt het me.
Lezen wat er staat, Jazeker.
Veel beloven en niet geven is niet erger dan flagrant weigeren om iets te beloven omdat er zelfs niet aan ged�*cht wordt om het volk zijn democratische recht te geven.
Het verschil tussen de twee is dat de eerste leugenaars zijn die best weten dat demo met reden op zijn terechte macht wacht, terwijl demo voor de tweede gewoon aan de reet mag roesten.
Oud 31 juli 2004, 22:25   #658
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mis Knuppel, het gaat over beiden.

Doe ik ook niet, ik stel alleen vast en trek de nodige besluiten.

Lees het regeerakkoord!
Maar natuurlijk geloof jij eerder wat het blok hierover rondbazuinde in zijn PM's die elkaar snel opvolgden.

Je zou bijna gaan geloven dat het voor het Blok een echte ramp zou betekenen indien de splitsing B-H-V er onverwijld zou komen.
! Rofl!

Ik geloof idd niet erg in een regeerakkoord waarin iets beloofd wordt dat volgens de twee hoofdacteurs had moeten gebeurd zijn VOOR er in een regering zou gestapt zijn.
Wat het Blok daarover zei in snel opeenvolgende PM's weet ik niet en het kan me ook geen barst schelen. Ik weet echter uit ervaring dat ik niet te hard mag tillen aan het gegeven woord van politici. Of dat nu in een partijprogramma of voor of na de regeringsvorming gebeurt.

FEIT blijft dat jullie zonder het Vlaams Blok niet aan een meerderheid geraken om BHV te splitsen. D�*�*r ligt dus jullie 'garantie'.
Handel daar dan naar inplaats van op die partij te blijven kakken.
Ik zei je al eerder dat NIEMAND zo zot is iemand te steunen die hem als stront behandelt.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 31 juli 2004 om 22:32.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2004, 22:28   #659
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
HIER ging het om Marie-José.
Dat is geen kwestie van dapperheid of het voor elkaar op te nemen maar om jouw beschuldigingen te weerleggen.
Maar ik begrijp best dat je hier geen weerwoord op hebt en me naar elders wil.
Jij leest graag wat jij zou willen dat er zou staan, maar niet wat er werkelijk staat.
Oud 31 juli 2004, 22:37   #660
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij leest graag wat jij zou willen dat er zou staan, maar niet wat er werkelijk staat.
Ik kan begrijpend lezen én weet goed wat ik op jouw aantijging geantwoord heb en waarom.

Ik zal het dus houden op de waarheid die vaak uit een kindermond komt:

Wat je zegt ben je zelf.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be